relatie van mijn dochter met oudere man

08-12-2018 19:02 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo moeder en vaders. Ik schrijf deze oproep om reakties te krijgen van ouders in misschien vergelijkbare situatie en omdat er te weining hulp is voor ouders met problemen met hun volwassen kinderen.
Ik ben zelf moeder van een dochter van ruim twintig jaar en een zoon van net onder de twintig. In september j.l. is mijn dochter op kamers gegaan om aan de universiteit te studeren. Ongeveer drie weken geleden (eind oktober) hebben we te horen gekregen /ontdekt dat ze een relatie heeft met een man die reeds over de zesitg jaar is. Door haar hobby heeft ze de man reeds een jaar geleden getroffen maar deze man heeft haar in een relatie gemanipuleerd nu ze op kamers is komen te zitten. Hij heeft haar verleid met uit eten, taartjes, keertje bowlen en bioskoop bezoekjes.
Op papier is ze dan wel over de twintig (en dus meerder jarig) maar in werkelijkheid is ze soms nog gewoon een tiener. De man heeft haar met zijn ervaring zo gemanipuleerd dat ze zich tegen haar ouders afzet. Hij heeft zelfs iemand uit zijn vriendenkring mijn dochter laten benaderen om als een soort ambasadeur te pleiten voor zijn zaak en dat het allemaal wel in orde is.
Als ouders hebben we met verschillende instanties gebeld om te horen hoe we er mee om moeten gaan. Onder andere verschillende organisaties die opkomen voor de rechten van vrouwen. Die kunnen hiermee ook niet uit te voeten omdat ze een dergelijke situatie met een dusdanig groot leeftijdsverschil nog niet vaak hebben meegemaakt.
We hebben met een familieraadgever gepraat en die heeft geluisterd en vol afkeer meegepraat en een aantal tips gegegevn om vooral niet dit of dat te doen waardoor je zelf in de problemen kan komen. Dat is hij niet waard. Het belangrijkste is om je dochter terug te winnen in een “gewone” relatie met het thuisfront.
Wat ik mis (wij missen) is de mogelijkheid om ook eens met andere ouders te kunen praten die iets dergelijks hebben meegemaakt of nog meemaken. Vooral dus met ouders van kinderen die nog maar net volwassen zijn verklaard. Voor jonge kinderen is hulp genoeg te krijgen en zijn er vele discussie forums op het internet. Ik zou graag met andere moeders en vaders willen praten hoe die er mee om gaan.
Ik zelf heb sterk de neiging om de man heel hard te willen slaan als ik hem zou tegen komen. Dat hij mijn dochter heeft afgepakt voor zijn pleziertjes is voor mij onvergevelijk en heb daar grote moeite mee. Ik wil hem dan ook absolut niet ontmoeten! Het is voor mij vreselijk mee te moeten maken dat een man in zijn positie zoveel leed in een gezin kan brengen! Hoelang moet ik dit laten gaan voordat ik er zelf aan onder door ga????
Ook de relatie binnen het gezin zelf lijdt er onder en ik heb er moeite mee om haar toch weer met open armen te ontvangen, wetende dat ze vele keren heeft gelogen en misschien intiem is geweest. Ik heb zelf ervaring met achtervolgende en aantastelijke oude mannen toen ik zelf een jong meisje was en heb daar nog altijd een walgelijk gevoel van.
Ik houd zielsveel van mijn dochter en telde de dagen af als ze weer eens een weekend thuis zou komen deze herfst. Maar nu spoken er toch hele andere gedachten door het hoofd en dat is zeer verdrietig en beangstigend!
Als aanvulling kan ik schrijven dat de man ruim 60 jaar is, nooit getrouwd is geweest, heeft geen eigen kinderen, maar is direkteur van twee scholen met vele jonge meisjes en tieners. Voor mij is het niet te begrijpen dat zo’n man wordt aangenomen. Is hij goed gescreent ? Hij heeft vaak van baan gewisseld en dus rijst de vraag, “is mijn dochter soms niet de enigste?”
yaramaria schreef:
08-12-2018 19:02
Als aanvulling kan ik schrijven dat de man ruim 60 jaar is, nooit getrouwd is geweest, heeft geen eigen kinderen, maar is direkteur van twee scholen met vele jonge meisjes en tieners. Voor mij is het niet te begrijpen dat zo’n man wordt aangenomen. Is hij goed gescreent ? Hij heeft vaak van baan gewisseld en dus rijst de vraag, “is mijn dochter soms niet de enigste?”
Je denkt dat hij een relatie aangaat met een minderjarige? Die kans lijkt me klein. Het zou hem zijn (ongetwijfeld goedbetaalde) baan kosten.
Caitriona* schreef:
08-12-2018 22:15
Je denkt dat hij een relatie aangaat met een minderjarige? Die kans lijkt me klein. Het zou hem zijn (ongetwijfeld goedbetaalde) baan kosten.
Die man geilt niet op kinderen of pubers, dus daarom gaat hij geen relatie met ze aan. Niet om geld.
Hij geilt wel op vrouwen van 22. En dat mag gewoon :)
Alle reacties Link kopieren
Welke van haar vrouwenrechten worden geschonden?
Mijn mening is gestippeld.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen kinderen maar snap best dat je als ouder dit niet de meest ideale situatie vindt. Maar 22 jaar, dan heb je vast seks ja. Hoe erg is dat?
Maar je kunt er weinig aan doen, ik lees wel erg overgetrokken reacties bij je.
Ben je niet enorm aan het projecteren vanuit je eigen ervaring?
Ik zou hem dus wel uitnodigen om kennis te maken, dan weet je in ieder geval over wie je nu zo'n oordeel hebt. Wie weet waait het over.
Als je er tegenin gaat duurt het sowieso langer.
Oja, jij duwt haar uit het gezin, niet hij.
Ze is niet net volwassen verklaard (?), maar het al een aantal jaar.

Het enige wat jij moet doen is je deur voor haar open houden en haar met liefde ontvangen ongeacht met wie ze seks heeft.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk, wettelijk gezien overtreedt niemand de wet. Dus al die instanties waarschuwen door TO lijkt me wat overdreven.
Maar volwassen of niet, het is toch een beetje rare situatie. Stel dat jouw dochter met zo'n veel oudere man een relatie zou hebben, hoe zou jij reageren ?
Alle reacties Link kopieren
creativeguy schreef:
08-12-2018 22:36
Natuurlijk, wettelijk gezien overtreedt niemand de wet. Dus al die instanties waarschuwen door TO lijkt me wat overdreven.
Maar volwassen of niet, het is toch een beetje rare situatie. Stel dat jouw dochter met zo'n veel oudere man een relatie zou hebben, hoe zou jij reageren ?
Als ie heel rijk is en een slechte gezondheid heeft, zou ik het best slim bedacht vinden :rofl:
En anders zou ik me afvragen waar het mis is gegaan..
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Malagueña schreef:
08-12-2018 22:39
Als ie heel rijk is en een slechte gezondheid heeft, zou ik het best slim bedacht vinden :rofl:
En anders zou ik me afvragen waar het mis is gegaan..
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Maak je niet zo druk. Het zal waarschijnlijk geen toekomst hebben. Zelf als 23 jarige een relatie gehad met een man van 50. Was heel leuk. En na een tijdje was het voorbij. Ik snap dat je door je eigen nare ervaringen dit heel anders kan zien; maar ontspan. Ze is volwassen, ze kan doen wat ze wil.
Jouw dochter is meerderjarig TO!
Ze mag zelfs met een 90-jarige seks hebben!
Alle reacties Link kopieren
Je dochter mag haar eigen keuzes maken nu. Hoe moeilijk ook, accepteer de relatie als je haar niet wil verliezen.
TO is niet meer teruggekomen.
Caitriona* schreef:
09-12-2018 09:32
TO is niet meer teruggekomen.
Die ligt nu met een slaapzak voor het Amsterdamse kantoor van Amnesty International. Samen met pedojager Yvonne van H.
Alle reacties Link kopieren
Waarom leg de relatie met zijn beroep en insinueer je op misbruik van kinderen?

Dat je de situatie vervelend vind begrijp ik maar wat er allemaal bij moet worden gehaald???
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Goed verhaal!
Beetje jammer dat je geen namen van instanties enzo noemt, ik zou graag willen weten wie je nou allemaal benaderd hebt.

Maar gezien het feit dat je niet meer reageert vrees ik dat we dat nooit zullen lezen.
Hoewel... ik krijg ook foutmelding na foutmelding en geef de moed nog niet op.
Alle reacties Link kopieren
MevrouwMikMak schreef:
09-12-2018 22:29
Goed verhaal!
Beetje jammer dat je geen namen van instanties enzo noemt, ik zou graag willen weten wie je nou allemaal benaderd hebt.

Maar gezien het feit dat je niet meer reageert vrees ik dat we dat nooit zullen lezen.
Hoewel... ik krijg ook foutmelding na foutmelding en geef de moed nog niet op.
Ik ben in kontakt geweest met de onderwijs inspektie, de politie, maatschappelijk werk en priester. Allemaal vinden ze het een hele rare relatie die absoluut niet als normal beschouwd kan worden. Het gedrag van de man en mijn dochter is vetgelijkbaar met mensen die in een sekte verward gemaakt zijn. De ”Leider” manipuleert zodanig dat er afstand genomen wordt van familie en vrienden. Dat gebeurt ook hier. De man heeft ook een andere Jonte vrouw voor zijn karretje gespannen en die kontakt laten opnemen met mijn dochter om haar te overtuigen dat ze afstand moet nemen tegen haar ouders en dat de relatie goed is.
Wat ook nog erg vreemd is dat de man er een aantal zeer jonge thaise ”vrienden” op Facebook op na houdt.
In een schrijven aan ons ouders verklaart hij dat als hij oud en krakkemikkig wordt hij de relatie beeindigt en dan zijn bezittingen aan haar overschrijft....????? Werkelijk???..?
In mijn ogen is het een narcissist die geweerd moet worden daar waar hij in kontakt kan komen met kinderen vanuit zijn leidinggevende positie.
Vinden jullie het ook zo spannend? Ik denk dat Brad Pitt en Mowgli ook nog voorbij gaan komen.
yaramaria schreef:
11-12-2018 00:15
Ik ben in kontakt geweest met de onderwijs inspektie, de politie, maatschappelijk werk en priester. Allemaal vinden ze het een hele rare relatie die absoluut niet als normal beschouwd kan worden. Het gedrag van de man en mijn dochter is vetgelijkbaar met mensen die in een sekte verward gemaakt zijn. De ”Leider” manipuleert zodanig dat er afstand genomen wordt van familie en vrienden. Dat gebeurt ook hier. De man heeft ook een andere Jonte vrouw voor zijn karretje gespannen en die kontakt laten opnemen met mijn dochter om haar te overtuigen dat ze afstand moet nemen tegen haar ouders en dat de relatie goed is.
Wat ook nog erg vreemd is dat de man er een aantal zeer jonge thaise ”vrienden” op Facebook op na houdt.
In een schrijven aan ons ouders verklaart hij dat als hij oud en krakkemikkig wordt hij de relatie beeindigt en dan zijn bezittingen aan haar overschrijft....????? Werkelijk???..?
In mijn ogen is het een narcissist die geweerd moet worden daar waar hij in kontakt kan komen met kinderen vanuit zijn leidinggevende positie.
Onderwijsinspectie EN een priester nog wel.... wat denk je dat deze “ instanties” voor jouw dochter kunnen betekenen TO? Kijk, ik snap dat je niet staat te springen. Maar je dochter is geen jong kind meer he? Ze is oud ( en wijs?) genoeg om zelfstandig te wonen en studeren. En ja, ook oud genoeg om haar eigen keuzes te maken. Dus zolang zij aangeeft gelukkig te zijn in haar relatie en er, buiten jouw ideeen over deze relatie om, geen aanwijzingen zijn dat hij misbruik van haar maakt kom je denk ik niet veel verder zo.

Kan het niet zo zijn dat het voor jou überhaupt lastig is om je dochter los te laten? Je ziet haar nog als jong “ kind” terwijl zij het nest inmiddels verlaten heeft en haar eigen leven wil opbouwen.

En echt? Deze man weren van kinderen vanuit zijn positie?! Voor je het weet maak je het leven van een verder onschuldige man kapot door dit soort ongefundeerde acties!
Alle reacties Link kopieren
Broodbakmachine schreef:
11-12-2018 00:24
Vinden jullie het ook zo spannend? Ik denk dat Brad Pitt en Mowgli ook nog voorbij gaan komen.
Hoe helpt jou reaktie in deze situatie? Heb je ook wat zinnigs toe te voegen? Geloof dat je niet de ernst van de situatie inziet.😠
Alle reacties Link kopieren
Waarom reageren de meesten zo debiellig?
vivaratje schreef:
11-12-2018 00:36
Waarom reageren de meesten zo debiellig?

Wat bedoel je?
Alle reacties Link kopieren
vivaratje schreef:
11-12-2018 00:36
Waarom reageren de meesten zo debiellig?
Omdat de TO nogal euhm, vreemd reageert op haar volwassen dochter die een relatie heeft.
Life is short. Eat dessert first.
Zal die priester blij zijn geweest weer een fantasietje erbij.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
11-12-2018 00:40
Omdat de TO nogal euhm, vreemd reageert op haar volwassen dochter die een relatie heeft.

Nou ik zou er ook echt niet blij mee zijn als mijn dochter met een kerel van 60 thuis komt :sick:
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eens contact opnemen met de moeder van Virginia van Eck. Die heeft wel de nodige ervaring met zo'n leeftijdsverschil. :biggrin:

Illegaal is het niet maar wel een beetje vreemd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven