Relatie verbreken?

07-12-2018 13:20 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb een hele lieve vriend en we wonen 2 jaar samen.
Hij had een drugsprobleem en heeft hierover gelogen. Hiervoor is hij nu in therapie.
Hij blijft echter liegen over zijn problemen en dingen die hij doet.
Ik wil hem een derde kans geven om de relatie te verbeteren. Mijn hart zegt dat ik hem nog 1 laatste kans moet geven, maar mijn verstand zegt dat het beter is dat ik er een punt achter zet. Elke keer als ik weer achter een leugen kom breekt mijn hart. Het is echter niet eens nodig om erover te liegen, maar hij doet het wel.
Nu is een oplossing dat ik altijd in zijn mobiel mag kijken, maar ik weet niet of het niet al te laat is.
Wat zouden jullie doen?

#indewar
Alle reacties Link kopieren
Ik was nooit gaan samenwonen met iemand met een drugsprobleem.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Hij weet dat hij bij jou uiteindelijk toch nog een kans krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Een derde kans geven? En daarna een vierde, vijfde.....
Luister naar je verstand. Je gevoel smijt je namelijk zand in de ogen.
Alle reacties Link kopieren
Als je ermee door gaat moet je dus wel verwachten dat je weer leugens gaat ontdekken. En je moet je afvragen of je dat nog wil.
Alle reacties Link kopieren
Altijd in zijn mobiel mogen kijken zorgt er toch niet voor dat hij niet meer tegen je liegt? Wat heb je aan zo’n afspraak?
Een relatie hoort gebaseerd te zijn op vertrouwen, niet op controles.

Stel dat je hem nog 1 kans zou geven?
Hoe weet je dan zeker dat het echt de laatste is? Volgens mij houdt je jezelf een beetje voor de gek zo...
Ik ben gestopt na drugsprobleem en liegen.
Goed op je pasjes letten
Alle reacties Link kopieren
Wat een ontzettend vervelende situatie voor je! Na iedere leugen/teleurstelling belooft hij je vast weer beterschap, waarna het een paar weken goed gaat. Om het vervolgens weer te verpesten.
Iemand met verslavingsproblematiek leeft ervoor om de verslaving in stand te houden. Dit gebeurt inderdaad door de mensen die het dichtstbij staan pijn te doen. Het is een ziekte en zo moet dit ook behandeld worden. TO, jij bent geen dokter/hulpverlener/counsellor of whatever van hem. Jij bent zijn geliefde en hij is door zijn verslaving niet in staat om jou iets terug te geven. Mocht zijn problematiek overgaan, dan zou ik er vanuit gaan dat the damage done is. Kies voor jezelf, meid. Je verdient beter.
Liegt hij over zijn drugsgebruik of ook nog over andere dingen? Noem eens wat voorbeelden?

Heb je je verdiept in verslaving en ook in zijn specifieke verslaving? Waaraan is hij verslaafd? Heeft dat financiële gevolgen? Word hij agressief? Je bent een beetje karig. 1 keer in de week blowen is wel even wat anders dan dagelijks GHB om
Maar een zijstraat te nemen.
Echt wat is er mis met een deel van mensen? Hoezo moet je hier vragen of je de relatie moet verbreken?


Als je van zelfverkozen drama houdt blijf je er lekker bij. Als je enige eigenwaarde hebt was je er al vandoor.

Heb je geen ouders die je dit hebben bijgebracht?
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie voor de reacties. Hij liegt ook over geldproblemen en over de meest kleine dingen, dat hij bijvoorbeeld iemand heeft verwijderd van Facebook en dit niet heeft gedaan. Het is niet af en toe blowen, maar was een echt probleem. Voor zover is weet gebruikt hij niet meer.
Ik weet wat mij te doen staat. Alleen als je echt van iemand houd dan wil je alles doen om de relatie te laten slagen. Eigenwaarde doet daar niks aan af.
Jawel hoor, blijkbaar vind jij het oké dat degene die je het meest moet kunnen vertrouwen, tegen je liegt. De meeste vrouwen pikken dat echt niet. Die vinden zichzelf meer waard dan hun tijd te verprutsen aan een kansloze, liegende verslaafde.
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel laatste kansen heb je hem al gegeven?

Geen vertrouwen = geen relatie.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Naar je verstand luisteren
Wat denk je hier nog uit te kunnen halen? Controle geeft schijnvertrouwen. Wil je echt de rest van je leven met wantrouwen blijven zitten? Verslaving en het bijbehorende liegen zullen nog jaren, misschien wel zijn hele leven, een rol in zijn leven spelen.
Anoniempje3 schreef:
08-12-2018 17:58
Alleen als je echt van iemand houdt dan wil je alles doen om de relatie te laten slagen. Eigenwaarde doet daar niks aan af.
Nee, schat, elke ontdekking van een leugen leidt tot uitholling van je eigenwaarde.
Totdat er nog maar een dun laagje eigenwaarde overblijft, dat met een laatste tikje (de zoveelste leugen waar je achterkomt) uit elkaar spat.

Been there, done that.
Anoniempje3 schreef:
08-12-2018 17:58
Dank jullie voor de reacties. Hij liegt ook over geldproblemen en over de meest kleine dingen, dat hij bijvoorbeeld iemand heeft verwijderd van Facebook en dit niet heeft gedaan. Het is niet af en toe blowen, maar was een echt probleem. Voor zover is weet gebruikt hij niet meer.
Ik weet wat mij te doen staat. Alleen als je echt van iemand houd dan wil je alles doen om de relatie te laten slagen. Eigenwaarde doet daar niks aan af.
Hier snap ik niks van. Tuurlijk wil je graag je best doen om een relatie te laten slagen. Maar alles? Zeker niet als alles betekent dat je leugens moet pikken, dat je je standaard moet verlagen en je eigen waarden verloochent. Ik neem tenminste aan dat je zelf waarde hecht aan eerlijkheid, anders had je dit topic niet geopend.
Ik zie niet in hoe dit niet met eigenwaarde te maken heeft.

Ik ga er namelijk vanuit dat de meeste mensen een eerlijke, betrouwbare partner prefereren. De één pikt daar misschien wat meer in de ander.
Ik denk ook dat de meeste mensen al weg waren in jouw geval. Omdat ze zichzelf meer waard vinden.
Anoniempje3 schreef:
08-12-2018 17:58
Dank jullie voor de reacties. Hij liegt ook over geldproblemen en over de meest kleine dingen, dat hij bijvoorbeeld iemand heeft verwijderd van Facebook en dit niet heeft gedaan. Het is niet af en toe blowen, maar was een echt probleem. Voor zover is weet gebruikt hij niet meer.
Ik weet wat mij te doen staat. Alleen als je echt van iemand houd dan wil je alles doen om de relatie te laten slagen. Eigenwaarde doet daar niks aan af.

Buiten dat het lulkoek is wat je daar tikt...betekend dat voor jou dat hij dus helemaal niet 'echt' van jou houdt?

Want doet hij alles om jullie relatie te laten slagen? Nee toch. Juist het tegen over gestelde.

Blijkbaar hoef alleen jij van hem te houden en alles te pikken? Bijzonder.

Blijkbaar houd je van drama. Dus lekker blijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven