Scheiden of doorgaan voor kinderen

11-01-2019 13:05 362 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,
Ik zou heel graag advies en een mening van andere gebruikers willen want ik kom er zelf niet meer uit en dit onderwerp zomaar bespreken met een bekende vind ik moeilijk.

Al een paar jaar heb ik weinig gevoelens voor mijn man. Hij is hartstikke lief voor mij en doet enorm best voor zijn gezin. Opgeven zit niet in zijn aard .
Eigenlijk hebben we alles in ons leven wat we willen en konden wensen, maar ik merk dat ik nu al een paar jaren worstel met het feit dat ik eigenlijk nog maar weinig voel voor mijn man. Al een paar jaar hou ik mezelf voor dat het een fase is en wel weer beter wordt, maar helaas wordt het alleen maar minder deze gevoelens. Seksueel contact is er zo goed als nooit meer. Ik voel me totaal niet aangetrokken tot mijn man en heb dan ook helemaal geen behoefte aan seks. Nu zou ik als buitenstaander misschien snel zeggen dat de liefde over is en scheiden de beste optie is. Maar nu we kinderen hebben kan ik niet alleen maar aan mijzelf denken. Maar inmiddels voel ik me niet meer mijzelf en ik voel me ongelukkig als ik er bij nadenken dat ik met deze man oud ga worden . Het enige wat we nog samen hebben is als broer en zus samen onze kinderen in 1 huis opvoeden.
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
11-01-2019 16:14
Mensen verwachten/eisen te veel van een relatie.
Je bent nog altijd een autonoom persoon en voor heel veel dingen zelf verantwoordelijk.
Ook in een relatie.
Verwachten dat iemand anders je de rest van je leven gelukkig gaat maken, is kinderlijk.
Ik verwacht veel van een relatie en zolang ik dat bij niemand vind blijf ik dus alleen.
Ik vind helemaal niet dat ik te veel van een relatie verwacht.
Ik vind dat mensen juist te weinig van een relatie verwachten en juist genoegen nemen met weinig, omdat alleen zijn blijkbaar erger is.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Thordis* schreef:
11-01-2019 16:13
Een redelijke relatie is volgens mij prima hoor, als je al kinderen hebt vind ik eerder gezegd een redelijke relatie geen reden om te scheiden. Maar ik ben met je eens dat scheiden zélf niet zo vreselijk is voor de kinderen, hóe je gaat scheiden is veel belangrijker denk ik.
Ik denk ook dat de meeste relaties redelijk zijn en dat de meeste mensen daar tevreden mee zijn.
Ik heb liever geen relatie dan een redelijke relatie. En ik vind een redelijke relatie dus wel een reden om te gaan scheiden.

En idd, de scheiding is niet het probleem, de manier waarop kan dat wel zijn.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Een nieuwe relatie beginnen met een partner welke ook nog jonge kinderen heeft lijkt mij ook verre van geslaagd. Lijkt me verschrikkelijk zelfs met zon man samen te leven. Nee dan is deze relatie een stuk rustiger zoals we die nu hebben als je het alleen al zo bekijkt.
Alle reacties Link kopieren
.
hoezodan wijzigde dit bericht op 02-05-2019 20:44
99.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
De vader van mijn kinderen en ik zijn al heel lang uit elkaar. Contact is prima, geen gevecht. Kinderen zijn blij en vrolijk.
Na een paar jaar alleen met mijn kinderen kwam ik een leuke man tegen die ook al kinderen had uit een eerdere relatie.
Wij zijn erg verliefd maar latten al jaren. Doen ook de meeste dingen, zoals vakanties, apart, met onze eigen kinderen. Voor zover ik dat kan beoordelen is iedereen gelukkig zo.

Ja, beide ouders bij elkaar is een ideaal scenario maar wat mij betreft alleen als er sprake is van een goede, evenwichtige en toch ook gepassioneerde relatie.

Het is jouw leven, TO, en als jij een broer/zus-relatie ok vindt, moet je daar vooral voor gaan. Mijn keuze, ook al ben ik hier dan een egoïst, zou het echt niet zijn.
Hopelijk werkt relatietherapie, al dan niet gecombineerd met een seksuoloog, voor jullie.
Evenhopeloos schreef:
11-01-2019 16:21
Een nieuwe relatie beginnen met een partner welke ook nog jonge kinderen heeft lijkt mij ook verre van geslaagd. Lijkt me verschrikkelijk zelfs met zon man samen te leven. Nee dan is deze relatie een stuk rustiger zoals we die nu hebben als je het alleen al zo bekijkt.

Inderdaad. Weet wat je hebt, dat is ook al veel waard. Gooi je relatie niet weg, het wordt er meestal niet beter op.
Alle reacties Link kopieren
.
hoezodan wijzigde dit bericht op 02-05-2019 20:46
99.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
11-01-2019 16:42
Inderdaad. Weet wat je hebt, dat is ook al veel waard. Gooi je relatie niet weg, het wordt er meestal niet beter op.
Ik heb mijn moeder enorm zien opknappen van de scheiding.
Ze is de rest vam haar leven alleen gebleven en daar heel erg blij mee geweest.
En ik ook.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
.
hoezodan wijzigde dit bericht op 02-05-2019 20:06
99.37% gewijzigd
Solomio schreef:
11-01-2019 16:45
Ik heb mijn moeder enorm zien opknappen van de scheiding.
Ze is de rest vam haar leven alleen gebleven en daar heel erg blij mee geweest.
En ik ook.

Maar meestal wordt het er niet beter op. Zeker niet voor de kinderen. De feiten liegen niet.

Dus stop met je propaganda voor echtscheiding aub! Zeer schadelijk!
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
11-01-2019 16:49
Maar meestal wordt het er niet beter op. Zeker niet voor de kinderen. De feiten liegen niet.

Dus stop met je propaganda voor echtscheiding aub! Zeer schadelijk!
Welke feiten?

Jouw wat ouderwetse mening maakt het er niet beter op: ouders blijven veel te lang bij elkaar, en maar proberen, want o het is zo schadelijk voor de kinderen. En tegen dat ze dan eindelijk toch uit elkaar gaan hebben ze zo'n intense hekel aan elkaar gekregen dat een 'goede' scheiding niet meer mogelijk is.
Veel schadelijker dan bijtijds scheiden.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
.
hoezodan wijzigde dit bericht op 02-05-2019 20:48
99.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoezodan schreef:
11-01-2019 16:47
Uit je reacties op te maken had je niet echt veel op met je vader, of vergis ik me hierin?
Toen nog wel, later niet meer.
Hoezo?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
11-01-2019 16:49
Maar meestal wordt het er niet beter op. Zeker niet voor de kinderen. De feiten liegen niet.

Dus stop met je propaganda voor echtscheiding aub! Zeer schadelijk!
Anti-echtscheidings-posts zijn altijd in de meerderheid, dus een beetje andere mening kan geen kwaad lijkt me.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
.
hoezodan wijzigde dit bericht op 02-05-2019 20:50
98.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoezodan schreef:
11-01-2019 16:54
Niet lullig bedoeld maar ik maak dat op uit je commentaar. Ik kan me daarin vergissen natuurlijk en daarom ook mijn vraag.
Maar wat heeft het met dit topic te maken?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
.
hoezodan wijzigde dit bericht op 02-05-2019 20:48
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoezodan schreef:
11-01-2019 17:01
Nou dat je eigen ervaring in dit topic behoorlijk op de voorgrond word gebracht?
En een ander, die schrijft hoe veel last ze van de scheiding heeft gehad, krijgt dit commentaar niet?
Daarbij: wat heeft MIJN band met mijn vader te maken met het feit dat mijn moeder opknapte van de scheiding, en ik ook?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
.
hoezodan wijzigde dit bericht op 02-05-2019 20:47
99.59% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoezodan schreef:
11-01-2019 17:12
Sorry het is niet mijn bedoeling om je een vervelend gevoel te bezorgen. Een ander vertelt zijn verhaal in 1 comment en jij hebt er al in meerdere je gevoel geuit. Vandaar mijn vraag, no offence.
Maar leg nou eens uit wat mijn band met mijn vader te maken heeft met mijn scheidings-promotie.
Want jij legt daar een link en ik denk dat je je daarin vergist.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Ik las eens iets moois:

"De gelukkigste kinderen zijn kinderen van wie de ouders een gelukkig huwelijk hebben.

De op één na gelukkigste kinderen zijn kinderen van wie de ­ouders een gelukkige scheiding hebben.

Daarna komen de kinderen van wie de ouders een ongelukkig huwelijk hebben.

En als laatste de kinderen van wie de ouders een ongelukkige scheiding hebben.”

Niet altijd waar natuurlijk, maar vaak toch wel. Moest er weer aan denken door de discussie over betrokken kinderen.
Alle reacties Link kopieren
vivautrecht85 schreef:
11-01-2019 17:40
Ik las eens iets moois:

"De gelukkigste kinderen zijn kinderen van wie de ouders een gelukkig huwelijk hebben.

De op één na gelukkigste kinderen zijn kinderen van wie de ­ouders een gelukkige scheiding hebben.

Daarna komen de kinderen van wie de ouders een ongelukkig huwelijk hebben.

En als laatste de kinderen van wie de ouders een ongelukkige scheiding hebben.”

Niet altijd waar natuurlijk, maar vaak toch wel. Moest er weer aan denken door de discussie over betrokken kinderen.
Ik denk dat dat een mooi lijstje is.

De crux bij dit soort topics zit em er vaak in dat veel huwelijken niet vreselijk gelukkig zijn, maar ook zeker niet vreselijk ongelukkig.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Moet je dan 24/7 vreselijk gelukkig zijn? Kan een mens dat überhaupt wel zijn, jaar in jaar uit, ‘vreselijk gelukkig’ als helft van stel/latter/single/FWB?

Ik denk met mijn boerenverstand dat TO het op zijn minst verplicht is naar hun kinderen om in relatietherapie te gaan en ook daar eerlijk zijn. Ten tweede verplicht naar haar partner. En ook verplicht naar zichzelf.

En ja, uit mijn mening kun je opmaken dat ik meer waarde hecht aan integriteit en plichtsbesef dan aan passie of spontaniteit. Ik ben waarschijnlijk voor veel mensen een levende nachtmerrie of schoolvoorbeeld van een saaie muts. Maar aan het einde van de dag moet ik kunnen leven met hetgeen ik in de spiegel zie, mijn acties of juist gebrek daaraan. TO zal voor zichzelf moeten zoeken naar een antwoord/weg waarmee zij kan leven. Het zou netjes zijn als ze haar man meeneemt in die zoektocht.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Tja ik zou proberen het goed te krijgen.

Mijn ouders zijn wel gescheiden en daar hebben we echt wel last van en nog steeds.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
11-01-2019 16:21
Ik denk ook dat de meeste relaties redelijk zijn en dat de meeste mensen daar tevreden mee zijn.
Ik heb liever geen relatie dan een redelijke relatie. En ik vind een redelijke relatie dus wel een reden om te gaan scheiden.

En idd, de scheiding is niet het probleem, de manier waarop kan dat wel zijn.
Heb je wel eens een lange relatie gehad?
Je kinderen heb je ook in je eentje gekregen (toch?), dus sowieso heb je geen ervaring in het hebben van een relatie met kinderen erbij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven