Schrik ik mannen af?

16-09-2018 11:42 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal dit is mijn eerste topic.

Ik heb een vraagje.

Ik heb een druk leven, ik reis veel, heb een drukke baan en studie.
Ik ben nu 28 heb nog nooit een relatie gehad omdat ik daar toen ook niet aan toe was maar de laatste maanden zou ik het wel leuk vinden.

Ik was laatst in gesprek met een vriend en ik vroeg gewoon eerlijk om feedback.
Hij zei dat ik over kom als een sterke onafhankelijke vrouw en dat, dat juist mannen afschrikt omdat ze zich nodig moeten voelen. Ik begrijp zijn stelling wel maar weet niet zo hoe ik dat kan veranderen. Aan de andere kant val ik op sterkte mannelijke mannen die misschien niet bestaan ofzo ? Wie kan mij van tis voorzien

Groet van een woodwicklover
Alle reacties Link kopieren
Kan zijn dat het waar is wat hij zegt. Maar dat zegt meer over mannen dan over jou. Hoe zou jij moeten veranderen dan? Stoppen met reizen, met studie, minder ambitieus worden? Dat zou toch te gek voor woorden zijn!

Er zijn heus wel mannen die vallen op vrouwen zoals jij. En jij bent niet de eerste 28 jarige die nog nooit een relatie heeft gehad. Ik had een vriendin en die zei zelfs 'ik zou het de mensen niet kwalijk nemen als ze dachten dat ik lesbisch was, omdat ik nooit een vriend heb". Zij is uiteindelijk getrouwd en heeft ook een kind gekregen. Punt is dat het heel moeilijk is om een leuke vent tegen te komen. Er zijn er gewoon te weinig van.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind zelfstandigheid niet afschrikwekkend. Een vrouw die afhankelijk is lijkt me juist niks
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
alleen losers zeggen zulke dingen.
wij slapen nooit.
Nee, dat denk ik niet. Sterk en onafhankelijk is juist een gewenste eigenschap tegenwoordig. Daarnaast willen mannen ook wel een lieve zorgzame vrouw, dus misschien heb je die middenweg niet helemaal gevonden?
Alle reacties Link kopieren
Zelfstandig zijn is dikke prima. Alleen je kwetsbaarheden vertellen aan iemand die je leuk vindt is wel zo leuk. Als je een imago hebt van ‘ik red mij alleen wel’, is dat minder aantrekkelijk als iemand die een imago heeft van ‘ik mis soms iemand om mijn gevoel mee te delen’
Kan.. Maar vast niet alle mannen.
Niet iedereen valt op hetzelfde type.

Ik ben juist vaak afgewezen omdat ik chronisch ziek ben en leef van de bijstand.
Is begrijpelijk ook niet perse een voordeel.

En een paar maanden... Relax..
Alle reacties Link kopieren
Je hebt toch ook datingsites voor hoger opgeleiden, misschien dat je met de carrière types beter op 1 lijn zit, lijkt me juist een pre voor veel mannen!
Heb je wel gedate?
Alle reacties Link kopieren
Mijn man houdt juist van zulke types.
Alle reacties Link kopieren
Het heeft wel wat weg van een politiek correct antwoord 'omdat je zo sterk en onafhankelijk bent'.

Wat wil dat in jouw geval zeggen?
Het is wel belangrijk dat je lief, of tenminste aardig en gezellig bent. Als je een spijkerharde tante bent met haar op de tanden wordt het lastiger.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
Ik zou vooral bedenken dat de feedback van die vriend, gebaseerd is op hoe hij tegen jouw "soort" aankijkt
beetjegek schreef:
16-09-2018 13:00
Mijn man houdt juist van zulke types.
Wil je van hem af?
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me juist dat mannen graag zo'n vrouw willen, ik kan wel een paar vrouwen bedenken waar mannen geïntimideerd door zouden zijn, goedele liekens of Heleen van royen ofzo haha, maar een vrouw met een goede baan..

En zelfs die vrouwen hebben altijd een relatie..
Alle reacties Link kopieren
Je schrikt mannen af die niet bij je passen.
Handig hoor.

Liefde is niet alleen een sommetje van eigenschappen hoor. Er komt ook geluk en chemie bij kijken en dat heb je nauwelijks in de hand.
What a nuanced anxiety
Framberry schreef:
16-09-2018 13:01
Ik zou vooral bedenken dat de feedback van die vriend, gebaseerd is op hoe hij tegen jouw "soort" aankijkt
Of hij wil haar niet kwetsen en maakt er een positieve eigenschap van die alle mannen niet schijnen te kunnen handelen.

Wat mij stug lijkt.
Het is de mening van 1 man. Wat maakt dat jij denkt dat hij voor alle mannen kan spreken?


Wat heb jij tot nu toe ondernomen om een relatie te krijgen?
Zelfstandig zijn an sich is niet onaantrekkelijk. Maar al te sterk benadrukken dat je nergens hulp bij nodig hebt kan wel de indruk wekken dat je niet zo benaderbaar bent.
Hoe reageer je bijvoorbeeld als iemand iets voor je wil doen?
Wat een stereotyperend cliché antwoord van die vriend. Past zo in een tegeltjeswijsheid.
Je hebt nooit de behoefte gehad om een relatie aan te gaan, dus kan hij helemaal niet weten of jij je kwetsbaar op kunt stellen. Want dat zou denk ik hetgeen zijn wat belangrijk is om een band te vormen, anders houd je de ander mogelijk op afstand.

Nodig hebben zoals die vriend beschrijft klinkt alsof één of beide mensen in een relatie de ander nodig heeft/hebben als houvast omdat de eerste anders instort en de tweede omvalt van onzekerheid omdat zijn/haar zelfbeeld verkruimelt, als partner niet expliciet aangeeft dat je nodig bent en waarde hebt als partner.

Een betere basis lijkt me dat je oprecht gek bent op elkaar, elkaar vertrouwt, kwetsbaar kunt zijn en dan in zo'n band elkaar kunt steunen, hoe zwaar het leven ook kan zijn. Natuurlijk geeft een goede relatie je net weer wat meer zelfvertrouwen, maar de basis van je zelfbeeld ligt bij jezelf.
Dat lijkt me onzin. Er zijn genoeg mannen die een sterke vrouw heel leuk vinden.

Ik denk dat je er zelf gewoon niet zo mee bezig was. Nu wel, en dan gaat het balletje vanzelf wel rollen.
Alle reacties Link kopieren
Ana_Isabel** schreef:
16-09-2018 13:18
Of hij wil haar niet kwetsen en maakt er een positieve eigenschap van die alle mannen niet schijnen te kunnen handelen.

Wat mij stug lijkt.
Wat zijn gedachte ook was, het is een bak bullshit :lol:
Ik denk dat je aan mannen moet tonen dat je het in je hebt om zorgzaam en zacht te zijn.

Dat je geïnteresseerd bent zijn ambities en zijn inzet waardeert, zodat dat hij zich gesteund voelt door jou.

Dat je het fijn vindt als hij iets repareert in je huis (het liefst je eigen).

Dat je bereid bent iets lekkers voor hem te koken (geen quinoa met pompoen), iets met vlees of gebakken vis.

Dat je speciaal voor hem een keer hoge hakken en een mooi jurkje draagt.

Dat je niet alleen maar praat over je eigen ambities en alle avonturen die je beleefd hebt, want dan voelt hij zich geïntimideerd en overbodig.

Wat ik bedoel is dat je als vrouw natuurlijk alles kan doen wat een man ook kan en dat ook vooral moet doen. Je kunt nou eenmaal alleen op jezelf rekenen at the end of the day.

Toch kun je de biologische aspecten van beide seksen niet helemaal wegpoetsen. Een man voelt zich toch het fijnst bij een vrouw met typisch vrouwelijke kwaliteiten over het algemeen.

Dat je als vrouw je eigen mannetje wel staat, hoef je tegen een man niet zo te benadrukken als je hem leuk vindt.

Dit is slechts mijn bescheiden mening.
merle78
Vlees, geen quinoa met pompoen? Tjonge, jonge...
Alle reacties Link kopieren
Je flirt neem ik aan nooit met die vriend, dus wat weet hij?
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Nitflex schreef:
16-09-2018 13:34
merle78
Vlees, geen quinoa met pompoen? Tjonge, jonge...
Lamsbout is ook goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven