Romance van 3 jaar geleden

02-08-2021 10:44 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Momenteel zit ik in middenin mijn menstruatie dus ik ben wat sneller emotioneel dan normaal :-(

Ik wil onderstaand graag even kwijt:

Ongeveer 3 jaar geleden heb ik een intense kortstondige romance gehad met een man. In die tijd kwamen we bijna dagelijks bij elkaar over de vloer, deden we ook dingen samen buiten de deur, en was er ontzettend veel chemie en intimiteit tussen ons. Het was veel te veel in die korte tijd. Ik was dan ook waanzinnig verliefd.

Na ongeveer 2 maanden besloot hij uit ons contact te stappen en verdween ie met de noorderzon.
Ondanks dat ik nog vaak contact heb geprobeerd te zoeken - omdat ik er niks van begreep en ik met vraagtekens achterbleef - heeft hij nooit meer ergens echt op gereageerd. Ongeveer een jaar geleden heb ik het nog een keer geprobeerd, maar weer geen reactie.

Er is dus in feite van de één op andere dag nooit meer echt contact tussen ons geweest. Vooral het eerste half jaar had ik hier echt verdriet van.

Nu zijn we 3 jaar verder, maar gevoelsmatig heb ik hem nog steeds niet echt losgelaten. Hoe graag ik het ook wil :-(

Ik denk nog bijna dagelijks aan hem en dan koester ik ook die fijne maanden die we toen hadden.
Ik vraag me af waar die is en hoe het met hem gaat. Zou zo graag eens uit zijn mond willen horen, waarom die zo plotseling verdween.
Ik droom ervan hem weer eens ergens tegen te komen.

Er is gewoon nooit iets afgesloten.

Als ik met een man aan het daten ben, ben ik hem vaak met hem aan het vergelijken. Dan mis ik de chemie zo die ik met hem had.

Ik voel me zo stom dat ik hem na 3 jaar schijnbaar nog steeds niet heb losgelaten. Social media check doe ik gelukkig al maanden niet meer, daar ben ik nu heel streng in.

Is dit voor iemand herkenbaar en is er nog iets wat ik kan doen?

Ik voel me stom en machteloos en ik erger me aan het feit dat ie bijna dagelijks (even) in mijn hoofd zit.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt geen “ closure” gehad. Maar zoals iemand al zei: je kunt hem toch eenzijdig loslaten. Er is geen excuus om jou zo te behandelen, anders dan enorme lafheid. Persoonlijk knap ik meteen af bij lafheid in mannen. Dan word ik er niet meer geil van. Je hebt niks aan zo’n pussy. Next.
Ik herken dit.
Toen mijn ex en ik ongeveer 4 jaar geleden plotseling uit elkaar gingen was dat een klap voor mij.
Hij maakte het uit en verdween.
Ik had hetzelfde als jou, ik ging hem zoeken via social media.
Het was zelfs zo erg dat elke auto die op die van hem leek, hield ik in de gaten om te zien of hij het was.
Ik was er zo erg mee bezig dat ik ook over hem droomde.

Via social media kwam ik erachter dat hij getrouwd was.
Ik weet niet meer precies wanneer ik hem heb losgelaten maar het is toch gebeurd.

En ineens uit het niks kreeg ik een e-mail met de vraag 'hoe het met mij ging"
We kregen weer contact, hij was inmiddels van tafel en bed gescheiden van zijn vrouw.

Toen werd het contact van zijn kant weer verbroken alleen het raakte mij niet meer.
Daarnaast hadden wij afgesproken want ik wilde hem zien om te weten of mijn gevoel echt weg was.
En dat was het, hij deed heel veel moeite om mij weer in te pakken.
Ik was ineens weer die ene mooie vrouw, en ik zag er zo goed uit.
En alles willen doen om mij blij te maken, maar er zat geen straaltje gevoel meer.
Toen heb ik hem maar zonder bericht verwijderd.

Dus je komt er echt overheen, het is veel groter in jouw hoofd dan in de werkelijkheid.
Dat is wat ik eruit geleerd heb.
anoniem_6518278a517da wijzigde dit bericht op 02-08-2021 11:37
0.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hij kwam binnen zonder kloppen en ging weg zonder een woord. Er is een liedje over geschreven en niet zomaar. Het is wel de ultieme mindfuck natuurlijk, jij zal altijd blijven afvragen waarom. Je laat je gijzelen door een man die, als je hem beter had leren kennen, door de mand was gevallen. Want iemand die dit flikt is een lul, dat kun je even verdoezelen maar niet eindeloos dus wat is mooier (voor hem dan) om dit zo aan te pakken. Je zult niet de eerste zijn of de laatste gok ik.
Alle reacties Link kopieren
Fitgirl schreef:
02-08-2021 11:18
Het is een gewoonte geworden idd. Maar ook een verlangen die aan me trekt. Althans zo voelt dat.
Dat verlangen is onderdeel van die gewoonte. Leer je de gewoonte af, dan zul je ontdekken dat het verlangen niet om hem gaat. Waarschijnlijk verlang je wel naar een partner, iemand om je leven mee te delen. Heel normaal. Maar jij projecteert die verlangens allemaal op een droombeeld. Daardoor sta je waarschijnlijk niet echt open voor mensen in het nu.
Fitgirl schreef:
02-08-2021 10:44
Momenteel zit ik in middenin mijn menstruatie dus ik ben wat sneller emotioneel dan normaal :-(


Duurt die zo lang?

Ik denk niet dat het aan die menstruatie ligt als je schrijft dat hij elke dag door je hoofd komt.
Hij is je niet waard als hij zelfs het fatsoen niet had om te zeggen waarom hij niet verder wilde gaan.
Pijnlijk wat ik nu zeg, maar wie weet hoeveel Fitgirls er na jou nog gekomen zijn.
Misschien is het zijn manier van leven of is hij tot bezinning gekomen. (maar dan was een klein beetje uitleg nog op zijn plaats geweest).

Loslaten, want je maakt het alleen jezelf moeilijk.
Alle reacties Link kopieren
mammezel schreef:
02-08-2021 11:54
Duurt die zo lang?

Ik denk niet dat het aan die menstruatie ligt als je schrijft dat hij elke dag door je hoofd komt.
Hij is je niet waard als hij zelfs het fatsoen niet had om te zeggen waarom hij niet verder wilde gaan.
Pijnlijk wat ik nu zeg, maar wie weet hoeveel Fitgirls er na jou nog gekomen zijn.
Misschien is het zijn manier van leven of is hij tot bezinning gekomen. (maar dan was een klein beetje uitleg nog op zijn plaats geweest).

Loslaten, want je maakt het alleen jezelf moeilijk.
Nee, maar wel dat ik emotioneler ben dan normaal.

Dank voor je woorden.
Alle reacties Link kopieren
aikidoka schreef:
02-08-2021 11:46
Dat verlangen is onderdeel van die gewoonte. Leer je de gewoonte af, dan zul je ontdekken dat het verlangen niet om hem gaat. Waarschijnlijk verlang je wel naar een partner, iemand om je leven mee te delen. Heel normaal. Maar jij projecteert die verlangens allemaal op een droombeeld. Daardoor sta je waarschijnlijk niet echt open voor mensen in het nu.
Klopt klopt, helemaal waar. Dank je wel
Alle reacties Link kopieren
Whateffa schreef:
02-08-2021 11:36
Hij kwam binnen zonder kloppen en ging weg zonder een woord. Er is een liedje over geschreven en niet zomaar. Het is wel de ultieme mindfuck natuurlijk, jij zal altijd blijven afvragen waarom. Je laat je gijzelen door een man die, als je hem beter had leren kennen, door de mand was gevallen. Want iemand die dit flikt is een lul, dat kun je even verdoezelen maar niet eindeloos dus wat is mooier (voor hem dan) om dit zo aan te pakken. Je zult niet de eerste zijn of de laatste gok ik.
Heb de songtekst er even bijgepakt, dank je wel.
Alle reacties Link kopieren
Lovely05 schreef:
02-08-2021 11:36
Ik herken dit.
Toen mijn ex en ik ongeveer 4 jaar geleden plotseling uit elkaar gingen was dat een klap voor mij.
Hij maakte het uit en verdween.
Ik had hetzelfde als jou, ik ging hem zoeken via social media.
Het was zelfs zo erg dat elke auto die op die van hem leek, hield ik in de gaten om te zien of hij het was.
Ik was er zo erg mee bezig dat ik ook over hem droomde.

Via social media kwam ik erachter dat hij getrouwd was.
Ik weet niet meer precies wanneer ik hem heb losgelaten maar het is toch gebeurd.

En ineens uit het niks kreeg ik een e-mail met de vraag 'hoe het met mij ging"
We kregen weer contact, hij was inmiddels van tafel en bed gescheiden van zijn vrouw.

Toen werd het contact van zijn kant weer verbroken alleen het raakte mij niet meer.
Daarnaast hadden wij afgesproken want ik wilde hem zien om te weten of mijn gevoel echt weg was.
En dat was het, hij deed heel veel moeite om mij weer in te pakken.
Ik was ineens weer die ene mooie vrouw, en ik zag er zo goed uit.
En alles willen doen om mij blij te maken, maar er zat geen straaltje gevoel meer.
Toen heb ik hem maar zonder bericht verwijderd.

Dus je komt er echt overheen, het is veel groter in jouw hoofd dan in de werkelijkheid.
Dat is wat ik eruit geleerd heb.
Wat heftig! Dan is het voor jou herkenbaar. Hoe lang waren jullie samen?
Alle reacties Link kopieren
Wickedwitch schreef:
02-08-2021 11:35
Je hebt geen “ closure” gehad. Maar zoals iemand al zei: je kunt hem toch eenzijdig loslaten. Er is geen excuus om jou zo te behandelen, anders dan enorme lafheid. Persoonlijk knap ik meteen af bij lafheid in mannen. Dan word ik er niet meer geil van. Je hebt niks aan zo’n pussy. Next.
Haha je wordt er niet geil van. Zo kan je het ook zien. Lafheid is niet sexy!
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen op wie ik nog niet heb gereageerd:

Dank voor jullie woorden!

Het is bizar dat je rationeel alles wel weet, maar anderzijds voelt het nog zo anders.

Ik realiseer me ook dat het niet eens écht om hem gaat, want zo'n fantastische persoonlijkheid heeft ie natuurlijk niet. Maar dat het meer gaat om het missen van iemand in mijn leven.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken twee dingen: ten eerste, als iets met de botte bijl is afgekapt dan is het moeilijker om het voor jezelf af te sluiten, als je het helemaal niet aan zag komen, als je het niet begrijpt, als het oneerlijk aanvoelt, enzovoort, dan blijft het veel langer hangen in je hoofd.

Ten tweede, ook als het maar zo kort heeft geduurd kan het heel moeilijk zijn om het los te laten. Ik heb dat ook ooit gehad met een jongen, we waren heel verliefd, ik vond het perfect wat we hadden en ik zag er ook echt een serieuze relatie voor de lange termijn in, na minder dan twee maanden was het alweer uit en dat was heel verwarrend, want wat voor mij nog het prille begin was, was voor hem blijkbaar al het eind en dat was heel moeilijk te rijmen. Opeens bleek dat hij het heel anders ervaarde dan ik. Dat was heel verwarrend en ik ben daar behoorlijk verdrietig over geweest. Hij heeft het heel netjes uitgemaakt, maar was dat een combinatie geweest van deze twee factoren, dan had ik er waarschijnlijk ook veel meer moeite mee gehad om het achter me te laten.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Eens met al het voorgaande. Alleen is het natuurlijk wel moeilijk om dit af te sluiten. Dus nog een tip van mij:

Bedenk je eens wat er zou gebeuren als hij nou wél van zich laat horen, en dan wél weer bij je terug wil, en dat jullie dan weer leuk gaan daten. Het is toch niet zo alsof je dan kan gaan doen alsof er nooit iets naars is gebeurd? Dat hij jou heeft geghost is toch gewoon een klote actie, ongeacht de reden die hij daarvoor heeft? Stop met denken dat hij daar een heel goed excuus voor heeft en verenig het mooie beeld wat je van hem hebt met dit nare gedrag. Haal hem van dat voetstuk af.

Misschien is het trouwens ook nog fijn voor jou als je zelf de deur dicht gooit. Want nu voelt het alsof er toch een kier openstaat (immers heeft geen van jullie beiden uitgesproken dat het over is) en maakt dat het ook lastig afsluiten voor je. Dus blokkeer hem overal, verwijder hem van sociale media, en verwijder zijn nummer. Daarmee maak je een reünie eigenhandig onmogelijk en kun je het misschien ook makkelijker loslaten. Trek die pleister eraf en move on.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
02-08-2021 12:08
Ik herken twee dingen: ten eerste, als iets met de botte bijl is afgekapt dan is het moeilijker om het voor jezelf af te sluiten, als je het helemaal niet aan zag komen, als je het niet begrijpt, als het oneerlijk aanvoelt, enzovoort, dan blijft het veel langer hangen in je hoofd.

Ten tweede, ook als het maar zo kort heeft geduurd kan het heel moeilijk zijn om het los te laten. Ik heb dat ook ooit gehad met een jongen, we waren heel verliefd, ik vond het perfect wat we hadden en ik zag er ook echt een serieuze relatie voor de lange termijn in, na minder dan twee maanden was het alweer uit en dat was heel verwarrend, want wat voor mij nog het prille begin was, was voor hem blijkbaar al het eind en dat was heel moeilijk te rijmen. Opeens bleek dat hij het heel anders ervaarde dan ik. Dat was heel verwarrend en ik ben daar behoorlijk verdrietig over geweest. Hij heeft het heel netjes uitgemaakt, maar was dat een combinatie geweest van deze twee factoren, dan had ik er waarschijnlijk ook veel meer moeite mee gehad om het achter me te laten.
Precies dit! Wat fijn dat je het begrijpt!

Mag ik vragen hoe hij het had ervaren? Wat had ie toen gezegd?

Blijft hoe dan ook verwarrend..
Alle reacties Link kopieren
Het zou het voor mij denk ik nog pijnlijker maken dat je dus weet, vermoed, dat het voor hem niet het zelfde betekend heeft als voor jou. Anders zou je er misschien nog met een lach op je gezicht aan kunnen terugdenken en die tijd met hem koesteren.
Ik heb een erg intense tijd beleefd met mijn aller eerste vriendje. Duurde ook niet lang. Hij moest plotseling terug naar zijn van herkomst, waar hij zijn diploma zou ontvangen (hij was een uitwisselingsstudent). We zijn toen op een nare manier uit elkaar gegaan, vol onbegrip van beide kanten. Uiteindelijk stopte het contact ook van zijn kant. Daar heb ik een jaar lang erg veel verdriet van gehad, bij tijd en wijlen.
Maar ik had het bijzondere geluk dat ik hem op een mooie avond tegen het lijf mocht lopen in de stad waar ik woonde.
Hij was ook ontzettend blij om mij te zien en we hebben toen alles uitgepraat, het hoe en waarom en dat we het geweldig hebben gehad samen. Toen dus een goed afscheid gehad die avond. Verder nooit meer gezien en dat was okee. Maar ik wist in elk geval waarom de dingen gebeurd waren zoals ze toen gebeurd waren. En toen kon ik het loslaten en er altijd met een fijn gevoel aan terug denken.
En dit is wat jij helaas niet hebt mogen hebben en ik denk dat het daarom zo moeilijk is om het los te laten.
Alle reacties Link kopieren
Fitgirl schreef:
02-08-2021 12:10
Precies dit! Wat fijn dat je het begrijpt!

Mag ik vragen hoe hij het had ervaren? Wat had ie toen gezegd?

Blijft hoe dan ook verwarrend..
Je bedoelt dat ex-vriendje? Als ik het me goed herinner vond hij het te benauwend worden. Daar had hij ook wel een punt mee hoor. Ik was behoorlijk klitterig en claimerig, doodzonde, want in eerste instantie was hij ook heel verliefd, maar ik was nog jong en nog niet zo volwassen daarin, ik had hem wel min of meer zelf van me afgedreven met dat plakgedrag (ik zeg niet dat dat bij jou ook zo is, hè, ik vertel gewoon hoe dat bij mij is gegaan). In elk geval is hij bij me langsgekomen om het uit te maken en heeft een week daarna nog een soort nagesprek willen voeren, wat ik achteraf best heel chic vond voor zo'n korte relatie, want dat tweede gesprek was hij me niet echt meer verplicht geweest. Dat was (is, ik kom hem nog wel eens tegen) gewoon een heel aardig iemand. Zo aardig is jouw ex helaas niet, niet zo gek dat het zulke sporen nalaat. Maar voor jezelf zou het heel fijn zijn als je het wel los kon laten, hoe lastig het ook is, want de kans dat je ooit de respons krijgt waar je op hoopt is minimaal. Als hij die moeite toen al niet voor je deed zal hij het nu zeker niet meer doen.
susan wijzigde dit bericht op 02-08-2021 12:18
8.72% gewijzigd
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Susan schreef:
02-08-2021 12:08
Ik herken twee dingen: ten eerste, als iets met de botte bijl is afgekapt dan is het moeilijker om het voor jezelf af te sluiten, als je het helemaal niet aan zag komen, als je het niet begrijpt, als het oneerlijk aanvoelt, enzovoort, dan blijft het veel langer hangen in je hoofd.

Ten tweede, ook als het maar zo kort heeft geduurd kan het heel moeilijk zijn om het los te laten. Ik heb dat ook ooit gehad met een jongen, we waren heel verliefd, ik vond het perfect wat we hadden en ik zag er ook echt een serieuze relatie voor de lange termijn in, na minder dan twee maanden was het alweer uit en dat was heel verwarrend, want wat voor mij nog het prille begin was, was voor hem blijkbaar al het eind en dat was heel moeilijk te rijmen. Opeens bleek dat hij het heel anders ervaarde dan ik. Dat was heel verwarrend en ik ben daar behoorlijk verdrietig over geweest. Hij heeft het heel netjes uitgemaakt, maar was dat een combinatie geweest van deze twee factoren, dan had ik er waarschijnlijk ook veel meer moeite mee gehad om het achter me te laten.
Ik denk wel eens dat het moeilijker is als het zo kort duurde. Dan zit je nog vol in je verliefdheid en kan je iemand nog niet realistisch beoordelen.
Alle reacties Link kopieren
HP2021 schreef:
02-08-2021 12:18
Ik denk wel eens dat het moeilijker is als het zo kort duurde. Dan zit je nog vol in je verliefdheid en kan je iemand nog niet realistisch beoordelen.
Ja precies, nou ja, een relatie van jaren is natuurlijk ook heel verdrietig, het is denk ik allebei op een andere manier moeilijk.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Fitgirl schreef:
02-08-2021 12:01
Wat heftig! Dan is het voor jou herkenbaar. Hoe lang waren jullie samen?
Hoe lang wij samen waren is eigenlijk niet zo interessant.
Het ging erom dat ik zo erg gehecht aan hem was geraakt, dat ik echt verdwaald was zonder hem.
Althans dat dacht ik.

Ik heb geleerd dat ik mij niet zo moet hechten aan mensen en/of dingen, maar dat ik moet genieten van mensen en/of dingen en dankbaar voor moet zijn.

Want 1 ding is een feit alles is tijdelijk.
Of dat nu 3 maanden is of 70 jaar het is tijdelijk.
Alle reacties Link kopieren
Als de 'romance' goed was afgesloten, dan had je wellicht minder last nu. Je zit denk ik nog met een hoop vragen en met hoop.
Doordat de 'romance' zo kort geduurd heeft, heb je niet de kans gehad om te ontdekken wat een idioot hij is.
Ik heb iets gelijks mee gemaakt, ik kreeg op een gegeven moment gewoon geen reactie meer van die ander. Met moeite heb ik er nog een 'reden' uit kunnen krijgen en dat was het.
Als ik er nu aan terug denk, dan denk ik, 'Jeeeee, werkelijk, bij zo'n man zou ik nu heel hard weg rennen, wat zeg ik, 'Op hem zou ik überhaupt nooit gevallen zijn'.
Alle reacties Link kopieren
Jole schreef:
02-08-2021 12:26
Als ik er nu aan terug denk, dan denk ik, 'Jeeeee, werkelijk, bij zo'n man zou ik nu heel hard weg rennen, wat zeg ik, 'Op hem zou ik überhaupt nooit gevallen zijn'.
Hoe weet je dat als de communicatie plots zo sterk veranderd?
Alle reacties Link kopieren
Saivash schreef:
02-08-2021 11:12
Weet je of hij wellicht gebonden was aan iemand anders op het moment van jullie romance? Dat idee krijg ik een beetje uit je verhaal. Ik kan het mis hebben hoor.
Dit had ik dus
Hij was zooo verliefd, 100 appjes per dag, maar altijd onder werktijd, en s nachts. Afspreken alleen tussen 9-17u.
Alle rode vlaggen aanwezig, hij bleek dus getrouwd, en toen het te intensief werd, werd ik van 100 apps per dag, ineens geblokkeerd.
Hoe onnozel was ik ?, leek wel een meisje van 12 in de ban van een loverboy.
Alle reacties Link kopieren
madamzonderm schreef:
02-08-2021 12:33
Hoe weet je dat als de communicatie plots zo sterk veranderd?
Ik weet niet of ik je vraag goed begrijp, maar wat ik bedoelde was, dat als ik die man nu tegen gekomen zou zijn, dan zou ik überhaupt niet verliefd op hem geworden zijn om hoe hij was.
Alle reacties Link kopieren
Jole schreef:
02-08-2021 13:22
Ik weet niet of ik je vraag goed begrijp, maar wat ik bedoelde was, dat als ik die man nu tegen gekomen zou zijn, dan zou ik überhaupt niet verliefd op hem geworden zijn om hoe hij was.
Maar eerst viel je op hem en toen zijn communicatie veranderde zodat je geen bericht kreeg vond je hem niet meer leuk. Hoe zou je nu weten dat hij op een gegeven moment zou stoppen met communiceren met je? Of gaat het over iets anders waarin de man überhaupt niet leuk was en toen ook nog stopte met communiceren?
Alle reacties Link kopieren
Fitgirl schreef:
02-08-2021 12:07
Ik realiseer me ook dat het niet eens écht om hem gaat, want zo'n fantastische persoonlijkheid heeft ie natuurlijk niet. Maar dat het meer gaat om het missen van iemand in mijn leven.
Als dit de crux is, ben je op de allereerste plaats aan jezelf verschuldigd dat je door moet met je leven.

Ik lees dat je weer aan het daten bent geslagen maar dat dat tot nu toe geen gewenst resultaat oplevert. Zolang die flapdrol van drie jaar geleden in je hoofd zit, zul je een geweldige man die tegen je op botst, niet eens zien staan. Zonde!

Je geeft Mr. Ghosting enorm veel macht over je leven, en dat na drie jaar... Waarom geef je hem die ruimte? Die man is allang verder met zijn leven.

Je leeft nú, dus maak er nú iets van, en laat alles wat jou niet helpt om verder te gaan met je leven (je wil immers graag een relatie) helemaal, hartstikke los!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven