Geen resultaten gevonden Probeer een andere zoekterm

Zoekfilters:

Scheiden.. hoe dan?

24-09-2019 02:03 726 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn man heeft gisteren aangegeven te willen scheiden. Hij heeft iemand ontmoet, en hij wil haar niet los laten voor mij. We hebben 4 kinderen, waarvan 1 overleden kindje.

Buiten alle verslagenheid, ongeloof en shock probeer ik me voor te bereiden op hoe we dit de kinderen gaan vertellen.

Hoe ondersteun ik mijn kinderen zo goed mogelijk terwijl ik zelf opgeslokt word door verdriet?

Hoe geef ik dit een plek? We kennen elkaar bijna 20 jaar en tuurlijk waren er issues. Hij vindt dat we er alles aan gedaan hebben en gooit alle deuren dicht door haar ruimte te willen geven (hij zegt dat het een maand speelt en dat er niets gebeurd is behalve berichten etc en wat gedronken samen).
chayenne wijzigde dit bericht op 08-11-2019 14:45
19.04% gewijzigd
Baggal schreef:
08-11-2019 14:31
Ik begrijp echt niet zo goed dat hij het nodig vindt om jullie kinderen nu al aan zijn vlam voor te stellen...?! En of mediation handig is in dit soort gevallen betwijfel ik. Hij had nl. al unilateraal besloten om zo te werk te gaan en jij staat dus voor een verdrongen feit. Anders gezegd: hufter gedrag dus.

Hoe is het contact met je advo? Sterkte!
Nee ik ook niet, maar hij lijkt het niet te wíllen begrijpen. Hij doet dan ‘gewoon’ alsof ze ‘een’ vriendin is. Zijn common sense is compleet weg. Contact met advo is heel goed, top dame is het!
chayenne schreef:
08-11-2019 14:44
Nee ik ook niet, maar hij lijkt het niet te wíllen begrijpen. Hij doet dan ‘gewoon’ alsof ze ‘een’ vriendin is. Zijn common sense is compleet weg. Contact met advo is heel goed, top dame is het!
Super fijn dat het met je advo goed loopt en je vertrouwen in haar hebt (zeker na de ervaring met die andere droeftoeter destijds - heb je nog een klacht ingediend of een rekening gekregen overigens?).

En doen alsof je man's nieuwe lover gewoon een vriendin is, is gewoon kul. Je dochter was 7 of 8 meen ik te herinneren. Die prikt daar toch zo doorheen..? En haar kind(eren) wordt(worden) nu blootgesteld aan de nieuwe vriend van hun moeder die overigens zelf ook nog niet gescheiden is. Lekker dan..! Ze zitten natuurlijk nu op een roze wolk met alle gevolgen van dien.

Ik mag aannemen dat van respect voor jouw man geen sprake meer is...
Love doesn't ask why...
Baggal schreef:
08-11-2019 14:49
Super fijn dat het met je advo goed loopt en je vertrouwen in haar hebt (zeker na de ervaring met die andere droeftoeter destijds - heb je nog een klacht ingediend of een rekening gekregen overigens?).

En doen alsof je man's nieuwe lover gewoon een vriendin is, is gewoon kul. Je dochter was 7 of 8 meen ik te herinneren. Die prikt daar toch zo doorheen..? En haar kind(eren) wordt(worden) nu blootgesteld aan de nieuwe vriend van hun moeder die overigens zelf ook nog niet gescheiden is. Lekker dan..! Ze zitten natuurlijk nu op een roze wolk met alle gevolgen van dien.

Ik mag aannemen dat van respect voor jouw man geen sprake meer is...
Onze oudste is 7, bijna 8. Ja lekker doen alsof.. en inderdaad, voor haar kinderen ook doen alsof. Hij líjkt gewoon niet meer op de man waar ik ooit verliefd op werd. Hij doet net alsof de oudste alles maar kan verwerken en dingen niet snapt.

Nee, geen rekening ontvangen en de mail staat nog klaar.

Alle respect is gone.. echt gone. Ik zal de kinderen hem nooit ‘ontnemen’ maar ik heb nog meer dat beschermende voor hen.
Wat verschrikkelijk allemaal Chayenne! Wat een klootzak dat hij jou en de kinderen dit aandoet, op deze manier. Ik dacht dat hij had gezegd dat hij hen niet met zijn nieuwe vlam zou confronteren tot na kerst?? Dat was al een slappe afspraak, maar zelfs daar kon hij zich dus niet aan houden?
Hé Chayenne,

Ik maak precies hetzelfde mee met mijn ex. Ons kind moest in het begin niets weten van de nieuwe vriendin, haar kinderen en de situatie. Vrij snel had hij er toch vrede mee. Het is hard maar je kan er niks mee. Je kan er zijn voor je kinderen en verder, hoe hij het aanpakt, daar kan je niks mee. Mijn ex woonde zelfs direct samen met de "soulmate". Het is loslaten in sneltreinvaart. Wat ik probeer te doen, ondanks dat ik het moeilijk heb, is de moeder zijn voor mijn kind zoals hij die hij kent. Hij is ontzettend loyaal naar zijn vader, ondanks dat hij genoeg ellende met hem mee heeft gemaakt. Hij moet zelf zijn weg bewandelen met zijn pa. Sterkte met alles, ik weet hoe zwaar het is!
somanybookstoread schreef:
08-11-2019 16:59
Hé Chayenne,

Ik maak precies hetzelfde mee met mijn ex. Ons kind moest in het begin niets weten van de nieuwe vriendin, haar kinderen en de situatie. Vrij snel had hij er toch vrede mee. Het is hard maar je kan er niks mee. Je kan er zijn voor je kinderen en verder, hoe hij het aanpakt, daar kan je niks mee. Mijn ex woonde zelfs direct samen met de "soulmate". Het is loslaten in sneltreinvaart. Wat ik probeer te doen, ondanks dat ik het moeilijk heb, is de moeder zijn voor mijn kind zoals hij die hij kent. Hij is ontzettend loyaal naar zijn vader, ondanks dat hij genoeg ellende met hem mee heeft gemaakt. Hij moet zelf zijn weg bewandelen met zijn pa. Sterkte met alles, ik weet hoe zwaar het is!
:hug: voor jou.
Wat verdrietig, zoals eerder gezegd: je mag verdriet hebben en dat mogen jouw kinderen ook zien, zij hebben ook verdriet en door het zelf te laten zien, zien zij ook dat het er mag zijn.

En denk niet dat jullie relatie niks voorstelde, je man is veranderd (in een vlaag van verstandsverbijstering), maar de man die jij kende heeft wel van je gehouden.
Hier werden de kids ook direct geconfronteerd met zijn vriendin. Het was een bekende van ons allemaal. De kids kenden haar kinderen. En dat heeft nu nog altijd hun gevolgen. Ze hebben het er na een jaar nog moeilijk mee. Ikzelf heb terug de liefde gevonden en kan het meer plaatsen omdat ik er niet moet op moet kijken bij wijze van spreken.De kids worden er echter elke week mee geconfronteerd en zitten er middenin. Het enige dat ik dan kan doen is een luisterend oor spelen en hun even laten ventileren. Meer kan je jammergenoeg niet doen.
Als zo'n idioot eenmaal zijn 'soulmate' heeft gevonden, moet deze natuurlijk zo snel mogelijk worden voorgesteld aan de kinderen/wederzijdse familie enz. Liefst ook met veel posts op snoetboek e.a. social media van saunabezoeken etc. Want ja, hij heeft het nu eindelijk gevonden. Hij begrijpt niet dat je dan zo lelijk doet, want het was toch al duidelijk? Maar ja..
Dat hij diegenen waar hij om leek te geven/van te houden subiet uit zijn poten laat vallen, komt doordat 'het al een tijdje niet goed ging en ze als broer en zus leefden, maar dat moet je maar niet verder vertellen hoor..' En hij heus, ja echt waar, probeert in goed onderling overleg alles te regelen enzo voor de kids. Maar ja, ze doet natuurlijk moeilijk en hield ze laatst zelfs weg bij een familiefeestje en het bedrijf loopt ook al niet zo goed.. Ze wil het onderste uit de kan en kwam met een advocaat terwijl hij mediation wilde en daar nog zelfs over gebeld had!
Begrijp jij dat nou?

Gelukkig ben je er achter hoe dit stuk verdriet in elkaar zit Chayenne, al zal het nog vaak moeilijk zijn niet meer de man te herkennen die je dacht dat hij was. Bedenk dan dat hij dat op dat moment alleen was omdat het hem uitkwam. Tot het hem teveel ging 'kosten' (als in doodnormale dingen die je doet voor je vrouw/vriendin/partner/moeder van je kinderen). Tja, dan heb je natuurlijk ineens afgedaan.

Top dat je een fijne advocaat gevonden hebt.

Sterkte weer en liefs.

:hug:
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Speculoos_crunchy schreef:
08-11-2019 14:32
Blijf bij jezelf en wees trots op het feit dat jij wel de kinderen op de eerste plaats zet!
:heart:

En dat ook! Zet 'm op Chayenne. Laat je niet klein krijgen..

:redrose::redrose::redrose:
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
arnan86 schreef:
08-11-2019 16:22
Wat verschrikkelijk allemaal Chayenne! Wat een klootzak dat hij jou en de kinderen dit aandoet, op deze manier. Ik dacht dat hij had gezegd dat hij hen niet met zijn nieuwe vlam zou confronteren tot na kerst?? Dat was al een slappe afspraak, maar zelfs daar kon hij zich dus niet aan houden?
Nee... want ik quote; “dat is al 6 weken geleden dat ik dat gezegd heb en álles is nu anders....”
chayenne wijzigde dit bericht op 09-11-2019 10:21
1.29% gewijzigd
somanybookstoread schreef:
08-11-2019 16:59
Hé Chayenne,

Knuffel voor jou!
chayenne schreef:
09-11-2019 09:39
Nee... want ik quote; “dat is al 6 weken geleden dat ik dat gezegd heb en álles is nu anders....”
:-x Tuurlijk.
chayenne schreef:
09-11-2019 09:39
Dit geeft helaas wel aan hoe het in de toekomst zal gaan.
Zelfs afspraken in het ouderschapsplan zullen waarschijnlijk aangepast worden naar zijn/haar behoeftes.
Laat de financiële zaken vastleggen door de rechtbank want dat zijn helaas de enige afspraken die daadwerkelijk af te dwingen zijn.
granny71 schreef:
09-11-2019 16:41
Dit geeft helaas wel aan hoe het in de toekomst zal gaan.
Zelfs afspraken in het ouderschapsplan zullen waarschijnlijk aangepast worden naar zijn/haar behoeftes.
Laat de financiële zaken vastleggen door de rechtbank want dat zijn helaas de enige afspraken die daadwerkelijk af te dwingen zijn.
Het convenant maakt tegenwoordig blijkbaar deel uit van het vonnis, dus dat komt vanzelf goed. Pas goed op jezelf TO.

Alles moet nu wijken voor de zoolmeet. Jullie verdriet is slechts nog een blok aan zijn been. Egoïstisch hoor, dat je niet gewoon blij kan zijn voor hem. Mannen met een zoolmeet zijn afschuwelijk.
Argentovivo: goeie Posts!!
En snoetboek, die houd ik er in
Chayenne: :hug:
YagaBaba schreef:
10-11-2019 08:56
Het convenant maakt tegenwoordig blijkbaar deel uit van het vonnis,
Dat weet ik maar omgang en je afspraken nakomen is (bijna) niet af te dwingen.
Zaken als alimentatie wel want daar is het lbio voor.
granny71 schreef:
10-11-2019 10:01
Dat weet ik maar omgang en je afspraken nakomen is (bijna) niet af te dwingen.
Zaken als alimentatie wel want daar is het lbio voor.
Daar vind Chayenne ook wel een weg in dat is ons allemaal gelukt nadat de vaders van onze kinderen hebben laten zien niets voor de kinderen over te hebben wanneer het ze niet uit komt.
Niets dan respect voor jou, Chayenne.
:heart::heart::heart:
...
chayenne schreef:
24-09-2019 02:03
Mijn man heeft gisteren aangegeven te willen scheiden. Hij heeft iemand ontmoet, en hij wil haar niet los laten voor mij. We hebben 4 kinderen, waarvan 1 overleden kindje.

Buiten alle verslagenheid, ongeloof en shock probeer ik me voor te bereiden op hoe we dit de kinderen gaan vertellen.

Hoe ondersteun ik mijn kinderen zo goed mogelijk terwijl ik zelf opgeslokt word door verdriet?

Hoe geef ik dit een plek? We kennen elkaar bijna 20 jaar en tuurlijk waren er issues. Hij vindt dat we er alles aan gedaan hebben en gooit alle deuren dicht door haar ruimte te willen geven (hij zegt dat het een maand speelt en dat er niets gebeurd is behalve berichten etc en wat gedronken samen).
Hier t zelfde verhaal...Maar gelukkig geen ander...succes en sterk blijven
Vlinder1963 schreef:
10-11-2019 23:35
Daar vind Chayenne ook wel een weg in dat is ons allemaal gelukt nadat de vaders van onze kinderen hebben laten zien niets voor de kinderen over te hebben wanneer het ze niet uit komt.
Heerlijk, de band die ik nu heb met mijn kinderen. Ik gun ze een vader, maar het initiatief ligt bij de kinderen en die zijn het liefste hier. Ze zijn al wat ouder en het is elke dag een feest. Het extra werk heb ik er graag voor over. Dat deed ik toch al allemaal.
YagaBaba schreef:
11-11-2019 22:09
Heerlijk, de band die ik nu heb met mijn kinderen. Ik gun ze een vader, maar het initiatief ligt bij de kinderen en die zijn het liefste hier. Ze zijn al wat ouder en het is elke dag een feest. Het extra werk heb ik er graag voor over. Dat deed ik toch al allemaal.
Herkenbaar toen waren mijn kinderen ook ouder dan die van Chayenne, en nu zijn het dertigers en heeft 1haar eigen gezin en zie ik dat we het goed gedaan hebben mijn dochters en ik ;)
YagaBaba schreef:
11-11-2019 22:09
Dat klinkt mooi. En sterk!
De oudste had een gesprek gehad met papa.. over de scheiding etc. Ik weet dat het een voorzetje is op hét gesprek maar toch doet het enigzins pijn. Hij zou gezegd hebben niets meer voor me te voelen. Oudste zei tegen me; hoe kan dat nu ineens mama? Mn hart breekt dan.. kan me helemaal het volgende gesprek inbeelden; weet je nog dat papa zei niets meer te voelen voor mama..? Nou ik voel wel heel veel voor... wat is dat toch met mannen die maar door willen stomen naar station zoolmeet. Ten koste van alles!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven