Simpel contact via relatiesite?

18-10-2017 13:10 22 berichten
-
anoniem_356413 wijzigde dit bericht op 24-05-2018 23:36
99.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het, in jou geval gewoon voorzichtig proberen. Er zijn dating sites voor elke leeftijdsgroep.
En is het toch niets voor jou dan kan je er altijd toch weer mee stoppen?
Maar helemaal niets doen en wachten tot er een top vent bij jou zomaar aanbelt en voor de deur staat is niet een echte optie ha ha.

Gewoon doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het, in jou geval gewoon voorzichtig proberen. Er zijn dating sites voor elke leeftijdsgroep.
En is het toch niets voor jou dan kan je er altijd toch weer mee stoppen?
Maar helemaal niets doen en wachten tot er een top vent bij jou zomaar aanbelt en voor de deur staat is niet een echte optie ha ha.

Gewoon doen.
Gewoon proberen en er zelf achterkomen dat het niet werkt. Meer herkenbaar als iemand die langzaam weer toe is aan een nieuwe relatie maar het misschien nog iets te spannend vindt.
Veel plezier met daten:)
Alle reacties Link kopieren
Het overgrote deel van de mensen staan op een relatie site omdat ze een relatie willen. Er staan er ook een aantal die alleen uit zijn op seks.

Relatie sites zijn niet bedoeld om vriendschap te zoeken. Daar zijn andere sites voor. Al kan het natuurlijk voorkomen dat het niet genoeg klikt voor een relatie en dat men dan toch besluit vrienden te blijven.

Als jij van te voren al weet dat je hooguit een kopje koffie wil drinken dan zit je dus gewoon de tijd van een ander die wel een relatie en / of seks wil te verdoen. Je houdt een ander voor de gek en dat is niet zo'n aardige eigenschap. En als je wel eerlijk bent in je profiel dan krijg je waarschijnlijk weinig reacties.
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik lees zoek je iemand om gewoon lekker mee te mailen/chatten/etc.
beetje flirten, spannende vragen stellen etc. meer niet.
Daar zijn er toch genoeg van. in alle leeftijdsklasses. Ieder heeft wel wat.
Wees duidelijk in wat je verwacht. succes!
Wie goed doet, wie goed ontmoet.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
18-10-2017 13:40
Het overgrote deel van de mensen staan op een relatie site omdat ze een relatie willen. Er staan er ook een aantal die alleen uit zijn op seks.

Relatie sites zijn niet bedoeld om vriendschap te zoeken. Daar zijn andere sites voor. Al kan het natuurlijk voorkomen dat het niet genoeg klikt voor een relatie en dat men dan toch besluit vrienden te blijven.

Als jij van te voren al weet dat je hooguit een kopje koffie wil drinken dan zit je dus gewoon de tijd van een ander die wel een relatie en / of seks wil te verdoen. Je houdt een ander voor de gek en dat is niet zo'n aardige eigenschap. En als je wel eerlijk bent in je profiel dan krijg je waarschijnlijk weinig reacties.

Goede opmerking.
Inderdaad even goed zoeken dat ze de juiste uitkiest.

En dan eerlijk aangeven wat ze zoekt. Zodat iedereen gelijk weet wat de bedoeling is.
Alle reacties Link kopieren
Hou er rekening mee dat je met dit wensenpatroon vermoedelijk veel bezette mannen zult aantrekken, exemplaren met open vizier en exemplaren met gesloten vizier.

Tevens valt het me op dat het met de ene persoon met wie je wel precies deze klik had, het niet is geworden. Wat is het dan niet geworden? Waarom moest het dan iets worden, of waarom moest het meer worden? Kennelijk moest het toch iets worden dat het niet simpelweg al was (een fijn contact).

Het leest op mij eigenlijk vooral alsof je geen haast wil maken, geen pijn wil hebben van verwachtingen die niet waargemaakt (kunnen) worden. Daar zul je veel verwante zielen mee kunnen vinden, dat is helemaal niet ongebruikelijk.
Sugarmiss, dat is precies de reden dat ik deze vraag stel. Ik zou dat zeker wel vermelden, precies omdat ik wil dat iemand dat weet. Het is bij mij nog niet zo doelgericht als bij de meeste mensen die zich inschrijven.
Alle reacties Link kopieren
nee,het is niet raar,maar wel lastig.ik heb het ook weleens gedaan,maar de heren wilden allemaal al vrij snel meer en gezellig kletsen bleek elke keer een schetsvertoning om een hoger doel te bereiken.ik heb er geen enkel leuk contact aan overgehouden. maar dat kan ook pech/toeval zijn. er zullen best ergens mensen rondlopen die hetzelfde willen als jij.niet geschoten is altijd mis.
Kerol, wel een goede vraag van jou: ik ontmoette iemand spontaan, leuke klik. Het begincontact was leuk, toen het iets meer leek te gaan worden, werkte dat voor beide niet.
Clueless: dat is misschien het moeilijke: niet toe zijn aan een relatie betekent vaak: wel zoeken naar los-vaste contacten, eenmalig e.d.
Dat is nu juist wat ik niet zoek en niet wil aantrekken.
Alle reacties Link kopieren
Dat noemde men ook wel scharrelen. Wees duidelijk in jouw contactadvertentie/profieltekst naar wat je wel en niet zoekt op korte termijn en op eventueel lange termijn. En kijk naar wat de andere persoon doet en schrijft. Wees eerlijk naar jezelf m.b.t. wat je accepteert en verwacht niet dat de ander zomaar zijn leven aanpast om aan jouw acceptatie eisen te voldoen.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Als ik zo de verschillende reacties lees,denk ik dat ik er beter nog even mee kan wachten tot ik er ook aan toe ben om te gaan daten. Dat daten hoeft voor mij nu nog niet zozeer. Wat ik eigenlijk leuk vind is dat contact met een man, gewoon licht, luchtig, niet teveel gedoe. Waarschijnlijk toch lastig aan de andere kant voor een man met iemand (mij) die verder eigenlijk nog niets wil.
Bedankt voor de reacties!
anoniem_356413 wijzigde dit bericht op 18-10-2017 14:08
0.36% gewijzigd
Ps Max1984, die leuke vent aan de deur ( over een paar jaar dan), dat zou natuurlijk ideaal zijn 😂!
Alle reacties Link kopieren
laverneb schreef:
18-10-2017 14:06
Ps Max1984, die leuke vent aan de deur ( over een paar jaar dan), dat zou natuurlijk ideaal zijn 😂!
.

Ha ha. Ja dat zou wat zijn.

Zal dan wel weer een man zijn van een energie leverancier. Of je wil overstappen. :-D
Alle reacties Link kopieren
Maar als je toch al denkt dat je over een paar jaar wel een leuke man wil waarom dan nu eigenlijk nog niet?

Nu niet over een paar jaar wel klinkt alsof je verwacht dat een relatie iets negatiefs aan je leven toe voegt waar je klaar voor moet zijn.
In plaats van een relatie is fijn want het voegt iets leuks toe aan je leven.
Waarom zou je een leuke toevoeging aan je leven willen uitstellen?

Ik snap dat je eerst tijd nodig hebt om over je oude relatie heen te komen maar het is nu 2 jaar geleden dat je gescheiden bent.

Eigenlijk kom je op mij over als ik wil wel een relatie maar ik wil niet te wanhopig overkomen en ik wil ook geen gedoe en ik wil ook niet snel samen wonen.

Je ziet het heel veel op dit forum. Vrouwen die eigenlijk gewoon een relatie willen. Niet wanhopig over willen komen. Daarom zeggen dat ze ook openstaan voor scharrelen. Jij dan niet. Jij vervangt scharrelen door koffie drinken. Vervolgens denkt zo'n man ha fijn scharrelen wil ik wel maar een relatie niet.

Vervolgens wordt zo'n vrouw smoorverliefd en komt dan hier vragen hij zegt dat hij geen relatie wil en alleen wil scharrelen maar hij doet x en y dus wil hij vast wel een relatie denken jullie ook niet.
En dat x en y klampen ze zich helemaal aan vast. Vervolgens zijn ze teleurgesteld dat hij meent wat hij zegt en echt geen relatie wil.

Als je wel een relatie wil kan je maar beter eerlijk zijn tegen je zelf en tegen een man anders schep je alleen maar verkeerde verwachtingen en zal je teleurgesteld raken.

En nee als je je inschrijft op een dating site hoef je echt niet binnen een half jaar samen te wonen. Ook dan kan je eerst gewoon rustig aan daten, elkaar leren kennen, besluiten of je elkaar überhaupt leuk genoeg vindt om een relatie aan te gaan. Heel rustig aan en zien wat de toekomst brengt.

Maar wat ik in mijn eerdere post al zei als je echt geen relatie wil nog dan moet je dat niet gaan doen.
Sugarmiss, je geeft mooie eyeopeners, dank daarvoor.
Je hebt gelijk in een ding: ik zou inderdaad een relatie willen, maar nu nog niet met bijbehorende verwachtingen wederzijds. Dat “kopje koffie” van mij, daarbij had ik nog niet in de gaten dat het inderdaad op hetzelfde neerkomt als een uitnodiging tot vrijblijvend scharrelen en zelfs dat wil ik niet. Waarom wil ik dat niet? Precies om de reden die jij aangeeft: de spontane scharrel die ik nog niet zo lang geleden had, begon als vrijblijvend, leuk en gezellig contact. Eerst leek hij verliefd, toen kreeg ik verliefde gevoelens, waarop hij weer afstand nam. Wederzijds geen verwachtingen hebben bleek voor beide toch lastig. Ik kon daar (nog) niet goed mee omgaan, het was te onduidelijk voor mij.
Iemand anders sprak al over mijn “voorzichtig” zijn, dat klopt.
De grootste reden dat ik er nog niet aan toe ben is naar mijn idee dat ik vanwege gezondheidsredenen nog niet veel energie heb om te investeren in het leren kennen van iemand maar daarnaast ook de prioriteit van zorg/stabiliteit voor kinderen voor wil laten gaan. Over een aantal jaar zal dat anders zijn.
Maar het onzekere van opnieuw beginnen speelt toch ook mee. Dat zal met de loop van de jaren niet zoveel anders zijn denk ik.
Ik ben wel tot de conclusie gekomen dat op een datingsite ik nog niet echt ga vinden wat ik zou zoeken: namelijk vrijblijvend wat app/mailcontact voor de gezelligheid en een beetje dollen over en weer. Dat werkt niet als het nergens toe leidt en ik wil zeker niet iemand het gevoel geven aan het lijntje gehouden te worden. Het is nog te vaag en onduidelijk dus daarvoor bij mij.
Je bent in ieder geval niet de enige, ik zoek eigenlijk ook zoiets. We zitten ook nog eens in hetzelfde schuitje; net een lange relatie achter de rug, herstellende van een burn-out dus weinig energie om te investeren, niet echt toe aan een nieuwe relatie maar wel behoefte aan wat laagdrempelig contact.

Misschien moeten wij dan eens gaan chatten... :$
Fijn dat ik niet de enige ben. En dat is zeker toevallig, RikM. Maar volgens mij mag ik hier niet ingaan op jouw overpeinzing ;) .
Misschien wordt het eens tijd voor een nieuw concept voor mensen die wel behoefte hebben aan wat leuk contact, maar nog niet toe zijn aan een relatie (soort non-relatiesite :-? ) . Soort contactloos daten... voor dating-watjes ofzo.
Vroeger had je chatboxen. Weet niet of dat nog bestaat?
Dan kon je gewoon kletsen of een beetje flirten als je je verveelde of eenzaam voelde. Als je klaar mee was zette je het weer uit!

Ook heb je sites wat niet om daten alleen gaat. Ook vriendschap of seks is daar een keuze. Vroeger was dat oa knuz en badoo. Je kan altijd even kijken toch.

Denk je dat je stiekem eigenlijk wel gewoon een fijne partner wil maar dat je gewoon bang bent gekwetst te worden? Dat is logisch na een scheiding denk ik. Maar je zend dan wel tegenstrijdige signaelen uit. Dan word je juist gekwetst.
Als je de juiste tegenkomt gaat er een streep door al je bezwaren.
Merk je dat het niets is na een date verbreek dan gelijk het contact.
Zou hou je ruimte voor de juiste ( ga ook niet voor minder) en staat je tel niet vol met contacten waar je toch niets aan hebt.
Je hebt vast wel vriendinnen waarmee je wat kunt doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven