Seks met ex en nu zwanger

12-02-2018 20:55 174 berichten
Alle reacties Link kopieren
Seks gehad met mijn ex. Zonder condoom. Ben aan de pil. Dus ik begreep niet hoe dit kan. Maar ik kom er dus zojuist achter dat dit niet zo goed samen gaat met mijn St Janskruid tabletten die ik neem.

Mijn ex en ik komen niet meer bij elkaar, dat is zeker. We hebben inmiddels geen contact meer. Hoe vertel ik hem dit?

Ik vind weghalen geen optie. Ik vind dat ik deze verantwoordelijkheid moet nemen. Ben 26 jaar, hij 24. Ik heb een goede baan en een eigen (eengezins)woning. Ik begrijp dat ik het hem moet vertellen, maar ik weet niet hoe.

Nu ben ik me aan het inlezen over rechten en plichten. Stel, hij wilt het niet en weigert het te erkennen.. in hoeverre is hij dan eigenlijk verantwoordelijk voor financiële zaken? Is hij daar automatisch aansprakelijk voor?
anoniem_364437 wijzigde dit bericht op 17-02-2018 12:51
31.07% gewijzigd
Lotus90 schreef:
13-02-2018 17:00
Oh en TO.. Negeer de gemene reacties maar. Het is belangrijk dat je zo min mogelijk stress en negativiteit ervaart tijdens je zwangerschap. Dat is namelijk slecht voor de baby. Ik hoop dat je ons op de hoogte wil houden van je voortgang.. Als je vragen hebt of iets kwijt wil: er zijn hier ook mensen die wél een luisterend oor willen bieden en advies willen geven zonder keihard te oordelen of je zelfs een abortus door de strot te duwen. (Walgelijk!)
Bij een abortus haal je iets er uit, niet er in.

Verder wil ze alleen weten of ze de komende 18 jaar geld van haar ex kan eisen.
licht-blauw schreef:
13-02-2018 17:00
Helemaal mee eens!

De pil is ook niet 100% betrouwbaar een condoom ook niet trouwens. Er zijn altijd risico's als je seks hebt. Belachelijk dat dit halve topic de schuld alleen bij TO legt.
TO slikt medicijnen waarvan bekend is dat het een sterke invloed heeft op de werking van de pil. Het staat in de bijsluiter. Het staat overal op internet. Het wordt door de apotheek gezegd.

Slik dan smarties als je zwanger wil worden, maar net wil doen alsof je secuur je anticonceptie slikt.
Moiren’ schreef:
13-02-2018 18:52

Verder wil ze alleen weten of ze de komende 18 jaar geld van haar ex kan eisen.
Dat is inderdaad de enige vraag.

Ik dank OLH nog elke dag op mijn blote knietjes dat ik de Russische roulette van hormoongestuurd gedrag versus Ik slik de pil zonder ongewenste zwangerschappen ben doorgekomen.

Elke dag weer.
Kasboom schreef:
13-02-2018 18:20
Heb jij de OP wel gelezen? Ze vraagt niet om tips over haar zwangerschap. Ze vraagt of ze geld van haar ex kan eisen. Big difference.
Dus zou een reactie op die vraag passend zijn. Mijns inziens strekt dat antwoord minder ver dan abortus, egoïstisch, slechte moeder, etc.. want daar vraagt ze óók niet om en deze worden tóch benoemd.

Ze vraagt wat haar juridische rechten zijn. Een legitieme vraag. En met de antwoorden kan zij doen wat zij wil en/of nodig acht. Nu, dan wel in een later stadium. Wie zijn wij om haar vervolgens allerlei zaken als abortus te adviseren, enkel omdat zij niet geheel handige keuzes heeft gemaakt? Ze heeft de middelen, de ruimte en is zich zo te lezen erg bewust van de situatie en het ontstaan ervan. Zij neemt de verantwoordelijkheid voor haar aandeel. Daarnaast is het meer dan een bewuste keuze om het kindje te houden, juist vanwege de situatie.

Ik vind sommige dingen die hier gezegd worden echt grensoverschrijdend.
Marte007 schreef:
13-02-2018 19:07
Dus zou een reactie op die vraag passend zijn. Mijns inziens strekt dat antwoord minder ver dan abortus, egoïstisch, slechte moeder, etc.. want daar vraagt ze óók niet om en deze worden tóch benoemd.

Ze vraagt wat haar juridische rechten zijn. Een legitieme vraag. En met de antwoorden kan zij doen wat zij wil en/of nodig acht. Nu, dan wel in een later stadium. Wie zijn wij om haar vervolgens allerlei zaken als abortus te adviseren, enkel omdat zij niet geheel handige keuzes heeft gemaakt? Ze heeft de middelen, de ruimte en is zich zo te lezen erg bewust van de situatie en het ontstaan ervan. Zij neemt de verantwoordelijkheid voor haar aandeel. Daarnaast is het meer dan een bewuste keuze om het kindje te houden, juist vanwege de situatie.

Ik vind sommige dingen die hier gezegd worden echt grensoverschrijdend.
Kom maar van high horse af hoor. Net zoals jij een mening hebt hebben anderen die ook.
Amant schreef:
13-02-2018 19:20
Kom maar van high horse af hoor. Net zoals jij een mening hebt hebben anderen die ook.
Maar ík moet van 'high horse' af komen? ;-) laten we het vooral niet persoonlijk maken als iedereen een eigen mening mag hebben.
Alle reacties Link kopieren
Moiren’ schreef:
13-02-2018 18:52
Bij een abortus haal je iets er uit, niet er in.

Verder wil ze alleen weten of ze de komende 18 jaar geld van haar ex kan eisen.
Precies. En daarbij denkt ze ook nogal voor haar ex. 'Hij wil dit niet want is nog student'. Als zij besluit om de zwangerschap door te zetten dan is het wel zo netjes om de toekomstige vader in te lichten. Want zij beslist voor hem dat hij vader zal worden en vraagt hier - voor die man überhaupt op de hoogte is - hoeveel ze van hem kan cashen. Wie weet neemt die man zijn verantwoordelijkheid en dan niet alleen financieel. Ik denk dat TO geen zin heeft in gedeeld ouderschap en rekening houden met zijn wensen. Dat doet ze nu al niet, ze vraagt niet eens naar zijn wensen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Marte007 schreef:
13-02-2018 19:07
Dus zou een reactie op die vraag passend zijn. Mijns inziens strekt dat antwoord minder ver dan abortus, egoïstisch, slechte moeder, etc.. want daar vraagt ze óók niet om en deze worden tóch benoemd.

Ze vraagt wat haar juridische rechten zijn. Een legitieme vraag. En met de antwoorden kan zij doen wat zij wil en/of nodig acht. Nu, dan wel in een later stadium. Wie zijn wij om haar vervolgens allerlei zaken als abortus te adviseren, enkel omdat zij niet geheel handige keuzes heeft gemaakt? Ze heeft de middelen, de ruimte en is zich zo te lezen erg bewust van de situatie en het ontstaan ervan. Zij neemt de verantwoordelijkheid voor haar aandeel. Daarnaast is het meer dan een bewuste keuze om het kindje te houden, juist vanwege de situatie.

Ik vind sommige dingen die hier gezegd worden echt grensoverschrijdend.
+100000000000
MollyMalone schreef:
13-02-2018 16:12
Vreemd trouwens dat de pil, die toch ooit in de markt is gezet als middel om vrouwen te emanciperen, inmiddels een soort get-out-of-jail-free-card is geworden voor sommige mannen. Vrouw is aan de pil, dus man is vanaf nu ontslagen van iedere verantwoordelijkheid. Hoogste tijd voor de mannenpil.

Abortus idem: hoe kan het dat dat als pressiemiddel wordt ingezet? Wat is er gebeurd met baas in eigen buik?

Maar goed, off topic.
Je hebt gelijk hoor behalve dat het niet de mannen zijn die de free-card gebruiken maar juist een beperkte groep vrouwen op internet dat op die manier plaatsen. Je hoort er eigenlijk nooit mannen over. Maar inderdaad erg vreemd.
Oudblond schreef:
13-02-2018 19:41
Precies. En daarbij denkt ze ook nogal voor haar ex. 'Hij wil dit niet want is nog student'. Als zij besluit om de zwangerschap door te zetten dan is het wel zo netjes om de toekomstige vader in te lichten. Want zij beslist voor hem dat hij vader zal worden en vraagt hier - voor die man überhaupt op de hoogte is - hoeveel ze van hem kan cashen. Wie weet neemt die man zijn verantwoordelijkheid en dan niet alleen financieel. Ik denk dat TO geen zin heeft in gedeeld ouderschap en rekening houden met zijn wensen. Dat doet ze nu al niet, ze vraagt niet eens naar zijn wensen.
Ze had alleen het zaad nodig.
Marte007 schreef:
13-02-2018 19:29
Maar ík moet van 'high horse' af komen? ;-) laten we het vooral niet persoonlijk maken als iedereen een eigen mening mag hebben.
Lees je eigen post nog eens.
Moiren’ schreef:
13-02-2018 19:45
Ze had alleen het zaad nodig.
Al zóu dat zo zijn: en nu?

Mannen die geen condooms gebruiken zijn nu eenmaal zeer makkelijke gratis zaaddonoren. :)

Deal with it please.
Gebruiken jullie mannen dan allemaal een condoom elke keer als je seks hebt en ervaar je dat niet als motie van wantrouwen?
Ik vind het raar dat wanneer je als stel samen beslist dat je niet voor een kind gaat en er dus anticonceptie wordt gebruikt je er als man kennelijk niet op mag vertrouwen dat je partner jouw niet-kinderwens respecteert. Een ongelukje kan altijd gebeuren maar ik vind dat ex best had mogen verwachten dat TO een bijsluiter leest. Als zij voor de sec had aangegeven dat de pil mogelijk niet zou werken en dat ie voor alle zekerheid beter ook een condoom kon gebruiken, dan was het idd samen risico lopen. Nu heeft hij vertrouwen gehad in TO en haar pilgebruik. Is dat echt zo dom? En vertrouw je er als vrouw dan ook niet op dat er niet stiekem gaatjes in je condoom geprikt zijn?
Alle reacties Link kopieren
Lotus90 schreef:
13-02-2018 19:50
Al zóu dat zo zijn: en nu?

Mannen die geen condooms gebruiken zijn nu eenmaal zeer makkelijke gratis zaaddonoren. :)

Deal with it please.
Waar moet hij mee dealen. Hij weet niet van de zwangerschap! TO vertelt dat hij het niet wil terwijl ze hem nog niet eens ingelicht heeft. Dus hij dealt nu enkel met het feit dat TO zijn ex is en dat ze nog even lekker van bil gegaan zijn. Meer weet hij niet. En kom op zeg: ze is aan de pil, tijdens hun relatie gebruikten ze geen andere anticonceptie. De enige reden die ik zie om die ene keer wel een condoom gebruikt is het risico op een SOA, niet op zwangerschap.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Seks is iets wat je beide doet, en waar je beide de consequenties van moet dragen. Dus je bent ook beide verantwoordelijk. De kans dat met verantwoord pilgebruik en een goed condoom, je zwanger raakt of besmet met een SOA is zeer klein.

Seks is heel lekker en heel fijn, maar is niet iets wat je zomaar zonder consequenties kunt doen.
Rooz94 schreef:
12-02-2018 22:40
Ik heb geen verstand van rechten op dit gebied, maar ik wilde zeggen: succes meid en volg je hart!!
Ja want dan komt het echt, echt eeecht altijd goed! Ik zou er wat liefs voor over hebben als ik bij sommige keuzes in mijn leven mijn verstand had gevolgd ipv mijn destijds naïve hart. Had ik maar vanuit mijn kind en de omstandigheden gedacht ipv mijn egoïstische fantasieën die ik zo mooi in mijn straatje kon passen destijds. Abortus is moord, liefde is genoeg. Nou nee dus, ik had alle liefde van de wereld maar de rauwe werkelijkheid als alleenstaande moeder zonder vader in beeld, weinig geld, mogelijkheden etc, overschaduwde al snel mijn zelfbedachte sprookje.

Toen al snel het besef na de geboorte tot me doordrong dat ik mijn kind dit leven "aangedaan" had in deze omstandigheden en hoe egoistisch die keuze was voelde ik me afschuwelijk schuldig. Als ik maar een moment met mijn verstand had kunnen en vooral had willen bedenken wat mijn keuze voor mijn kind inhield was het er niet geweest. Uiteindelijk is alles meer dan goed gekomen Godzijdank, maar we zijn er niet zonder kleerscheuren vanaf gekomen. De harde werkelijkheid is dat liefde alleen niet genoeg is en je hart volgen soms meer schade kan veroorzaken dan je kunt voorzien. Zeker waar het kinderen betreft die niets te kiezen hebben en waar jij de keuze voor maakt. Die dragen in het ergste geval voor de rest van hun leven op voor de keuze die moeder vanuit het hart maakte.
Het is net of de meesten hier een pavlovreactie hebben ontwikkeld voor dit soort topics en nu zo heftig reageren dat het zo'n slechte situatie is en TO het zo slecht gaat doen. Ik lees eigenlijk nog niet zo veel superschokkends.

26 jaar, huis, inkomen.

St. Janskruid nemen en dan gelijk tot labiele psychisch onstabiele moeder gebombardeerd worden. Er worden miljoenen antidepressiva voorgeschreven in ons land, ook aan zwangeren en ouders. Een beetje St. Janskruid slikken hoeft nog nergens op te wijzen. Wél is het natuurlijk belangrijk om erover na te denken of je wel voldoende psychisch stabiel bent om een kind in je eentje op te voeden.

Ex, ja vertellen natuurlijk. Je vraag over alimentatie schoot bij velen in het verkeerde keelgat waardoor er waarschijnlijk meteen het slechtste van je gedacht wordt en ja, dat komt gewoon slecht over. Eerst aan het geld denken en niks over omgang. Dat is wel het belangrijkste om over na te denken voor je kind. Niet 'krijg ik geld of niet' maar 'hoe gaat het voor mijn kind zijn dat hij/zij in deze situatie opgroeit?' Maar het was wel je enige vraag, over dat geld, dus....dan lijkt je situatie toch niet zo heel goed.
forumfossiel schreef:
13-02-2018 20:00
Gebruiken jullie mannen dan allemaal een condoom elke keer als je seks hebt en ervaar je dat niet als motie van wantrouwen?
Ik vind het raar dat wanneer je als stel samen beslist dat je niet voor een kind gaat en er dus anticonceptie wordt gebruikt je er als man kennelijk niet op mag vertrouwen dat je partner jouw niet-kinderwens respecteert. Een ongelukje kan altijd gebeuren maar ik vind dat ex best had mogen verwachten dat TO een bijsluiter leest. Als zij voor de sec had aangegeven dat de pil mogelijk niet zou werken en dat ie voor alle zekerheid beter ook een condoom kon gebruiken, dan was het idd samen risico lopen. Nu heeft hij vertrouwen gehad in TO en haar pilgebruik. Is dat echt zo dom? En vertrouw je er als vrouw dan ook niet op dat er niet stiekem gaatjes in je condoom geprikt zijn?
Het hoeft niet per se over vertrouwen te gaan. Als man zou je ook moeten weten dat de pil niet altijd en zeker niet onder alle omstandigheden 100% betrouwbaar is. Dat er dus altijd iets mis kan gaan. Als je dat risico niet wil nemen dan zou je een condoom moeten gebruiken naast de pil.
Amant schreef:
13-02-2018 19:49
Lees je eigen post nog eens.
Gedaan.. en de reactie was niet op een post van 'Amant'.
Laten we daarmee afsluiten want, om het dan toch een tikkeltje persoonlijk te maken, ik zit niet te wachten op een viva-forum-vete of iets in die trant.
Marte007 schreef:
13-02-2018 20:23
Gedaan.. en de reactie was niet op een post van 'Amant'.
Laten we daarmee afsluiten want, om het dan toch een tikkeltje persoonlijk te maken, ik zit niet te wachten op een viva-forum-vete of iets in die trant.
Achter je eigen overtuigingen blijven staan in een discussie heeft helemaal niets met een vete te maken.
Amant schreef:
13-02-2018 20:29
Achter je eigen overtuigingen blijven staan in een discussie heeft helemaal niets met een vete te maken.
Klopt helemaal, mits je het dan niet persoonlijk maakt.
forumfossiel schreef:
13-02-2018 20:00
Gebruiken jullie mannen dan allemaal een condoom elke keer als je seks hebt en ervaar je dat niet als motie van wantrouwen?
Ik vind het raar dat wanneer je als stel samen beslist dat je niet voor een kind gaat en er dus anticonceptie wordt gebruikt je er als man kennelijk niet op mag vertrouwen dat je partner jouw niet-kinderwens respecteert. Een ongelukje kan altijd gebeuren maar ik vind dat ex best had mogen verwachten dat TO een bijsluiter leest. Als zij voor de sex had aangegeven dat de pil mogelijk niet zou werken en dat ie voor alle zekerheid beter ook een condoom kon gebruiken, dan was het idd samen risico lopen. Nu heeft hij vertrouwen gehad in TO en haar pilgebruik. Is dat echt zo dom? En vertrouw je er als vrouw dan ook niet op dat er niet stiekem gaatjes in je condoom geprikt zijn?
Je kan er natuurlijk best blindelings op vertrouwen dat het wel goed zit en op één paard wedden (de verantwoordelijkheid voor de anticonceptie alleen bij de vrouw neerleggen). Dat gaat vaak goed. Maar soms ook niet. Persoonlijk ben ik van mening dat je altijd samen verantwoordelijk bent voor anticonceptie. Maar dat je vooral ook moet kijken naar wat je zélf kan doen om een zwangerschap te voorkomen. Als jij geen kind wil, zorg jij ook zelf voor anticonceptie.

Ik heb altijd trouw de pil geslikt (iedere ochtend op precies hetzelfde tijdstip), kende de bijsluiter uit mijn hoofd en keek goed uit met antibiotica, overgeven en diarree. Mijn ex-vriend wist hoe geobsedeerd ik daarmee was. Hij zag me de pil ook innemen als ik bij hem logeerde. Toch gebruikten wij daarnaast altijd condooms. Hij studeerde en ik was 17-18 jaar en zat nog op school. Logisch dat wij GEEN risico’s wilden nemen. Hij wist dat ik geen abortus zou plegen bij een ‘ongelukje’. Dus hij was verantwoordelijk genoeg om altijd genoeg condooms in huis te hebben.

Ik ben in de 10 jaar dat ik seksueel actief ben nog nooit zwanger geraakt. Niet alleen ik, maar ook mijn ex-partners hebben namelijk hun verantwoordelijkheid genomen wat betreft anticonceptie. Ik ben heel open en eerlijk over het feit dat ik niet voor een abortus zou kiezen. Dus een man weet van te voren waar hij aan begint.

Maar goed: ik heb alleen seks met een man die ik vertrouw. Helaas kan je vertrouwen beschaamd worden. Dus vertrouw ik altijd net iets meer op mezelf dan op een ander. Ook kan er altijd onbedoeld iets misgaan. Daarom zou ik een man niet alleen laten opdraaien voor anticonceptie (als ik niet zwanger wil raken van hem).
anoniem_653d64b2a443c wijzigde dit bericht op 13-02-2018 20:41
0.02% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
normandina schreef:
13-02-2018 20:13
Ik zou er wat liefs voor over hebben als ik bij sommige keuzes in mijn leven mijn verstand had gevolgd ipv mijn destijds naïve hart. Had ik maar vanuit mijn kind en de omstandigheden gedacht ipv mijn egoïstische fantasieën die ik zo mooi in mijn straatje kon passen destijds. Abortus is moord, liefde is genoeg. Nou nee dus, ik had alle liefde van de wereld maar de rauwe werkelijkheid als alleenstaande moeder zonder vader in beeld, weinig geld, mogelijkheden etc, overschaduwde al snel mijn zelfbedachte sprookje.
Goed om lezen dat het uiteindelijk goed met jullie gekomen is. Maar dit is precies wat veel reageerders zeggen. Ik hoop dat jouw ervaringsverhaal TO aan het denken zet. Dat ze als een volwassen vrouw de man die hier ook in verwikkeld is, op de hoogte brengt, zijn standpunt aanhoort en beslissingen neemt vanuit haar verstand.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
TO, als de vader wel zijn deel van de zorg op zich wil nemen (bij co-ouderschap), dan moet jij alimentatie aan hem betalen.
Degene die het meeste verdient, draagt bij in de kosten van de ander.
TO is een vrouw van 26 jaar met een huis en een inkomen. Natuurlijk moet ze goed nadenken of ze alleenstaand moederschap wel ziet zitten.

Mocht ze ervoor kiezen om dit kindje te houden, betekent dat niet automatisch dat ze haar verstand niet gebruikt. Het is echt geen drama om in een stabiele, gezonde situatie alleen een kind op de wereld te zetten. Het leven + geluk is niet maakbaar, maar je moet er wel het beste van maken. Dat kan ook heel goed in je eentje met een kind, als dat is wat je wil.

Van te voren weet je overigens nooit hoe het leven zal lopen, ook als je wél in ‘de ideale situatie’ zit kan dat veranderen. Dan zal je moeten roeien met de riemen die je hebt. Voor een kind kiezen is altijd egoïstisch. Of je dat nou alleen of met zijn tweeën doet. Een kind is absoluut niet per definitie slechter af met één ouder ipv twee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven