Sex issues overheersen relatie [lege OP]

09-12-2024 17:01 52 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt voor de reacties en tips
moderatorviva wijzigde dit bericht op 10-12-2024 08:33
Reden: OP (grotendeels) verwijderd, maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva.
97.39% gewijzigd
Weet niet of het veel beter gaat worden. Lees dit maar eens door: seks/help-man-ontevreden-update/list_messages/508732

Precies hetzelfde.
Dat klinkt wel heel dwangmatig allemaal. Dwingend ook. Niet fijn.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Ik ken niemand die dit soort issues op een goede manier heeft kunnen oplossen. Persoonlijk vind ik nee een prima antwoord, maar degene die het idee heeft te weinig te krijgen (of minder dan hij wenst), kan zich daar niet bij neerleggen, blijft opmerkingen maken, waardoor de druk bij de ander alleen maar meer wordt opgevoerd.
Waarom m.u.v. relatietherapie? Jullie komen er samen niet uit zo te lezen. Als het elke maand een issue is, is dat voor beiden toch enorm frustrerend?

Het valt mij op in je verhaal dat seks iets is dat vooral voor hem gebeurt. Maar m.i. is het met seks zoals met kinderen: geen twee keer volmondig ja is nee. Hij lijkt dat niet helemaal te accepteren, en jullie lijken allebei het idee te hebben dat je het een aantal keer in de week moet doen.
Vind jij het ook nog leuk? Voel je dat je nee mag zeggen?
En wat is zijn behoefte; is het puur lust, of is seks ook zijn manier om verbonden te zijn en zich geliefd te voelen?
What a nuanced anxiety
Zin om hem wel even met zijn zaakje te helpen? Hahaha gatsie wat een turn off. :rofl:
Wat zegt hij ervan dat jij eraan denkt de relatie op te blazen omdat hij te dwingend en overheersend is over dit onderwerp?

Waarom telt alleen de kwantiteit en niet de kwaliteit?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik lees niet zoveel raars eigenlijk, jullie hebben regelmatig seks naar redelijke tevredenheid als ik het zo lees. Hij zou wat spontaner willen en wat spannender maar jullie leven nodigt daar niet zo voor uit dus daar zal hij genoegen mee moeten nemen.
JIj was ziek, hij heeft zin en vraagt of jij hem even wil helpen. JIj zegt nee en hij mokt even.
Nou en?
Jij mag nee zeggen, hij mag mokken.
Ik zie daar niet echt een probleem in.
.
Yakuzakiko schreef:
09-12-2024 19:59
Zin om hem wel even met zijn zaakje te helpen? Hahaha gatsie wat een turn off. :rofl:
Tja, welke benaming je ook gebruikt voor de zaak, heel charmant is het nooit.
"Helpen met zijn zaakje" kan dan best denk ik.
.
Rooss4.0 schreef:
09-12-2024 20:02
Ik lees niet zoveel raars eigenlijk, jullie hebben regelmatig seks naar redelijke tevredenheid als ik het zo lees. Hij zou wat spontaner willen en wat spannender maar jullie leven nodigt daar niet zo voor uit dus daar zal hij genoegen mee moeten nemen.
JIj was ziek, hij heeft zin en vraagt of jij hem even wil helpen. JIj zegt nee en hij mokt even.
Nou en?
Als je een beetje tussen de regels doorleest (of nou ja, nog niet eens eigenlijk, TO schrijft er gek van te worden en dat ze allebei al meerdere keren hebben geroepen maar te moeten scheiden) dan zie je toch wel dat dit wel degelijk een probleem is?
Die drie keer per week, is dat omdat jij dat echt wil of doe je het omdat hij dat wil?
Rooss4.0 schreef:
09-12-2024 20:04
Tja, welke benaming je ook gebruikt voor de zaak, heel charmant is het nooit.
"Helpen met zijn zaakje" kan dan best denk ik.
Ik vind de hele vraag een turn off.
Yakuzakiko schreef:
09-12-2024 20:15
Ik vind de vraag nog niet eens zo'n turn off.
Maar wel het kleuter-gedoe van "ik heb vorige week, niet gemogen en nu ook al amper 2 keer".

Ik wist niet dat je seks moest behandelen als een boekhouding.
Waarbij je je als een kleuter gaat gedragen als je boekhouding niet matcht in je hoofd.
Is dit nu later?
Christus nog aan toe zeg, 12 jaar samen, een kind en minimaal 3x per week seks. Die vent mag in z’n handjes knijpen. En ja, ik weet dat je niet moet vergelijken blabla, maar kom op zeg, die vent heeft echt 0,0 te klagen. Hij helpt TO’s zin eigenhandig om zeep zo.
Op mij komt het wat veeleisend over.
Niet iedereen is hetzelfde, en als jullie op deze manier beide tevreden zijn, is het prima, maar dat is niet zo.
Drie keer per week is ver boven het gemiddelde voor stellen die al zo lang samen zijn.
Drie keer per week. En dan mokken dat het niet spannend genoeg is. Niet spontaan genoeg. Mokken als het een keer maar twee keer per week is. Erg veeleisend allemaal.
Ik zou er zelf in ieder geval geen zin in hebben op deze manier.
Voelt een beetje alsof het nooit goed genoeg is.
jufjoke wijzigde dit bericht op 09-12-2024 20:22
9.24% gewijzigd
Rooss4.0 schreef:
Nou en?
Ik zou er zeker wel een probleem mee hebben als mijn man blijft zeuren over seks en gaat mokken als dat niet 3x per week gebeurt. En als hij dan begint over 'helpen met z' n zaakje' vergaat de lust me al helemaal. Dat ie dat zelf niet snapt zeg. Rot een eind op met je zaakje, dat is wat ik dan denk.
.
impala schreef:
09-12-2024 20:22
Ik zou er zeker wel een probleem mee hebben als mijn man blijft zeuren over seks en gaat mokken als dat niet 3x per week gebeurt. En als hij dan begint over 'helpen met z' n zaakje' vergaat de lust me al helemaal. Dat ie dat zelf niet snapt zeg.
Plus: beide partijen hebben al diverse keren geopperd te willen gaan scheiden vanwege de seks. Ik weet niet of ze daar gewoon absurd snel mee dreigen, maar hoezo geen probleem?
Vervelend voor je dat jullie niet op 1 lijn liggen.
Ik neem mijzelf even als voorbeeld, mijn partner en ik gaan zoals het leven loopt. Soms seks 1 keer in de 3 weken, soms 3 keer per week. Het is niet te plannen, of steeds 'spontaan'. Spontaan werkt alleen als je beide spontaan zin hebt, bij jullie klinkt het alsnog als voorbedachte rade. Omdat je partner een bepaald beeld heeft bij hoevaak hij seks wil hebben en teleurgesteld is, als jij daar niet aan voldoet.
Jouw man mag beter leren omgaan met zijn seksualiteit, hier zijn cursussen voor. Laat hem eens inlezen op de Vallei training.
Hier neemt hij regie terug en hoeft hij zich niet te laten leiden door die voortplantingsdrift.
Jufjoke schreef:
09-12-2024 20:24
Plus: beide partijen hebben al diverse keren geopperd te willen gaan scheiden vanwege de seks. Ik weet niet of ze daar gewoon absurd snel mee dreigen, maar hoezo geen probleem?
Ik kan anders wel geloven dat als hij al 12 jaar lang niet erg tevreden is over welke seks, hoe vaak, hoe spannend, ... het woord "scheiden" na een tijd valt.
En dat je dat drammerige "het moet 3 keer per week, anders matcht zijn boekhouding niet" ook wel eens zat raakt.

En dat hij héél misschien elders wel iemand anders vindt die daar wél in kan of wil meegaan.
Al was het maar voor een beperkte tijd, maar dat mag hij dan mooi zelf gaan ondervinden.
Is dit nu later?
God allejezus wat onaantrekkelijk. Een vriendin van mij had ook zo’n man. Dat is niet goedgekomen.

Daar kwamen op een gegeven moment toestanden langs als ‘jij wil (vul maar in)? Dat doen we alleen als we eerst meer seks hebben’.

Koop een satisfier en laat meneer maar even een tijdje z’n eigen zaakje bepotelen.
Ik vind het ook erg onaantrekkelijk. Dat je überhaupt klaagt terwijl je het goed hebt.

Maar dit kan niet zijn dat je daar nu pas te horen krijgt, zijn onvrede. Ergens moet dat vanaf het begin duidelijk zijn geweest dat hij bepaalde niveau acht. Hebben jullie het eerder wel eens besproken? En ook tijdens je zwangerschap, dat seks frequentie anders kan zijn? Wat is realistisch en wat niet? Dram je dan door of steun je de ander hierin?

Als je met dit soort dingen niet op één lijn zit dan zal je relatie nooit in balans komen.
Yakuzakiko schreef:
09-12-2024 20:15
Dat mag. En dan zeg je "nee" en dat mag ook.
.
Jufjoke schreef:
09-12-2024 20:24
Schijnbaar is het probleem dus niet groot genoeg.

Soms word je even "gek" van je vent, tja, ik vind dat allemaal echt niet zo heel problematisch.
Maar het staat TO natuurlijk altijd vrij bij hem weg te gaan.
.
Rooss4.0 schreef:
Nou en?
Het gaat hier soms ook over en weer zo. Dan weer zeg of doe ik iets waardoor bij hem de lust verdwijnt, dan weer andersom.
Ik ben niet meer van spontaan, ouder, ik ruik niet altijd zo fris meer vind ik en na een avondje zwaar tafelen wordt het ook niks meer. Wij hebben dus andere momenten en inplaats van vaak is het nu meer wat langer.
Ik zie geen reden tot paniek of iets zorgelijks.
Firm believer in: you shouldn't have bothered me to begin with.
Rooss4.0 schreef:
09-12-2024 21:15
Dat mag. En dan zeg je "nee" en dat mag ook.
En als de één nee zegt en de ander daar van baalt, mag van mij ook best. Maar ga daar de nee-zegger niet mee lastig vallen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven