Samengesteld gezin, slaapkamerverdeling

24-01-2019 02:37 297 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben ik nou zo onredelijk?
Wij zijn een samengesteld gezin. Mijn 2 kinderen hebben de basisschool leeftijd, bovenbouw. Zijn kinderen zijn net volwassen, 20 en 18 jaar (studerend). Mijn kinderen zijn hier 11 van de 14 dagen. Zijn kinderen ongeveer 2 dagen van de 14 dagen.
Het probleem ligt bij mijn jongste, zij baalt er enorm van dat zij de kleinste kamer heeft. Er past een bed, kleine kledingkast en klein bureautje in haar kamer, ze kan niet met vriendinnen op haar kamer spelen want dit is te klein . Het is niet dat ze daarom baalt maar eigenlijk om het feit dat de slaapkamers van de kinderen van mijn vriend meestal dus leeg staan. Mijn jongste geeft meerdere keren aan dat ze dit niet leuk vind en ze van kamer wilt ruilen, ze heeft dit zelfs rechtstreeks aan hem (20 jaar) gevraagd paar weken geleden (hij ging erover nadenken was zijn antwoord, omdat hij er zelden is heeft ze nu nog steeds geen antwoord ). Hij gaat nu 3 maanden op kamers, een vriend van hem is op reis. Ik voorzie dat hij nu nog minder hier zal zijn. En na deze 3 maanden zie ik het ook niet gebeuren dat hij hier vaker zal verblijven, we wonen hier nu ruim een half jaar. Hij zit vaker bij zijn vriendin(ook op kamers) of bij zijn moeder (welke ook net is verhuisd en waar hij de kleinste kamer heeft gekregen). Vanavond hebben mijn vriend en ik woorden hierover gehad want ik vind dat we hem genoeg tijd hebben gegeven om hier te verblijven en ik vind dat een kamerruil helemaal niet onlogisch is. Mijn vriend geeft als mening dat als hij haar kamer krijgt, dat zijn zoon hier nog minder zal verblijven. Dus dat hij zijn kind nog minder zal zien. Ik snap dat mijn vriend dit niet leuk vindt, maar ik vind het behoorlijk onredelijk naar mijn jongste toe. Het lijkt nu wel een strijd te worden en ik baal hier zo van. Ben ik nou echt onredelijk dat ik er nu genoeg van heb en dat ik een kamerruil eigenlijk nu verwacht?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je wel onredelijk ja.
Leuk voor die jongen; beide ouders die hem in de kleinste kamer proppen 'omdat hij er toch weinig is'. Als hij het zelf aanbiedt vind ik het een ander verhaal.
Beetje raar dat hij nog geen antwoord op de vraag heeft gegeven. Hij is niet thuis misschien maar hij heeft toch een telefoon? Laat jouw kind hem bellen om te vragen of hij al een antwoord heeft.
Als de kinderen zelf uit de ruil kunnen komen is dat natuurlijk het makkelijkst.

Toen ik uit huis ging vroeg mijn jongste broertje om mijn kamer en ik vond dat geen probleem. Wie weet hij ook niet, maar is hij te druk met andere dingen om er op terug te komen.
Alle reacties Link kopieren
Ben je zelf ook bereid om van kamer te wijzigen? Zij er nog andere mogelijkheden? Bijv. Zolder verbouwen of een chalet/tuinhuis waar je dochter kan spelen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Zijn kinderen mogen blij zijn dat ze ieder een complete kamer bij jou hebben. Ik zou hem due inspraak niet gegeven hebben.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
24-01-2019 03:18
Zijn kinderen mogen blij zijn dat ze ieder een complete kamer bij jou hebben. Ik zou hem due inspraak niet gegeven hebben.
Kan me vergissen maar ik heb het idee dat to met haar kinderen bij haar partner in is getrokken?
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
24-01-2019 03:31
Kan me vergissen maar ik heb het idee dat to met haar kinderen bij haar partner in is getrokken?
Nee dat is niet correct. We hebben samen een huis gekocht. Voorheen had mijn vriend co-ouderschap, daarom heeft zijn zoon ook een behoorlijke grote slaapkamer gekregen, waarvan hij nu geen gebruik meer van maakt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het heftig om zoon uit zijn kamer te zetten.

Ik snap je je jongste ook.
(Maar als de 20-jarige de helft van de tijd bij jullie zou zijn, had jouw jongste alsnog die kleinste kamer gehad... dus wellicht hadden jullie daar sowieso iets anders in moeten doen?)

Ik denk dat ik tijdelijk met man op de kleine kamer van jongste zou gaan slapen.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
24-01-2019 02:59
Ben je zelf ook bereid om van kamer te wijzigen? Zij er nog andere mogelijkheden? Bijv. Zolder verbouwen of een chalet/tuinhuis waar je dochter kan spelen?
Zijn kantoor kan een optie zijn, maar daar staat mijn vriend niet voor open.
Alle reacties Link kopieren
Broodjekroket2 schreef:
24-01-2019 03:50
Zijn kantoor kan een optie zijn, maar daar staat mijn vriend niet voor open.
Staat je vriend wel open voor een oplossing? Of vindt hij het geen probleem?
Waarom was dit geen kwestie toen jullie een half jaar geleden in dot huis trokken? Wat was toen jouw overweging om in te stemmen met de huidige kamerverdeling?
Ik zou gewoon zeggen: jongen, je bent er zelden; dat meiske kan nog niet eens op haar kamer spelen met vriendinnetjes dus die paar dagen per kwartaal dat je er bent kan je best in een kleinere kamer slapen.

Wat moet hij met die kamer behalve zijn troep opslaan? Hij is er nooit en oud genoeg om op zichzelf te wonen, zij kan geen kant op. Wat overgevoelig allemaal, je zet hem niet op straat, nee, hij gaat in een kleinere kamer slapen.
Raar dat hij zelf niet meteen zei: o sorry, niet bij stilgestaan. Natuurlijk mag ze ruimte om te spelen.
Gewoon ruilen, hij geeft nog niet eens antwoord op de vraag: wie zwijgt stemt toe. Weg die zijden handschoentjes, 20 jaar!

Ik denk eerder dat paps er moeite mee heeft dat zijn zoon van 20 geen 'kind' meer is maar op de rand van het nest staat om uit te vliegen.
Heel normaal dat je je volwassen kinderen langzaam ziet vertrekken. Dat wordt nog wat als hij gaat samenwonen: dan ziet hij zijn 'kindje' alleen nog maar als hij eens langskomt ;)
vitamined schreef:
24-01-2019 03:47
Ik vind het heftig om zoon uit zijn kamer te zetten.

Ik snap je je jongste ook.
(Maar als de 20-jarige de helft van de tijd bij jullie zou zijn, had jouw jongste alsnog die kleinste kamer gehad... dus wellicht hadden jullie daar sowieso iets anders in moeten doen?)

Ik denk dat ik tijdelijk met man op de kleine kamer van jongste zou gaan slapen.
Serieus? Ze zetten zijn spullen niet aan de stoeprand terwijl hij weg is :D

En als, had, stel dat: dat is dus niet aan de orde. En zelf in een minikamer gaan liggen voor een knul die er nog maar zelden is? Really??
Nou, had ik niet gedaan. Gewoon praktisch denken, klaar.
Alle reacties Link kopieren
Tja, ik denk nu serieus erover om voor te stellen dat wij op de kamer van mijn jongste te gaan slapen. Ik wil gewoon een oplossing en dat mijn en zijn kinderen tevreden zijn.
Alle reacties Link kopieren
Erizon schreef:
24-01-2019 03:58
Waarom was dit geen kwestie toen jullie een half jaar geleden in dot huis trokken? Wat was toen jouw overweging om in te stemmen met de huidige kamerverdeling?
Omdat ik toen dacht dat hij regelmatig hier zou zijn.
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
24-01-2019 03:18
Zijn kinderen mogen blij zijn dat ze ieder een complete kamer bij jou hebben. Ik zou hem due inspraak niet gegeven hebben.
Achteraf hé, wij dachten dat hij er vaker zou zijn
Alle reacties Link kopieren
Broodjekroket2 schreef:
24-01-2019 04:17
Tja, ik denk nu serieus erover om voor te stellen dat wij op de kamer van mijn jongste te gaan slapen. Ik wil gewoon een oplossing en dat mijn en zijn kinderen tevreden zijn.
Zou dat ook niet het doel van je vriend moeten zijn, of zeg ik nu iets heel raars terwijl je samengesteld gaat wonen..?
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt niet als een goede start.

Zoon woont dus niet meer bij jullie, maar verblijft er zo nu en dan.

Dus of jouw dochter gaat op zijn kamer of je man verhuist zijn kantoor. Dat hij dat zelf niet bedenkt als oplossing. Hij vindt het blijkbaar wel best dat je dochter niet fatsoenlijk op haar kamer kan spelen? Wat egoïstisch.

Toen oudste van mijn man voor een jaar bij ons in kwam wonen heb ik mijn kantoor meteen verplaatst naar de kleinste kamer zodat zij een fijne kamer voor zichzelf zou hebben.

Het is belangrijk voor je dochter, ze moet opgroeien in dit huis en daar hoort een kamer bij waar ze blij mee is.

Wat doet een knul van 20 nou op een kamer waar hij nauwelijks is.
Ik vind het logisch dat zijn oudste en jouw jongste van kamer wisselen. Hij is er bijna nooit en dochter heeft kleinste kamer. En om nu zelf daar te gaan slapen voor die paar keer dat zoon komt? Nee, ik zou dat niet doen.
Broodjekroket2 schreef:
24-01-2019 03:50
Zijn kantoor kan een optie zijn, maar daar staat mijn vriend niet voor open.
Waarom niet?
Alle reacties Link kopieren
Een volwassen vent van 20 die een grotere kamer bezet houdt terwijl hij er bijna nooit is waardoor jouw jongste niet met haar vriendinnen op haar eigen kamer kan zitten en er over na moet denken of hij wil ruilen? Werkelijk waar...

Tenzij hij huur betaalt zou dit voor mij geen enkel punt van discussie zijn.
Ruilen.
Wat een nare man zeg. Mijn man kom kiezen, kantoor, onze kamer of zoons kamer. Gelukkig gaat mijn man nog liever in de schuur slapen dan een kind ongelukkig laten zijn met een slaapkamer. Wiens kind dan ook. Kan jij zelf niet zoon bellen?
Alle reacties Link kopieren
Als zoon nu vanaf kinds af aan die kamer bewoonde met eigen inrichting van jaren en al, dan kan ik me voorstellen dat je (als ouder) niet zo snel de wissel voorstelt. Tenminste, ik zou stiefdochter ook niet haar grote kamer laten inleveren voor haar jongere broertje die in een kleiner hokje ligt. Ook al bewoont zij die grote kamer partime en broertje de zijne fulltime.

Maar je hebt het hier over een bijna volwassen man. Die überhaupt uitvliegt, zelfstandig wordt en een eigen leven gaat leiden. Die niet gehecht is aan deze specifieke kamer. Het enige wat hij 'opgeeft', is de luxe van ruimte rondom zijn bed als hij wakker wordt.

Als hij en zijn vader dat niet inzien, heb je een groter probleem dan enkel de slaapkamerverdeling an sich. Namelijk, dat je samenleeft met twee egoïstische mensen.
Hips, hopsakee en pierlala.
SadButTrue999 schreef:
24-01-2019 04:05
Ik zou gewoon zeggen: jongen, je bent er zelden; dat meiske kan nog niet eens op haar kamer spelen met vriendinnetjes dus die paar dagen per kwartaal dat je er bent kan je best in een kleinere kamer slapen.

Wat moet hij met die kamer behalve zijn troep opslaan? Hij is er nooit en oud genoeg om op zichzelf te wonen, zij kan geen kant op. Wat overgevoelig allemaal, je zet hem niet op straat, nee, hij gaat in een kleinere kamer slapen.
Raar dat hij zelf niet meteen zei: o sorry, niet bij stilgestaan. Natuurlijk mag ze ruimte om te spelen.
Gewoon ruilen, hij geeft nog niet eens antwoord op de vraag: wie zwijgt stemt toe. Weg die zijden handschoentjes, 20 jaar!
+1000000!

20 is meerderjarig, dus volwassen. Als je volwassen bent heb je je eigen leven en ben je niet steeds bij je vader en/of moeder. Vader moet dat gewoon accepteren en zijn zoon de kleine kamer geven voor zijn logeerpartijen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven