Samen bij diploma-uitreiking?

29-01-2020 20:43 257 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met een dilemma. Eigenlijk twee. De eerste is of ik dit bij Relaties of bij Kinderen moet posten. Ik kies voor Relaties.

Het echte dilemma is als volgt. Ik ben ruim 10 jaar gescheiden van de moeder van mijn kinderen. Al vrij snel werd het één en al conflict. Ik zal heus niet alles goed gedaan hebben maar zij kan zich niet beheersen. Ik heb verschrikkelijke mails, app-jes, enz gekregen. En ik word regelmatig genegeerd. In het begin waren we nog weleens samen in 1 ruimte maar bij het minste geringste ging ze los. De laatste keer dat ik haar gezien heb ben ik schreeuwend haar huis uitgezet en ben ik uitgemaakt voor autist (waar de kinderen bij waren). Ik heb toen besloten om samen in 1 ruimte zijn te vermijden. Diplomazwemmen, musicals op de basissschool, enz. heb ik aan me voorbij laten gaan. Maar dit jaar krijgt mijn zoon zijn middelbare school diploma en moet ik weer beslissen: ga ik wel of niet? Eigenlijk wil ik niet, ik wil niet het risico lopen haar op een slechte dag treffen en in het bijzijn van alles en iedereen een berg bagger over me heen krijgen. Wat dan vervolgens -en dat is het ergste- de diploma-uitreiking voor mijn zoon zou verpesten. Wat kan ik doen?
Alle reacties Link kopieren
even bellen van te voren en afspreken grote-mensen te zijn
Alle reacties Link kopieren
Wil je zoon dat jij erbij bent? Dan ga je er heen.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt al zoveel gemist, als je zoon wilt dat je erbij bent zou ik gewoon gaan. Je kan altijd op de valreep binnen komen en aan de andere kant van de zaal gaan zitten.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk ga je wel. In een (over)volle aula kunnen jullie elkaar prima ontwijken en daarnaast: jullie hoeven niks ‘samen’.
Alle reacties Link kopieren
Wat wil je zoon?
Natuurlijk ga je. Echt. Wtf.

Dat je de rest voorbij hebt laten gaan is al erg genoeg.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
29-01-2020 20:46
even bellen van te voren en afspreken grote-mensen te zijn
Dat is het lastige: dat werkt niet. Vroeger zag ik haar nog weleens bij het ophalen en terugbrengen van de kinderen. Dan begon ze soms over iets, en als ik dan vroeg of we dat op een ander moment zonder kinderen konden bespreken dan had ze daar gewoon maling aan. Dan begon ze "De kinderen mogen best weten dat jij ... !". Wat moet je dan?
Alle reacties Link kopieren
Gaan!

Het gaat niet om je ex-vrouw, het gaat om je zoon. Ontwijk haar gewoon.
Je wil/kunt dit moment toch niet missen?!
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk ga je in dit geval niet bellen. Zoals al geschreven: het is altijd bomvol bij zo’n uitreiking.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan mij ook voorstellen dat zoon denkt nou hij is nergens bij geweest dus dan hoeft hij nu ook niet ineens de trotse vader te gaan uithangen.

Hoe is de band met je zoon?
Alle reacties Link kopieren
Victory2015 schreef:
29-01-2020 20:50
Dat is het lastige: dat werkt niet. Vroeger zag ik haar nog weleens bij het ophalen en terugbrengen van de kinderen. Dan begon ze soms over iets, en als ik dan vroeg of we dat op een ander moment zonder kinderen konden bespreken dan had ze daar gewoon maling aan. Dan begon ze "De kinderen mogen best weten dat jij ... !". Wat moet je dan?
gewoon gaan
Je bent er toch al nooit, misschien verwacht je zoon het niet eens meer
En je gaat niet samen. Je gaat apart. Al een jaar of 10.

Jammer dat je geen ballen gekweekt hebt en niet van alles 'aan je voorbij hebt laten gaan'. Gewoon voor je kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Victory2015 schreef:
29-01-2020 20:50
Dat is het lastige: dat werkt niet. Vroeger zag ik haar nog weleens bij het ophalen en terugbrengen van de kinderen. Dan begon ze soms over iets, en als ik dan vroeg of we dat op een ander moment zonder kinderen konden bespreken dan had ze daar gewoon maling aan. Dan begon ze "De kinderen mogen best weten dat jij ... !". Wat moet je dan?
En dat gaat ze ook in een volle aula doen, met de diploma uitreiking van jullie kind?
Alle reacties Link kopieren
Gaan en niet bij haar in de buurt komen.
Murrmurr schreef:
29-01-2020 20:52
Je bent er toch al nooit, misschien verwacht je zoon het niet eens meer
Ja.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
29-01-2020 20:50
Wat wil je zoon?
Dat weet ik niet, dat heb ik hem nog niet durven vragen. Ik denk dat hij vooral harmonie wil. Hij begrijpt bijvoorbeeld heel goed dat ik niet bij die andere dingen was.
Alle reacties Link kopieren
Als je zoon wil dat je er bent dan ga je heen.
Wat een sneu gedrag van haar zeg.
Dat je je dit afvraagt zeg.....ga als volwassenen met elkaar om en ga beide. Ik neem aan dat jullie beide het fatsoen kunnen houden voor 1 avond.

Zorg ook dat er geen reden is voor escalatie. Niet naast elkaar zitten, niet met elkaar praten en mocht een nieuwe partner het probleem zijn dat laten jullie die thuis.
Alle reacties Link kopieren
Victory2015 schreef:
29-01-2020 20:50
Dat is het lastige: dat werkt niet. Vroeger zag ik haar nog weleens bij het ophalen en terugbrengen van de kinderen. Dan begon ze soms over iets, en als ik dan vroeg of we dat op een ander moment zonder kinderen konden bespreken dan had ze daar gewoon maling aan. Dan begon ze "De kinderen mogen best weten dat jij ... !". Wat moet je dan?
Maar was je dan ook bereid om het op een ander moment zonder kinderen te bespreken.

Ik ken namelijk iemand die altijd zegt iets niet te willen bespreken in het bijzijn van de kinderen omdat hij in tegenstelling tot zijn ex wel aan de kinderen denkt.

Maar op andere momenten ook niets wil bespreken.
Alle reacties Link kopieren
Victory2015 schreef:
29-01-2020 20:53
Dat weet ik niet, dat heb ik hem nog niet durven vragen. Ik denk dat hij vooral harmonie wil. Hij begrijpt bijvoorbeeld heel goed dat ik niet bij die andere dingen was.
zeggen dat je het begrijpt (omdat dat minste gezeik oplevert) is heel anders dan er geen (stil) verdriet van hebben
Ma is een borderliner en pa een angsthaas. Lekker dan.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
29-01-2020 20:53
En je gaat niet samen. Je gaat apart. Al een jaar of 10.

Jammer dat je geen ballen gekweekt hebt en niet van alles 'aan je voorbij hebt laten gaan'. Gewoon voor je kinderen.
Ik denk dat het niets te maken heeft met wel of niet ballen hebben. Meer met wat doe je in het belang van de kinderen. Ik heb veel geaccepteerd omdat ik dacht dat dat voor de kinderen het beste was. Daar mag je overigens iets van vinden.
Ik snap enerzijds de reacties wel van “Kweek ballen en je bent gek dat je al die bijzondere momenten hebt geskipt”. Anderzijds, als jouw aanwezigheid steeds als gevolg heeft dat zij bij openbare gelegenheden als een of ander psycho wijf tekeergaat.. Snap ik dat je dat je kinderen wil besparen. En jezelf. Hoe erg ook. Dat zullen de kinderen uiteindelijk zelf ook wel gaan inzien, die weten neem ik aan hoe hun moeder kan zijn, afgaande op wat TO schrijft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven