Scharrel of relatie?

15-01-2021 10:54 139 berichten
Wanneer iemand hooguit 2 dagen in de week tijd voor de ander maakt (ook al zou hij meer dagen tijd hebben) en je regelmatig niet kan vertellen wanneer hij uberhaupt langs gaat komen om diverse redenen (ik voel me niet zo lekker in mijn vel, ik had tijd voor mezelf nodig, ik moest me even afzonderen, ik wilde jou er niet mee opzadelen...) ben je dan een scharrel of heb je dan een relatie? Elke keer maakt deze persoon de belofte om wel vaker langs te komen, en in ieder geval duidelijk te communiceren WANNEER. Puntje bij paaltje hoor je dan op de dag zelf pas dat ie langs wil komen of pas na dagen wachten. Ik vraag dit uiteraard voor een vriend :hihi:

scharrel of relatie

Totaal aantal stemmen: 70

scharrel voor de neuk (91%)
relatie (9%)
Alle reacties Link kopieren
Maakt het etiketje écht uit als de verwachtingen en gewoonten zó ver uit elkaar liggen?
Dat is ware liefde. Snel een baby mee maken.
Vraag t aan hem.
CherokeeRose1977 schreef:
15-01-2021 10:59
Vraag t aan hem.
Hij zegt uiteraard dat het een relatie is, en op de momenten dat hij er dan is dan is het lieve woordjes tot en met. En beloftes. Loopt hier de deur uit met de mededeling dat ik zsm weet wanneer ie er weer is. Vervolgens blijft het weer stil/ vage antwoorden als ik vraag of ie al wat weet. Om dan het riedeltje uit de OP weer af te steken 'wil jou niet opzadelen met.... vul maar in'. En hij is aardig beledigd als ik suggereer dat ie hier alleen komt om te neuken.

Hij woont bij ouders, ik heb huurhuis waar hij de sleutel van heeft en altijd welkom is. En we zijn geen 14 maar halverwege de 30.
Alle reacties Link kopieren
Paupertrol schreef:
15-01-2021 11:02
Hij zegt uiteraard dat het een relatie is, en op de momenten dat hij er dan is dan is het lieve woordjes tot en met. En beloftes. Loopt hier de deur uit met de mededeling dat ik zsm weet wanneer ie er weer is. Vervolgens blijft het weer stil/ vage antwoorden als ik vraag of ie al wat weet. Om dan het riedeltje uit de OP weer af te steken 'wil jou niet opzadelen met.... vul maar in'. En hij is aardig beledigd als ik suggereer dat ie hier alleen komt om te neuken.

Hij woont bij ouders, ik heb huurhuis waar hij de sleutel van heeft en altijd welkom is. En we zijn geen 14 maar halverwege de 30.
Als jij opzoek bent naar een echte relatie stop hier dan mee. Halverwege 30 en nog bij ouders wonen en vrouwen zo behandelen is geen relatiemateriaal .
Alle reacties Link kopieren
oh wat vermoeiend, iemand die zo slecht communiceert en zijn woord niet houdt...
Ik heb dan ook een hekel aan vaagheid...zou niks voor mij zijn.
Alle reacties Link kopieren
Een man die nog thuis woont en komt aanwaaien alsof het een puber is? Wil je dat, TO?
Paupertrol schreef:
15-01-2021 11:02
Hij zegt uiteraard dat het een relatie is, en op de momenten dat hij er dan is dan is het lieve woordjes tot en met. En beloftes. Loopt hier de deur uit met de mededeling dat ik zsm weet wanneer ie er weer is. Vervolgens blijft het weer stil/ vage antwoorden als ik vraag of ie al wat weet. Om dan het riedeltje uit de OP weer af te steken 'wil jou niet opzadelen met.... vul maar in'. En hij is aardig beledigd als ik suggereer dat ie hier alleen komt om te neuken.

Hij woont bij ouders, ik heb huurhuis waar hij de sleutel van heeft en altijd welkom is. En we zijn geen 14 maar halverwege de 30.
Het kan idd zijn idee van een relatie zijn maar het is niet jouw idee van een relatie. Anders had je deze vraag namelijk niet gesteld.
Poloppie schreef:
15-01-2021 11:05
oh wat vermoeiend, iemand die zo slecht communiceert en zijn woord niet houdt...
Ik heb dan ook een hekel aan vaagheid...zou niks voor mij zijn.
Ja ik vind vooral het slechte communiceren een doorn in het oog. We kunnen allemaal weleens een baaldag hebben of tijd voor jezelf nodig maar vervolgens de ander compleet in de wachtstand te laten staan noem ik verre van netjes.
CherokeeRose1977 schreef:
15-01-2021 11:14
Het kan idd zijn idee van een relatie zijn maar het is niet jouw idee van een relatie. Anders had je deze vraag namelijk niet gesteld.
Klopt helemaal.

Het grappige is, als ik hem vraag wat ie dan wel wil dan geeft ie aan dat hij bij mij wil zijn. En is heel verdrietig dat ik dit niet meer zo geloof. Dus krijg ik de zwarte piet toebedeeld voor het niet geloven. Omgekeerde wereld toch?
Voor de meeste mensen zou dit het labeltje ex zijn ondertussen.
Alle reacties Link kopieren
Paupertrol schreef:
15-01-2021 11:14
Ja ik vind vooral het slechte communiceren een doorn in het oog. We kunnen allemaal weleens een baaldag hebben of tijd voor jezelf nodig maar vervolgens de ander compleet in de wachtstand te laten staan noem ik verre van netjes.
Dat ben ik helemaal met je eens. Dat is toch basisfatsoen? Heb je dat zo tegen hem gezegd, dat je dat als heel onbeleefd ervaart?
Ik denk eerlijk gezegd dat hij nogal veel met zichzelf bezig is. Als je nog bij je ouders woont, is er toch een heel stuk verantwoordelijkheden dat je niet hebt, dan zou je toch juist meer ruimte verwachten voor een partner? Ik althans wel.
Alle reacties Link kopieren
Sta jij altijd voor hem klaar? Dus wanneer hij langs wil komen, dan is hij welkom?

Duidelijke kaders aangeven. Volgens mij heeft hij geen idee wat het betekent om een relatie te hebben, of althans zijn ideeen zijn niet jouw ideeën.

Ik zou de sleutel terug vragen, en mocht hij echt in een relatie willen investeren dan kan hij je bellen. Het is aan jou of dat het voldoende is dat hij alleen langskomt wanneer hij er zin in heeft of niet.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Paupertrol schreef:
15-01-2021 11:15
Klopt helemaal.

Het grappige is, als ik hem vraag wat ie dan wel wil dan geeft ie aan dat hij bij mij wil zijn. En is heel verdrietig dat ik dit niet meer zo geloof. Dus krijg ik de zwarte piet toebedeeld voor het niet geloven. Omgekeerde wereld toch?
Nu ja, acties spreken ook gewoon luider dan woorden he. Blijf maar bij jezelf, je hebt het bij het rechte eind hoor, laat je niet aanpraten dat dat niet zo zou zijn.
Hij is waarschijnlijk heel druk met een eigen woning zoeken?
Poloppie schreef:
15-01-2021 11:19
Dat ben ik helemaal met je eens. Dat is toch basisfatsoen? Heb je dat zo tegen hem gezegd, dat je dat als heel onbeleefd ervaart?
Ik denk eerlijk gezegd dat hij nogal veel met zichzelf bezig is. Als je nog bij je ouders woont, is er toch een heel stuk verantwoordelijkheden dat je niet hebt, dan zou je toch juist meer ruimte verwachten voor een partner? Ik althans wel.

Dat roep ik al een jaar. Evenals dat ik het niet normaal vind dat ik alleen wordt geappt en nooit gebeld. En er ook geen overleg plaatsvind als het anders dreigt te lopen aan zijn kant. Zelfs met oud en nieuw ben ik niet gebeld. Hij vind bellen ongemakkelijk. Naar mij. Aardig wtf.
In hoeverre je je leven deelt lijkt mij de maatstaaf voor een relatie. Niet de frequentie van elkaar zien. Maar als afspreken (edit: en contact in het algemeen, lees ik net) zo vrijblijvend is (voelt), lijkt het me niet dat het op alle andere fronten wel voelt alsof je onderdeel bent van zijn leven.

Ik heb scharrels gehad waarmee ik closer was dan jij nu beschrijft.
kindrebel schreef:
15-01-2021 11:22
In hoeverre je je leven deelt lijkt mij de maatstaaf voor een relatie. Niet de frequentie van elkaar zien. Maar als afspreken (edit: en contact in het algemeen, lees ik net) zo vrijblijvend is (voelt), lijkt het me niet dat het op alle andere fronten wel voelt alsof je onderdeel bent van zijn leven.
Ben inderdaad voor mijn gevoel geen deel van zijn leven. Hij is vorig jaar zomaar alleen op vakantie gegaan en daarna een week met zijn moeder Na eerdere toezegging dat we die eerste week samen weg zouden gaan. Had mijn shit al ingepakt toen ik via een appje te horen kreeg dat ie toch 'tijd voor zichzelf' nodig had.
anoniem_63c6d669a9356 wijzigde dit bericht op 15-01-2021 11:35
1.07% gewijzigd
Wil jij zo'n relatie? Dit is het soort relatie dat hij kan bieden. Aan jou de keuze of je zo'n relatie wilt of dat je het beëindigt.
Alle reacties Link kopieren
Waarom maakt het voor jou zoveel uit of je een scharrel bent of dat het een echte relatie is?

Ga gewoon af op zijn gedrag en of jij dat wel of niet wil. Je bent toch niet zo wanhopig dat je alles accepteert zolang de ander er maar het woordje relatie aan verbind?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Je doet het zelf. Blijkbaar vind je het leuk en gezellig en vind je hem geweldig.
Alle reacties Link kopieren
Is dit toevallig dezelfde man waar ik mee heb gedate?😂😅 ook 30 en woont nog thuis, wilde het liefst 1x per maand afspreken, weinig communicatie, laat reageren. Pissed worden als ik zei dat het alleen voor de seks was.. kortom, dumpen die shit. Als je op je 30e nog thuis woont ben je emotioneel nog lang niet volwassen.. de manier waarop hij je behandelt laat dat ook duidelijk zien.. ik snap je dilemma, ik zat er zelf ook middenin en zag alle rode vlaggen maar negeerde ze omdat het voor mij wel oprecht was.. maar geloof mij, bespaar je de ellende..
Alle reacties Link kopieren
Paupertrol schreef:
15-01-2021 11:22
Dat roep ik al een jaar. Evenals dat ik het niet normaal vind dat ik alleen wordt geappt en nooit gebeld. En er ook geen overleg plaatsvind als het anders dreigt te lopen aan zijn kant. Zelfs met oud en nieuw ben ik niet gebeld. Hij vind bellen ongemakkelijk. Naar mij. Aardig wtf.
Als jij dat al een jaar(!) roept, kan hij jou duidelijk niet geven wat jij wil. Je vraagt niets vreemds.
Je mag ook best verwachten van iemand met wie je een relatie hebt (zijn woorden dan) dat die naar je durft bellen. Ik vind dat ook raar van hem. Ik denk dat je veel van zijn rare kronkels hebt bedekt met de mantel der liefde. Dat mag, maar je moet ook voorzichtig zijn dat je daar niet teveel in meegaat.

Ben je eigenlijk ook gewoon niet boos en teleurgesteld? Je mag hier gerust een relatie (of zo) om verbreken hoor. Van je eeuwig afvragen wat hij denkt, word je ook niet gelukkiger...
En dan ben je een scharrel volgens ons, en dan?

Of wij vinden het hier een relatie? Wat maakt precies uit hoe je het noemt? Dat verander toch niets?

Of je neemt hier genoegen mee, welk naampje het ook heeft of niet. Dan maak je hem je ex.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven