Schrik ik mannen af?

16-09-2018 11:42 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal dit is mijn eerste topic.

Ik heb een vraagje.

Ik heb een druk leven, ik reis veel, heb een drukke baan en studie.
Ik ben nu 28 heb nog nooit een relatie gehad omdat ik daar toen ook niet aan toe was maar de laatste maanden zou ik het wel leuk vinden.

Ik was laatst in gesprek met een vriend en ik vroeg gewoon eerlijk om feedback.
Hij zei dat ik over kom als een sterke onafhankelijke vrouw en dat, dat juist mannen afschrikt omdat ze zich nodig moeten voelen. Ik begrijp zijn stelling wel maar weet niet zo hoe ik dat kan veranderen. Aan de andere kant val ik op sterkte mannelijke mannen die misschien niet bestaan ofzo ? Wie kan mij van tis voorzien

Groet van een woodwicklover
Ik denk dat de echte stoere topmannen, die juist aangetrokken worden tot sterke, stoere en onafhankelijke vrouwen best wel schaars zijn. Ze zijn er wel, maar je moet goed zoeken.
Alle reacties Link kopieren
merle78 schreef:
16-09-2018 13:39
Ik denk dat de echte stoere topmannen, die juist aangetrokken worden tot sterke, stoere en onafhankelijke vrouwen best wel schaars zijn. Ze zijn er wel, maar je moet goed zoeken.
Ik denk dat je ze wel kan treffen bij de slager
Alle reacties Link kopieren
merle78 schreef:
16-09-2018 13:32
Ik denk dat je aan mannen moet tonen dat je het in je hebt om zorgzaam en zacht te zijn.

Dat je geïnteresseerd bent zijn ambities en zijn inzet waardeert, zodat dat hij zich gesteund voelt door jou.

Dat je het fijn vindt als hij iets repareert in je huis (het liefst je eigen).

Dat je bereid bent iets lekkers voor hem te koken (geen quinoa met pompoen), iets met vlees of gebakken vis.

Dat je speciaal voor hem een keer hoge hakken en een mooi jurkje draagt.

Dat je niet alleen maar praat over je eigen ambities en alle avonturen die je beleefd hebt, want dan voelt hij zich geïntimideerd en overbodig.

Wat ik bedoel is dat je als vrouw natuurlijk alles kan doen wat een man ook kan en dat ook vooral moet doen. Je kunt nou eenmaal alleen op jezelf rekenen at the end of the day.

Toch kun je de biologische aspecten van beide seksen niet helemaal wegpoetsen. Een man voelt zich toch het fijnst bij een vrouw met typisch vrouwelijke kwaliteiten over het algemeen.

Dat je als vrouw je eigen mannetje wel staat, hoef je tegen een man niet zo te benadrukken als je hem leuk vindt.

Dit is slechts mijn bescheiden mening.
Hoge hakken en een mooi jurkje nee. En ik kook vegetarisch. Ik kan ook veel dingen repareren en ben bepaald niet typisch vrouwelijk. Toch had ik nooit over mannelijke aandacht te klagen, heb een aantal relaties gehad en ben getrouwd en heb een kind. Dus jouw bescheiden mening gaat voor mij en een flink aantal van mijn vriendinnen niet op.

Ik ben wel zorgzaam, maar niet zacht. Heb zeker interesse in een partner, maar zal mijn eigen kunnen en ambities niet ondergeschikt maken of naar beneden halen voor een man.
aikidoka schreef:
16-09-2018 13:41
Hoge hakken en een mooi jurkje nee. En ik kook vegetarisch. Ik kan ook veel dingen repareren en ben bepaald niet typisch vrouwelijk. Toch had ik nooit over mannelijke aandacht te klagen, heb een aantal relaties gehad en ben getrouwd en heb een kind. Dus jouw bescheiden mening gaat voor mij en een flink aantal van mijn vriendinnen niet op.

Ik ben wel zorgzaam, maar niet zacht. Heb zeker interesse in een partner, maar zal mijn eigen kunnen en ambities niet ondergeschikt maken of naar beneden halen voor een man.
Merle heeft denk ik teveel Viva columns gelezen.
Merle, heb jij een relatie?

Het klinkt alsof jij vindt dat je je niet als jezelf mag voordoen bij een man. Ik zou het niet jarenlang volhouden om me anders voor te doen dan ik ben.
Ana_Isabel** schreef:
16-09-2018 13:43
Merle heeft denk ik teveel Viva columns gelezen.
:HA:
Mannen die op zoek zijn naar een tweede moeder zijn seauwieseau niet de mannen waar je je aandacht op moet richten.
Mijn man is trouwens gek op quinoasalade met pompoen.
merle78 schreef:
16-09-2018 13:39
Ik denk dat de echte stoere topmannen, die juist aangetrokken worden tot sterke, stoere en onafhankelijke vrouwen best wel schaars zijn. Ze zijn er wel, maar je moet goed zoeken.
Ik denk dat je met die houding een bepaald type aantrekt en veel vrouwen vallen daar misschien op.

Maar een man die, bewust of onbewust, de dingen van jouw lijstje wil, is niet voor mij. En ik weet uit ervaring en van een mensen in mijn omgeving dat er genoeg mannen zijn die het geen zier interesseert of je kunt koken. En voor klussen huren ze iemand in. Hakken en jurkjes draag ik graag, maar dat is omdat het mijn smaak is. Genoeg vrouwen die hele leuke mannen hebben, maar verder nooit vrouwelijk gekleed gaan.

Mijn punt is, die is jouw lijstje voor het type man dat jíj aantrekkelijk vindt. Als je dat niet zoekt, hoef je dat ook allemaal niet te doen. En geloof me, zo schaars zijn die mannen niet hoor!
Alle reacties Link kopieren
Woodwicklover schreef:
16-09-2018 11:42
Ik heb een druk leven, ik reis veel, heb een drukke baan en studie.



Misschien een idee om eerst eens wat tijd te maken voor een relatie?

Een vrouw die nooit tijd heeft is relatie-gewijs echt nutteloos
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
16-09-2018 13:48
Ik denk dat je met die houding een bepaald type aantrekt en veel vrouwen vallen daar misschien op.

Maar een man die, bewust of onbewust, de dingen van jouw lijstje wil, is niet voor mij. En ik weet uit ervaring en van een mensen in mijn omgeving dat er genoeg mannen zijn die het geen zier interesseert of je kunt koken. En voor klussen huren ze iemand in. Hakken en jurkjes draag ik graag, maar dat is omdat het mijn smaak is. Genoeg vrouwen die hele leuke mannen hebben, maar verder nooit vrouwelijk gekleed gaan.

Mijn punt is, die is jouw lijstje voor het type man dat jíj aantrekkelijk vindt. Als je dat niet zoekt, hoef je dat ook allemaal niet te doen. En geloof me, zo schaars zijn die mannen niet hoor!
Hmm de leuke mannen zijn vast niet zo schaars. De vrijgezelle leuke mannen echter wel, of nouja, dat is mijn ervaring als 27-jarige ;-D .
Alle reacties Link kopieren
Juist wel quinoa met pompoen, dat is de juiste doelgroep, ik denk dat ze zelf persoonlijk ook niet op een grote hompen vlees eet man zit te wachten, iets verfijnder wellicht..
Alle reacties Link kopieren
Ligt eraan hoe je er uit ziet , en de dingen die je zegt.

Verder vinden mannen allerlei soorten vrouwen leuk, dus jou vast ook wel. Op elk potje past een deksel.
Mijn mening is gestippeld.
Alle reacties Link kopieren
aikidoka schreef:
16-09-2018 13:41
Hoge hakken en een mooi jurkje nee. En ik kook vegetarisch. Ik kan ook veel dingen repareren en ben bepaald niet typisch vrouwelijk. Toch had ik nooit over mannelijke aandacht te klagen, heb een aantal relaties gehad en ben getrouwd en heb een kind. Dus jouw bescheiden mening gaat voor mij en een flink aantal van mijn vriendinnen niet op.

Ik ben wel zorgzaam, maar niet zacht. Heb zeker interesse in een partner, maar zal mijn eigen kunnen en ambities niet ondergeschikt maken of naar beneden halen voor een man.
Jup. Hier ook zoiets. Maar niet vega en geen kind, en ook nog eens een wat alternatieve kledingstijl.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
De toekomst is aan de singles.
Het mooiste wat we kunnen ervaren, is het mysterie. Het is de bron van alle ware kunst en wetenschap. Einstein ♡
Ik heb een collega die ik echt een prototype stoere vrouw vind, een hand- en voetbaltype. Ook nog slim, met een goede baan met stoer imago. En aan mannelijke belangstelling geen gebrek, dat is echt opvallend. En de mannen die haar leuk vinden vinden mij (popperige theemuts) juist helemaal niet aantrekkelijk, en vice versa. Je moet wel een beetje benaderbaar zijn, belangstelling voor hem tonen, niet proberen af te troeven (dat vindt niemand leuk).
Net zoals in iedere relatie moet je je kwetsbaar kunnen opstellen en iemand het gevoel geven dat diegene belangrijk voor je is en dat jij diegene belangrijk vindt.
Misschien is dat wat je niet zo laat zien of heb je nog niemand gevonden die dit bij je oproept.
Gelukkig zijn er ook mannen die hun ego niet laten afhangen van een onderdanig afhankelijk vrouwtje.
merle78 schreef:
16-09-2018 13:32
Ik denk dat je aan mannen moet tonen dat je het in je hebt om zorgzaam en zacht te zijn.

Dat je geïnteresseerd bent zijn ambities en zijn inzet waardeert, zodat dat hij zich gesteund voelt door jou.

Dat je het fijn vindt als hij iets repareert in je huis (het liefst je eigen).

Dat je bereid bent iets lekkers voor hem te koken (geen quinoa met pompoen), iets met vlees of gebakken vis.

Dat je speciaal voor hem een keer hoge hakken en een mooi jurkje draagt.

Dat je niet alleen maar praat over je eigen ambities en alle avonturen die je beleefd hebt, want dan voelt hij zich geïntimideerd en overbodig.

Wat ik bedoel is dat je als vrouw natuurlijk alles kan doen wat een man ook kan en dat ook vooral moet doen. Je kunt nou eenmaal alleen op jezelf rekenen at the end of the day.

Toch kun je de biologische aspecten van beide seksen niet helemaal wegpoetsen. Een man voelt zich toch het fijnst bij een vrouw met typisch vrouwelijke kwaliteiten over het algemeen.

Dat je als vrouw je eigen mannetje wel staat, hoef je tegen een man niet zo te benadrukken als je hem leuk vindt.

Dit is slechts mijn bescheiden mening.
Koekoek. Echt waar.

Ik zou heel ver blijven bij mannen ( en vrouwen) die nog zulke debiele denkwijzes hebben.
Maar er is vast een man die wel op zulke vrouwtjes zitten te wachten. Dat is dan een goede match.


Gelukkig heb ik een man die mijn gewoon leuk vind om mij. :heart:
Alle reacties Link kopieren
lolapaloeza schreef:
16-09-2018 13:35
Je flirt neem ik aan nooit met die vriend, dus wat weet hij?
Hij weet vooral dat hij to niet aantrekkelijk vindt, en hij weet dat hij dat niet kan zeggen.
Alle reacties Link kopieren
merle78 schreef:
16-09-2018 13:32
Ik denk dat je aan mannen moet tonen dat je het in je hebt om zorgzaam en zacht te zijn.

Dat je geïnteresseerd bent zijn ambities en zijn inzet waardeert, zodat dat hij zich gesteund voelt door jou.

Dat je het fijn vindt als hij iets repareert in je huis (het liefst je eigen).

Dat je bereid bent iets lekkers voor hem te koken (geen quinoa met pompoen), iets met vlees of gebakken vis.

Dat je speciaal voor hem een keer hoge hakken en een mooi jurkje draagt.

Dat je niet alleen maar praat over je eigen ambities en alle avonturen die je beleefd hebt, want dan voelt hij zich geïntimideerd en overbodig.

Wat ik bedoel is dat je als vrouw natuurlijk alles kan doen wat een man ook kan en dat ook vooral moet doen. Je kunt nou eenmaal alleen op jezelf rekenen at the end of the day.

Toch kun je de biologische aspecten van beide seksen niet helemaal wegpoetsen. Een man voelt zich toch het fijnst bij een vrouw met typisch vrouwelijke kwaliteiten over het algemeen.

Dat je als vrouw je eigen mannetje wel staat, hoef je tegen een man niet zo te benadrukken als je hem leuk vindt.

Dit is slechts mijn bescheiden mening.
Zijn we nu opeens in de jaren 50 beland? Heb ik iets gemist?
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
16-09-2018 19:15
Zijn we nu opeens in de jaren 50 beland? Heb ik iets gemist?
Het feit dat vrouwen sinds de jaren 50 zijn veranderd, betekent natuurlijk niet dat veel mannen het erg fijn vinden als een vrouw is zoals ze beschrijft.

Zelfstandig, ambitieus en zorgzaam. Klinkt als een topcombinatie.
TO, ik denk niet dat je mannen afschrikt, en blijf vooral lekker jezelf hoor.
Ik denk wel dat sommige mannen (echt niet alle) best vaag zijn over wat ze zoeken in een vrouw.
Voorbeeld, ik hoor vaak dat mannen juist graag hebben dat een vrouw ook haar eigen leven heeft, en vooral niet te afhankelijk is, en dat ze zelfstandig dingen onderneemt etc, dat ze zich ontwikkelt, en ambitieus is.

Maar wat ik dan vaak merkte (nu ben ik getrouwd, met een normale vent, dus dit is nu niet meer aan de orde)
Dan was ik lekker zelfstandig, deed m'n eigen dingen, ontwikkelde mezelf, en dan was het weer niet goed..
Want dan kreeg ik te horen dat hij het gevoel kreeg dat ik hem niet nodig had, dat ik alles wat hij deed niet waardeerde etc..tja dan weet ik t ook niet meer.
Kortom, blijf jezelf, de persoon die wel bij jou past, zal waarschijnlijk heel blij zijn met wie jij bent, dus verander vooral niet.
het lijkt me niet dat die vriend namens alle mannen in nederland spreekt. Hij zegt vooral iets over zichzelf.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
16-09-2018 17:51
Koekoek. Echt waar.

Ik zou heel ver blijven bij mannen ( en vrouwen) die nog zulke debiele denkwijzes hebben.
Maar er is vast een man die wel op zulke vrouwtjes zitten te wachten. Dat is dan een goede match.


Gelukkig heb ik een man die mijn gewoon leuk vind om mij. :heart:
+1 :lol:
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven