Relatietwijfels

17-07-2019 22:19 14 berichten
"
anoniem_63cc676a2c53e wijzigde dit bericht op 18-07-2019 22:45
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Is er iets voorgevallen waardoor die gedachte opeens inviel? Het kan zijn dat je beseft dat het gevoel na drie jaar weg is. Kijk het nog een tijdje aan, probeer heel bewust hem lief en leuk te vinden zoals je altijd deed. Zijn er dingen waar je je aan ergert? Is dat ook opeens? Ben je misschien een leuk iemand tegen gekomen en denk je: wat gebeurt er? Of is hij zich de laatste tijd afstandelijker gaan gedragen?
Het is, kortom, erg lastig om hier als buitenstaander iets over te zeggen.
Beter een half motto....
Alle reacties Link kopieren
Klinkt alsof er weinig aan de hand is. Je staat gewoon even stil bij je huidige leven en keuzes. Misschien handig om je af te vragen of je meer nabijheid wilt in je relatie?
Alle reacties Link kopieren
Wat je aandacht geeft groeit. Hoe lijkt het je tijd met jullie tweeën in te plannen? Als je dat doet weet je dat jullie elkaar met zijn tweeën zien.
@BIM
Nee ik irriteer me nauwelijks aan mijn vriend. Eigenlijk de laatste weken minder dan vroeger. En ik kan mij geen leven met een ander voorstellen.
Wel heb ik ook gepiekert over het idee dat ik iemand anders knap kan vinden.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Toc, ik denk niet dat je je al te druk moet maken. Het zijn gewoon gedachtes in je hoofd en zodra je iers niet probeert te denken komt het juist de hele tijd naar voren.
Ik denk dat je ook gewoon nog even moet ontstressen van al het gestudeer. En samen leuke dingen doen en goed met elkaar in gesprek blijven.
Het kan ook een angst zijn misschien? Zo van: ik vind hem nu zo leuk en stel dat mn gevoel weggaat? Bij sommige mensen gebeurt dat en bij sommige niet. Maar ik zou er niet te diep iver nadenken. Als jullie gelukkig zijn met elkaar denk ik dat je gedachtes vanzelf weer tot rust komen.
Probeer een beetje te ontspannen!
Alle reacties Link kopieren
Een week? Misschien moet je ongesteld worden. Geef het even tijd.
Alle reacties Link kopieren
Toc schreef:
17-07-2019 22:41
@BIM
Nee ik irriteer me nauwelijks aan mijn vriend. Eigenlijk de laatste weken minder dan vroeger. En ik kan mij geen leven met een ander voorstellen.
Wel heb ik ook gepiekert over het idee dat ik iemand anders knap kan vinden.
Je zult altijd weer knappere en leukere mensen tegenkomen. Wil je dan elke keer als je een knapper of leuker iemand tegenkomt de relatie die je dan hebt op het spel zetten en hoe zou je het vinden als er zo met jou zou worden omgegaan? Voor mij heeft een relatie ook te maken met voor elkaar kiezen, in goede en slechte tijden. Maar misschien ben ik wel ouderwetsch.
Love is the meaning of life
Alle reacties Link kopieren
Zo een soort gevoel herken ik wel (alleen was het andersom). Ik zou me er in de eerste instantie niet te druk om proberen te maken. Hebben jullie verder wel tijd voor elkaar gemaakt? Bijvoorbeeld lekker een weekendje weg of gewoon ineens uit eten gaan? Misschien dat jullie even geprikkeld moeten worden?

Maar hoe ik er ook naar kijk, misschien zat je onbewust al wat langer met dat gevoel en komt het er nu uit omdat het nu wat rustiger wordt?
Alle reacties Link kopieren
Knap zijn is ook echt een reden om bij iemand te zijn, hoe oud ben je? 14?
@Chasin

We hebben in dat half jaar heel weinig met elkaar gedaan.
En ik ben inderdaad bang dat het gevoel onbewust al langer weg is.

@beetjegek

Nee, maar ik vind het wel belangrijk dat je elkaar aantrekkelijk vind
@elisa55
Bedankt voor de fijne reactie!
Alle reacties Link kopieren
@ Toc, toen ik het zelfde soort gevoel had zei een vriend van mij: Chasin dat gevoel komt niet meer terug. Ik heb het zelf namelijk ook mee gemaakt.

Uit eindelijk had hij bij mij gelijk, ook al deed ik super mijn best om het weer terug te laten komen.

Je moet doen wat voor jou het beste is ook al is de uitkomst misschien wel of niet anders dat je gedacht had.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken veel van wat je schrijft. Eigenlijk bijna precies hetzelfde. Ook heel veel tijd gehad om na te denken. Ik heb het een maand geleden na 7,5 jaar uitgemaakt.. hier gingen paar maanden van heftige twijfels aan vooraf + eigenlijk zat die twijfel er al veel eerder, maar daar had ik me toen niet aan toegegeven. Je zegt wel dat je je leven niet met iemand anders kan voorstellen. Ik zei dat ook altijd in het begin, maar toch bleef die twijfel en ik ging steeds meer nadenken over wat de wereld nog meer te bieden heeft. Ik zou er veel over blijven praten met hem en als dat niet werkt (bij mij werkte het uiteindelijk niet) voor jezelf kiezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven