Geen resultaten gevonden Probeer een andere zoekterm

Zoekfilters:

Scheiden.. hoe dan?

24-09-2019 02:03 726 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn man heeft gisteren aangegeven te willen scheiden. Hij heeft iemand ontmoet, en hij wil haar niet los laten voor mij. We hebben 4 kinderen, waarvan 1 overleden kindje.

Buiten alle verslagenheid, ongeloof en shock probeer ik me voor te bereiden op hoe we dit de kinderen gaan vertellen.

Hoe ondersteun ik mijn kinderen zo goed mogelijk terwijl ik zelf opgeslokt word door verdriet?

Hoe geef ik dit een plek? We kennen elkaar bijna 20 jaar en tuurlijk waren er issues. Hij vindt dat we er alles aan gedaan hebben en gooit alle deuren dicht door haar ruimte te willen geven (hij zegt dat het een maand speelt en dat er niets gebeurd is behalve berichten etc en wat gedronken samen).
chayenne wijzigde dit bericht op 08-11-2019 14:45
19.04% gewijzigd
Ach wat verdrietig voor je! Je kinderen mogen best weten dat je verdriet hebt. Als je je man maar niet gaat afzeiken of zwart maken. Verliefd worden kan iedereen gebeuren. Heel naar, maar je komt hier overheen. Geef het even.

Heel veel sterkte :rose:
SjakS schreef:
24-09-2019 02:06
Ach wat verdrietig voor je! Je kinderen mogen best weten dat je verdriet hebt. Als je je man maar niet gaat afzeiken of zwart maken. Verliefd worden kan iedereen gebeuren. Heel naar, maar je komt hier overheen. Geef het even.

Heel veel sterkte :rose:
Thanks! Het voelt niet zo.. ik voel me zo ontzettend neergehaald.
Ik moest echt even teruglezen bij de zin "...hij wil haar niet los laten voor mij..."

Klinkt erg fout: alsof jij een toevallige scharrel bent en het bij 'haar' juist gaat over de vrouw met wie hij al járen samen is en 'die hij voor jou niet wil loslaten'.

Maar goed, zo te lezen heeft hij jou dus al los gelaten...
En moet/zal/kan zij (de ruimte krijgen om) haar gezin gaan loslaten?

Wat een ellende voor jouw, die andere (haar) partner, vooral ook de betrokken kinderen.
Heel veel sterkte. Misschien nog even wachten met/hoe je het de kinderen vertelt; eerst nog even zelf een paar dagen laten bezinken?
Gebruna schreef:
24-09-2019 02:29
Ik moest echt even teruglezen bij de zin "...hij wil haar niet los laten voor mij..."

Klinkt erg fout: alsof jij een toevallige scharrel bent en het bij 'haar' juist gaat over de vrouw met wie hij al járen samen is en 'die hij voor jou niet wil loslaten'.

Maar goed, zo te lezen heeft hij jou dus al los gelaten...
En moet/zal/kan zij (de ruimte krijgen om) haar gezin gaan loslaten?

Wat een ellende voor jouw, die andere (haar) partner, vooral ook de betrokken kinderen.
Heel veel sterkte. Misschien nog even wachten met/hoe je het de kinderen vertelt; eerst nog even zelf een paar dagen laten bezinken?

Zo voelt het ook. Alsof ons huwelijk niets voorstelt. Hij stelde ook rust/afstand voor, om na te denken, maar dan wilde hij haar wel blijven zien...

Dank voor je lieve woorden. Het is allemaal zo verdrietig. Ook voor haar kindjes, die ook nog jong zijn.

Het is de bedoeling het dit weekend aan de kinderen te vertellen.
En het zou pas een maand spelen?Dat lijkt mij sterk.

Heel veel sterkte voor jou en de kinderen.
Je voelt je nu waardeloos maar je komt hier sterker uit, echt waar :hug:
Carpe Diem
ava75 schreef:
24-09-2019 03:00

Dat is voor mij ook een groot vraagteken. Voor iets van een maand en ‘er is niets gebeurd’ je huwelijk zo snel opgeven...

:hug:
Jeetje TO... Hij wil een dame die hij een maand kent en met wie hoegenaamd niets gebeurd is niet 'loslaten' voor zijn gezin en jou en dame in kwestie, kennelijk ook met kids, vindt dat allemaal doodnormaal?
Als het zo zit, moet je uiteindelijk misschien blij zijn dat je van hem af bent, al voelt dat nu natuurlijk niet zo...
Want wat is dat in vredesnaam voor manier van communiceren?
Trek vanaf nu vooral je eigen plan. Je krijgt het zwaar genoeg de komende tijd. 'We' gaan het morgen vertellen aan de kids.. Ho, stop. Wat wil jij? Ik bedoel dat als iemand zo doet, je niet meer op enig committent/samenwerking enz. moet rekenen en daarom vanaf nu keihard voor jezelf moet opkomen, vooral omdat het erop lijkt dat jij degene bent die de komende tijd te klappen gaat krijgen.
Zorg daarom in eerste instantie goed voor jezelf, zodat je er daarnaast zo goed mogelijk voor de kids kunt zijn. Vraag hulp aan familie, vrienden, enz. en laat je steunen!
Heel veel sterkte.

Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
ava75 schreef:
24-09-2019 03:00

Dat dus.. Echt hoor, wat zijn er toch een klojo's in de wereld..
Argentovivo schreef:
24-09-2019 03:05
Dat dus.. Echt hoor, wat zijn er toch een klojo's in de wereld..
Nee wat je zegt, zo voelt het niet.. maar inderdaad, zo ga je niet met elkaar om! Ja iedereen lijkt het maar normaal te vinden.. twee gezinnen naar de klote.

Ik ben nu vooral heel erg mijn best aan het doen er gewoon te ‘zijn’ voor de kinderen en dat is best een opgave met een hoofd vol watten.. ik voel me schuldig naar de oudste toe, zij heeft al wel dingen in de gaten maar ik kan niets zeggen..
chayenne schreef:
24-09-2019 02:35
Zo voelt het ook. Alsof ons huwelijk niets voorstelt. Hij stelde ook rust/afstand voor, om na te denken, maar dan wilde hij haar wel blijven zien...

Oh ja, dat werk... Wat nou 'rust'? Hij heeft toch al gekozen? Hij hoeft niet meer na te denken (en intussen de dame neuken die waar hij tot nu toe 'niets' mee gedaan heeft). Deze slappe shit is echt een enorme alarmbel. Hij heeft zijn keuze al gemaakt en toont geen verantwoording. Tevens maakt hij nu misbruik van jouw lieve eigenschap(pen) dat je dit erg vindt, verdriet hebt, ook v.w.b. de kinderen enz. en ergens nog steeds gericht bent op harmonie en 'zo goed mogelijk voor iedereen'. Terwijl hij puur uit is op eigen gewin.

Koffers op de stoep en wegwezen.

Dank voor je lieve woorden. Het is allemaal zo verdrietig. Ook voor haar kindjes, die ook nog jong zijn.

Snap ik, maar strikt genomen is dat niet jouw probleem. Probeer de 'breedheid' in je denken en voelen nu in te perken. Je moet nu primair voor jezelf en de kids zorgen.

argentovivo wijzigde dit bericht op 24-09-2019 03:16
0.05% gewijzigd
chayenne schreef:
24-09-2019 03:11
Nee wat je zegt, zo voelt het niet.. maar inderdaad, zo ga je niet met elkaar om! Ja iedereen lijkt het maar normaal te vinden.. twee gezinnen naar de klote.

Ik ben nu vooral heel erg mijn best aan het doen er gewoon te ‘zijn’ voor de kinderen en dat is best een opgave met een hoofd vol watten.. ik voel me schuldig naar de oudste toe, zij heeft al wel dingen in de gaten maar ik kan niets zeggen..
Ik zou niet weten waarom je niets kunt zeggen.
Het is voor oudste ook niet goed om iets door te hebben maar niet op de hoogte gesteld te worden,Dat geeft onrust en onzekerheid.
Carpe Diem
ava75 schreef:
24-09-2019 03:15
Ik zou niet weten waarom je niets kunt zeggen.
Het is voor oudste ook niet goed om iets door te hebben maar niet op de hoogte gesteld te worden,Dat geeft onrust en onzekerheid.
Dat is zo.. maar ik kan moeilijk zeggen dat haar vader een ander heeft en ons daardoor geen kans meer wil geven.
Argentovivo dat is ook zo! Niet mijn probleem. Mijn prioriteiten liggen bij mezelf en mn gezondheid en de kinderen. Mijn ‘ex’ blijft de hele week weg dus ik moet het bestieren grotendeels.

Je hebt gelijk, hij gaat voor zijn eigen gewin. Ten koste van alles..
chayenne schreef:

Ik merk aan mijzelf dat ik mij plaatsvervangend kwaad zit te maken. Uit jouw posts klinkt zoveel schuld/verantwoordelijksbesef enz. naar anderen, primair jouw kids maar tegelijk ook zoveel kwetsure. Ik gok er zo op dat er feitelijk al langer een situatie was waarin dingen sluipenderwijs 'normaal' leken maar waarvan je achteraf zult zeggen dat het dat niet was. Je kunt je niet voorstellen dat iemand zo omgaat met wat er was, terwijl dat in jouw ogen wel veel waard was. Met een heel gezin nota bene. En na alles wat jullie hebben meegemaakt. En toch doet hij dat. Reden: het was voor hem ook wel wat waard. Absoluut. Op dat moment. Alleen toen het teveel moeite ging kosten om wat voor reden dan ook, koos hij de makkelijke weg naar zijn nieuwe zoolmeet (waarbij hij voor het gemak ook een ander gezin kapot maakt) want ja, hij voelt nu zoveel voor haar..

Heeft er iemand een teiltje?

Sommige mensen zijn niet of slechts beperkt in staat 'tot.' De meesten blijven de rest van hun leven zo.

Zorg goed voor jezelf en de kids. Wordt daarin (desnoods tijdelijk) egocentrisch. Vermijd absoluut een vechtscheiding maar stel vanuit nu zeer duidelijke grenzen naar hem, want hij loopt over je heen.

En je komt eruit, echt.

Argentovivo schreef:
24-09-2019 03:29
Ik merk aan mijzelf dat ik mij plaatsvervangend kwaad zit te maken. Uit jouw posts klinkt zoveel schuld/verantwoordelijksbesef enz. naar anderen, primair jouw kids maar tegelijk ook zoveel kwetsure. Ik gok er zo op dat er feitelijk al langer een situatie was waarin dingen sluipenderwijs 'normaal' leken maar waarvan je achteraf zult zeggen dat het dat niet was. Je kunt je niet voorstellen dat iemand zo omgaat met wat er was, terwijl dat in jouw ogen wel veel waard was. Met een heel gezin nota bene. En na alles wat jullie hebben meegemaakt. En toch doet hij dat. Reden: het was voor hem ook wel wat waard. Absoluut. Op dat moment. Alleen toen het teveel moeite ging kosten om wat voor reden dan ook, koos hij de makkelijke weg naar zijn nieuwe zoolmeet (waarbij hij voor het gemak ook een ander gezin kapot maakt) want ja, hij voelt nu zoveel voor haar..

Heeft er iemand een teiltje?

Sommige mensen zijn niet of slechts beperkt in staat 'tot.' De meesten blijven de rest van hun leven zo.

Zorg goed voor jezelf en de kids. Wordt daarin (desnoods tijdelijk) egocentrisch. Vermijd absoluut een vechtscheiding maar stel vanuit nu zeer duidelijke grenzen naar hem, want hij loopt over je heen.

En je komt eruit, echt.

Dit soort dingen heb ik nodig om te horen. Want inderdaad, er waren typische dingen maar meneer was altijd zo druk en ‘daar kon hij ook niets aan doen’. Zondag was het de bedoeling met ons gezin wat leuks te doen en vervolgens kwam het hoge woord eruit.. wat ik al zei, tuurlijk moest er aan dingen gewerkt worden maar als zij al een tijd in the picture is.. ik lees dingen terug van een paar weken geleden, ‘ik hou van je’, ‘kijk er zo naar uit je te zien’.. blablabla en nu dit. Ik ben echt naief geweest en heb altijd gedacht dat ik ontrouw wel door zou hebben. Laat ik voorop stellen dat hij een heel goede vader is.. maar dit, hoe hij dit heeft aangepakt.. geen woorden voor.

Soulmate ja.. dat zal wel dan?! God, ik krijg van die foute beelden op mn netvlies van hen samen op het bureau.. hoe cliché wil je het hebben.
chayenne schreef:
24-09-2019 03:22
Argentovivo dat is ook zo! Niet mijn probleem. Mijn prioriteiten liggen bij mezelf en mn gezondheid en de kinderen. Mijn ‘ex’ blijft de hele week weg dus ik moet het bestieren grotendeels.

Dat alleen al. Meneer de pleurt ff het nieuws van een scheiding over de gezinsvloer, en wel een dag voor hij weggaat (weer belangrijke 'zaken' doen en 'iets drinken met') en laat jouw zitten met de kids, maar, je mag niets zeggen! Hoezo niet? Jij mag wel degelijk tegen je oudste zeggen wat jij denkt dat het beste is. Overleg dit desnoods met vrienden, enz. Maak hem daarbij niet zwart maar zeg dat het tussen jullie (even) niet gaat en het niets met haar te maken heeft, enz.

Je hebt gelijk, hij gaat voor zijn eigen gewin. Ten koste van alles..

Dit schreef je terwijl ik mijn vorige post typte, ik had dus nog niet gezien dat het je het zelf zei..

Nogmaals, vermijd vechtscheiding maar stel grenzen. Koffer voor die week weg mag hij houden. En als de donder naar een advocaat. Daarna wordt je in de mediation gedrukt -en dat is meestal prima- maar het gaat erom dat jij zo snel mogelijk de situatie omdraait en de regie neemt. Dan zal hij namelijk minder snel met je sollen. Nu voelt hij nog dat hij dat hij alles kan doen. Hoe sneller je leert dat in te perken, hoe beter.
argentovivo wijzigde dit bericht op 24-09-2019 03:56
0.04% gewijzigd
chayenne schreef:
24-09-2019 03:38
Dit soort dingen heb ik nodig om te horen. Want inderdaad, er waren typische dingen maar meneer was altijd zo druk en ‘daar kon hij ook niets aan doen’. Zondag was het de bedoeling met ons gezin wat leuks te doen en vervolgens kwam het hoge woord eruit.. wat ik al zei, tuurlijk moest er aan dingen gewerkt worden maar als zij al een tijd in the picture is.. ik lees dingen terug van een paar weken geleden, ‘ik hou van je’, ‘kijk er zo naar uit je te zien’.. blablabla en nu dit. Ik ben echt naief geweest en heb altijd gedacht dat ik ontrouw wel door zou hebben. Laat ik voorop stellen dat hij een heel goede vader is.. maar dit, hoe hij dit heeft aangepakt.. geen woorden voor.

Dit topic raakt me echt, ik blijf er voor wakker. Ik heb het idee dat je nu inderdaad heel hard nodig hebt dat anderen met je meedenken/praten enz. al gaat de wekker weer over een paar uur... Lees je eigen vorige alinea even. Het feit alleen al dat je als eerste reactie op zijn hoge woord zegt: ..tuurlijk, er moest aan dingen gewerkt worden..' tekent jouw liefheid en hoe hij daar gebruik van maakt. Het ligt niet aan 'dat er ergens aan gewerkt moet worden.' Het ligt eraan dat deze man puur calculerend is. Hij speelt zijn eigen wedstrijd. Dus jij met je goede gedrag -denkend dat iets iets waard is- staat nu perplex want hij hanteerde heel andere regels. Alleen die in zijn eigen belang, wat verder niet teveel moeite mag kosten.

Soulmate ja.. dat zal wel dan?! God, ik krijg van die foute beelden op mn netvlies van hen samen op het bureau.. hoe cliché wil je het hebben.

Check dit forum maar op topics van zoolmeets die nu hun grote liefde hebben gevonden. Zo cliché is het. Maar wees gerust: als het daar te moeilijk wordt (lees: er doen zich normale hindernissen voor die zich in elk leven/relatie voordoen) is hij ook daar weer snel vertrokken. Misschien is dat een schrale troost.
chayenne schreef:
24-09-2019 03:38
wat ik al zei, tuurlijk moest er aan dingen gewerkt worden maar als zij al een tijd in the picture is..

Het is niet zo dat het 'aan dingen werken' niet ging omdat zij al een tijd in de picture is. Zij is al een tijd in de picture omdat het te lastig is aan normale dingen, zeker als je kids hebt(!), te werken...

Ik lees dingen terug van een paar weken geleden, ‘ik hou van je’, ‘kijk er zo naar uit je te zien’.. blablabla

Op dat moment had hij er nog belang bij jou te behouden. Daarom schreef hij dat. Waarschijnlijk geloofde hij er ook zelf in.

en nu dit. Ik ben echt naief geweest en heb altijd gedacht dat ik ontrouw wel door zou hebben.

Nee hoor, sommigen zijn zo goed in hun eigen werkelijkheid creëren dat zelfs de slimste atoomgeleerde erin trapt. Ook hierin heeft hij ongetwijfeld zijn eigen werkelijkheid. Kern is en blijft het onvermogen tot wederkerigheid en altijd het eigen belang blijven navolgen.

Laat ik voorop stellen dat hij een heel goede vader is..

Dat kan best. Daar is ook niets mis mee. Hij zal ongetwijfeld voor ze zorgen en leuke dingen doen, enz. Ben wel benieuwd naar wat de kinderen uiteindelijk zeggen als ze volwassen zijn, maar het is niet jouw taak hen dat bij te brengen.

maar dit, hoe hij dit heeft aangepakt.. geen woorden voor.

Precies, dat dus. En laat je nooit vertellen dat dat aan jou lag.
argentovivo wijzigde dit bericht op 24-09-2019 04:09
0.41% gewijzigd
chayenne schreef:

Je kunt imho best zeggen dat er wat speelt. Dan hoef je nog niet eens iets over een ander te zeggen maar je kunt wel vertellen dat er problemen zijn tussen jullie die je verdrietig maken. Ik vind dat de verdere uitleg eigenlijk zijn pakkie-an is. En eigenlijk is het met die ander zo vaag dat dat niet eens benoemd zou hoeven worden als jullie het samen gaan vertellen . Tenzij hij bijvoorbeeld lina recta met haar gaat samenwonen ofzo en de kinderen dus met haar geconfronteerd gaan worden, wat ik uiteraard niet hoop. Maar dan kun je er niet onderuit zeg maar. Of nou ja, hij.

Wat ontzettend verdrietig voor jullie. Een dikke virtuele hug van mij.
vivautrecht85 schreef:
24-09-2019 04:09
Je kunt imho best zeggen dat er wat speelt. Dan hoef je nog niet eens iets over een ander te zeggen maar je kunt wel vertellen dat er problemen zijn tussen jullie die je verdrietig maken. Ik vind dat de verdere uitleg eigenlijk zijn pakkie-an is. En eigenlijk is het met die ander zo vaag dat dat niet eens benoemd zou hoeven worden als jullie het samen gaan vertellen . Tenzij hij bijvoorbeeld lina recta met haar gaat samenwonen ofzo en de kinderen dus met haar geconfronteerd gaan worden, wat ik uiteraard niet hoop. Maar dan kun je er niet onderuit zeg maar. Of nou ja, hij.

Eens! Al denk ik dat er qua samenwonen met de zoolmeet zomaar van alles op de agenda kan staan en kan voorkomen dat TO wel genoodzaakt is het vertellen in goede banen te leiden, maar dat is van later zorg..
Sterkte TO, lees je morgen weer.
argentovivo wijzigde dit bericht op 24-09-2019 04:21
1.13% gewijzigd
Argentovivo schreef:
24-09-2019 04:07
:hug: doet me echt heel veel. Ik blijf je woorden nalezen, dat weet ik nu al.

Tuurlijk leg ik de schuld bij mezelf, want ja, slapeloze nachten en huilende kids, bizar zorgelijke zwangerschappen na het overlijden van onze tweede maakten me niet altijd even leuk (lees: altijd even veel zin). Dus voor mijn gevoel heb ik hem gewoon in haar armen gedreven..
Argentovivo schreef:
24-09-2019 04:14
Eens! Al denk ik dat er qua samenwonen met de zoolmeet zomaar van alles op de agenda kan staan en het zomaar kan zijn dat TO wel genoodzaakt is het vertellen in goede banen te leiden, maar dat is van later zorg..
Sterkte TO, lees je morgen weer.
Dat idee heb ik ook.. dat er al van alles geregeld wordt. Hij heeft bijvoorbeeld ook foto’s van de kinderen laten zien aan haar, terwijl we goed nadenken over wat we delen op social media van de kinderen (waarschijnlijk wordt dit verhaal steeds meer herkenbaar maar goed so be it). Ik heb het idee dat het echt heel snel kan gaan en dat mijn kinderen geconfronteerd gaan worden met haar en misschien wel haar kinderen...
vivautrecht85 schreef:
24-09-2019 04:09

Thanks voor je knuffel! Ja je hebt gelijk.. ik kan best meer openheid geven zonder al te veel op details in te gaan.
O my god, wat vind ik dit erg voor jou.
Och wat triest meid.
:hug::hug:

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven