Geen resultaten gevonden Probeer een andere zoekterm

Zoekfilters:

Scheiden.. hoe dan?

24-09-2019 02:03 726 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn man heeft gisteren aangegeven te willen scheiden. Hij heeft iemand ontmoet, en hij wil haar niet los laten voor mij. We hebben 4 kinderen, waarvan 1 overleden kindje.

Buiten alle verslagenheid, ongeloof en shock probeer ik me voor te bereiden op hoe we dit de kinderen gaan vertellen.

Hoe ondersteun ik mijn kinderen zo goed mogelijk terwijl ik zelf opgeslokt word door verdriet?

Hoe geef ik dit een plek? We kennen elkaar bijna 20 jaar en tuurlijk waren er issues. Hij vindt dat we er alles aan gedaan hebben en gooit alle deuren dicht door haar ruimte te willen geven (hij zegt dat het een maand speelt en dat er niets gebeurd is behalve berichten etc en wat gedronken samen).
chayenne wijzigde dit bericht op 08-11-2019 14:45
19.04% gewijzigd
“Over na zou denken”.....

🤨

Hij heeft zijn verantwoordelijkheden en die dient hij te nemen.
I have to be seen to be believed
Marnamai schreef:
24-09-2019 09:15
Zit zijn nieuwe vlam wel op 3 kinderen te wachten als hij de helft van de tijd van huis is? Want als ie co-ouder wil komt het er wel op neer dat zij voor hen zorgt.

Ofwel gaat ie zich dus blauw betalen voor kind-alimentatie én partner-alimentatie als ie weekend-vader wordt. Zal ze vast ook héél fijn vinden dat 30 % van zijn loon ofzo naar zijn ex en kinderen gaat en ze dus zelf veel moeilijker een leven samen kunnen opbouwen.

(Want slecht als ik ben zou ik als hij mij op dergelijke manier laat zitten én geen tijd / zin heeft om de kinderen op te vangen toch écht elke cent vragen waar ik recht op heb. Je hebt er bovendien recht op en het zal als alleenstaande moeder met 3 kinderen al zwaar genoeg worden.)
Dit is niet slecht. Dit is je goed recht. Wees waakzaam, want zoals inderdaad is gezegd kan er een heel ander persoon naar voren komen. Denk niet aan hem, maar volledig aan jezelf. Aan je eigen rechten en aan wat jou rust geeft.
Zie het niet als 'wraak' als iets 'slechts' etc. Maar als het opkomen voor jezelf.
chayenne schreef:
24-09-2019 10:03
Advocaat heeft om zaken gevraagd en dit heb ik bij hem neergelegd. De schrik zit er een beetje in want hij dacht dit wel zonder advocaat te kunnen ‘regelen’. Hij geeft aan dat het hiermee lijkt dat er geen gesprek meer mogelijk is....
Ja doei! Niet naar luisteren, gewoon de advocaat zijn werk laten doen, dadelijk zit je met 3 kinderen zonder geld.
chayenne schreef:
Advocaat heeft om zaken gevraagd en dit heb ik bij hem neergelegd. De schrik zit er een beetje in want hij dacht dit wel zonder advocaat te kunnen ‘regelen’. Hij geeft aan dat het hiermee lijkt dat er geen gesprek meer mogelijk is....
De mogelijkheid tot gesprek heeft hij zelf al weggenomen door jou en de kinderen voor een voldongen feit te stellen.
Goed dat je een advocaat in handen hebt genomen.
Dat scheelt heel veel denkwerk over dingen waar je geen verstand van hebt\

Wat mij de eerste weken heel erg geholpen heeft was een schrift.
Dat lag dag en nacht binnen handbereik en daarin schreef ik alles op wat in mijn hoofd opkwam. Vooral dingen die ik moest regelen.
Kopien, eigendomsacties, pensioenen, spaargeld, waardevolle bezittingen, paspoorten, boedelverdeling enz.
granny71 schreef:
24-09-2019 10:12
De mogelijkheid tot gesprek heeft hij zelf al weggenomen door jou en de kinderen voor een voldongen feit te stellen.
Goed dat je een advocaat in handen hebt genomen.
Dat scheelt heel veel denkwerk over dingen waar je geen verstand van hebt\

Wat mij de eerste weken heel erg geholpen heeft was een schrift.
Dat lag dag en nacht binnen handbereik en daarin schreef ik alles op wat in mijn hoofd opkwam. Vooral dingen die ik moest regelen.
Kopien, eigendomsacties, pensioenen, spaargeld, waardevolle bezittingen, paspoorten, boedelverdeling enz.
Goede tip! Bedankt ladies voor deze reacties. De kracht van vrouwen, dat vind ik echt mooi. En ik voel me er een wat mindere slappeling door..
Kumiko schreef:
24-09-2019 10:11
Ja doei! Niet naar luisteren, gewoon de advocaat zijn werk laten doen, dadelijk zit je met 3 kinderen zonder geld.
Tuurlijk. Hij ziet de bui hangen dat ie flink aan het betalen komt. Dat willen advocaten eruit slepen. Waarschijnlijk denkt hij dat hij er zonder advocaat met een fooi afkomt.
chayenne schreef:
24-09-2019 10:15
Goede tip! Bedankt ladies voor deze reacties. De kracht van vrouwen, dat vind ik echt mooi. En ik voel me er een wat mindere slappeling door..
Maar je bent geen slappeling. Dat is hij!
chayenne schreef:
Op deze site staan ook wat praktische tips die je als lijdraad kan gebruiken

https://www.wijzeringeldzaken.nl/uit-elkaar-gaan/
yasmijn schreef:
. Waarschijnlijk denkt hij dat hij er zonder advocaat met een fooi afkomt.
Dit kan met een advocaat helaas ook maar dan weet je voor jezelf wel dat je er alles aan gedaan hebt

TO: als je geen inkomen hebt heb je recht op toevoeging he.
Dan betaal je maar een heel klein deel van de advocaatskosten
yasmijn schreef:
Tuurlijk. Hij ziet de bui hangen dat ie flink aan het betalen komt. Dat willen advocaten eruit slepen. Waarschijnlijk denkt hij dat hij er zonder advocaat met een fooi afkomt.
Dit! Laat je niet bespelen. Hij zal je waarschijnlijk een schuldgevoel of iets dergelijks willen aanpraten. Blijf bij je gevoel, niet bij je emoties. Doorbijten. Je komt er doorheen.
Familielid gaat ook door een hel en zijn ex is narcistisch en bespeeld hem heel vaak. Hij moet echt bij de feiten blijven en niet zijn schuldgevoel of medelijden de overhand laten nemen. Want ze pakt hem zodra ze de mogelijkheid heeft. Dit hoeft absoluut niet bij jou zo te zijn, maar wees altijd waakzaam.
chayenne schreef:
ik zou hem meteen vertellen dat er absoluut een gesprek mogelijk is en dat je niet uit bent op ruzie, maar dat je dingen goed geregeld wil hebben het gaat namelijk ook om jouw leven.
Ik zou hem ook even aanraden hoe hij het gaat regelen met zijn buitenland reizen als co-ouder want ik zou waken voor een situatie dat jij eindeloos 'aan het oppasssen' ben op de kinderen in 'zijn' tijd.

Als ik heel eerlijk mag zijn klink jij een beetje als een 'doet ze wel' vrouw. Dus:
- ik moet voor werk naar het buitenland, maar ik heb de kinderen dan. Ach chayenne past wel op de kinderen: doet ze wel
- ik zit even lastig met werk en het is heel druk, kinderen kunnen wel extra weekend naar chayenne: doet ze wel
- ligt lastig met het huis bij de scheiding, chayenne kan het huis niet betalen alleen, dan moet ze naar een andere stad verhuizen: doet ze wel
- kinderen opvangen als ze horen dat we gaan scheiden, ja pijnlijk moment, chayenne kan dat denk ik beter: doet ze wel.
- etc

ik zou daar echt voor waken, ik zeg niet dat je hem moet gaan zitten uitzuigen want daar krijg je alleen ruzie van, maar ik zou wel zorgen dat jij dingen goed voor jezelf regelt.
cranberryjuice schreef:
24-09-2019 07:41
20 jaar laten schieten voor een wijf die hij een maand kent...?! Wat een asshole
Stakkerigheid ten top
Ik had hem flink :hamer:

Maar TO :hug: heel veel sterkte kracht en wijsheid gewenst komende tijd!
Dat van die maand geloof ik niet. Dat zeggen ze allemaal.
Zn nieuwe vriendin is het gauw zat als ze om de week 3 extra kinderen heeft.
ik geef mn bek ook maar een douw
Madeliefjees schreef:
24-09-2019 10:38
Maar het zijn wel héle leuke kinderen hoor...
Je ex voelt de bui al hangen en ziet de kans toenemen dat zijn nieuwe vlam het dadelijk allemaal wat minder rooskleurig inziet als hij geen cent te besteden heeft aan hun samengestelde gezin. Blijf vasthouden aan de advocaat, deze is er voor jou belang.

Zorg ook dat je vandaag kopieën maakt van alle belangrijke papieren, vergeet daarbij vooral ook zijn pensioenoverzicht niet en stel deze kopieën veilig.

Bespreek daarnaast ook de optie om zelf de scheiding deze week in te dienen bij de advocaat ivm de peildatum. Hoe schat je jou ex in met het expres maken van schulden?
Gelukkig heb je hier heel veel goede tips gekregen en ik hoop dat je er veel aan hebt.

Ik wens je heel veel kracht en sterkte toe :hug:

Maak inderdaad een lijst met dingen wat je moet regelen. Wees hem met alles voor en misschien nog wel het belangrijkst .....vertel hem niet wat je aan het regelen bent.
Anders gaat hij proberen op je in te spelen en je een schuldgevoel proberen aan te praten.

Hoe minder hij weet hoe beter

Het is nu even jammer voor hem en geen medelijden mee krijgen.

Zorg ervoor dat je zelf sterk staat en kies voor jezelf en de kinderen.

Laat hem maar lekker gaan en geef hem inderdaad de tijd om "na te denken" dan heb jij de tijd om alles goed te regelen.

Hij denkt dat het gras groener is aan de overkant .....hij beseft nog niet dat het gras even veel groener lijkt en dan waarschijnlijk ook vergeeld.

Jij bent sterker dan je denkt hoor echt waar. Nu lijkt het niet zo en ben je kapot van verdriet maar jij gaat hier sterker en beter uitkomen en het geluk zal op je wachten. Geloof in jezelf.

Aan zo'n lapzwans heb je helemaal niets en ik geloof er helemaal niets van dat hij alleen maar wat gedronken heeft met haar en dat het een maandje speelt. Hij bagatelliseert het zodat het allemaal niet zo "erg" overkomt.

Als het je lukt dan stel vast geld veilig dat van jou is. En ook zoveel mogelijk belangrijke papieren van jou en de kinderen.
En laat niet het stemmetje in je hoofd toe dat zegt dat kan ik hem niet aandoen of kan ik niet maken.
Nu doe jij er alleen toe en je kids!!
Wel flauw hoor, hij dropt bij jou een bom.. en nu vindt hij het vervelend dat er geen ruimte voor overleg meer is ?!

Wat had hij dan verwacht....
yasmijn schreef:
24-09-2019 10:37
Dat van die maand geloof ik niet. Dat zeggen ze allemaal.
Ja, ik geloof daar ook niks van. Las ergens dat ze elkaar 1 jaar kennen en het sinds 1 maand "meer" is. Maar war maakt het uit. Het is een lul en TO moet nu goede dingen doen. Zet m op vrouw!
Meid, je bent veel te lief.
Ik ben vanachter mn beeldscherm echt woest op je vent.

Wanneer wordt jij het?
Heel veel sterkte .
Het valt nog te bezien of zijn 'vriendin' bij haar gezin weggaat natuurlijk. Grote kans dat hij dan met hangende pootjes terugkomt.

TO, doe er echt alles aan om jullie kinderen te ontzien. Ze hoeven niet te weten dat papa bij mama weggaat voor een ander, ze hoeven niet te weten hoe boos en verdrietig jij bent, daar zouden kinderen niet mee bezig moeten zijn.

Verder idd zo zakelijk mogelijk blijven en een vechtscheiding vermijden.
Life is short. Eat dessert first.
Ja ik wil absoluut geen vechtscheiding... de oudste heeft al veel meegemaakt. Maar tuurlijk ben ik woest! Dat ie me dit gewoon flikt... ik zou het echt niet kunnen. Maar hij is zo bikkelhard, ik zei in een emotionele bui dat ik niet wist hoe mijn leven eruit zag zonder hem. Hij zei; ja ik heb dat niet. Dus hij zit met zn hart en pik volledig bij haar.. en dan te bedenken dat we zo’n grapje samen hadden dat als ik vreemd zou gaan ‘ik de kinderen dan niet meer zou zien’......
doornroosje9 schreef:
24-09-2019 11:07
Het valt nog te bezien of zijn 'vriendin' bij haar gezin weggaat natuurlijk. Grote kans dat hij dan met hangende pootjes terugkomt.

TO, doe er echt alles aan om jullie kinderen te ontzien. Ze hoeven niet te weten dat papa bij mama weggaat voor een ander, ze hoeven niet te weten hoe boos en verdrietig jij bent, daar zouden kinderen niet mee bezig moeten zijn.

Verder idd zo zakelijk mogelijk blijven en een vechtscheiding vermijden.
Als papa volgende maand effectief weg is en er komt een weekend-regeling (of co-ouder) gaan ze die nieuwe vlam toch écht zien.
Hem zo kennende / lezende binnen de 2 weken.
Hij gaat haar niet verstoppen, lijkt mij.
Kinderen kunnen dan zelf ook wel bedenken waarom pap weg is bij mam.

Dan zijn ze maar beter nu al voorbereid.
Off course we need hope! But the one thing we need more than hope is ACTION! Because once we start to act, hope is everywhere!
Maar je hoeft zijn rol ook niet mooier te maken dan dat ie is!
Inderdaad, door jou 2 dagen terug voor een voldongen feit te stellen, is de weg naar overleg dicht. Zo netjes mogelijk is het hoogst haalbare.
Super dat je nog kunt zeggen dat jouw kinderen wel hele leuke zijn, je hebt power.
Wat zij en hij vinden, doet er niet toe.
Ga aan de slag, verbaas jezelf over wat je allemaal kunt mbt de financiën. Hij deed het, heb je internetbankieren? Ga daar snuffelen, evt met een lulverhaal naar de bank voor inzage, zoek alle papieren door enz.
Pensioenovericht is een goede ivm jaarsalarissen.
Kun je voor jaaropgaven in zijn mail?
Belastingaangiften, ook voor de waarde van het huis? Onderzoek jullie computer!

Als jij er als thuisblijfmoeder er altijd voor ze bent geweest, zullen je kinderen je na het vertellen over de scheiding (wel door hem! Zijn wens) jou nodig hebben.
Laat ze met verdriet misschien toch maar niet bij hem achter, dat kan tegen je gebruikt worden.
Als het je lukt, door op hem inpraten of via voorlopige voorzieningen, dan mag hij het huis uit. Zeker als je oudste al therapie nodig heeft, heeft ze de stabiele factor, mama, keihard nodig. En ook mbt tot nog in het huis blijven, als jij ze verlaat kan het tegen je gebruikt worden.
En wat nou als je oudste allang papa's afwezigheid ook als hij er was, aanvoelde? Al deed ie nog zo vrolijk?
Madeliefjees schreef:
24-09-2019 10:38
Mjah, daarom ziet hij na een poosje zijn kinderen niet meer. Te lastig allemaal.
Kan hij mooi gezinnetje spelen met haar kinderen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven