Schop onder mn kont nodig!

20-03-2023 15:31 78 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb even hulp nodig.
Na 5 jaar hard geprobeerd te hebben om de praktische bezwaren van onze latrelatie op te lossen heeft mijn partner gisteren aangegeven er mee te willen stoppen.

Het doet zeer. In alle eerlijkheid heb ik de afgelopen weken goed nagedacht over deze relatie en de toekomst en kom steeds tot de conclusie dat ik met deze man oud wil worden ondanks het feit dat er zoveel praktische bezwaren zijn dat je de relatie die we hebben eigenlijk niet de naam relatie kan geven.
We zien elkaar erg weinig (kan niet anders, onregelmatig werk en onregelmatige zorg voor kinderen), we bouwen geen sociaal leven op (kan niet anders, weer door werk en kinderen), en vanwege de reisafstand kunnen we ook niet samenwonen.

Vanaf het begin af aan was het duidelijk dat het lastig zou zijn.
En nu…. Hij gooit de handdoek in de ring.
Rationeel een goede beslissing.
Maar mn hart kan hier nog niet mee omgaan. Ik kan mezelf even niet de schop onder mn kont geven om naar mn ratio te luisteren…

Wie helpt??
Susan schreef:
20-03-2023 16:28
Waarom zo doordrammen? Denk je dat het TO helpt om te suggereren dat er niet genoeg liefde was of dat ze niet graag genoeg wilde? Zij zegt dat het niet ging, dat kun je als buitenstaander die de situatie totaal niet kent ook gewoon aannemen.
Sorry. To, hierbij veel sterkte gewenst met het verwerken!
Alle reacties Link kopieren Quote
Susan schreef:
20-03-2023 16:28
Waarom zo doordrammen? Denk je dat het TO helpt om te suggereren dat er niet genoeg liefde was of dat ze niet graag genoeg wilde? Zij zegt dat het niet ging, dat kun je als buitenstaander die de situatie totaal niet kent ook gewoon aannemen.
Mijn hele primaire reactie (niet uitgesproken hoor gisteren) was: hmmm blijkbaar zat het toch niet zo diep. Een logische reactie denk ik. Alleen niet de realiteit. Ik denk niet dat hij op dit moment fluitend door het leven gaat.
(Al zou dat als dat wel zo is wel fijn zijn voor hem want dan heeft hij de juiste keuze gemaakt voor hem)
Alle reacties Link kopieren Quote
Is het wel eens met de kinderen besproken, Iamback? Misschien zien jullie iets over het hoofd en misschien hebben de kinderen best wel ideeën of oplossingen?

Ik lat nu ruim 5 jaar en ben net zo oud als jij. In eerste instantie sliepen de kinderen bij hun vader als ik er niet was maar dat kon maar één nacht en ik vond hele weekenden samenzijn toch wel heel fijn. Ik heb wel eens een opa te oppassen gehad maar de kinderen gaven al vrij snel aan dat met zijn drieën alleen thuis prima te doen was.

Ik wil je nergens naartoe duwen wat niet goed voelt maar misschien hebben de kinderen hier zelf een idee over?
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Iamback71 schreef:
20-03-2023 16:44
Mijn hele primaire reactie (niet uitgesproken hoor gisteren) was: hmmm blijkbaar zat het toch niet zo diep. Een logische reactie denk ik. Alleen niet de realiteit. Ik denk niet dat hij op dit moment fluitend door het leven gaat.
(Al zou dat als dat wel zo is wel fijn zijn voor hem want dan heeft hij de juiste keuze gemaakt voor hem)
Begrijpelijk.
Ik denk dat het altijd zo voelt als je niet uit non-liefde afscheid neemt maar een soort gedwongen wordt door de omstandigheden. Jullie zouden het natuurlijk ook een poosje zo kunnen laten, voelen hoe het voelt voor beiden en over een paar maanden evalueren ofzo?
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Na een relatie van 5 jaar en uit elkaar gaan zonder ruzie, zou ik veel meer liefdesverdriet hebben dan met 1 bak ijs te verhelpen is.

Totaal niet helpende gedachte: misschien doen jullie wel zoals J.Lo en Ben Affleck, en komen jullie ooit weer bij elkaar als de omstandigheden gunstiger zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik begrijp niet waarom je vindt dat je een schop nodig hebt... Het is verdrietig als een relatie eindigt. Al helemaal als dat door de omstandigheden veroorzaakt wordt.
Alle reacties Link kopieren Quote
yobwoc56 schreef:
20-03-2023 15:49
Kennelijk was het gevoel niet groot en diep genoeg om de ‘ratio’ dingen op te lossen en te overwinnen.
Niet te lang om rouwen dus. Bak ijs en door!

Tja, sommige mensen nemen nou eenmaal verantwoordelijkheid voor het welzijn van hun kinderen. Kun je heel veel liefde hebben voor een partner die heel ver weg woont maar als je niet zo egoïstisch bent om je kinderen de andere ouder te proberen te ontzeggen dan valt er niet veel op te lossen.
Alle reacties Link kopieren Quote
@rooss4.0 dat speelt door mijn hoofd, in mijn optiek zou dit een natuurlijk proces zijn. Maar dit uitspreken naar elkaar is best lastig.

Want indirect hou je dan wel vast aan elkaar en loop je het risico dat je terugvalt in dezelfde situatie als waarin we nu zitten en komt die klap over een paar maanden weer.

Ook voor de kinderen niet makkelijk. Ondanks dat we praktische problemen hebben, mijn kinderen zijn echt wel gehecht aan hem, waarderen hem, respecteren hem en vinden het fijn als hij er is. Die zien de liefde en begrijpen niet dat het praktisch lastig is (reageren net als een paar mensen hier: mam, accepteren dat de situatie lastig is…. Omarm de liefde).
Alle reacties Link kopieren Quote
Jeetje. Ik draai het om. Wat mooi dat jullie het welzijn en de realiteit van de kinderen voorop zetten. Maar wat ontzettend zuur voor jou (en je ex-partner). Het klinkt alsof jullie heel hard hebben gepuzzeld om er iets op te verzinnen. Ontzettend veel respect voor. Dus vanuit hier ook geen schop maar een hele dikke knuffel.
:hug:
S-Groot schreef:
20-03-2023 17:09
Tja, sommige mensen nemen nou eenmaal verantwoordelijkheid voor het welzijn van hun kinderen. Kun je heel veel liefde hebben voor een partner die heel ver weg woont maar als je niet zo egoïstisch bent om je kinderen de andere ouder te proberen te ontzeggen dan valt er niet veel op te lossen.
Heb je helemaal gelijk in. Ik neem mijn woorden terug
Alle reacties Link kopieren Quote
Het lijkt of het tijd is om de relatie een plek te geven; hij heeft de relatie beëindigd. Ratio is misschien: je hebt een mooie, fijne man leren kennen en het fijn gehad. Sterkte.
Alle reacties Link kopieren Quote
@shameonme…. Lief, dank je
Alle reacties Link kopieren Quote
madamzonderm schreef:
20-03-2023 17:32
Het lijkt of het tijd is om de relatie een plek te geven; hij heeft de relatie beëindigd. Ratio is misschien: je hebt een mooie, fijne man leren kennen en het fijn gehad. Sterkte.
Dit is een mooie schop onder m’n kont!
Alle reacties Link kopieren Quote
yobwoc56 schreef:
20-03-2023 16:24
Tuurlijk wel.
Alleen moet je accepteren dat je op andere fronten concessies moet doen.
Sterkte TO.
Heb je misschien gemist dat hij het uit heeft gemaakt?
Jufjoke schreef:
20-03-2023 17:50
Heb je misschien gemist dat hij het uit heeft gemaakt?
Ja had ik gemist idd.
Had mijn woorden al teruggenomen.
Gun jezelf de tijd om te rouwen.
Alle reacties Link kopieren Quote
yobwoc56 schreef:
20-03-2023 18:10
Ja had ik gemist idd.
Had mijn woorden al teruggenomen.
Dat zag ik ook pas daarna, excuses.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wees niet zo streng voor jezelf. Niks rotter dat een relatie niet lijkt te werken door omgevingsfactoren terwijl de liefde er wel echt is.

Wel alleen super zonde van de energie en tijd die erin gestoken is om het te doen slagen terwijl eigenlijk in het begin al zichtbaar was dat het kleine beetje tijd samen het enige was wat erin zat omdat de situatie er omheen nu eenmaal niet te veranderen valt.
Ergens 5 mooie maar toch ook weggegooide jaren geweest.
Alle reacties Link kopieren Quote
Latten en afstand is -helaas- niet altijd makkelijk. Voor mijn/onze relatie scheelt het dat de weekenden gelijk met elkaar lopen en we dus allebei om het weekend geen kinderen hebben en elkaar doordeweeks ook zien omdat we allebei ondernemer zijn met flexibele tijden.

Ik denk niet dat ik de relatie zou volhouden als we elkaar minder zagen.

Je zit gewoon nu even in een klote situatie, TO. Hopelijk gaat het rot gevoel snel over of kunnen jullie het toch uitzitten tot het moment dat de jongsten wat zelfstandiger zijn?
Alle reacties Link kopieren Quote
Als buitenstaander vind ik wel dat je in een klotesituatie zit (zat) met een partner op zo'n afstand en nagenoeg niet verenigbare roosters, en voorlopig geen enkel zicht op verandering. Deze relatie heeft (te) veel van jullie gevraagd en wat dat betreft is het niet bepaald een groot verlies te noemen. Wel natuurlijk omdat je van elkaar houdt en diegene niet kwijt wil en nu toch kwijt lijkt te raken.

En misschien het contact afschalen naar af en toe en (stukjes) vakanties samen, zoals een goede vriendschap?
Alle reacties Link kopieren Quote
@Buster ook dat hebben we de revu laten passeren maar we zijn bang dat als we in het zicht van de ander iemand anders tegen komen dat de pijn dan niet te harden zal zijn. De aantrekkingskracht die er is en de liefde die we voor elkaar voelen zal altijd blijven zolang we elkaar blijven zien.
We zijn bang dat we elkaar blijven gijzelen op deze manier, en dus de ander de kans op een gelukkig leven (dus ook een gelukkig gezinsleven) ontnemen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wil iedereen toch wel bedanken voor de lieve reacties. Eerlijk gezegd had ik deze niet verwacht. Ik was niet op zoek naar een schouderklopje dat wij allebei onze kinderen op 1 zetten.

De pijn dat door de aanwezigheid van 4 stuk voor stuk waanzinnige leuke en lieve kinderen en lastige werksituaties het niet lukt om naast al die belangrijke factoren ook een stukje geluk voor ons samen te realiseren is best groot.

Het krijgen van het schouderklopje helpt wel om het in perspectief te plaatsen.
De keuzes die gemaakt worden zijn gebaseerd op de liefde voor onze kinderen.


Ik realiseer me nu dat ik die pijn ook echt wel even mag voelen. Dat ik hier best even verdrietig om mag zijn en er de pest in mag hebben.
Ik voel me gesteund door jullie lieve reacties en het lukt me om het in een ander perspectief te zien.

Ik laat de emotie even toe… de rest komt vanzelf weer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Iamback71 schreef:
20-03-2023 22:51
Ik wil iedereen toch wel bedanken voor de lieve reacties. Eerlijk gezegd had ik deze niet verwacht. Ik was niet op zoek naar een schouderklopje dat wij allebei onze kinderen op 1 zetten.

De pijn dat door de aanwezigheid van 4 stuk voor stuk waanzinnige leuke en lieve kinderen en lastige werksituaties het niet lukt om naast al die belangrijke factoren ook een stukje geluk voor ons samen te realiseren is best groot.

Het krijgen van het schouderklopje helpt wel om het in perspectief te plaatsen.
De keuzes die gemaakt worden zijn gebaseerd op de liefde voor onze kinderen.


Ik realiseer me nu dat ik die pijn ook echt wel even mag voelen. Dat ik hier best even verdrietig om mag zijn en er de pest in mag hebben.
Ik voel me gesteund door jullie lieve reacties en het lukt me om het in een ander perspectief te zien.

Ik laat de emotie even toe… de rest komt vanzelf weer.
Mijn hart breekt hier een beetje van. Dit zijn de allermoeilijkste dingen die besloten moeten worden in het leven. Ik wens je veel kracht in dit proces. Take care :-*
Alle reacties Link kopieren Quote
Iamback71 schreef:
20-03-2023 15:59
Zoals gezegd: ik respecteer zijn keuze. Net zoals hij mijn keuze respecteert dat mijn kinderen op 1 staan bij mij, en dat ik respecteer dat hij er ondanks onregelmatig werk de helft van de tijd voor zijn kinderen is.
Dát is de persoon waar ik van houd en die ik respecteer.

Dus nee, ik ga hem niet overhalen om het te proberen.

En misschien wil ik toch liever die arm om me heen dan een schop onder mn kont.
Sterkte :hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
:hug:

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven