Scheiden

17-07-2026 14:57 2 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi,

Ik denk dat dit een lang verhaal gaat worden dus alsvast bedankt voor het lezen.

Mijn man en ik zijn al lang bij elkaar, inmiddels bijna 18 jaar. Ik voel mij al langere tijd niet fijn in de relatie. Wat mij vooral opbrak was het emotioneel niet gezien worden. Ongeveer 2,5 jaar geleden brak er iets voor mij. Hij negeerde mij wekenlang omdat ik boos op hem was geworden waar de kinderen bij waren. Hij vond dat respectloos. Even daarvoor was mijn zus opgenomen in een psychiatrische kliniek vanwege suicidale uitingen. Daarbij kwam een hele shitstorm aan emoties bij mij op omdat het vele oude wonden openreet. Mijn zus worstelt nog steeds met onze vroegere thuissituatie en ik moest er voor haar zijn.

In deze weken overleed ook een dierbare en solliciteerde ik op een nieuwe baan. Hij wist dit maar bleef negeren. Ik gaf meerdere keren aan dat ik het niet volhield. Uiteindelijk wilde hij wel praten maar op zijn moment.

Daarnaast zijn er nog veel meer dingen gebeurd waaruit blijkt dat hij vooral in eerste plaats van zichzelf houdt. Ik heb meerdere keren relatietherapie voorgesteld. Dit wees hij af en dreigde met echtscheiding. De laatste keer zei ik dat het goed was. Dan gaan we scheiden. Na een paar dagen wilde hij wel weer relatietherapie. Maar kwam daar ook weer op terug omdat ik aangaf niet van hem te houden en niet te weten of het terug zou komen. Maar dat een relatietherapeut hierbij kon helpen door te kijken of het terug zou kunnen komen.
Hij vindt het dan onzinnig. Geeft wel aannig steeds van mij te houden.
We hebben nu een afspraak met een mediator en financieel adviseur over een paar weken gepland.

We hebben 2 kinderen, 11 en 14. We willen gelukkig beide voor hen het beste. Idealiter zou 1 van ons het huis overnemen zodat de kinderen hun stabiele plek kunnen behouden.

Wat ik zou willen vragen is, of iemand in een soortgelijke situatie heeft gezeten? Is het een legitieme reden om je huwelijk op te geven daar er kinderen zijn? En misschien een hart onder de riem, iemand die aan kan geven dat er licht is aan het einde van de tunnel?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ach wat vervelend

Ook als hij geen relatietherapie wil,kan het voor jou ook een heel goed idee zijn hoor. Dat werkt zelfs op jullie beiden door.

Sterkte!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven