Seks met ex en nu zwanger

12-02-2018 20:55 174 berichten
Alle reacties Link kopieren
Seks gehad met mijn ex. Zonder condoom. Ben aan de pil. Dus ik begreep niet hoe dit kan. Maar ik kom er dus zojuist achter dat dit niet zo goed samen gaat met mijn St Janskruid tabletten die ik neem.

Mijn ex en ik komen niet meer bij elkaar, dat is zeker. We hebben inmiddels geen contact meer. Hoe vertel ik hem dit?

Ik vind weghalen geen optie. Ik vind dat ik deze verantwoordelijkheid moet nemen. Ben 26 jaar, hij 24. Ik heb een goede baan en een eigen (eengezins)woning. Ik begrijp dat ik het hem moet vertellen, maar ik weet niet hoe.

Nu ben ik me aan het inlezen over rechten en plichten. Stel, hij wilt het niet en weigert het te erkennen.. in hoeverre is hij dan eigenlijk verantwoordelijk voor financiële zaken? Is hij daar automatisch aansprakelijk voor?
anoniem_364437 wijzigde dit bericht op 17-02-2018 12:51
31.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kasboom schreef:
12-02-2018 21:15
Ben benieuwd of haar ex daar ook zo over denkt. In de veronderstelling dat madam aan de pil is. En nu beweert 'per ongeluk' zwanger te zijn terwijl ze een kinderwens heeft terwijl ze labiel is.

Tja.
Het is een feit dat Sint Janskruid de pil tegen kan werken, ik weet daarvan maar TO blijkbaar niet. Nogmaals ik zeg niet dat het slim is, maar ervan uit gaan dat ze doet alsof ze per ongeluk zwanger is geraakt om geld van hem te krijgen ofzo lijkt me een beetje laag. Daarnaast weten we niet of ze labiel is, soms mentale ondersteuning nodig hebben is iets anders dan labiel.
Kortom, ik denk gewoon dat we hier niet op dit forum zijn om ongegronde beschuldigingen te uiten naar mensen die we niet kennen.
Ruby95 schreef:
12-02-2018 21:22
Het is een feit dat Sint Janskruid de pil tegen kan werken, ik weet daarvan maar TO blijkbaar niet. Nogmaals ik zeg niet dat het slim is, maar ervan uit gaan dat ze doet alsof ze per ongeluk zwanger is geraakt om geld van hem te krijgen ofzo lijkt me een beetje laag. Daarnaast weten we niet of ze labiel is, soms mentale ondersteuning nodig hebben is iets anders dan labiel.
Kortom, ik denk gewoon dat we hier niet op dit forum zijn om ongegronde beschuldigingen te uiten naar mensen die we niet kennen.
er staat niets verkeerds tussen de reacties.
Alle reacties Link kopieren
8102 schreef:
12-02-2018 21:18
En jullie hadden beide moeite met het woordje EX?
Wat bedoel je?

Mensen, mensen. Ik heb een goede baan en ik woon in een eengezinswoning. Genoeg geld en ruimte. Ja, ik was echt benieuwd hoe dat zit qua financiën als hij het niet erkent. Ik weet bijvoorbeeld niet of ik ooit ergens zou moeten aangeven of hij de biogische vader is etc.
Psychisch niet in orde, en bedankt. Ik voel me soms een beetje lusteloos en dat kruid pept me op.
Het is inderdaad per ongeluk. Ik heb een kinderwens, in principe onder normale omstandigheden. Ik zou zoiets nooit expres uitlokken, zeker niet bij mijn ex. En er zijn persoonlijke redenen waarom ik het liever niet weghaal.

Maar blijkbaar vinden jullie dat heel normaal om iets te vermoorden.
Heb je de zwangerschapstest gedaan?
Wat een wonder dat na 15 (?) jaar Viva-forum de nick ‘girl’ nog vrij was.
Amant schreef:
12-02-2018 21:28
Wat een wonder dat na 15 (?) jaar Viva-forum de nick ‘girl’ nog vrij was.
:proud:
mick87 schreef:
12-02-2018 21:05
Je wil het zelf houden of je vindt dat je het hoort te houden?
Ik snap je praten over verantwoordelijkheid niet zo. Het gaat om een bevruchte eicel, een klompje cellen, meer niet. Dat heeft nog weinig met verantwoordelijkheid van doen.

Stel je gaat het houden. Mocht je ex het kind niet willen erkennen, dan is hij financieel niets verschuldigt en heb jij juridisch geen poot om op te staan.
Dit gaat juridisch lang niet in alle gevallen op. Moreel gezien vind ik wel, even heel kort door de bocht, dat als je als vrouw zijnde in deze situatie je eenzijdig de keuze maakt om het "kind" op de wereld te zetten, tegen de keus van de verwekker in, je de gevolgen dan ook maar moet dragen.
girI schreef:
12-02-2018 21:26
Wat bedoel je?

Mensen, mensen. Ik heb een goede baan en ik woon in een eengezinswoning. Genoeg geld en ruimte. Ja, ik was echt benieuwd hoe dat zit qua financiën als hij het niet erkent. Ik weet bijvoorbeeld niet of ik ooit ergens zou moeten aangeven of hij de biogische vader is etc.
Psychisch niet in orde, en bedankt. Ik voel me soms een beetje lusteloos en dat kruid pept me op.
Het is inderdaad per ongeluk. Ik heb een kinderwens, in principe onder normale omstandigheden. Ik zou zoiets nooit expres uitlokken, zeker niet bij mijn ex. En er zijn persoonlijke redenen waarom ik het liever niet weghaal.

Maar blijkbaar vinden jullie dat heel normaal om iets te vermoorden.
Ja. Hoe eerder hoe beter.

Trouwens wel zo fatsoenlijk om je ex even te informeren over dit “ ongelukje”.

In welke provincie woon jij dan?
Amant schreef:
12-02-2018 21:28
Wat een wonder dat na 15 (?) jaar Viva-forum de nick ‘girl’ nog vrij was.
Inderdaad!
Alle reacties Link kopieren
girI schreef:
12-02-2018 21:26
Wat bedoel je?

Mensen, mensen. Ik heb een goede baan en ik woon in een eengezinswoning. Genoeg geld en ruimte. Ja, ik was echt benieuwd hoe dat zit qua financiën als hij het niet erkent. Ik weet bijvoorbeeld niet of ik ooit ergens zou moeten aangeven of hij de biogische vader is etc.
Psychisch niet in orde, en bedankt. Ik voel me soms een beetje lusteloos en dat kruid pept me op.
Het is inderdaad per ongeluk. Ik heb een kinderwens, in principe onder normale omstandigheden. Ik zou zoiets nooit expres uitlokken, zeker niet bij mijn ex. En er zijn persoonlijke redenen waarom ik het liever niet weghaal.

Maar blijkbaar vinden jullie dat heel normaal om iets te vermoorden.
Je vermoord niets.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Moiren’ schreef:
12-02-2018 21:29
Ja. Hoe eerder hoe beter.

Trouwens wel zo fatsoenlijk om je ex even te informeren over dit “ ongelukje”.

In welke provincie woon jij dan?
Die laatste vraag is relevant omdat?!?! Ik woon in het oosten.
Ach, de klassieke 'abortus is MOOOORD1!!!1!!' aantijging.

Dan ben ik weg.
Succes met je ex die je nooit spreekt maar waar je wel minimaal 18 jaar aan vast.
Maar ga je je ex nog mededelen of overleggen ? Of heeft hij er sowieso niets over te zeggen.
girI schreef:
12-02-2018 21:31
Die laatste vraag is relevant omdat?!?! Ik woon in het oosten.
Vroeg het me gewoon af ivm een eensgezinswoning op je 26ste.

En verder reageer je voor het gemak niet?
Alle reacties Link kopieren
Wat een verhaal! Hoe gaat het nu met je?

Anyway, als je ex jullie kind niet wil erkennen hoeft hij ook geen alimentatie af te staan. Hij heeft dan nergens recht op. Anders ff de gemeente bellen voor info

Ik las dat je gewoon een baan hebt, zelfstandig woont en rondkomt. Daarnaast ben je al 26 dus prima in staat om zelf te beslissen dacht ik. Als jij zeker weet dat je rondkomt en het aankunt om alleen een kind op te voeden en je 100% achter deze keuze staat dan waarom niet? Praat er echter wel met iemand over en vraag advies. Wellicht je ouders ?

En dat je Door de pil heen bent zwanger geworden is niet zo gek. Je had de bijsluiter moeten lezen idd, maar iedereen vergeet dat wel eens. Heb je al een test gedaan trouwens? En je bent nog niet zo ver (denk ik) dus je kunt er altijd nog goed over nadenken.

Succes
anoniem_362676 wijzigde dit bericht op 12-02-2018 21:37
2.43% gewijzigd
Van het concert des levens krijgt niemand een program.
Alle reacties Link kopieren
Stel hij wil er niets mee te maken hebben, wat ga je dan uitleggen aan je kindje als hij of zij op een gegeven moment vraagt waar papa is?
Wie wat wil die moet wat.
Alle reacties Link kopieren
8102 schreef:
12-02-2018 21:34
Maar ga je je ex nog mededelen of overleggen ? Of heeft hij er sowieso niets over te zeggen.
Hij nam niet op dus heb een sms gestuurd en gevraagd of hij me kan bellen. Maar dat gaat hij niet doen.
Ijskonijn1 schreef:
12-02-2018 21:36
Wat een verhaal! Hoe gaat het nu met je?

Anyway, als je ex jullie kind niet wil erkennen hoeft hij ook geen alimentatie af te staan. Hij heeft dan nergens recht op.

Ik las dat je gewoon een baan hebt, zelfstandig woont en rondkomt. Daarnaast ben je al 26 dus prima in staat om zelf te beslissen dacht ik. Als jij zeker weet dat je rondkomt en het aankunt om alleen een kind op te voeden en je 100% achter deze keuze staat dan waarom niet? Praat er echter wel met iemand over en vraag advies. Wellicht je ouders ?

En dat je Door de pil heen bent zwanger geworden is niet zo gek. Je had de bijsluiter moeten lezen idd, maar iedereen vergeet dat wel eens. Heb je al een test gedaan trouwens? En je bent nog niet zo ver (denk ik) dus je kunt er altijd nog goed over nadenken.

Succes
Als to naar de rechter stapt voor vaderschapstest zit hij gewoon aan alimentatie vast.
girI schreef:
12-02-2018 21:36
Hij nam niet op dus heb een sms gestuurd en gevraagd of hij me kan bellen. Maar dat gaat hij niet doen.
Dan stuur je een mail of heeft hij al een ander vriendin?
anoniem_353805 wijzigde dit bericht op 12-02-2018 21:38
8.41% gewijzigd
girI schreef:
12-02-2018 21:36
Hij nam niet op dus heb een sms gestuurd en gevraagd of hij me kan bellen. Maar dat gaat hij niet doen.
Dan bel je hem nog een keer. Of je gaat langs zijn huis.
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_106277 wijzigde dit bericht op 12-02-2018 21:46
99.16% gewijzigd
Ijskonijn1 schreef:
12-02-2018 21:36
Wat een verhaal! Hoe gaat het nu met je?

Anyway, als je ex jullie kind niet wil erkennen hoeft hij ook geen alimentatie af te staan. Hij heeft dan nergens recht op. Anders ff de gemeente bellen voor info

Ik las dat je gewoon een baan hebt, zelfstandig woont en rondkomt. Daarnaast ben je al 26 dus prima in staat om zelf te beslissen dacht ik. Als jij zeker weet dat je rondkomt en het aankunt om alleen een kind op te voeden en je 100% achter deze keuze staat dan waarom niet? Praat er echter wel met iemand over en vraag advies. Wellicht je ouders ?

En dat je Door de pil heen bent zwanger geworden is niet zo gek. Je had de bijsluiter moeten lezen idd, maar iedereen vergeet dat wel eens. Heb je al een test gedaan trouwens? En je bent nog niet zo ver (denk ik) dus je kunt er altijd nog goed over nadenken.

Succes
Hoe kom je daar nou bij? Zou mooi zijn.

Dat hij niet wil erkennen onthoudt hem niet van zijn financiele verplichting. TO kan hem gewoon aanwijzen als vader en een dna test eisen via de rechtbank. Als het overeenkomt dan mag hij gewoon dokken.
Alle reacties Link kopieren
8102 schreef:
12-02-2018 21:37
Als to naar de rechter stapt voor vaderschapstest zit hij gewoon aan alimentatie vast.
Ja klopt. Sorry was ik vergeten te melden
Van het concert des levens krijgt niemand een program.
Je hoeft zijn naam bij de geboorte niet te noteren.

Maar je kan perfect je kind op zijn 16de vertellen wie zijn vader is.
Of het ergens noteren en dat papier thuis laten liggen.
Overkomt jou dan iets - je weet maar nooit - dan weet je kind en familie tenminste in welke hoek ze het moeten gaan zoeken.
Gate_Keeper schreef:
12-02-2018 21:41
Hoe kom je daar nou bij? Zou mooi zijn.

Dat hij niet wil erkennen onthoudt hem niet van zijn financiele verplichting. TO kan hem gewoon aanwijzen als vader en een dna test eisen via de rechtbank. Als het overeenkomt dan mag hij gewoon dokken.
Voorlopig zal dat bedrag dus toch écht minimaal zijn, want hij heeft zelf nauwelijks een cent als student.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven