Ruzie over huishouden

07-04-2015 17:53 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bedankt!
anoniem_225841 wijzigde dit bericht op 23-04-2018 18:46
98.98% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Toen ik fulltime werkte, en mijn vriend eerder thuis was deed hij het meest. Op wat dingen na die ik als vrouw toch nooit goed genoeg vind en dus zelf deed . Nu ik de hele dag thuis ben ivm zwangerschap zorg ik wel dat hij dus niks meer hoeft te doen als hij thuis komt. Maar onlangs was ik ziek, en dan zorgt die lieverd weer voor mij en staat om 8 uur 's avonds nog even te dweilen. Ik denk niet dat het uitmaakt of nou de man of de vrouw het meest doet, maar in jou geval komt het op mij wel heel bevooroordeeld over vanuit zijn kant. "Omdat" je vrouw bent "moet" jij alles doen. Het is wel goed dat je er nu achter komt, dan kun je nog op tijd beslissingen nemen.
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk is het alleen nog maar gebleven bij huishoudelijk taken verdelen, want je vriend/ex lijkt me zo'n type die op jouw meiden-sport- of wat dan ook-avond zijn kind(eren) ziet als 'moeten oppassen' en vervolgens gebukt gaat onder het feit dat hij in vrije tijd moet inleveren.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:vitamined schreef op 07 april 2015 @ 19:47:

[...]





Shit, dan moeten vriend en ik ook maar uit elkaar...

En die baby in die buik interesseert me kennelijk ook geen reet, aangezien ik steeds moet gaan rekenen hoe lang ik nou zwanger ben...Niet zo gek dat je die zwangerschap steeds opnieuw moet berekenen. "Vroeger" was je zo ongeveer 6 maanden, kwam niet op een week, nu moet je al weken + dagen gaan tellen. Je zou van minder in de war raken
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
quote:DeKenau schreef op 07 april 2015 @ 18:51:

Ik zou er maar niet op rekenen Kevertje, jullie verdeling zit nu al scheef. Laat staan als er ook nog kinderen bij komen.Dus ik moet hele dag niets gaan doen en als vriend thuis komt hem aan het werk zetten?
Doe wat goed voelt, kritiek krijg je toch wel!
@kevertje: Waarom zou je als je beiden werkt het huishouden in je eentje gaan doen? Lijkt mij veel logischer om het te verdelen, degene die het meest thuis is doet wat meer. Dát is samenwerken.

Niet het oerhollandse 'mijn man werkt fulltime en ik partime dus ik doe het huishouden' Op het moment dat er kinderen komen zakken die vrouwen stuk voor stuk door het ijs.

Je gaat toch ook niet tegen je partner als hij de minder verdienende is zeggen dat hij daarom helemaal niks meer hoeft bij te dragen financieel? Gek dat het bij huishouden wel normaal wordt gevonden. Ik lees het hier iig heel vaak.
Alle reacties Link kopieren
Hij helpt wel af en toe als ik er niet aan toe kom of het hem vraag..

Maar als ik tijd heb waarom zou ik het dan niet doen?

Als hij dan vrij is hebben we alleen maar meer tijd over om leuke dingen te doen met z'n twee.

En ik vind het prima zo!
Doe wat goed voelt, kritiek krijg je toch wel!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat je bij hem weggaat, lijkt me een prima keus Er zijn vast meisjes die prima bij hem passen maar je moet over zoiets wel hetzelfde denken.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Alle reacties Link kopieren
Jullie hebben het over later, samenwonen en huishouding verdelen. Waarop vriend aangeeft dat hij niks wil doen, terwijl hij op dit moment wel zelfstandig zijn eigen huishouden runt. (Dus hoezo heeft hij nog nooit gehoord van een man die het huishouden doet, hij is toch zelf al zo'n man?) En nu wil je het maar gelijk uitmaken? Dat is wel heel drastisch toch? Een gesprek over dit onderwerp is dus niet meer aan de orde?
quote:kevertje22 schreef op 08 april 2015 @ 11:04:

[...]





Dus ik moet hele dag niets gaan doen en als vriend thuis komt hem aan het werk zetten? Dat zegt toch niemand hier! Ik werk ook heel weinig, man heel veel, ik doe het grootste deel van het huishouden. Ik heb namelijk de meeste tijd. Enige verschil is dat mijn man mij niet helpt! Hij doet gewoon zijn deel! Helpen is een ding dat iemand doet voor de ander wiens taak het is! Wij zien het huishouden niet als mijn of zijn taak, maar als onze taak. Dus doen we het samen en kan de een nooit de ander helpen! Zodra je over helpen praat, is het niet gelijk waardig.
Was trouwens het onderwerp van onze eerste ruzie als kersvers getrouwd stel! Sandtman wilde mij namelijk ook best helpen bij het huishouden. Vette pech, hij kon zijn deel doen! Na twee weken wist hij niet beter!
Alle reacties Link kopieren
laten we het erop houden dat als mijn man niet de eerste 10 jaar gekookt had we er niet meer waren geweest of op gebakken eieren en soep uit blik geleefd hadden..



de laatste jaren ben ik wat meer aan het koken, maar ik ben geen held..
En doooooor!
ik persoonlijk val niet zo over het woord helpen, ik vind het een beetje zoeken naar iets om over te vallen. Man helpt mij, ik help man.

Ik vraag ook: help je me even? en ik zeg: zal ik even helpen?

we helpen wat af.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dory1983 schreef op 08 april 2015 @ 18:48:

ik persoonlijk val niet zo over het woord helpen, ik vind het een beetje zoeken naar iets om over te vallen. Man helpt mij, ik help man.

Ik vraag ook: help je me even? en ik zeg: zal ik even helpen?

we helpen wat af.



Ik ook niet.

Net als dat ik er geen probleem mee heb als een man zegt 'op zijn kind te passen'.

Of dat hij papadag heeft.

Of als iemand zegt fulltime moeder te zijn.



In alle gevallen snap ik wat er bedoeld wordt en ga ik er niet gelijk van uit dat het 'dus ongelijkwaardig is'.
Alle reacties Link kopieren
quote:sun-shine schreef op 08 april 2015 @ 15:35:

) En nu wil je het maar gelijk uitmaken? Dat is wel heel drastisch toch? Een gesprek over dit onderwerp is dus niet meer aan de orde?



Het zegt wel iets over zijn mentaliteit. Hij zal waarschijnlijk niet alleen dominant zijn wat het

huishouden betreft. Een gesprek zal daardoor ook niet zoveel oplossen, denk ik.
Ik denk dat het bij de meeste vrouwen die het over 'helpen' hebben niet gelijk verdeeld is. Zie kevertje.
Ik snap het probleem in mentaliteit (en ik ben zelf ook helemaal voor een gezamenlijk huishouden), maar toch zou ik uitmaken nu wel erg drastisch vinden. Het lijkt me niet fijn om een relatie te hebben waarvan je weet dat je vriend(in) kan afknappen op een meningsverschil. Ik vind dat je daar vrij over moet kunnen praten. Daarnaast is mijn ervaring dat zo'n mening meestal wel weer een beetje bijgesteld wordt na een discussie. En als dat niet zo is: uitmaken kan altijd nog. Wat is je relatie überhaupt nog waard als één ruzie genoeg is om het uit te maken?
Alle reacties Link kopieren
Dat vraag ik me dus af of zijn mening kan worden bijgesteld na een discussie.

Het is vaak ook een levensvisie van die mannen die 50 jaar achter lopen.

Dat krijg je er niet zomaar uit. Maar goed, het is te proberen als de liefde echt diep zit.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt
anoniem_225841 wijzigde dit bericht op 23-04-2018 18:47
98.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je bedoelt met 'dat het maar het beste was' dat je relatie over is? Of ga je je naar hem voegen?
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat ze het eerste bedoelt.



Wat een vent joh...



Alle reacties Link kopieren
Bedankt!
anoniem_225841 wijzigde dit bericht op 23-04-2018 18:48
97.01% gewijzigd
Prettylife, verwacht nooit dat een man wel zal veranderen als je eenmaal getrouwd bent/ als je eenmaal een kind hebt/ als je eenmaal voorbij de dertig bent, enz.



Maar goed, je hebt je relatie beëindigd.



Knuffel voor jou.
Verstandig van je, zo'n holbewonersmentaliteit veranderd meestal niet. Op zoek naar een leuker exemplaar!
Alle reacties Link kopieren
quote:Lorem schreef op 08 april 2015 @ 21:16:

Ik snap het probleem in mentaliteit (en ik ben zelf ook helemaal voor een gezamenlijk huishouden), maar toch zou ik uitmaken nu wel erg drastisch vinden. Het lijkt me niet fijn om een relatie te hebben waarvan je weet dat je vriend(in) kan afknappen op een meningsverschil. Ik vind dat je daar vrij over moet kunnen praten. Daarnaast is mijn ervaring dat zo'n mening meestal wel weer een beetje bijgesteld wordt na een discussie. En als dat niet zo is: uitmaken kan altijd nog. Wat is je relatie überhaupt nog waard als één ruzie genoeg is om het uit te maken?Dat was eigenlijk ook wat ik bedoelde: hoe belachelijk het meningsverschil ook is, je praat het eerst uit voordat je meteen een relatie van een paar jaar afkapt. Maar goed, dat hebben jullie nu dus gedaan en hij blijft bij zijn vreselijk ouderwetse standpunt. Begrijpelijk dus dat je de relatie beëindigt. Lijkt me wel heftig, dat je na een aantal jaar ineens erachter komt dat ie er nogal ouderwetse ideeën op na houdt waardoor samen blijven geen zin heeft.... Sterkte en een knuffel!
Alle reacties Link kopieren
quote:Leeuwin- schreef op 09 april 2015 @ 12:52:

Prettylife, verwacht nooit dat een man wel zal veranderen als je eenmaal getrouwd bent/ als je eenmaal een kind hebt/ als je eenmaal voorbij de dertig bent, enz.



Maar goed, je hebt je relatie beëindigd.



Knuffel voor jou.Ben ik niet helemaal met je eens: mijn vriend deed in het begin ook niks. Na 2 jaar doet ie meer dan mij ;). En geeft ie zelfs aan dat een papadag normaal is. Kan ook zijn dat mannen nog een beetje volwassen moeten worden of vanuit thuis een heel ander voorbeeld hebben gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven