Relaties
alle pijlers
Samenwonen
zaterdag 10 augustus 2024 19:10
Ik zou graag adviezen willen of ervaringen van mensen die in een soort gelijke situatie hebben gezeten.
Mijn vriend en ik hebben het al een tijdje over samenwonen en hebben al verschillende huizen bezichtigd.
We zijn 2 jaar samen. Hij woont op plek A en ik woon op plek B, de afstand tussen ons is ongeveer 45 km. In het begin hebben we het erover gehad en zei ik dat ik best die kant op wilde komen, want hij wilde niet naar mij komen. Want dan vind mijn vriend de afstand te ver om thuis te helpen.
Nu is het zo dat ik hier mijn twijfels over begin te krijgen. Wil ik uberhaupt wel daar wonen. Bij mij thuis (thuiswonened) is de situatie veranderd sinds een paar maanden en ik ga mee werken binnen het familiebedrijf. Dus als ik daar ga wonen, heb ik een wat km te rijden per dag en er staat altijd file op de snelweg die ik nodig heb. Dat is niet zo heel groot probleem, maar ik ben bang dat ik mij hier wel aan ga storen.
Ook is de plek waar hij woont meer afgelegen dan waar ik woon, bij mij is alles in de buurt op 5/10 minuten rij afstand.
Ook is het zo dat mijn vriend niet heel veel moeite doet om een huis te zoeken en als ik er eentje doorstuur is er altijd iets of hij bekijkt het maar half en laat het van mij af hangen. Zelf zegt hij heb toch niet zoveel tijd gehad. Hierdoor krijg ik zelf ook het gevoel dat het van hem niet perse hoeft. Zelf zegt hij dat hij graag wil samenwonen.
Ik weet niet wat ik hiermee wil, maar het erover hebben en het van mij afschrijven helpt ook.
Mijn vriend en ik hebben het al een tijdje over samenwonen en hebben al verschillende huizen bezichtigd.
We zijn 2 jaar samen. Hij woont op plek A en ik woon op plek B, de afstand tussen ons is ongeveer 45 km. In het begin hebben we het erover gehad en zei ik dat ik best die kant op wilde komen, want hij wilde niet naar mij komen. Want dan vind mijn vriend de afstand te ver om thuis te helpen.
Nu is het zo dat ik hier mijn twijfels over begin te krijgen. Wil ik uberhaupt wel daar wonen. Bij mij thuis (thuiswonened) is de situatie veranderd sinds een paar maanden en ik ga mee werken binnen het familiebedrijf. Dus als ik daar ga wonen, heb ik een wat km te rijden per dag en er staat altijd file op de snelweg die ik nodig heb. Dat is niet zo heel groot probleem, maar ik ben bang dat ik mij hier wel aan ga storen.
Ook is de plek waar hij woont meer afgelegen dan waar ik woon, bij mij is alles in de buurt op 5/10 minuten rij afstand.
Ook is het zo dat mijn vriend niet heel veel moeite doet om een huis te zoeken en als ik er eentje doorstuur is er altijd iets of hij bekijkt het maar half en laat het van mij af hangen. Zelf zegt hij heb toch niet zoveel tijd gehad. Hierdoor krijg ik zelf ook het gevoel dat het van hem niet perse hoeft. Zelf zegt hij dat hij graag wil samenwonen.
Ik weet niet wat ik hiermee wil, maar het erover hebben en het van mij afschrijven helpt ook.
zaterdag 10 augustus 2024 19:36
Hij wil graag samenwonen, maar elk voorstel dat jij doorstuurt bekijkt hij nauwelijks.
Ik zou blijven waar ik ben en voorlopig blijven latten.
Laat hem eerst maar écht overtuigd raken dat hij écht op zoek wil naar iets voor jullie samen.
Als ik mee in een familiezaak zou stappen zou ik bovendien ook echt niet 50 kilometer verder gaan wonen.
Ik zou blijven waar ik ben en voorlopig blijven latten.
Laat hem eerst maar écht overtuigd raken dat hij écht op zoek wil naar iets voor jullie samen.
Als ik mee in een familiezaak zou stappen zou ik bovendien ook echt niet 50 kilometer verder gaan wonen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
zaterdag 10 augustus 2024 20:06
Wat is er mis met mannen die thuis helpen in de huishouding?vivapimpelmees schreef: ↑10-08-2024 19:45Als hij met thuis helpen de huishouding bedoelt zou ik geen zin hebben in deze man. Ongeacht de afstand.
zaterdag 10 augustus 2024 20:10
17041704 schreef: ↑10-08-2024 19:10
Dus als jij zijn kant op verhuist, vindt hij het ook redelijk als hij 100% van het huishouden doet? Dat is het overwegen waard.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
zaterdag 10 augustus 2024 20:15
Met een koophuis ga je een enorme financiële verplichting aan met jarenlange gevolgen als het samenwonen niet goed gaat.
Eens!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zaterdag 10 augustus 2024 20:17
zaterdag 10 augustus 2024 20:23
Ik vraag me altijd af waarom de vrouw op dit forum zich regelmatig schikt naar de wensen van de man qua woonlokatie. Al vaak op dit forum vrouwen gezien die een man hadden die niet wil verkassen uit zijn omgeving en zij dan maar daarheen gaat. Vaak ook ellende hier gezien. In dit geval zou ik je aanraden het niet te doen, het is helemaal niet voordelig voor jou. Ik denk dat het heel goed is dat je hier nu je vraagtekens bij zet.
zaterdag 10 augustus 2024 20:27
In mijn eigen omgeving zijn het juist de mannen die massaal naar de (gewenste) woonplaats van de vrouw verhuizen, grappig.Snuffelkleed schreef: ↑10-08-2024 20:23Ik vraag me altijd af waarom de vrouw op dit forum zich regelmatig schikt naar de wensen van de man qua woonlokatie. Al vaak op dit forum vrouwen gezien die een man hadden die niet wil verkassen uit zijn omgeving en zij dan maar daarheen gaat. Vaak ook ellende hier gezien. In dit geval zou ik je aanraden het niet te doen, het is helemaal niet voordelig voor jou. Ik denk dat het heel goed is dat je hier nu je vraagtekens bij zet.
zaterdag 10 augustus 2024 20:27
Snuffelkleed schreef: ↑10-08-2024 20:23Ik vraag me altijd af waarom de vrouw op dit forum zich regelmatig schikt naar de wensen van de man qua woonlokatie. Al vaak op dit forum vrouwen gezien die een man hadden die niet wil verkassen uit zijn omgeving en zij dan maar daarheen gaat. Vaak ook ellende hier gezien. In dit geval zou ik je aanraden het niet te doen, het is helemaal niet voordelig voor jou. Ik denk dat het heel goed is dat je hier nu je vraagtekens bij zet.
In dit geval zou ik zeggen: omdat deze vrouw ook wel weet dat hij het er niet voor over heeft (en nog helemaal niet zo nodig hoeft samen te wonen) en zij zo graag wel wil samenwonen dat ze er dan maar geen punt van maakt(e).
zaterdag 10 augustus 2024 20:30
Omdat hij NIET wil helpen als ie verder moet rijden.Lady*Voldemort schreef: ↑10-08-2024 20:06Wat is er mis met mannen die thuis helpen in de huishouding?
zaterdag 10 augustus 2024 20:31
Jullie willen samenwonen maar jullie willen eigenlijk allebei niet verhuizen. Nou... dan lukt het niet he? Praktische bezwaren staan dromen in de weg, zo gaat dat soms.
Je hoeft je zeker niet op te offeren. Ik zou ook stoppen met het 'samen' zoeken naar een huis. Hij doet niks dus hij wil niet. Daden spreken luider dan woorden.
Je kan de relatie door laten sudderen, misschien verandert er wel wat. Je kan ook een ander zoeken waar wat meer toekomst in zit.
Je hoeft je zeker niet op te offeren. Ik zou ook stoppen met het 'samen' zoeken naar een huis. Hij doet niks dus hij wil niet. Daden spreken luider dan woorden.
Je kan de relatie door laten sudderen, misschien verandert er wel wat. Je kan ook een ander zoeken waar wat meer toekomst in zit.
If you need a hug, give it to someone else.
zaterdag 10 augustus 2024 20:49
Zaramorad schreef: ↑10-08-2024 20:31Jullie willen samenwonen maar jullie willen eigenlijk allebei niet verhuizen. Nou... dan lukt het niet he? Praktische bezwaren staan dromen in de weg, zo gaat dat soms.
Juist. Stop met dat getrek, hij wil nu gewoon niet. Door blijven trekken gaat je geen geluk brengen.
zaterdag 10 augustus 2024 20:58
Dat zal toch niet.
Dus al die jaren dat ik 45 km van mijn werk woonde was dat een reden om niet thuis te hoeven "helpen"?
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in