Ruzie....met rust laten?

06-06-2018 07:54 383 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve allemaal, mijn liefste en ik zijn vorige week getrouwd en nu op huwelijksreis op het heerlijke Mauritius. Er is echter nu een dingetje aan de hand en heb jullie advies nodig: gisteren kregen we een beetje mot over iets onbenulligs. We waren allebei een beetje boos en als dat zo is, dan sluit hij zich af voor alles. Dan laat ik m even met rust en dan maken we t weer goed.
Maar omdat we nu hier zitten, kun je je niet even gemakkelijk terugtrekken om alles op een rij te krijgen.

Nu is hij dus heel boos omdat ik in.mijn boze bui gezegd heb dat ik spijt het dat ik met zo'n kinderachtige man getrouwd ben (hij zette thee voor zichzelf en toen ik vroeg of hij ook thee voor mij wilde zetten, had hij daar geen zin in). Hij heeft toen gelijk een mail naar TUI gestuurd of we eerder naar huis konden (maar te duur) en tegen mij dat het over en uit is.

We hebben nog een week te gaan hier en voordat ik dingen doe of zeg die de situatie alleen nog maar erger maakt: wat kan ik nu het beste doen?

Beetje wazig verhaal maar weet het even niet meer......
Alle reacties Link kopieren
vivamien schreef:
06-06-2018 08:51
Manneman, iedereen zegt toch wel eens wat raars tijdens een onenigheid? Kan het me voorstellen, hoor. Het één likt het ander uit. Zoiets zou ik ook maar zo kunnen zeggen, zonder het te menen overigens!
Uhm nee. En zeker niet zoiets als dit.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou iets leuks gaan doen vandaag. Je man komt van zelf wel weer boven drijven. Volgens mij heeft het niet zo veel zin om te gaan uitzoeken wie het meeste schuld heeft. De hele situatie is van beide kanten bijzonder kinderachtig.

Ik zou vanaf nu echt oppassen met zulke grote woorden en iets doen aan je manier van feedback geven. Houd het in perspectief en bij jezelf. Ik vind het jammer/vervelend dat je geen thee wil maken, ik kan het ook zelf maar nu voelt het alsof jij geen moeite voor mij wil doen en dat is naar.

Reageer volwassen en je krijgt mogelijk ook een volwassen reactie terug ipv gedreig en gedrein.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
06-06-2018 08:45


En je terugtrekken...je bent getrouwd er geen ontsnappen meer aan. Dat had je van te voren ook kunnen bedenken.
(6)
Life is a bitch (and I'm helping her).
Alle reacties Link kopieren
zucht
grobbekuiken_ wijzigde dit bericht op 06-06-2018 08:59
98.07% gewijzigd
Life is a bitch (and I'm helping her).
Alle reacties Link kopieren
..
grobbekuiken_ wijzigde dit bericht op 06-06-2018 09:00
98.04% gewijzigd
Life is a bitch (and I'm helping her).
Alle reacties Link kopieren
Jezus....fijn weer.
Life is a bitch (and I'm helping her).
Alle reacties Link kopieren
vivamien schreef:
06-06-2018 08:51
Ach, die “kwestende” opmerking van TO... Manneman, iedereen zegt toch wel eens wat raars tijdens een onenigheid? Kan het me voorstellen, hoor. Het één likt het ander uit. Zoiets zou ik ook maar zo kunnen zeggen, zonder het te menen overigens!
Mensen zeggen wel eens wat raars tijdens een onenigheid, maar als je direct de bodem uit een relatie wegslaat in een onbenullige ruzie heb je het toch niet helemaal begrepen. Ik zou nooit tegen mijn vriend zeggen dat ik spijt heb dat ik bij hem ben, of niet meer van hem hou en zou het absoluut niet tolereren als hij zoiets tegen mij zou zeggen. Manipulatief gedrag.

@TO: zeg dat die opmerking je spijt en je het niet meende en ga wat leuks doen samen.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
06-06-2018 08:55


Ik zou vanaf nu echt oppassen met zulke grote woorden en iets doen aan je manier van feedback geven. Houd het in perspectief en bij jezelf. Ik vind het jammer/vervelend dat je geen thee wil maken, ik kan het ook zelf maar nu voelt het alsof jij geen moeite voor mij wil doen en dat is naar.

Reageer volwassen en je krijgt mogelijk ook een volwassen reactie terug ipv gedreig en gedrein.
Zo doe je dat dus.
Alle reacties Link kopieren
Koffiehagedis schreef:
06-06-2018 08:54
Uhm nee. En zeker niet zoiets als dit.
Nou, ik vind het verschrikkelijk overdreven allemaal. Zoiets meen je toch niet?!? Zeker niet bij een “ruzie” over een kopje thee. En al helemaal niet tijdens je honeymoon!!
Nooit trouwen met een man die geen kopje thee voor je maakt!
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
06-06-2018 08:55
Ik zou iets leuks gaan doen vandaag. Je man komt van zelf wel weer boven drijven. Volgens mij heeft het niet zo veel zin om te gaan uitzoeken wie het meeste schuld heeft. De hele situatie is van beide kanten bijzonder kinderachtig.

Ik zou vanaf nu echt oppassen met zulke grote woorden en iets doen aan je manier van feedback geven. Houd het in perspectief en bij jezelf. Ik vind het jammer/vervelend dat je geen thee wil maken, ik kan het ook zelf maar nu voelt het alsof jij geen moeite voor mij wil doen en dat is naar.

Reageer volwassen en je krijgt mogelijk ook een volwassen reactie terug ipv gedreig en gedrein.
Hier zou ik dus helemaal de kriebels van krijgen... Echt, jullie maken heel veel groter dan het is (volgens mij).
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk heb ik gezegd dat het mij spijt. Ik heb dit gezegd uit boosheid en irritatie. Ik wilde er vanmorgen, toen alles weer even een plekje had gekregen, over praten. Heb gezegd dat het me spijt dat ik hem gekwetst heb en dat ik dit natuurlijk niet meende. Ik begrijp heus wel hoe je een psychologische ruzie moet maken maar soms lukt dat even niet. Ik vind eigenlijk dat als je er allebei een nachtje over geslapen hebt, je er even over moet kunnen praten, je excuses kan aanbieden en dan er weer verder een mooie vakantie van moet kunnen maken. Hij wil er niet eens over praten en accepteert mijn excuses niet. Dàt lijkt me pas kinderachtig. Ik laat maar even met rust en probeer morgen een nieuwe poging te doen. Overigens trek ik hierbij heel erg het boetekleed aan maar ik vind wel: waar twee vechten hebben twee schuld.
En waar heeft hij precies schuld aan? Je excuses waren dus niet oprecht maar een 'ja maar jij '
Alle reacties Link kopieren
Ehm... HIJ heeft naar TUI gemaild en HIJ zegt dat het over en uit is. Voor een kop thee. Nou weet je; regel die echtscheiding maar want hij is inderdaad erg kinderachtig.

Ik zou het anders aangepakt hebben. Ik zou die kop thee gezien hebben en gezegd hebben; Oh lekker, dankjewel.
En als ik vervolgens alsnog geen thee had gekregen, dan had ik hem heel lief verteld dat ie na de vakantie zijn eigen was doet??

Deze situatie lijkt onbenulliger dan ie daadwerkelijk is. Dit soort dingen zijn de kleine angeltjes in je relatie en daar kom je uit, of niet. De meeste mensen trouwen pas als ze eruit zijn. Dat verkleint de kans op een echtscheiding. Een beetje.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Ehm... HIJ heeft naar TUI gemaild en HIJ zegt dat het over en uit is. Voor een kop thee. Nou weet je; regel die echtscheiding maar want hij is inderdaad erg kinderachtig.

Ik zou het anders aangepakt hebben. Ik zou die kop thee gezien hebben en gezegd hebben; Oh lekker, dankjewel.
En als ik vervolgens alsnog geen thee had gekregen, dan had ik hem heel lief verteld dat ie na de vakantie zijn eigen was doet??

Deze situatie lijkt onbenulliger dan ie daadwerkelijk is. Dit soort dingen zijn de kleine angeltjes in je relatie en daar kom je uit, of niet. De meeste mensen trouwen pas als ze eruit zijn. Dat verkleint de kans op een echtscheiding. Een beetje.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Hij kan zich minder goed uiten dan jij blijkbaar en vermoedelijk kan hij verbaal niet tegen jou op. Daardoor reageert hij met een soort passieve agressie (even geen thee voor jou maken). En vluchtgedrag (bellen of hij naar huis kan).

Even afkoelen allebei. Ga een stuk wandelen. Als jij je excuses aanbiedt voor jouw opmerking, zou hij dan ook iets zeggen over zijn eigen gedrag?
Alle reacties Link kopieren
Dit is een grapje hoop ik?

Hij heeft geen zin om thee voor je te zetten? Hoeveel moeite is het nou....
Jouw opmerking kan ook niet: wel dat hij kinderachtig is (want dat is hij), maar spijt van je huwelijk.....dat gaat net ff te ver. Daarmee duw je iets over de rand.

Zit je dan, op je honeymoon op een van de meest idyllische eilanden ter wereld. Herinneringen hieraan worden dus ook niet wat je ervan had verwacht.

ik zou serieus overwegen om de echtscheiding in gang te zetten op het moment dat jullie weer in NL zijn.
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Alle reacties Link kopieren
Dit is gewoon eigenlijk heel grappig, net comedy! net getrouwd en nu al uitmaken :HA: Maak het gewoon goed zeg! En geniet van jullie huwelijksreis, als het nu al zo begint, hou ik mijn hart vast voor de toekomst!
''Geen woorden maar daden''
Dit patroon herken ik uit mijn huwelijk. Ik zou veel liever nu met iemand een relatie aangaan met wie het even knettert en waarbij je er allebei ook nog om kunt lachen en het samen goed maakt.

Dat doodzwijgen en boze gedoe...
Jij hebt excuses aangeboden en geprobeerd om met hem te praten, en nu moet je het morgen nog een keer proberen want het is nog niet goed?!

Sorry hoor, maar daar zou ik pas kwaad om worden. Waarom is het nog niet goed?
Wat moet jij daarvoor doen? Waarom heeft hij zoveel macht?
Ik vind dit niet normaal. Misschien ben je inderdaad beter af zonder hem.
TO, je hebt al geprobeerd te praten, laat hem in zijn sop gaarkoken. Blijkbaar duurt het nog wel een tijdje voor hij is afgekoeld.
Ik zou ook denken wat TO zei. Ben ik echt met zo'n lullo getrouwd???
Ik zou wel klaar zijn met iemand als dit gedoe nu al begint dan is het een voorbode van veel ellende
Hexx schreef:
06-06-2018 09:41
Jij hebt excuses aangeboden en geprobeerd om met hem te praten, en nu moet je het morgen nog een keer proberen want het is nog niet goed?!

Sorry hoor, maar daar zou ik pas kwaad om worden. Waarom is het nog niet goed?
Wat moet jij daarvoor doen? Waarom heeft hij zoveel macht?
Ik vind dit niet normaal. Misschien ben je inderdaad beter af zonder hem.
Nou inderdaad, leuke vent hoor.
Alle reacties Link kopieren
vivamien schreef:
06-06-2018 09:15
Hier zou ik dus helemaal de kriebels van krijgen... Echt, jullie maken heel veel groter dan het is (volgens mij).
En jij wordt wel blij als je man zegt stomme trut ik wou dat ik nooit met jou getrouwd was?

Reken maar dat dit aan jegaat vreten als het meerdere keren tegen je gezegd wordt.

Dan krijg je echt wel liever te horen ik vind het vervelend dat je geen kopje thee voor mij wil maken. Dan krijg ik het gevoel dat je niet om mij geeft.

Maar als je zelf boos bent op iemand dan voelt het natuurlijker veel lekkerder om het eerste te roepen.
Dan zou ik dat ook veel liever roepen. Maar je maakt er wel wat mee kapot.

En er zijn inderdaad veel mensen die niet zulke fijne dingen zeggen tijdens een ruzie. Maar er zijn ook veel mensen die gaan scheiden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven