Schoonmoeder beheert geld van vriend

13-07-2018 21:31 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo
Mijn schoonmoeder beheert geld van mijn vriend. Dit omdat hij het zelf niet kan. Hier heb ik ook begrip voor en snap ik ook. Alleen nu is het moment er gekomen dat we samenwonen, tot nu toe heeft mijn schoonmoeder dus inzage in alle financiën ook van ons huis omdat zij de financiën doet. Alleen ik vind het toch niet prettig omdat ik geen problemen heb met financiën doen. Alleen we willen een gezamenlijke rekening voor alle vaste lasten. Hier heeft mijn schoonmoeder dus ook inzage in. En dat heb ik liever niet want ik vind mijn dingen toch privé en wil het zelf regelen, alleen schoonmoeder wil inzage blijven houden en financiën doen, mijn vriend heeft liever ook dat zij zijn gedeelte doet alleen dit is nu ons gedeelte zeg maar. Iemand een idee wat mijn schoonmoeder zijn rechten zijn mag zij zomaar bij de gezamenlijke rekening omdat zij de financiën beheert? Ookal beheert ze niet die van mij ?
Alle reacties Link kopieren
Wintertime16 schreef:
14-07-2018 13:15
Kan hij wel stofzuigen, koken, zelf zijn koffer pakken, veters strikken?

Ik zou geen gezamenlijke rekening nemen als schoonmoeder kan meekijken. Gaat haar echt niks aan waar jij je geld aan uitgeeft. “Goh Blondy, ik zie dat je deze week al 2x een ijsje hebt gekocht en ook een broodje bij Bakker Bart, let je wel op het budget?” Allebei een eigen rekening houden dus.

Ja, en stel je voor dat ze écht van SM houden..

Goh, Blondy, ik zie dat je een zweepje kocht.. heb je een paard? :A:
Later is nu
TO, je hebt vandaag niet meer gereageerd zie ik. Kan je wat met de reacties?
Alle reacties Link kopieren
Hoezitdit schreef:
14-07-2018 18:26
TO, je hebt vandaag niet meer gereageerd zie ik. Kan je wat met de reacties?

Jaa ik heb zeker wat aan binnekort hebben we met zn allen gesprek hier over.
Alle reacties Link kopieren
miedo schreef:
13-07-2018 21:43
En je wilt seriues met deze man verder?
Ik zou een ander zoeken
Er staat 7x het woord "alleen" in de OP, dus onbewust weet TO wat ze moet doen 😀
Blondy08 schreef:
14-07-2018 22:52
Jaa ik heb zeker wat aan binnekort hebben we met zn allen gesprek hier over.
Fijn, hopelijk komen jullie tot een bevredigende oplossing voor alle partijen.
Is het geen optie dat jij een 2e betaalrekening op jou naam opent en aan schoonmoeder doorgeeft hoeveel geld er op datum X op die rekening gestort moet worden voor de vaste lasten?

Dan heb jij je privacy met welke contracten er in jullie huishouden zijn afgesloten, en dan heeft schoonmoeder niet direct inzicht in jullie vaste lasten, maar beheert ze nog wel het betaal en spaarsaldo van zoon incl weekgeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven