Seks met ex en nu zwanger

12-02-2018 20:55 174 berichten
Alle reacties Link kopieren
Seks gehad met mijn ex. Zonder condoom. Ben aan de pil. Dus ik begreep niet hoe dit kan. Maar ik kom er dus zojuist achter dat dit niet zo goed samen gaat met mijn St Janskruid tabletten die ik neem.

Mijn ex en ik komen niet meer bij elkaar, dat is zeker. We hebben inmiddels geen contact meer. Hoe vertel ik hem dit?

Ik vind weghalen geen optie. Ik vind dat ik deze verantwoordelijkheid moet nemen. Ben 26 jaar, hij 24. Ik heb een goede baan en een eigen (eengezins)woning. Ik begrijp dat ik het hem moet vertellen, maar ik weet niet hoe.

Nu ben ik me aan het inlezen over rechten en plichten. Stel, hij wilt het niet en weigert het te erkennen.. in hoeverre is hij dan eigenlijk verantwoordelijk voor financiële zaken? Is hij daar automatisch aansprakelijk voor?
anoniem_364437 wijzigde dit bericht op 17-02-2018 12:51
31.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Waar is Redbulletje? :P
girI schreef:
12-02-2018 21:05
Ik had erbij moeten zeggen: Worst case scenario. Ik ben niet op geld uit, absoluut niet. Maar ik was benieuwd hoe het zit qua regels.
Want?
Als ik mijn zwemdiploma niet wil halen ga ik toch ook niet uitzoeken hoe ik dat wel kan?
Sophiever schreef:
12-02-2018 21:07
Ga naar een advocaat. Je kind heeft rechten.
Er is alleen een ei.
Sophiever schreef:
12-02-2018 21:07
Ga naar een advocaat. Je kind heeft rechten.
En als vader ik bedoel ex niet wil kan hij het schudden, ondanks dat zij "aan de pil" was.
Rare wereld leven we in
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud ben je? Een kind is geen speelgoed he? Dat is een hele zware verantwoordelijkheid, 365 dagen per jaar, 24 uur per dag. Heb je een baan, een huis?
Ik was 30 toen de eerste kwam en was blij dat we het samen konden doen, en ik werkte niet eens.
Neem kontakt op met het Fiom, die kunnen je helpen.
ik geef mn bek ook maar een douw
8102 schreef:
12-02-2018 21:08
En als vader niet wil kan hij het schudden, ondanks dat zij "aan de pil" was.
Rare wereld leven we in
We leven in een ontwikkelingswereld waarin iedereen op de hoogte is over de bloemetjes en de bijtjes waarbij ze ook nog eens kunnen weten dat dingen een gevolg hebben. Dat het kind opgezadeld wordt met 2 ouders waar wat mee mankeert, de moeder is psychisch niet helemaal oke maar de vader ook niet want hij wist echt wel dat de moeder problemen heeft, dan is dat al erg genoeg en hoeft het kind niet extra onder te lijden. Vader had gewoon een condoom kunnen gebruiken.
Moiren’ schreef:
12-02-2018 21:08
Er is alleen een ei.
Die to gaat uitbroeden. We moeten partij trekken voor dit kind.
Heb je wel een zwangerschapstest gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Waarom geef je geen antwoord op andere vragen.

Heb je werk?
Heb je een eigen woning?
Hoe oud ben je?

Inderdaad vind ik je verantwoordelijkheid nemen ook nagaan of je wel voor dit kind kan zorgen..
anoniem_356033 wijzigde dit bericht op 12-02-2018 21:12
Reden: typfout
2.26% gewijzigd
Sophiever schreef:
12-02-2018 21:11
Die to gaat uitbroeden. We moeten partij trekken voor dit kind.
Er is geen kind. Er is een ei.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees hier alle reacties en word hier even moe van hoor
TO zegt toch dat ze haar verantwoordelijkheid wil nemen, mensen zijn al sinds de eeuwigheid ongewenst zwanger geraakt. Ik zeg niet dat het slim is, maar we zijn toch niet allemaal heilige boontjes die haar nu moeten gaan veroordelen?
Goed, on topic
TO, lijkt me geen makkelijke situatie! En eerlijk gezegd weet ik ook niet heel goed hoe het zit met de financiën, maar ik wilde je gewoon even succes en gezondheid toewensen voor jou en je kindje.
Het lijkt me wel dat hij recht heeft om van je zwangerschap te weten, het is natuurlijk net zo goed zijn kind als het jouwe. Vanuit daar kunnen jullie kijken wat hij wil en niet wil en een beslissing nemen. Weet vooral ook zelf goed waar je staat, dat is erg belangrijk. Zijn jullie wel redelijk 'in vrede' uit elkaar gegaan?
Nogmaals succes, pas goed op jezelf en laat weten hoe het verloopt!
anoniem_360122 wijzigde dit bericht op 12-02-2018 21:16
0.06% gewijzigd
Gebruiksaanwijzing is er niet voor niets
https://www.apotheek.nl/medicijnen/sint ... medicijnen
Ik denk zomaar dat niemand van gedachten gaat veranderen.
Moiren’ schreef:
12-02-2018 21:12
Er is geen kind. Er is een ei.
Die uit gaat groeien tot een kind.
Ruby95 schreef:
12-02-2018 21:13
Ik lees hier alle reacties en wordt hier even moe van hoor
TO zegt toch dat ze haar verantwoordelijkheid wil nemen, mensen zijn al sinds de eeuwigheid ongewenst zwanger geraakt. Ik zeg niet dat het slim is, maar we zijn toch niet allemaal heilige boontjes die haar nu moeten gaan veroordelen?
Goed, on topic
TO, lijkt me geen makkelijke situatie! En eerlijk gezegd weet ik ook niet heel goed hoe het zit met de financiën, maar ik wilde je gewoon even succes en gezondheid toewensen voor jou en je kindje.
Het lijkt me wel dat hij recht heeft om van je zwangerschap te weten, het is natuurlijk net zo goed zijn kind als het jouwe. Vanuit daar kunnen jullie kijken wat hij wil en niet wil en een beslissing nemen. Weet vooral ook zelf goed waar je staat, dat is erg belangrijk. Zijn jullie wel redelijk 'in vrede' uit elkaar gegaan?
Nogmaals succes, pas goed op jezelf en laat weten hoe het verloopt!
Ben benieuwd of haar ex daar ook zo over denkt. In de veronderstelling dat madam aan de pil is. En nu beweert 'per ongeluk' zwanger te zijn terwijl ze een kinderwens heeft terwijl ze labiel is.

Tja.
Sophiever schreef:
12-02-2018 21:14
Die uit gaat groeien tot een kind.
Ik hoop toch echt van niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof niks van dit topic.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
8102 schreef:
12-02-2018 21:07
Hoe oud zijn jullie?
Hij is 24 en ik 26
Moiren’ schreef:
12-02-2018 21:15
Ik hoop toch echt van niet.
Let maar op. Ze wil geen abortus en iemand die tegen abortus is laat zich niet door tekst op internet over praten tot een abortus.
Sophiever schreef:
12-02-2018 21:17
Let maar op. Ze wil geen abortus en iemand die tegen abortus is laat zich niet door tekst op internet over praten tot een abortus.
Ach ja, en zo blijft jeugdzorg bestaansrecht houden.
noa schreef:
12-02-2018 21:15
Ik geloof niks van dit topic.
Het zit wél heel strak in elkaar.
girI schreef:
12-02-2018 21:16
Hij is 24 en ik 26
En jullie hadden beide moeite met het woordje EX?
facebookvriendjes zien straks toch wel op de foto's wie de vader is.. :facepalm:
girI schreef:
12-02-2018 21:02
Het was puur hypothetisch. Ik ga hem niet financieel lastig vallen aangezien hij op school zit. Sowieso, als hij er niets van moet hebben, is het mijn ding. Maar ik was gewoon benieuwd hoe dat zit.

En ik wil het houden, omdat ik een kinderwens heb en ik het niet over mijn hart kan verkrijgen het weg te halen. Straks raak ik om een of andere reden onvruchtbaar. Dan zou ik voor eeuwig spijt hebben.
Puur hypothetisch, my ass.
Het is letterlijk je enige vraag in je OP.

"Zwanger door de pil heen, blabla, Sint Janskruid, blala, oja, en wie gaat er lappen voor mijn kind?"

Je zou je om hele andere dingen druk moeten maken. Over hoe je bijvoorbeeld geestelijk stabiel gaat blijven als je straks een baby hebt die 6 maanden achter elkaar non stop huilt.
Je vindt het dus verantwoordelijker om labiel en wel buiten een relatie een kind op de wereld te zetten dan dat je even met kinderen wacht totdat de omstandigheden beter zijn?

Juist. En wst frappant dat geld het centrale onderwerp is. Is niks hypothetisch aan. Ik zou zelf veel zaken een stuk belangrijker vinden- de vader informeren, praktische hulp zoeken bij welke keuze dan ook...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven