Rouwen om je levende ouders

04-08-2019 21:11 851 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk zou het voor iedereen het fijnst zijn als niemand deze titel begreep, maar ik denk dat er een aantal mensen zijn die hem wel begrijpen.

Niet zo’n lange tijd geleden heb ik de moeilijke beslissing gemaakt het contact te verbreken met mijn moeder. Ergens geeft me dit rust en een gevoel van opluchting, maar tegelijkertijd heb ik een heleboel te verwerken. Het is niet mijn moeder die ik mis, maar wel mis ik een moeder zoals anderen die ook hebben. Het doet pijn dat ik moet gaan accepteren dat ik nooit zo’n moeder ga krijgen. Ook doet het pijn dat ik niet weet waarom het zo heeft moeten lopen en dat ik daar ook nooit achter ga komen. In mijn hoofd is het soms een warboel van emoties door alles wat er gebeurd is en het doet zeer dat ze zelfs zonder contact nog invloed heeft op mijn leven.

Sorry ik begrijp dat dit voor sommige mensen een vaag verhaaltje is geworden omdat ik op dit moment niet weet hoe ik het allemaal moet verwoorden. Toch hoop ik dat dit topic misschien een verzameltopic kan worden met ervaringen en herkenning.
Alle reacties Link kopieren
Dank je! Ik heb er ook al wel eens op gegoogeld maar daar kwam nooit veel uit.

Ik had juist het idee dat het zo goed ging met je, gaat het nu even wat minder of haal ik je toch door elkaar met iemand anders?

Dat gevecht is vreselijk, ik had het vanmorgen maar dan wel in een andere situatie. Ik vind leven steeds lastiger en toen ik vanmorgen in de auto zat (+/- 45min) heb ik de hele weg zitten ruziën in mijn eigen hoofd, ik kon het allemaal niet meer behappen en had continue de neiging om aan mijn stuur te trekken in de hoop dat ik er een einde aan kon maken. Gelukkig niet gedaan :)

Ik heb net mijn psycholoog gebeld en heb heel eerlijk verteld hoe het nu gaat en dat ik mezelf gister bij de huisarts niet goed heb kunnen verwoorden. Die gaat morgen de huisarts opbellen en ik moet een nieuwe afspraak maken zodat ik echt eerlijk kan zijn en er dan stappen gezet kunnen worden. Dat is wel weer een beetje een last van mijn schouders want ik kan die wachttijd op dit moment echt niet meer overzien.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan dinsdag al bij de psycholoog terecht voor een intake en dan gaan we een plan maken. Nu heb ik gelukkig weer wat overzicht en dus al iets minder chaos in mijn hoofd
Wat fijn! En wat goed van je dat je eerlijk bent geweest. Hoe voelde dat?
Alle reacties Link kopieren
Wel als een opluchting, ik ben zo blij dat ik nu toch de juiste hulp krijg. Dank je wel. Bij mijn psycholoog is het ook niet zo moeilijk om eerlijk te zijn want ik weet inmiddels wel dat ik die niet zo goed voor de gek kan houden 😅
Klinkt als een goeie psycholoog! Gelukkig voelt het als een opluchting.

Ik had op een of andere manier dat eerdere lange bericht van je over het hoofd gezien. Je zat even echt goed in de knoop hè. Ik ben blij dat je jezelf bijeen hebt gepakt. De gevoelens die je beschrijft zijn heel herkenbaar en ik weet nog hoe vreselijk dat was. Jouw leven gaat beter worden, echt. Misschien twee stappen vooruit en dan weer één stap terug, maar het wordt echt beter.
Alle reacties Link kopieren
Oh geeft niks hoor, ik blijf gewoon lekker van me afschrijven. Ik heb dit zelf ook al eerder meegemaakt en toen ben ik er ook weer uitgekomen en dat heb ik ook wel een tijdje tegen mezelf gezegd maar ik zit nu toch weer op het punt dat ik daar niet meer zo in geloof. Hulp is gelukkig onderweg. Je berichtje doet me wel goed, alle kleine beetjes hoop helpen en hoop doet leven zeggen ze dan :daisy:
Het doet mij ook goed om dat te horen.
Volgens mij heb je hoop en moed nodig om eruit te komen. Moed heb je genoeg, en hoop steeds meer. Je naam is wel toepasselijk ;-)
Alle reacties Link kopieren
Lief, dank je wel :shame:
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het gevecht met het leven wel hope19. Sommige dagen is dat beter dan andere dagen. Vaak hoop ik dat ik ook ergens kan ademen, kan leven. En dan kijk ik om mij heen en ik zie anderen die niet hoeven te vechten. Moeilijk.
Alle reacties Link kopieren
hope19 schreef:
06-02-2020 18:17
Dank je! Ik heb er ook al wel eens op gegoogeld maar daar kwam nooit veel uit.

Ik had juist het idee dat het zo goed ging met je, gaat het nu even wat minder of haal ik je toch door elkaar met iemand anders?

Dat gevecht is vreselijk, ik had het vanmorgen maar dan wel in een andere situatie. Ik vind leven steeds lastiger en toen ik vanmorgen in de auto zat (+/- 45min) heb ik de hele weg zitten ruziën in mijn eigen hoofd, ik kon het allemaal niet meer behappen en had continue de neiging om aan mijn stuur te trekken in de hoop dat ik er een einde aan kon maken. Gelukkig niet gedaan :)

Ik heb net mijn psycholoog gebeld en heb heel eerlijk verteld hoe het nu gaat en dat ik mezelf gister bij de huisarts niet goed heb kunnen verwoorden. Die gaat morgen de huisarts opbellen en ik moet een nieuwe afspraak maken zodat ik echt eerlijk kan zijn en er dan stappen gezet kunnen worden. Dat is wel weer een beetje een last van mijn schouders want ik kan die wachttijd op dit moment echt niet meer overzien.
Ja klopt, na de EMDR ging het even supergoed, nu inmiddels weer meh. Geen burnout of depressie, maar veel down nog en heel wisselend in gemoedstoestand. Gisteren voelde ik me echt fantastisch terwijl ik me de dag ervoor helemaal niet fijn voelde.

Fijn dat je bij de psych even goed je ei kwijt kon. Dat van aan het stuur trekken herken ik wel, at heb ik nog steeds als ik me minder voel. Is een soort automatisme.
'Happiness is only real when shared'.
Alle reacties Link kopieren
Mooi gezegd Davo.

Vervelend totallyfree. Ik weet niet of je het hier ooit gezegd hebt maar ben je nog wel in therapie of ben je klaar?
Alle reacties Link kopieren
hope19 schreef:
09-02-2020 14:53
Mooi gezegd Davo.

Vervelend totallyfree. Ik weet niet of je het hier ooit gezegd hebt maar ben je nog wel in therapie of ben je klaar?
Ik ben nog maandelijks in therapie. Mijn peut zegt ook dat ik mezelf de tijd moet geven om te wennen aan mijn nieuwe ik zonder trauma. Maar dat is lastig. Ik ben nu totallyfree, alleen voelt het minder bevrijdend dan ik dacht. Helaas, maar dat komt ook wel weer goed.
'Happiness is only real when shared'.
Alle reacties Link kopieren
Wel fijn dat je langzaam af mag bouwen met de therapie, dat je niet in een keer zonder hoeft. Het is ook wel wennen denk ik, je moet ontdekken wie je eigenlijk bent.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb elke 2 weken therapie. Toevallig morgen weer en ik heb er niet zoveel zin in. Het loopt de laatste weken niet zo lekker. Veel stress, verdriet,oververmoeid en eenzaamheid. En mijn slaap problemen zijn weer terug, ging net een half jaar goed. En met dat komen de gedachtes over mijn eigen ouders weer even hard binnen.
Knuffel Davo. Je zit in een zware tijd.

Hoe ging het vandaag bij je psycholoog hope?
Alle reacties Link kopieren
Het is ook wel een hele zware tijd nu inderdaad Davo, logisch dat je dan niet lekker in je vel zit. Wel heel vervelend. Succes morgen :hug:
Ik hoop dat je toch met een opgelucht gevoel terug kan komen van de therapie.

Gister bij de psycholoog ging het wel goed, we zijn achter de oorzaak van hoe ik me nu voel en dat vind ik wel fijn. Uit het gesprek blijkt wel dat er nu niet meer de ruimte is om met alleen therapie de problemen op te lossen, er is nu meer voor nodig. Mijn psycholoog vond me ook afgesloten en onbereikbaar terwijl ik wel open en eerlijk was. Ik denk dat dat meer komt door een soort leegte, het is lastig te zeggen wat je voelt als je niet veel gevoel meer hebt.

Alles gaat nu gelukkig wel heel vlug, ik heb dadelijk weer een afspraak bij de huisarts en daarna heb ik weer een belafspraak met de psycholoog.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik had mij verkeken in de datum en dat de behandelaar een opleiding doet en dus heb ik pas volgende week een afspraak. LOL Gelukkig vannacht wel kunnen slapen.
Alle reacties Link kopieren
Oh nou misschien ook wel weer fijn omdat je toch al geen zin had. Fijn dat je goed geslapen hebt.

Ik moest gister naar de crisisdienst en daar had ik een gesprek met een psychiater van het IHT-team. Daar heb ik een fijn, lang gesprek gehad van 1,5 uur. Nu krijg ik medicatie en vanmiddag komt er een verpleegkundige die volgens mij de komende tijd elke dag komt.

De medicatie zou ik gister meteen op kunnen halen bij de apotheek maar toen ik daar kwam was er geen recept aan gekomen. Ik heb nog snel het GGZ gebeld 10 minuten na sluitingstijd en toen kreeg ik gelukkig nog iemand aan de lijn. Die vroeg of ik nog medicatie had liggen maar dat had ik niet omdat ik gister met medicatie zou starten en toen zei ze zonder even door te vragen nou dan moet je maar tot morgen wachten. Dat was toch wel even een tegenvaller omdat ik nu echt van het ene plan naar het volgende plan leef omdat ik het anders niet volhoud in mijn hoofd en toen viel mijn plan weg. Gelukkig is het allemaal goed gekomen en over een half uur kan ik het GGZ opnieuw bellen zodat ze dat recept opsturen.

Ik ben wel heel blij dat er zo vlug actie wordt ondernomen nu en ik krijg weer een heel klein beetje hoop dat het goed gaat komen.
Wat fijn dat er zo naar je wordt omgekeken en je weer hoop krijgt. Ze nemen je gelukkig serieus. Elke dag iemand die even bij je langskomt geeft ook veel houvast denk ik. Ik hoop dat je een goede klik hebt met haar en dat het vertrouwt voelt. Wat voor medicatie heb je gekregen?
Alle reacties Link kopieren
Ja dat geeft veel houvast inderdaad en dan heb ik maandag ook alweer een nieuwe afspraak met de psychiater. Nu oxazepam en temazepam en dan gaan we eerst kijken wat dat met mij doet en wat voor effecten dat geeft en dan komt er waarschijnlijk daarna antidepressiva bij.
Ik ben wel bekend met beide rustgevende middelen. Heb de Temazepam nog in lage dosis voor de nacht wanneer nodig. Hopelijk werkt het voor jou ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop het ook! Het plan is ondertussen alweer veranderd, in plaats van een huisbezoek vanmiddag heb ik vandaag een gesprek met alle drie de hulpverleners. Dat is misschien nog wel beter. De medicatie heb ik ook inmiddels.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig heb je je medicatie toch gehad!
Alle reacties Link kopieren
Blijkbaar zat er toch een andere psychiater dan die mij eergister medicatie had voorgeschreven bij het gesprek en die heeft nu weer heel het plan omgegooid en andere medicatie voorgeschreven. Kom ik bij de apotheek aan en daar blijkt dat wat hij voorgeschreven heeft onmogelijk is :facepalm:
Dussss ik weer zonder de nieuwe medicatie maar gelukkig had ik de oude nog dus ben ik daar gisteravond maar even mee door gegaan. Ik had het idee dat de psychiater van gister mij niet echt begreep en ik mocht eigenlijk geen oxazepam en temazepam meer pakken maar als het dan weer allemaal fout gaat en je was al suïcidaal dan zakt de moed je toch wel even in de schoenen. Gelukkig komt er vandaag weer een verpleegkundige en ik heb een lijstje gemaakt zodat ik met hem alles kan gaan bespreken en overleggen.
Alle reacties Link kopieren
Nog iemand wakker hier? :sheep:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven