Seks met ex en nu zwanger

12-02-2018 20:55 174 berichten
Alle reacties Link kopieren
Seks gehad met mijn ex. Zonder condoom. Ben aan de pil. Dus ik begreep niet hoe dit kan. Maar ik kom er dus zojuist achter dat dit niet zo goed samen gaat met mijn St Janskruid tabletten die ik neem.

Mijn ex en ik komen niet meer bij elkaar, dat is zeker. We hebben inmiddels geen contact meer. Hoe vertel ik hem dit?

Ik vind weghalen geen optie. Ik vind dat ik deze verantwoordelijkheid moet nemen. Ben 26 jaar, hij 24. Ik heb een goede baan en een eigen (eengezins)woning. Ik begrijp dat ik het hem moet vertellen, maar ik weet niet hoe.

Nu ben ik me aan het inlezen over rechten en plichten. Stel, hij wilt het niet en weigert het te erkennen.. in hoeverre is hij dan eigenlijk verantwoordelijk voor financiële zaken? Is hij daar automatisch aansprakelijk voor?
anoniem_364437 wijzigde dit bericht op 17-02-2018 12:51
31.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ijskonijn1 schreef:
12-02-2018 21:42
Ja klopt. Sorry was ik vergeten te melden
Erkenning staat los van alimentatie. Daar moet een aparte procedure voor worden opgestart na de erkenningsprocedure, indien men dat wilt.

Enkel erkennen geeft dus geen verdere financiële verplichting.

Ik zie niet in waarom je bij hem zou bedelen voor geld als je zelfstandig bent. Gaat veel energie in zitten en juist daardoor heb je kans dat jullie relatie verslechterd en hij ook niets met het kind te maken wil hebben. Denk dus goed na of het je waard is. Van een kale kip, zoals hij kun je overigens (voorlopig) niets plukken.

Richt je op je eigen leven met kind.
anoniem_106277 wijzigde dit bericht op 12-02-2018 21:49
36.43% gewijzigd
Ik heb alleen de OP gelezen.
Wss ben ik heel ouderwets want wat is dat toch, al die mensen die seks hebben met een 'ex'?
Ik dacht echt dat een 'ex' betekent dat de relatie over en out is.
Gate_Keeper schreef:
12-02-2018 21:41
Hoe kom je daar nou bij? Zou mooi zijn.

Dat hij niet wil erkennen onthoudt hem niet van zijn financiele verplichting. TO kan hem gewoon aanwijzen als vader en een dna test eisen via de rechtbank. Als het overeenkomt dan mag hij gewoon dokken.
Als hij de dna test weigert ook. No escape.
Alle reacties Link kopieren
Dat wordt natuurlijk jaren geklooi met wel/geen betrokkenheid van de vader.
Frizz schreef:
12-02-2018 21:57
Dat wordt natuurlijk jaren geklooi met wel/geen betrokkenheid van de vader.
En leg het je kind ook maar es uit.
Want de vraag "Mam, wie is mijn vader? En waarom ken ik hem niet?" gaat toch écht wel ooit komen.

"Ja, jongen ... we waren al uit elkaar en niet meer verliefd ... Maar tegelijk ben ik toch op miraculeuze wijze zwanger geraakt van hem."
Tornacense schreef:
12-02-2018 21:59
En leg het je kind ook maar es uit.
Want de vraag "Mam, wie is mijn vader? En waarom ken ik hem niet?" gaat toch écht wel ooit komen.

"Ja, jongen ... we waren al uit elkaar en niet meer verliefd ... Maar tegelijk ben ik toch op miraculeuze wijze zwanger geraakt van hem."
Nee hoor er is gewoon geneukt. :lol:
Alle reacties Link kopieren
Je kunt nu al niet eens als een volwassen persoon de vader op een normale manier inlichten en dan wil je een kind gaan opvoeden?
Ook nog eens een kind waarvan je nu al uitsluit dat de vader er gaat zijn. Jij wordt vast een topmoeder.

Je kan wel praten over iets 'vermoorden', ik vind het erger als mensen kinderen in bepaalde situaties brengen.. Wacht lekker tot je emotioneel wat volwassener bent en een stabiele relatie hebt.

Ook wel opvallend dat het van een ex is die niks meer met je te maken wilt hebben.
Frizz schreef:
12-02-2018 21:57
Dat wordt natuurlijk jaren geklooi met wel/geen betrokkenheid van de vader.
Of pa wil co-ouderschap.

Daar kan TO het vast niet mee eens zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hoe vaak hier op Viva vrouwen toch zwanger raken die aan de pil zijn. Zal vast aan het forum liggen :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Moiren’ schreef:
12-02-2018 22:07
Of pa wil co-ouderschap.

Daar kan TO het vast niet mee eens zijn.
Dat valt ook onder geklooi wat mij betreft.
Frizz schreef:
12-02-2018 22:10
Dat valt ook onder geklooi wat mij betreft.
Kan er idd ook onder.
Alle reacties Link kopieren
Moemoe64 schreef:
12-02-2018 21:48
Ik heb alleen de OP gelezen.
Wss ben ik heel ouderwets want wat is dat toch, al die mensen die seks hebben met een 'ex'?
Ik dacht echt dat een 'ex' betekent dat de relatie over en out is.
Nee hoor, vaak betekent het: geen relatie meer, enkel nog seks.
Alle reacties Link kopieren
Afijn verder zijn we hier toch niet allemaal roomser dan de paus? Seks met je ex kan behoorlijk lekker zijn. En ik zou nooit van m'n leven abortus plegen dus snap best dat dat voor een ander ook kan gelden. Maar áls je het dan wil laten komen moet je wel heel goed bedenken hoe je dat gaat aanpakken. Naar je kind toe en dús naar je ex toe.
Alle reacties Link kopieren
Ijskonijn1 schreef:
12-02-2018 21:36
Wat een verhaal! Hoe gaat het nu met je?

Anyway, als je ex jullie kind niet wil erkennen hoeft hij ook geen alimentatie af te staan. Hij heeft dan nergens recht op. Anders ff de gemeente bellen voor info

Ik las dat je gewoon een baan hebt, zelfstandig woont en rondkomt. Daarnaast ben je al 26 dus prima in staat om zelf te beslissen dacht ik. Als jij zeker weet dat je rondkomt en het aankunt om alleen een kind op te voeden en je 100% achter deze keuze staat dan waarom niet? Praat er echter wel met iemand over en vraag advies. Wellicht je ouders ?

En dat je Door de pil heen bent zwanger geworden is niet zo gek. Je had de bijsluiter moeten lezen idd, maar iedereen vergeet dat wel eens. Heb je al een test gedaan trouwens? En je bent nog niet zo ver (denk ik) dus je kunt er altijd nog goed over nadenken.

Succes
Doe niet alsof je mee leeft. Dom om te zeggen dat hij nergens recht op heeft. Wel naar school geweest? TO heeft hier dus niks aan.
Je medeleven is ongeloofwaardig.
Alle reacties Link kopieren
girI schreef:
12-02-2018 20:55
De titel zegt eigenlijk al genoeg, ik ben heel erg dom geweest. Seks gehad met mijn ex. Zonder condoom, zoals we altijd deden. Ben aan de pil, heb 'm gewoon goed genomen. Dus ik begreep niet hoe dit kan. Maar ik kom er dus zojuist achter dat dit niet zo goed samen gaat met mijn St Janskruid tabletten die ik neem omdat ik zo nu en dan schommel met mijn mentale gezondheid.

Mijn ex en ik komen niet meer bij elkaar, dat is één ding wat zeker is. We hebben inmiddels geen contact meer. Durf het hem ook niet te vertellen, hij gaat dit sowieso niet willen. Hij zit nog op school..

Maar, ik vind weghalen geen optie. Ik vind dat ik deze verantwoordelijkheid moet nemen. Ik begrijp dat ik het hem moet vertellen, maar ik weet niet hoe. Het is ergens ook mijn stomme schuld, ik heb de bijsluiter niet gelezen.

Stel, hij wilt het niet en weigert het te erkennen.. in hoeverre is hij dan verantwoordelijk voor financiële zaken als ik het er niet bij zou laten zitten?
Oh, ik dacht echt even dat je je ex goed had genomen, maar toen las ik de pil.
vivaratje schreef:
12-02-2018 22:08
Hoe vaak hier op Viva vrouwen toch zwanger raken die aan de pil zijn. Zal vast aan het forum liggen :facepalm:
Je vraagt je inderdaad op de duur af waarom "de pil" (vervang pil gerust door elk ander anti-conceptiemiddel) uberhaupt nog voorgeschreven wordt, als het kennelijk zo vaak mis gaat.
Nahhh.. mijn moeder heeft in haar eentje drie kinderen opgevoed. Weinig geld, klein huis en door stress niet altijd even stabiel.

Nu; moeder heeft een topbaan na jaren studeren en alledrie de kinderen (wij dus) hebben universiteit afgerond. Ik geloof niet dat alle genoemde redenen per se een verkeerde afloop hoeven hebben. We waren een arm maar liefdevol vrouwengezin en we hebben ons prima gered met z'n vieren en ook goed terecht gekomen.

TO; doe wat je zelf wilt, weet alleen dat het een zware weg is. Want ongeacht de uitkomst zoals in mijn situatie, was het niet gemakkelijk voor mijn moeder. Gelukkig hebben wij daar nauwelijks iets van gemerkt. Denk er goed over na, los van verantwoordelijkheid. Het belangrijkste is je hele leven de aankomende jaren in teken van je kind stellen en inderdaad; moeilijke vragen beantwoorden. Sterkte meid!
Alle reacties Link kopieren
Tornacense schreef:
12-02-2018 22:23
Je vraagt je inderdaad op de duur af waarom "de pil" (vervang pil gerust door elk ander anti-conceptiemiddel) uberhaupt nog voorgeschreven wordt, als het kennelijk zo vaak mis gaat.
Zo van "prik dan meteen een gat in je condoom" 😀
Alle reacties Link kopieren
"Komt een viva forumster bij de drogist en zegt: doe mij maar een pakje condooms met gaten"

Sorry, komt door Tornacense 😀😀
Alle reacties Link kopieren
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-02-2018 22:42
Reden: onderzoek
97.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Romperbaby schreef:
12-02-2018 22:20
Doe niet alsof je mee leeft. Dom om te zeggen dat hij nergens recht op heeft. Wel naar school geweest? TO heeft hier dus niks aan.
Je medeleven is ongeloofwaardig.
:yawnee: :bye:
Van het concert des levens krijgt niemand een program.
Alle reacties Link kopieren
Krijgen we dan gratis condooms of wat
Alle reacties Link kopieren
Moiren’ schreef:
12-02-2018 21:08
Er is alleen een ei.

Een klompje cellen.
I wanna live my life with the volume full!
Eidde schreef:
12-02-2018 22:35
Een klompje cellen.
Ei klinkt leuker.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen verstand van rechten op dit gebied, maar ik wilde zeggen: succes meid en volg je hart!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven