Geen resultaten gevonden Probeer een andere zoekterm

Zoekfilters:

Scheiden.. hoe dan?

24-09-2019 02:03 726 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn man heeft gisteren aangegeven te willen scheiden. Hij heeft iemand ontmoet, en hij wil haar niet los laten voor mij. We hebben 4 kinderen, waarvan 1 overleden kindje.

Buiten alle verslagenheid, ongeloof en shock probeer ik me voor te bereiden op hoe we dit de kinderen gaan vertellen.

Hoe ondersteun ik mijn kinderen zo goed mogelijk terwijl ik zelf opgeslokt word door verdriet?

Hoe geef ik dit een plek? We kennen elkaar bijna 20 jaar en tuurlijk waren er issues. Hij vindt dat we er alles aan gedaan hebben en gooit alle deuren dicht door haar ruimte te willen geven (hij zegt dat het een maand speelt en dat er niets gebeurd is behalve berichten etc en wat gedronken samen).
chayenne wijzigde dit bericht op 08-11-2019 14:45
19.04% gewijzigd
chayenne schreef:
24-09-2019 04:15
:hug: doet me echt heel veel. Ik blijf je woorden nalezen, dat weet ik nu al.

Tuurlijk leg ik de schuld bij mezelf, want ja, slapeloze nachten en huilende kids, bizar zorgelijke zwangerschappen na het overlijden van onze tweede maakten me niet altijd even leuk (lees: altijd even veel zin). Dus voor mijn gevoel heb ik hem gewoon in haar armen gedreven..

Ik ben toch nog wakker. Als jij nu naast mij zitten, zou ik je een enorme heis voor je treiter verkopen. Je hebt met deze man zowel goede als slechte tijden meegemaakt. Dat heeft zeker twee kanten. Ook jij hebt daar een aandeel in. In al het leuke, goede én slechte wat er was. In al die tijd.
Maar: tegen sommige eigenschappen/gedrag is geen kruid gewassen. Om niet te zeggen: bleek je achteraf van begin af aan kansloos in jouw streven naar samenzijn, gezamenlijk doel, enz.

Het zal de komende tijd al moeilijk genoeg worden zowel de breuk als het besef dat zowel gedrag A naast gedrag B kan bestaan te verwerken.
Been there done that. De eenzaamheid. Dat gevoel. Ik weet er alles van.

Maar zeggen dat het overlijden van jullie tweede, zorgelijke zwangerschappen, slapeloze nachten en huilende kids jou niet de leukste maakten en hem in de armen van zoolmeet dreven mag van mij écht niet. Waar was hij om jou te steunen met de neem ik aan gezamenlijke keuzes die jullie maakten om een (groot) gezin te stichten? Op zakenreis?

Nogmaals, het is dat je nu niet naast me zit. Anders zou ik het in je oor schreeuwen:

DIT IS NIET JOUW SCHULD EN NEE, JIJ HEBT HEM NIET IN ARMEN VAN ZOOLMEET GEDREVEN.
argentovivo wijzigde dit bericht op 24-09-2019 04:55
0.75% gewijzigd
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Verbinder schreef:
24-09-2019 04:37
O my god, wat vind ik dit erg voor jou.
Och wat triest meid.
:hug::hug:
Dankje Verbinder! En ik dacht nog wel, als ik hoorde hoeveel mensen uit elkaar gaan na het overlijden van een kindje.. dat overkomt ons niet!
Argentovivo schreef:
24-09-2019 04:39
Ik ben toch nog wakker. Als jij nu naast mij zitten, zou ik je een enorme heis voor je treiter verkopen. Je hebt met deze man zowel goede als slechte tijden meegemaakt. Dat heeft zeker twee kanten. Ook jij hebt daar een aandeel in. In al het leuke, goede én slechte wat er was. In al tijd.
Maar: tegen sommige eigenschappen/gedrag is geen kruid gewassen. Om niet te zeggen: bleek je achteraf van begin af aan kansloos in jouw streven naar samenzijn, gezamenlijk doel, enz.

Het zal de komende tijd al moeilijk genoeg worden zowel de breuk als het besef dat zowel gedrag A naast gedrag B kan bestaan te verwerken.
Been there done that. De eenzaamheid. Dat gevoel. Ik weet er alles van.

Maar zeggen dat het overlijden van jullie tweede, zorgelijke zwangerschappen, slapeloze nachten en huilende kids jou niet de leukste maakten en hem in de armen van zoolmeet dreven mag van mij écht niet. Waar was hij om jou te steunen met de neem ik aan gezamenlijke keuzes die jullie maakten om een (groot) gezin te stichten? Op zakenreis?

Nogmaals, het is dat je nu niet naast me zit. Anders zou ik het in je oor schreeuwen:

DIT IS NIET JOUW SCHULD EN NEE, JIJ HEBT HEM NIET IN ARMEN VAN ZOOLMEET GEDREVEN.
Moet ik met mijn brakke hoofd en dikke ogen van het huilen toch nog lachen om half 5 ‘s nachts..
Dit is echt erg. Hij laat zomaar zijn hele gezin, zijn hele leven in de steek voor een vrouw die die maar even kent. Sjezus
@Argentovivo, gevoelsmatig voel ik me dubbelop door hem belazerd. Met haar uiteraard, maar net zo goed voor al die tijd dat ie mooi weer heeft lopen spelen. Etentjes, concerten, the whole shabang en in mijn ogen écht gezellig en fijn.

En dat is inderdaad ongelooflijk eenzaam. Om nog maar niet te spreken over de eenzame tijd die eraan komt, als mijn kinderen bij hem/hen zijn.
Verbinder schreef:
24-09-2019 04:44
Dit is echt erg. Hij laat zomaar zijn hele gezin, zijn hele leven in de steek voor een vrouw die die maar even kent. Sjezus
Nou dat even kennen zet ik wel steeds meer mijn vraagtekens bij. Hij kent haar al meer dan een jaar maar de laatste maand is het ‘meer’.. zegt ie.
chayenne schreef:
24-09-2019 04:41
Moet ik met mijn brakke hoofd en dikke ogen van het huilen toch nog lachen om half 5 ‘s nachts..

Haha, daar hoopte ik al op..

Ik -Argentovivo der Nederlanden- heb zojuist een staatsgreep gepleegd t.a.v. het forumbeleid. Het is van nu af aan verboden nadere kul uit te kramen t.a.v. van 'in armen van Zoolmeet drijven,' zulks op straffe van een heis voor je treiter

;-D
chayenne schreef:
24-09-2019 04:46
@Argentovivo, gevoelsmatig voel ik me dubbelop door hem belazerd. Met haar uiteraard, maar net zo goed voor al die tijd dat ie mooi weer heeft lopen spelen. Etentjes, concerten, the whole shabang en in mijn ogen écht gezellig en fijn.

En dat is inderdaad ongelooflijk eenzaam. Om nog maar niet te spreken over de eenzame tijd die eraan komt, als mijn kinderen bij hem/hen zijn.

Precies, dat dus! En juist die eenzaamheid wil ik voor jou voorkomen. Daarom 'ram' ik nu zo behoorlijk door om deze tijd (oh hell, wekker gaat om 07.00u)

:frusty:

Ik ben nu echt slapen, lees je morgen weer!

Sterkte!

:hug::hug::hug:
Verbinder schreef:
24-09-2019 04:44
Echt mannen he, die kunnen dat.
Wat erg voor je to...

Werkt hij door de weeks? Want ik zou de kids even een paar dagen of desnoods het weekend bij hem laten. Heb jij even tijd om bij te komen en naar een vriendin ofzo te gaan.
Hij wil van je af maar hij blijft vader hè...
Laat hem maar eens zien hoe leuk een samengesteld gezin is met 5 kinderen. Ik zou hem echt niet faciliteren in het hele weekend met haar neuken. Hij gaat maar voor de kinderen zorgen en jij gaat zo veel mogelijk weg. Naar vrienden of familie. Zodat jij ook even bij kan komen...

Ik haat van die mannen die een nieuw exemplaar tegenkomen... de bom droppen en vervolgens weggaan en de kids aan hun ex partner over laten. Maak hem maar duidelijk dat het geen rozengeur en maneschijn gaat worden met co ouderschap over zijn kids en dan ook nog haar kids... ij zou hem er echt niet makkelijk mee weg laten komen...

En zorg dat je het goed voor jezelf regelt. Neem nergens afstand van. Alimentatie voor de kids en ook voor jou als dat kan. Als je nu te veel dingen toegeeft dan krijg je er later spijt van. Kijk of je het huis kan houden. Zorg dat je zo goed mogelijk uit deze scheiding komt!
:hug: Wat een kut streek levert hij jou. Doet mij weer heel erg terug denken aan mijn eigen scheiding.
Voor nu kies voor jezelf en voor jouw kinderen. Doe de dingen die voor jou goed voelen. Dus als jij het niet trekt om een week jouw mond dicht te houden tegen de kinderen doe dat dan ook niet. Kinderen voelen de dingen haarfijn aan. En ga zeker geen onwaarheden tegen ze vertellen. Ik had ook zo’n ex die de bom dropte en direct daarna voor een week vertrok. Ik mocht van hem niet tegen de kinderen vertellen waarom hij er de rest van de week niet was.
Als je als volwassene zo groot bent om een bom te droppen, moet je daarna ook zo groot zijn om de verantwoordelijkheden tegenover alle partijen te nemen en niet te vluchten en je partner met jouw shit te laten zitten.

Voor nu is het belangrijk om steun te zoeken in jouw omgeving en contact te zoeken met een advocaat voor advies. Hoe moeilijk het ook is, neem de regie terug in handen. Bedenk alvast hoe jij alles zou willen.

Echt waar jij bent sterker dan jij denkt! Nu overzie je de berg nog niet, maar dat komt. Geef jezelf ook tijd voor je eigen verdriet en voor het verdriet van de kinderen.

Ik hoop heel erg voor jou dat deze man straks ook zijn verantwoordelijkheden neemt voor jullie kinderen!

Heel veel sterkte en kracht toegewenst!
abracadabra schreef:
24-09-2019 06:58

Werkt hij door de weeks? Want ik zou de kids even een paar dagen of desnoods het weekend bij hem laten. Heb jij even tijd om bij te komen en naar een vriendin ofzo te gaan.
Hij wil van je af maar hij blijft vader hè...
Laat hem maar eens zien hoe leuk een samengesteld gezin is met 5 kinderen. Ik zou hem echt niet faciliteren in het hele weekend met haar neuken. Hij gaat maar voor de kinderen zorgen en jij gaat zo veel mogelijk weg.

Maak hem maar duidelijk dat het geen rozengeur en maneschijn gaat worden met co ouderschap over zijn kids en dan ook nog haar kids.
Bovenstaande hoor ik zo vaak. Werd ook tegen mij geroepen. Resultaat 5 jaar na de scheiding: kinderen willen niet meer naar vader, vader wil zijn eigen kinderen niet meer (wilde aan het begin ook amper de kinderen zien en vluchtte in zijn nieuwe relatie en haar gezin), rechter heeft de omgangsregeling in het belang van de kinderen van tafel geveegd, resultaat: kinderen zien al jaren hun vader niet meer.
Maar probeer maar eens de kinderen te droppen of een co-ouderschap of omgangsregeling aan te gaan met een vader die dit allemaal niet wil. Die zijn eigen verantwoordelijkheden ontloopt, maar wel een “nieuw” gezin aan gaat met zijn “nieuwe” vriendin.

Kies op dit moment vooral voor jezelf en maak de keuzes die het beste zijn voor jou en voor de kinderen.
Hij heeft jou dit aangedaan.
Vanaf nu moet jij dus zorgen dat het met jou en je kinderen goed gaat.
Eerst voor jezelf, dan voor je kinderen.

Tijd voor zakelijke actie.
Hoe staan de financiën.
Wat moet er geregeld worden.
Kun je daar blijven wonen?
Beter dat jij overzicht hebt dan dat hij het denkwerk voor jou verricht.
Hij heeft net bewezen dat zijn prioriteit niet bij jou ligt.

En eigenlijk zou ik niet meer bij hem willen blijven, ook niet als het allemaal weer goed kan komen. Omdat ik niet gerust zou zijn, zou wachten op een volgende bom.

Oudste zou ik vertellen wat nodig is, lastig in te schatten wat dat is. Misschien staat er iets online, bv op villapinedo.nl.

Dat papa nog wel van haar houdt maar niet meer van jou. Zoiets?
madderijn wijzigde dit bericht op 24-09-2019 08:45
0.34% gewijzigd
Kan jij in het huis blijven?
20 jaar laten schieten voor een wijf die hij een maand kent...?! Wat een asshole
Onbegrijpelijk en niet voor te stellen voor nu, maar ooit ben je zo blij dat je van hem af bent. Dan ben je er totaal overheen en zou je hem nooit terug willen. Je gaat je geluk terug vinden. Maar deze periode van rouw doet zoveel pijn en is erg moeilijk. Wens je zoveel sterkte :redrose:
Je verdient beter dan dit gedrag.
:hug:
Het lastigst zal zijn om jouw woede en verdriet niet over te brengen op je kinderen.
Als ik je zo lees is dat sowieso al een probleem.
Vertel het de kinderen zo feitelijk mogelijk, zorg dat je hun vader niet zwart maakt, daar hebben kinderen uiteindelijk veel meer last van dan van een scheiding op zich.
De naam is Solo.
Om onnaspeurlijke redenen noemen Broekrok en Yette mij wel eens anders. Gelieve dit niet over te nemen.
Wat maakt hem dan een goede vader? De oudste had therapie nodig vanwege zijn afwezigheid, hij laat tegen afspraken in foto's van de kinderen zien aan zijn minnares, en breekt zijn hele gezin op vanwege een nieuwe vlam, waardoor hij het ok vindt zijn eigen genot bovenaan het prioriteitenlijstje te plaatsen. Leuk doen tegen de kinderen maakt hem nog geen goede vader he...
Aan het typen...
Geef.Jezelf.Niet.De.Schuld!!!!
I have to be seen to be believed
Koffiehagedis schreef:
24-09-2019 08:04
Wat maakt hem dan een goede vader? De oudste had therapie nodig vanwege zijn afwezigheid, hij laat tegen afspraken in foto's van de kinderen zien aan zijn minnares, en breekt zijn hele gezin op vanwege een nieuwe vlam, waardoor hij het ok vindt zijn eigen genot bovenaan het prioriteitenlijstje te plaatsen. Leuk doen tegen de kinderen maakt hem nog geen goede vader he...

Ik begrijp je volkomen, maar ook dit soort lieden kunnen tot op zekere hoogte een leuke vader zijn, al komen de kids er vroeg of laat zelf achter hoe hij in elkaar zit. Nu is het echter belangrijk hen dat niet al te hard te laten merken, hoe moeilijk dat ook is.
Argentovivo schreef:
24-09-2019 03:03
Jeetje TO... Hij wil een dame die hij een maand kent en met wie hoegenaamd niets gebeurd is niet 'loslaten' voor zijn gezin en jou en dame in kwestie, kennelijk ook met kids, vindt dat allemaal doodnormaal?
Als het zo zit, moet je uiteindelijk misschien blij zijn dat je van hem af bent, al voelt dat nu natuurlijk niet zo...
Want wat is dat in vredesnaam voor manier van communiceren?
Nou inderdaad. Wat een idioot.
En het is verschrikkelijk moeilijk maar je moet nu wel practisch gaan denken. Kan hij eruit en jij met de kinderen in het huis blijven? Ben je financiëel onafhankelijk?

Zet de eerste zaken op papier. Bel een advocaat om alvast de voorlopige voorzieningen op te starten. Wees hem voor.
I have to be seen to be believed
chayenne schreef:
24-09-2019 04:46

Dat is precies het dubbel moeilijke aan de situatie. Hij heeft je op twee manieren belazerd. Scheiden omdat het niet meer gaat, beiden alles geprobeerd hebben etc.: OK. Maar hierbij zit doelbewust nog een enorme klootzakkenactie.
Waarschijnlijk heeft hij het op zijn manier nog ‘geprobeerd’ al die tijd dat hij zo aardig deed, maar ergens op de tijdbalk besloten dat voor zoolmeet kiezen toch makkelijker was..
misschien omdat hij toen zeker wist dat zij haar gezin ook zou opbreken of hij voortaan met haar gezellig naar concerten kon. Toen had hij je niet meer nodig en kon je van de ene op de andere dag barsten.

Zoek steun bij familie en vrienden als je je eenzaam voelt en blijf erover praten.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven