Schoonmoeder beheert geld van vriend

13-07-2018 21:31 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo
Mijn schoonmoeder beheert geld van mijn vriend. Dit omdat hij het zelf niet kan. Hier heb ik ook begrip voor en snap ik ook. Alleen nu is het moment er gekomen dat we samenwonen, tot nu toe heeft mijn schoonmoeder dus inzage in alle financiën ook van ons huis omdat zij de financiën doet. Alleen ik vind het toch niet prettig omdat ik geen problemen heb met financiën doen. Alleen we willen een gezamenlijke rekening voor alle vaste lasten. Hier heeft mijn schoonmoeder dus ook inzage in. En dat heb ik liever niet want ik vind mijn dingen toch privé en wil het zelf regelen, alleen schoonmoeder wil inzage blijven houden en financiën doen, mijn vriend heeft liever ook dat zij zijn gedeelte doet alleen dit is nu ons gedeelte zeg maar. Iemand een idee wat mijn schoonmoeder zijn rechten zijn mag zij zomaar bij de gezamenlijke rekening omdat zij de financiën beheert? Ookal beheert ze niet die van mij ?
Je vriend is zwakbegaafd?
Alle reacties Link kopieren
Rechten? Je schoonmoeder heeft geen rechten. Er zijn 3 opties: ze krijgt inzage en beheert zijn geld, ze stopt met het beheer of je neemt geen gezamenlijke rekening.
schoonmoeder annex bewindvoerder
Alle reacties Link kopieren
Waarom kan je vriend niet zelf zijn geld beheren? Gokverlaafd?
Dan is het nu tijd om alles over te nemen. En als ze dat niet accepteert is het tijd dat je vriend hier tegen in gaat. Ik zou zo niet kunnen leven, een schoonmoeder die inzage in MIJN financien heeft.
Je schoonmoeder heeft geen rechten. Hoe beheert ze dat dan? Heeft je vriend haar gemachtigd, of geeft hij gewoon alle codes af?
Alle reacties Link kopieren
Dan bedank je schoonmoeder hartelijk voor de goede zorgen en neem je het van nu af aan over. Lijkt me niet heel moeilijk toch?
Alle reacties Link kopieren
Wat is de reden dat ze dit doet? Waarom kan hij zelf de verantwoording niet aan?
Wat een rare situatie... En waarom kan je vriend zijn eigen financiën niet regelen?
Hoezitdit schreef:
13-07-2018 21:34
Dan is het nu tijd om alles over te nemen. En als ze dat niet accepteert is het tijd dat je vriend hier tegen in gaat. Ik zou zo niet kunnen leven, een schoonmoeder die inzage in MIJN financien heeft.
je gaat toch niet de financieen overnemen van je partner? als vriendje zelf niet met geld kan om gaan is hij gewoon geen relatiemateriaal lijkt me
Alle reacties Link kopieren
Tja, ik beheer inmiddels de financien van mijn schoonmoeder.

Niet helemaal overigens, het meeste loopt automatisch. Maar ik heb de inlogcodes, inzage en ik betaal regelmatig een rekening voor haar.

En weet je? Het boeit me verder geen r*** wat ze voor de rest doet. Mensen denken vaak dat het zo interessant is wat een ander binnenkrijgt en uitgeeft, maar echt, het is geen ruzie waard.

Ik zou, in jouw geval, gewoon mijn eigen rekening aanhouden en haar daarbuiten laten. Pas als jullie zover zijn dat je aan kinderen begint ofzo, dan overnemen, uiteraard.

Een andere optie is simpelweg een nieuwe, gezamelijke rekening openen, eventueel bij een andere bank. Geld voor de hypotheek overmaken naar die ene rekening die zij beheert en de rest elders regelen.
ceylon wijzigde dit bericht op 13-07-2018 21:43
6.87% gewijzigd
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
En je wilt seriues met deze man verder?
Ik zou een ander zoeken
Alle reacties Link kopieren
miedo schreef:
13-07-2018 21:43
En je wilt seriues met deze man verder?
Ik zou een ander zoeken
Maar hij is zo lief!
Alle reacties Link kopieren
Hoezitdit schreef:
13-07-2018 21:35
Je schoonmoeder heeft geen rechten. Hoe beheert ze dat dan? Heeft je vriend haar gemachtigd, of geeft hij gewoon alle codes af?
Dit. En vrij belangrijke informatie is inderdaad waarom zij zijn financiën beheert. Ik snap volledig dat jij niet akkoord bent met een schoonmoeder die ook in jóuw financiën inzage heeft. Dat zou ik ook absoluut onder geen enkele voorwaarde willen.
Gezien je vriend dus aan de financiële ketting ligt, is het misschien sowieso beter om jullie geld en rekeningen voorlopig gescheiden te houden.
Alle reacties Link kopieren
Of jouw schoonmoeder rechten heeft, hangt af van de omstandigheden. Als zij formeel zijn bewindvoerder is, dan heeft zij wel degelijk recht op inzage in zijn financiën. Sterker nog, dan is zij verplicht daar op toe te blijven zien. Oftewel; is er formeel iets vastgelegd, of is het alleen een afspraak tussen jouw vriend en zijn moeder?

Als zij formeel rechten heeft, of als jouw vriend en zij graag willen dat zij zijn financiën blijft beheren, dan zit er niets anders op dan jullie financiën gescheiden te houden. Dan open je een gezamenlijke rekening alleen voor de kosten die jullie delen (zoals huur, gas, water, licht, etc), waar jullie dan ieder maandelijks een bedrag op storten om
de kosten mee te voldoen. En dan houd je een eigen rekening aan voor je inkomen en overige uitgaven.
Alle reacties Link kopieren
Dit is wel een bijzondere.
Lijkt me toch wel dat jij en vriend nu samen gaan beheren, zonder schoonmoeder.
Bloemetje, bedankt en tot ziens!
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
13-07-2018 21:42
je gaat toch niet de financieen overnemen van je partner? als vriendje zelf niet met geld kan om gaan is hij gewoon geen relatiemateriaal lijkt me
Nou, dit ook. Ik zou daar niet op zitten wachten. Mijn schoonmoeder wilde mij destijds ook waarschuwen :
'Luister, Jufjoke, wassen kan hij niet, dat is logisch, he. Dat moet je hem niet laten doen'.
Dat ga ik toch zeker niet overnemen? Ik heb hem geholpen met leren wassen.
Alle reacties Link kopieren
En jij bent met die man omdat?

Dit is gewoon vragen om problemen.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
13-07-2018 21:47
Nou, dit ook. Ik zou daar niet op zitten wachten. Mijn schoonmoeder wilde mij destijds ook waarschuwen :
'Luister, Jufjoke, wassen kan hij niet, dat is logisch, he. Dat moet je hem niet laten doen'.
Dat ga ik toch zeker niet overnemen? Ik heb hem geholpen met leren wassen.

Ik niet. Om de doodsimpele reden dat ik zelf geen zin had om te leren gras maaien. Hij kan ook geen ramen wassen. En ik kan geen auto wassen. Kunnen moet je uiteraard met een snufje sarcasme nemen ;-D .
Eerlijk zullen we alles delen. Maar ik vind het prima om taken te verdelen naar interesse.

Ik vind de reden dat schoonmoeder de financien doet belangrijker dan het feit dát ze dat doet. Maar ik vind ook dat ze het zou moeten afgeven aan TO nu. Ik bedoel; mijn schoonmoeder had maar wat graag de was voor mijn man gedaan, het feit dat ik geen vouwen in zijn broeken pers doet haar echt pijn. Voor de beeldvorming; zelfs zijn jeans hadden een messcherpe vouw...
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
S-Meds schreef:
13-07-2018 21:42
je gaat toch niet de financieen overnemen van je partner? als vriendje zelf niet met geld kan om gaan is hij gewoon geen relatiemateriaal lijkt me

Ik ben blijkbaar niet de enige die dit dacht. Waarom ga je samenwonen met iemand die niet met geld kan omgaan? Dat klinkt niet als een goed idee.
Alle reacties Link kopieren
Gezamenlijke rekening voor de gezamenlijke lasten. De rest hou je op een eigen rekening en hij ook.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Ceylon schreef:
13-07-2018 21:54
Ik niet. Om de doodsimpele reden dat ik zelf geen zin had om te leren gras maaien. Hij kan ook geen ramen wassen. En ik kan geen auto wassen. Kunnen moet je uiteraard met een snufje sarcasme nemen ;-D .
Eerlijk zullen we alles delen. Maar ik vind het prima om taken te verdelen naar interesse.

Ik vind de reden dat schoonmoeder de financien doet belangrijker dan het feit dát ze dat doet. Maar ik vind ook dat ze het zou moeten afgeven aan TO nu. Ik bedoel; mijn schoonmoeder had maar wat graag de was voor mijn man gedaan, het feit dat ik geen vouwen in zijn broeken pers doet haar echt pijn. Voor de beeldvorming; zelfs zijn jeans hadden een messcherpe vouw...
Ja, oké, hier herken ik me ook toch wel in.....schoorvoetend, dat wel.
Hoe oud zijn jullie, 16?
Hoe oud zijn jullie en wat is de reden ervoor? Ik kan het me bij een student bijvoorbeeld best tot enige hoogte voorstellen dat je als ouder enig inzicht wil houden en niet direct zegt: bekijk/beslis dat samen maar met je vriendin. Over jouw financiën heeft ze uiteraard niks te zeggen, ook niet over de gezamenlijke. Maar geheel vreemd vind ik het niet dat je als ouder enigszins op de achtergrond blijft. Bijvoorbeeld wanneer er schenkingen of een erfenis in het spel zijn of wanneer de ouder financieel verantwoordelijk is (huiseigenaar, hypotheekverstrekker of verhuurder). Zij zal haar kind kennen en er een reden voor hebben neem ik aan. Al komt het moment dat ze meer zal moeten loslaten, dat ben ik met je eens.
anoniem_117397 wijzigde dit bericht op 13-07-2018 22:14
0.07% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven