Relatieproblemen. Partner drinkt te veel. Blijven of niet?

26-04-2020 21:01 302 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend gaf twee weken geleden aan, tijdens een woordenwisseling zo niet verder te willen gaan. Ik schrok hier erg van en heb hem gevraagd hier goed over na te denken. We zijn al jaren samen en hebben twee lieve kinderen.

Na mijn eerste schrik ook zelf gaan nadenken over wat ik wil en zelf tot de conclusie gekomen dat er dingen moeten veranderen. Samen in gesprek gegaan waarin hij meerdere zaken heeft aangegeven die hij anders zou willen. Ik heb aangegeven dat ik wil dat hij minder gaat drinken. Hij vind dit onzin en zegt dat onze problemen daar niets mee te maken hebben, ik vind van wel.

Vriend start in de ochtend vaak al met alcohol en drinkt regelmatig 3 flessen wijn op een dag. Ik vind dat dit invloed heeft op zijn gedrag. Sneller geïrriteerd, minder betrokken bij het gezinsleven en ja, daar word ik inderdaad geen leukere vrouw van; dat geef ik toe. Vriend vind het onzin dat ik nu over zijn alcoholgebruik begin. Het klopt dat hij al langere tijd regelmatig drinkt. Hij is al eens gestopt maar begon weer opnieuw. Ik heb hem echt wel vaker op zijn (drink)gedrag aangesproken maar ben van nature conflictvermijdend dus liet het idd nooit hoog oplopen.

Ik sta nu voor een keuze. Het liefste wil ik dat hij hulp zoekt bij zijn alcoholprobleem maar daar staat hij nu niet voor open. Ik heb de keuze om bij hem te blijven of weg te gaan. Is er iemand die voor hetzelfde dilemma heeft gestaan?
Alle reacties Link kopieren
Nou, als de fles in de ochtend al open moet en hij vervolgens 3 flessen weg tikt: inpakken en wegwezen. Die alcoholist zou ik niet bij mijn koters hoeven.
Chocolade, altijd goed!
Je bedenkt je nu pas dat hij eigenlijk Te veel drinkt?? 3 flessen wijn op een dag?? WTF o_o
En wat zou hij anders willen dan?
No brainer: weggaan. Dit wordt niet beter of anders. zolang hij zijn (drank)probleem niet aan wil pakken.
Ik vind de hoeveelheid tamelijk ongeloofwaardig en ik ben toch echt tussen de alcoholisten opgegroeid.
Maar goed, als dit echt zo is, dan is het klaar nu. Hij moet geholpen worden en jij moet voor je kinderen zorgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben altijd voor nog eens proberen maar een relatie met een alcoholist vond/vind ik zelf onmogelijk. Als hij er niets aan wil doen dan kiest hij de drank boven zijn gezin. Ja, ik zou deze relatie beeindigen.
Gewoon zeggen dat ie op kan fokken. Snapt ie wel.
Betty_Slocombe schreef:
26-04-2020 21:12
Ik vind de hoeveelheid tamelijk ongeloofwaardig en ik ben toch echt tussen de alcoholisten opgegroeid.
Maar goed, als dit echt zo is, dan is het klaar nu. Hij moet geholpen worden en jij moet voor je kinderen zorgen.
Ik heb een vriendin die in haar eentje een anderhalve literpak leegdrinkt op een avond, dus het zou kunnen.
MinkeDeWit schreef:
26-04-2020 21:17
Ik heb een vriendin die in haar eentje een anderhalve literpak leegdrinkt op een avond, dus het zou kunnen.
Ja, als het een doel op zich wordt, kan van alles, maar elke avond +2 liter alcohol naar binnen gieten wordt op een gegeven moment lastig te combineren met een baan.
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
26-04-2020 21:12
Ik vind de hoeveelheid tamelijk ongeloofwaardig en ik ben toch echt tussen de alcoholisten opgegroeid.
Maar goed, als dit echt zo is, dan is het klaar nu. Hij moet geholpen worden en jij moet voor je kinderen zorgen.
Niks ongeloofwaarsigs aan hoor, niet elke alcoholist drinkt hetzelfde of dezelfde hoeveelheden natuurlijk.
10 halve liters bier kan ook, is ook mega veel.
En er staat dat hij s' ochtends al begint, ik lees ook niks over een baan.
justagirly wijzigde dit bericht op 26-04-2020 21:25
7.66% gewijzigd
Van alcohol win je nóóit.

Als hij zelf er niks aan wil doen gaat er niks veranderen.
Zelfs als iemand wel wil stoppen met, veel, drinken is dat een enorme uitdaging met zeker geen 100% slagingskans.

Hoe triest ook... Stoppen. Dit gaat niet veranderen.

Sterkte!
Niet alleen met een baan. Maar ik vind het ook wel een verhaal wat weer een hoop bijzonderheden bevat.
Dit is duidelijk een alcoholist. Dus ofwel hij stopt met zuipen (waar hij waarschijnlijk hulp bij nodig heeft), ofwel jij vertrekt.

Uit zichzelf gaat hij niet stoppen.
Betty_Slocombe schreef:
26-04-2020 21:12
Ik vind de hoeveelheid tamelijk ongeloofwaardig en ik ben toch echt tussen de alcoholisten opgegroeid.
Maar goed, als dit echt zo is, dan is het klaar nu. Hij moet geholpen worden en jij moet voor je kinderen zorgen.

Ik ook. Drie flessen, dan ben je dus de hele dag katjelam.
Alle reacties Link kopieren
Merys schreef:
26-04-2020 21:25
Ik ook. Drie flessen, dan ben je dus de hele dag katjelam.
Je denkt toch niet dat alcoholisten nog lam worden van de alcohol?
Gewenning enzooooo.....
justagirly schreef:
26-04-2020 21:23
Niks ongeloofwaarsigs aan hoor, niet elke alcoholist drinkt hetzelfde of dezelfde hoeveelheden natuurlijk.
10 halve liters bier kan ook, is ook mega veel.
En er staat dat hij s' ochtends al begint, ik lees ook niks over een baan.

10 halve liters bier is toch niet te vergelijken met 3 flessen wijn? Allebei veel hoor.
DS1971 schreef:
26-04-2020 21:24
Dit is duidelijk een alcoholist. Dus ofwel hij stopt met zuipen (waar hij waarschijnlijk hulp bij nodig heeft), ofwel jij vertrekt.

Uit zichzelf gaat hij niet stoppen.

Als het klopt van die drie flessen dagelijks is het nog link ook om op eigen houtje te stoppen dat moet dan echt onder medische begeleiding.
Alle reacties Link kopieren
Als kind dat deze situatie van veel te dichtbij heeft meegemaakt: wat doen je kinderen in godsnaam nog in deze situatie.
Alle reacties Link kopieren
RocketScienceFiction schreef:
26-04-2020 21:26
10 halve liters bier is toch niet te vergelijken met 3 flessen wijn? Allebei veel hoor.
Hoezo niet?
Omdat er in wijn meer alcohol zit?
Ik bedoel gewoon te zeggen dat het steeds opschuift naar meer en nog meer.
Of dat nou bier is, wijn of cognac of whisky doet er niet zoveel toe.
justagirly wijzigde dit bericht op 26-04-2020 21:29
32.61% gewijzigd
justagirly schreef:
26-04-2020 21:26
Je denkt toch niet dat alcoholisten nog lam worden van de alcohol?
Gewenning enzooooo.....

Ik ben ook tussen de alcoholisten opgegroeid, die werden echt wel lam hoor. Misschien een flesje later dan jij en ik, maar lam werden ze.
Wtf en dit laat je gebeuren bij je kinderen?
Alle reacties Link kopieren
Merys schreef:
26-04-2020 21:28
Ik ben ook tussen de alcoholisten opgegroeid, die werden echt wel lam hoor. Misschien een flesje later dan jij en ik, maar lam werden ze.
Dat zal zo zijn, maar wel steeds later dus na steeds meer drinken.
justagirly schreef:
26-04-2020 21:26
Je denkt toch niet dat alcoholisten nog lam worden van de alcohol?
Gewenning enzooooo.....

Klopt niet, alcoholisten worden na een tijdje juist sneller lam. Dan gaat de lever niet meer zo hard.

Maar dit klinkt niet als serieuze problemen als iemand vanaf de ochtend drinkt en hij aangaf wat dingen anders te willen in de relatie. Toen ging TO ook nadenken en vond ze dat hij dan minder moest drinken.

Dat kan.
Alle reacties Link kopieren
3 flessen???
En jij stelt je kinderen hier aan bloot?

Pak je verantwoordelijkheid en ga!

Alcoholisten vinden zichzelf geen alcoholisten, dus van hem zal je nooit horen dat het slecht gaat. Bovendien, jij zorgt lekker voor hem, dus hij vindt het wel prima zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven