Schoonouders en verjaardag

26-05-2020 22:14 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Leeg
boomtak2 wijzigde dit bericht op 01-02-2021 07:32
99.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Stop met dit kapot te analyseren en wees de volgende keer duidelijker over tijden en plaatsen.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd!!

En ik weet dat dit gemakkelijk gezegd is, maar je schiet niks op met een maand stressen omdat je niet weet wat anderen willen. Maak in het vervolg duidelijke afspraken (jullie zijn van harte uitgenodigd om woensdag om half vier koffie te komen drinken, dan is Uk ook wakker.) Hebben jullie eigenlijk duidelijk gezegd waarom je die verjaardag niet vierde? En stomme vraag misschien, maar waarom eigenlijk niet? Het is prachtig weer, al weken. Ik spreek gerust af met vriendinnen nu, gewoon koffie buiten op het terras, die anderhalve meter zijn echt geen probleem.

En als je dan een duidelijke uitnodiging stuurt en komen ze dan niet om wat voor reden dan ook, dan is dat hun zaak. Ik snap hun punt wel. Dat wil zeggen; ik snap het zelf niet want ik ben een heel ander type, maar ik herken het wel. Tegen sommige mensen moet je heel duidelijk zijn. Jouw schoonouders zijn blijkbaar zulke mensen. Jij en je man blijkbaar niet. Hierin kun je je een tikje aanpassen.

Maar als ze dan vervolgens niet komen, dan hoef je daar echt niet wakker van te liggen hoor. Dan maar niet.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
En stop eens met dat gestress. Je maakt het zelf zwaarder dan het is. Komen ze niet? Jammer dan. Klaar.
Niet zitten afwachten wat er gaat gebeuren maar neem de controle over je eigen dagelijks leven. Je bent geen 14 meer. En ja, dan zal je ook vast wel tegen gezeik aanlopen. Maar dat is dan maar zo.
Alle reacties Link kopieren
Nou het probleem is een beetje dat ik al 3 jaar ruzie met ze heb. Ze zijn vanaf het begin af aan al boos op me omdat ik nooit gezellig spontaan zonder afspraak binnen kom en ze vinden dat ik niet met mensen om kan gaan.

Het klopt overigens dat we hele andere types zijn.

Reden dat ik het niet vierde is dat we met z’n allen hebben samen gewerkt maar door die ruzies hebben we een poos geleden besloten dat ik uit het bedrijf moest. Ik had 2 weken terug mijn laatste werkdag dus zit even erg in de put omdat dat de toekomst van mij en mijn man zou zijn en nu moet ik weer een andere baan zoeken. Mijn hoofd stond gewoon niet naar mijn verjaardag.. voor niemand trouwens dus het is niet dat ik ze buitensluit
boomtak2 wijzigde dit bericht op 26-05-2020 22:33
44.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Maar waarom appt man dan niet als ze er niet zijn rond de tijd dat jullie dat verwacht hadden? Zo van “ hè komen jullie nog?” Voor hetzelfde geld is er iets aan de hand.
Alle reacties Link kopieren
Dat heeft hij gedaan maar hij kreeg niemand van hen te pakken. Ik had contact gehad met zijn broertje en die zei dat het goed ging bij hun thuis.
Snel stoppen met willen snappen. Ze zijn raar. Schouders ophalen en man met ze laten dealen.
Alle reacties Link kopieren
Boomtak2 schreef:
26-05-2020 22:34
Dat heeft hij gedaan maar hij kreeg niemand van hen te pakken. Ik had contact gehad met zijn broertje en die zei dat het goed ging bij hun thuis.
Nou laat het gaan dan.
Boomtak2 schreef:
26-05-2020 22:30
Nou het probleem is een beetje dat ik al 3 jaar ruzie met ze heb. Ze zijn vanaf het begin af aan al boos op me omdat ik nooit gezellig spontaan zonder afspraak binnen kom en ze vinden dat ik niet met mensen om kan gaan.

Het klopt overigens dat we hele andere types zijn.

Reden dat ik het niet vierde is dat we met z’n allen hebben samen gewerkt maar door die ruzies hebben we een poos geleden besloten dat ik uit het bedrijf moest. Ik had 2 weken terug mijn laatste werkdag dus zit even erg in de put omdat dat de toekomst van mij en mijn man zou zijn en nu moet ik weer een andere baan zoeken. Mijn hoofd stond gewoon niet naar mijn verjaardag.. voor niemand trouwens dus het is niet dat ik ze buitensluit
En toch nodig je ze weer uit.
Je doet het zelf hoor, hun de controle geven.
Alle reacties Link kopieren
Waarom vind je het belangrijk om je verjaardag met je schoonouders te vieren? Je ligt er al een tijdje mee in de clinch, dus gezellig lijkt me dat niet.
leeg
Hier in de familie viert echt niemand zijn of haar verjaardag nu. Maar wil je echt een bloemetje komen brengen dan op afspraak en dan kun je een kop koffie/thee krijgen in de tuin. De jarige belt dus niemand om te vragen of men langs wil komen want die viert het niet nu. Kortom ik snap niet waarom je schoonouders nou zo boos zijn?! Het is toch duidelijk dat er nu geen verjaardagen gevierd worden en er dus ook geen uitnodiging is?! Wat een moeilijk gedoe zeg!
Alle reacties Link kopieren
Boomtak2 schreef:
26-05-2020 22:34
Dat heeft hij gedaan maar hij kreeg niemand van hen te pakken. Ik had contact gehad met zijn broertje en die zei dat het goed ging bij hun thuis.

Huh, zijn broertje zei dat het goed ging bij hun thuis.
Op welke vraag was dat een antwoord dan? Dat gaat toch niet over of je schoonouders nog komen?

En verder eens met wat er gezegd wordt: stel je niet afwachtend op, maar heb regie op je eigen leven. Dat scheelt een hoop stress.
Het is een rotsituatie met het werk, je hóeft ze niet aardig te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Boomtak2 schreef:
26-05-2020 22:14


dat ze ook heel verdrietig zijn dat ze geen uitnodiging hebben gehad

gezegd dat ze gewoon mogen komen en dat vonden ze helemaal geweldig en ze zouden in de middag komen.

dat ze wel wilden komen maar ze wisten niet hoe laat omdat we geen tijd hadden af gesproken dus daarom waren ze er niet....

dat ze zich zo gedragen
Wie zijn ze?
Alle reacties Link kopieren
Oh, staat in de titel zie ik nu.
Alle reacties Link kopieren
Helena_z schreef:
26-05-2020 22:59
Waarom vind je het belangrijk om je verjaardag met je schoonouders te vieren? Je ligt er al een tijdje mee in de clinch, dus gezellig lijkt me dat niet.
Dat vind ik absoluut niet belangrijk maar ik voelde me zo rot van schuldgevoel dat mijn man (En die huilt echt niet zomaar) letterlijk huilend thuis kwam omdat zijn moeder zo verdrietig was over die verjaardagen, dat ik zei nou dan vraag je toch of ze morgen langs komen en dan is het probleem toch opgelost?

Bedankt dat jullie me altijd weer even met beide benen op de grond zetten.

Klopt bubbel ik heb niet aan broertje gevraagd of mijn schoonouders nog kwamen. Ik heb een prima band met schoonbroer en zussen daarom zijn schoonouders voor mij een ding waar ik niet met hun over praat omdat ik bang ben dat ik dan die ruzie ook in mijn relatie met hun meng
Alle reacties Link kopieren
Je schoonouders hebben zelf aangegeven dat ze in de middag zouden komen. Dan is het aan hun om een tijd door te geven of op te komen dagen die middag.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Is er iemand met wie ik kan pb en over dit onderwerp
Alle reacties Link kopieren
Boomtak2 schreef:
04-07-2020 13:11
Is er iemand met wie ik kan pb en over dit onderwerp
Want?
Watwordthierverzweeg’n
Alle reacties Link kopieren
Er is weer het een en ander voorgevallen en weet het even niet meer allemaal. Krijg nu weer antidepressiva maar ik zie het niet als een oplossing
Alle reacties Link kopieren
Misschien juist wel handig om verschillende ideeen en meningen te horen door je vraag/probleem hier te zetten.
Boomtak2 schreef:
04-07-2020 13:19
Er is weer het een en ander voorgevallen en weet het even niet meer allemaal. Krijg nu weer antidepressiva maar ik zie het niet als een oplossing
door gedoe met schoonouders

of is wat met jou aan de hand ?
Alle reacties Link kopieren
-
boomtak2 wijzigde dit bericht op 06-07-2020 07:04
0.00% gewijzigd
dus heb je gedoe met man

niet met schoonouders

en nee , zulke werktijden zijn niet normaal

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven