scharrel wil exclusiviteit en vrijheid? - OP verwijderd

21-10-2019 16:01 89 berichten
Bedankt voor alle behulpzame reacties!!!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 27-10-2019 19:29
Reden: OP verwijderd - maatregelen zijn getroffen. Mvg Moderator Viva forum
95.94% gewijzigd
viva-amber schreef:
21-10-2019 18:37
Sorry hoor...maar hij steekt 0 tijd en moeite in je en hij heeft altijd vrij....waar is hij dan zo druk mee?
Sporten, blijven hangen nadien en vrijwilligerswerk.

Als hij niet op zwier is met vrienden.



Maar hij trekt dus 1 of andere uitkering.
Dan kan je toch nooit - zelfs al zouden jullie het willen - écht iets opbouwen?

Want je zal altijd moeten opletten dat je niet meer dan 2 nachten per week bij elkaar slaapt.

Of je gaat wel ooit samenwonen, maar dan zakt zijn uitkering waarschijnlijk en mag jij hem half gaan onderhouden.
Marnamai schreef:
21-10-2019 18:48
Sporten, blijven hangen nadien en vrijwilligerswerk.

Als hij niet op zwier is met vrienden.



Maar hij trekt dus 1 of andere uitkering.
Dan kan je toch nooit - zelfs al zouden jullie het willen - écht iets opbouwen?

Want je zal altijd moeten opletten dat je niet meer dan 2 nachten per week bij elkaar slaapt.

Of je gaat wel ooit samenwonen, maar dan zakt zijn uitkering waarschijnlijk en mag jij hem half gaan onderhouden. Daarom hoeft een relatie voor mij ook niet echt zo, want ik ben bang dat dat een probleem kan gaan worden: of elkaar weinig zien, of ik hem volledig onderhouden. Hij is niet zo goed in poetsen, dus we kunnen ook niet de verdeling doen: ik het geld verdienen en hij het huishouden bestieren.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar mij lijkt het dat je meer dan genoeg keuze hebt. Waarom dan investeren in een man die al heel lang niet meer werkt, die niet in jou wil investeren en nogal passief overkomt? Wat maakt hem zo interessant dat je, ondanks geen verliefdheid wil overwegen om een relatie aan te gaan? Ik denk dat je lat hoger mag. Voor hem is dit een flinke vooruitgang: een vrouw met inkomen, die moeite doet en die akkoord gaat met weinig. Wat haal jij hier uit?
Even kort door de bocht maar dit is bij voorbaat toch geheel kansloos? Jullie hebben een heel andere insteek, hij wil zich niet binden aan jou en je bent geen prioriteit. Wat mijn onbegrip alleen nog maar groter maakt is dat die man lekker thuis zit en geen verplichtingen heeft en het dan nog niet kan opbrengen om tijd voor je te maken, mocht hij een drukke baan hebben oid dan zou ik het nog snappen. Ik snap überhaupt niet dat je hier nog moeite in wil steken, wat een egocentrisch geval.
Julus schreef:
21-10-2019 18:55
Ik weet niet hoe oud je bent, maar mij lijkt het dat je meer dan genoeg keuze hebt. Waarom dan investeren in een man die al heel lang niet meer werkt, die niet in jou wil investeren en nogal passief overkomt? Wat maakt hem zo interessant dat je, ondanks geen verliefdheid wil overwegen om een relatie aan te gaan? Ik denk dat je lat hoger mag. Voor hem is dit een flinke vooruitgang: een vrouw met inkomen, die moeite doet en die akkoord gaat met weinig. Wat haal jij hier uit? Bedankt! Goede vraag: wat haal ik hier uit. Ik zou zeggen: liefde en genegenheid, iemand met wie je kunt lachen en praten. Maar als hij er bijna nooit is, heb je daar ook weinig aan.
Alle reacties Link kopieren
Fransje-Noord schreef:
21-10-2019 18:35

Ik heb alleen het gevoel dat hij vindt dat afspreken na 22 uur voldoende is om een relatie op te bouwen en dat vind ik niet voldoende.
Dan zeg je dat. En kijk je wat hij antwoordt.

Eerlijk gezegd denk ik dat hij het wel lekker makkelijk vindt zo. Hij vindt dit de ideale relatie. Lekker seks, weinig gezeur, maar je moet niet denken dat je een prioriteit kunt worden of dat jouw wensen ertoe doen.

Ik geloof trouwens niet dat je na zo'n lange tijd kunt besluiten om verliefd te worden. Dan was je het al vanzelf geworden. Is niet iets wat je rationeel besluit.

Ook vind ik een uitkering trekken, als er niks mis met je is, werkelijk een enorme afknapper.
Dropdrop schreef:
21-10-2019 18:59
Dan zeg je dat. En kijk je wat hij antwoordt. Heb ik gezegd. Hij antwoordde: ik wil jou graag ook vaker zien, op momenten dat het mij schikt, maar jij moet altijd werken doordeweeks. Hij voegde toe dat het niet altijd alleen op de manier kan zoals ik wil.

Eerlijk gezegd denk ik dat hij het wel lekker makkelijk vindt zo. Hij vindt dit de ideale relatie. Lekker seks, weinig gezeur, maar je moet niet denken dat je een prioriteit kunt worden of dat jouw wensen ertoe doen. Hij zit te zeuren dat hij meer wil, dus dat vind ik verwarrend.

Ik geloof trouwens niet dat je na zo'n lange tijd kunt besluiten om verliefd te worden. Dan was je het al vanzelf geworden. Is niet iets wat je rationeel besluit. Ik had rationeel besloten niet verliefd te worden, dus die gevoelens heb ik bewust onderdrukt. Ik had namelijk geen zin in gezeur. En dat is er nu toch.

Ook vind ik een uitkering trekken, als er niks mis met je is, werkelijk een enorme afknapper.
Op die eerste was ik dus al afgeknapt.

Een kerel die al 10 jaar "thuis" zit die mij een beetje gaat verwijten dat ik wel voltijds werk? En dus bijna alleen tijd heb in het weekend of 's avonds?

Waarom precies kan hij dan af en toe al niet om 20u komen ipv om 22u en zijn die 2 uur extra vrijheid - 1 à 2 keer per week - zo belangrijk?


Mijn zin in seks met zo'n kerel zou instant over zijn en ik zou instant opgedroogd zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wat gaat er nu allemaal zoals jij wil dan? Je vraagt een middag poeh poeh nou nou, hoe durf je en die krijg je dus ook al niet.

Gaat hij ook mee naar jouw familiefeesten? Of past dat niet in zijn agenda?

Sorry meid, dit klinkt niet als een leuke man. Hij doet moeilijk en jij mag je vooral in bochten wringen om het allemaal te doen zoals hij wil en zeker niet iets van hem verwachten.
Alle reacties Link kopieren
Fransje-Noord schreef:
21-10-2019 19:04
Nou dan is het toch duidelijk ? Deze man is niks voor jou. Maak het uit en zoek een echte vent met inkomen en verder meer dan een pik en die er voor jou is.
Alle reacties Link kopieren
Fransje-Noord schreef:
21-10-2019 18:35
We hebben een klik. Hij wil het graag proberen en ik zou best eens verliefd op hem kunnen worden, als ik mij er voor openstel. Dus, waarom niet proberen? Nooit geschoten is nooit mis.
Ik heb alleen het gevoel dat hij vindt dat afspreken na 22 uur voldoende is om een relatie op te bouwen en dat vind ik niet voldoende.
Hoe oud ben je?
Ben je nooit verliefd geweest op iemand soms?
Proberen om een relatie met iemand op te bouwen in de hoop dat het tot verliefdheid komt is de omgekeerde wereld. Dat doe je in een gearrangeerd huwelijk, toch niet vrijwillig?
Waarom ga je niet op zoek naar iemand waar je wel oor van je sokken wordt geblazen van verliefdheid? En die wel werkt en tijd voor je heeft?

Waarom heb je zo weinig eigenwaarde en zelfvertrouwen dat je denkt dat dit het is voor jou en dit het maar moet zijn?
doreia* wijzigde dit bericht op 21-10-2019 19:16
7.09% gewijzigd
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Fransje-Noord schreef:
21-10-2019 18:35
We hebben een klik. Hij wil het graag proberen en ik zou best eens verliefd op hem kunnen worden, als ik mij er voor openstel. Dus, waarom niet proberen? Nooit geschoten is nooit mis.
Ik heb alleen het gevoel dat hij vindt dat afspreken na 22 uur voldoende is om een relatie op te bouwen en dat vind ik niet voldoende.
Hoe desperate kun je zijn? :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Mannen die respect voor je hebben halen het niet in hun hoofd om alleen na 22 uur af te willen spreken. In de datingwereld betekent dat namelijk: 'je bent alleen goed genoeg om op mijn pik te zitten'

Laat hem je eerst maar eens mee op date nemen. Een echte date. Waarbij hij moeite doet om jou een leuke tijd te bezorgen, zonder seks.
Alle reacties Link kopieren
Jullie 'relatie' is ongelijkwaardig. Jij ziet hem als een scharrel en voor hem ben jij 'zijn toekomst' geworden. Jij werkt vijf dagen in de week en wil vrijheid, hij is werkeloos en wil samenwonen. You do the math?
Ik zou het bij die ene nacht per week laten. Tussen 22 en 6 uur in de nacht mag hij een keer per week langskomen wippen maar verder zou ik niks met hem willen😂
Geen relatie materiaal!
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
21-10-2019 19:12
Hoe oud ben je?
Ben je nooit verliefd geweest op iemand soms?
Proberen om een relatie met iemand op te bouwen in de hoop dat het tot verliefdheid komt is de omgekeerde wereld. Dat doe je in een gearrangeerd huwelijk, toch niet vrijwillig?
Waarom ga je niet op zoek naar iemand waar je wel oor van je sokken wordt geblazen van verliefdheid? En die wel werkt en tijd voor je heeft?

Waarom heb je zo weinig eigenwaarde en zelfvertrouwen dat je denkt dat dit het is voor jou en dit het maar moet zijn?
Het is helemaal niet erg als de verliefdheid op laten komen even duurt hoor ;)
Soms is het juist goed eerst een rationeel besluit te kunnen nemen en de roze bril niet te veel in de weg zit.

Maar dat zou ik dan in dit geval gebruiken om bij deze man weg te lopen TO. Dit is geen vriendelijke man. Maar iemand die al heel lang lekker overal zn zin doordrijft.

Waarom is hij arbeidsongeschikt? Ik bedoel dat kan en dat is heel vervelend. En betekend niet dat hij geen relatie zou mogen hebben.
Maar t betekend ook niet dat het dan je goed recht is om op een scharrel te gaan zitten miepen dat ze wel werkt en niet helemaal binnen het schemaatje past.

Ik zou er voor passen, niet om de uitkering, maar om zijn onvriendelijke manier van communiceren. (Zoals jij het beschrijft)
Sunnie1968 schreef:
21-10-2019 19:20
Ik zou het bij die ene nacht per week laten. Tussen 22 en 6 uur in de nacht mag hij een keer per week langskomen wippen maar verder zou ik niks met hem willen😂
Geen relatie materiaal!
Zo is het vijf maanden lang goed gegaan. Gewoon, maximaal 1 nacht per week, soms zelfs een tweede. Lekker relaxed, geen gedoe, geen gezeur.
Bedankt voor de tip, dit lijkt mij een geweldig idee toe. Gewoon weer terug naar af en elkaar geen vriend en vriendin noemen.
creativeguy schreef:
21-10-2019 18:12
Maar wel een groter en mooier huis dan TO ? Dan heeft hij geen recht op bijstand. Eerst eigen huis opeten.
Misschien heeft hij een mooi huurhuis. Of heeft hij een WIA ofzoiets.
Dropdrop schreef:
21-10-2019 19:09
Wat gaat er nu allemaal zoals jij wil dan? Je vraagt een middag poeh poeh nou nou, hoe durf je en die krijg je dus ook al niet.

Gaat hij ook mee naar jouw familiefeesten? Of past dat niet in zijn agenda? Nee, ik ga toch zeker mijn scharrel niet meenemen? "Hoi pappa, dit is X en hij komt elke week langs om seks met mij te hebben..." "Hoi tante, dit is X, denk ik, want ik herken hem haast niet in het daglicht."

Sorry meid, dit klinkt niet als een leuke man. Hij doet moeilijk en jij mag je vooral in bochten wringen om het allemaal te doen zoals hij wil en zeker niet iets van hem verwachten.
Alle reacties Link kopieren
Fransje-Noord schreef:
21-10-2019 19:24
Zo is het vijf maanden lang goed gegaan. Gewoon, maximaal 1 nacht per week, soms zelfs een tweede. Lekker relaxed, geen gedoe, geen gezeur.
Bedankt voor de tip, dit lijkt mij een geweldig idee toe. Gewoon weer terug naar af en elkaar geen vriend en vriendin noemen.
Ik denk dat hij in de bijstand zit. En dan mag je, afhankelijk van de gemeente, maximaal 1 tot 2 nachten 'bezoek' hebben.
Een andere verklaring heb ik niet, want andere uitkeringen zijn niet afhankelijk van een partner.
Je zal hem dus (deels) gaan onderhouden als je met hem gaat samenwonen.

Als hij zoveel van alles en nog wat doet, lijkt het me dat hij ook daarvoor betaald iets kan vinden om te gaan doen. En zo langzaam zich ontworsteld aan de gemeentelijke uitkering. Na 10 jaar is dat echter wel heel lastig, de afstand tot de arbeidsmarkt is misschien ver. Bedenk heel goed wat JIJ wil en hoever je dat wil. Want als hij én niet geld binnen haalt maar óók het huishouden niet kan doen, kun je beter een huisdier nemen. Daarvan weet je tenminste zeker dat het verzorgd moet worden en krijg je genegenheid, liefde en aandacht.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Doreia* schreef:
21-10-2019 19:28
Ik denk dat hij in de bijstand zit. En dan mag je, afhankelijk van de gemeente, maximaal 1 tot 2 nachten 'bezoek' hebben.
Een andere verklaring heb ik niet, want andere uitkeringen zijn niet afhankelijk van een partner.
Je zal hem dus (deels) gaan onderhouden als je met hem gaat samenwonen.

Als hij zoveel van alles en nog wat doet, lijkt het me dat hij ook daarvoor betaald iets kan vinden om te gaan doen. En zo langzaam zich ontworsteld aan de gemeentelijke uitkering. Na 10 jaar is dat echter wel heel lastig (dat gaat echt niet lukken ben ik bang, weet ik eigenlijk wel zeker), de afstand tot de arbeidsmarkt is misschien ver. Bedenk heel goed wat JIJ wil en hoever je dat wil. Want als hij én niet geld binnen haalt (niet zozeer het grootste probleem in eerste instantie) maar óók het huishouden niet kan doen (dat wordt een heel groot probleem op langere termijn) , kun je beter een huisdier nemen. Daarvan weet je tenminste zeker dat het verzorgd moet worden en krijg je genegenheid, liefde en aandacht.
waarom neem jij hier genoegen mee
is er iets mis met jou
chrys schreef:
21-10-2019 19:36
waarom neem jij hier genoegen mee dat vraag ik me ook af
is er iets mis met jou ik wil hem niet dumpen vanwege iets oppervlakkigs als bijstand/geld
Je hebt denk ik gelijk. Mijn lat ligt te laag. Hij heeft weinig te bieden, laat hij dan tenminste zijn volle inzet tonen, in plaats zich alleen naar zijn eigen wensen te voegen.
Alle reacties Link kopieren
In de bijstand is NIET oppervlakkig. Het zegt iets over iemands werkethos, over iemand doorzettingsvermogen, over iemand kijk op de wereld.
Hij heeft zich hier in geschikt. Dit is het. Meer geld zit er niet in, behalve als jij in beeld komt. Want dan heeft hij jouw salaris. En is de gemeente een uitstromer rijker, omdat jij hem gaat onderhouden. En je weet nu ook dat hij niet kan/zal/wil werken om zijn eigen broek op te houden.

Geeft niet, maar ben jij bereid om dat aan te gaan? Wil jij voortaan iemand onderhouden, die dat zelf niet kan/wil met je eigen salaris, waar jij voor werkt? Alles te gaan betalen, alles te regelen. Het is niet zo dat jullie sámen kiezen dat een niet hoeft te werken. Nee, dit is er en deze situatie bestaat.

Aan jou om hiermee genoegen te nemen en daarmee bewust voortaan een stap achteruit te zetten of toch op zoek te gaan naar iemand die meer dezelfde normen en waarden heeft.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Hij lijkt mij echt een vreselijke uitzuiger. bah, daar zou ik niet verliefd op kunnen worden.
Ja en?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven