Single mama van jonge baby en daten

14-01-2020 21:01 133 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond ieder,

2020 Is begonnen, maar aan goede voornemens doe ik niet. Mijn zoontje is vijf weken geleden geboren dus mijn enige voornemen is van en met hem genieten natuurlijk!
De vader en ik zijn niet bij elkaar, we waren 'friends with benefits' en daar is onze zoon uit voortgekomen. Niet gepland, maar hij is er nu eenmaal en ik zou hem niet meer willen missen. Vader is wel als vader in beeld, maar niet als mijn partner.

Nu heb ik ook het plan opgevat om (misschien) dit jaar voorzichtig aan daten te beginnen ... Tijdens de zwangerschap heb ik dat natuurlijk niet gedaan. Ik weet niet of ik überhaupt echt weer de datingmarkt op ga ... mijn vrouwelijke familieleden en vriendinnen pushen wel een beetje ('wij passen wel op!' roepen ze) en stiekem wil ik heel voorzichtig zelf ook wel. Voordat ik zwanger werd ging ik door een hectische tijd waarin ik ook niet datete, dus voor mij is het al ruim tweeënhalf jaar geleden dat ik op date geweest ben. Echter de voornaamste focus ligt nu echt bij zoonlief. Immers, ik ben nog maar net bevallen en mijn kindje is nog zo jong. Desondanks mag je wel met het idee spelen, in praktijk brengen kan altijd nog.

Hoe dan ook, ik ben nu mama en dan liggen de verhoudingen in dateland natuurlijk heel anders dan voor die tijd. Kan me zo voorstellen dat er mannen zijn die niet op een alleenstaande moeder zitten te wachten. Ik ben benieuwd of andere alleenstaande vrouwen met kinderen hier ervaringen mee hebben ... en tips zijn ook welkom.
Alle reacties Link kopieren
syntax18 schreef:
16-01-2020 13:51
Een cuck komt van een vogel waar het mannetje soms zorgt voor kinderen die niet van hem zijn.
En ik zeg niet dat het zo is, maar zo denken veel mannen.




Natuurlijk, maar de meeste mannen willen liever geen single moeder met een baby. De meeste mannen willen niet zorgen voor een kind dat niet van hen is. Dus, de mannen die dat doen worden gezien als wanhopig, omdat ze niets beters kunnen krijgen.
Een koekoeksjong bedoel je. Maar met een koekoeksjong bedoelt men dat de man in kwestie niet weet dat hij het kind van een ander aan het opvoeden is: “Eentje van de melkboer”.

Ik denk dat jij nog heel erg jong bent. Probeer eens boven de 35 een normaal functionerende, normaal uitziende en zelfstandig functionerende partner te vinden zonder een rugzak. Is het niet een kind (of twee, drie) dan is het wel intensieve mantelzorg voor (een) ouder(s), of torenhoge hypotheekstrop om de nek.

Echt hoor, iemand die verantwoordelijk gedrag vertoont en zijn verplichtingen nakomt is het dan wel de minste zorg in datingland.
Nee heb je, ja kun je krijgen
lemoos2 schreef:
16-01-2020 14:18


Ik denk dat jij nog heel erg jong bent. Probeer eens boven de 35 een normaal functionerende, normaal uitziende en zelfstandig functionerende partner te vinden zonder een rugzak. Is het niet een kind (of twee, drie) dan is het wel intensieve mantelzorg voor (een) ouder(s), of torenhoge hypotheekstrop om de nek.
Wel er is een groot verschil tussen zorgen voor een ouder, waar je niet 24/7 mee bezig bent, en waarschijnlijk niet voor 10 jaar.
Of een baby die huilt, poept, plast en meer dan de helft van de dag aandacht of hulp nodig heeft.

Wil je op een date? "Sorry, ik kan geen oppas regelen."
Baby huilt? "kun jij even kijken wat er is? Ik ben moe"
Seks? "Sorry ik ben moe na het zorgen voor de baby"
Kinderen? "Haha, nee, ééntje is genoeg!"

En zoals ik zei, het is een soort catch-22. Een baby heeft aandacht nodig, dus spenderen jullie weinig tijd samen.
Als jullie wel veel tijd samen doorbrengen, waarom is ze niet met haar baby bezig die hopelijk belangrijker is dan een random man?

De meeste mannen willen liever geen single moeder, dus mannen die een singlemoeder daten lijken in de ogen van andere mannen wanhopig.
syntax18 schreef:
16-01-2020 14:25
Wel er is een groot verschil tussen zorgen voor een ouder, waar je niet 24/7 mee bezig bent, en waarschijnlijk niet voor 10 jaar.
Of een baby die huilt, poept, plast en meer dan de helft van de dag aandacht of hulp nodig heeft.

Wil je op een date? "Sorry, ik kan geen oppas regelen."
Baby huilt? "kun jij even kijken wat er is? Ik ben moe"
Seks? "Sorry ik ben moe na het zorgen voor de baby"
Kinderen? "Haha, nee, ééntje is genoeg!"

En zoals ik zei, het is een soort catch-22. Een baby heeft aandacht nodig, dus spenderen jullie weinig tijd samen.
Als jullie wel veel tijd samen doorbrengen, waarom is ze niet met haar baby bezig die hopelijk belangrijker is dan een random man?

De meeste mannen willen liever geen single moeder, dus mannen die een singlemoeder daten lijken in de ogen van andere mannen wanhopig.
Single vaders daten niet in jouw wereld?
Alle reacties Link kopieren
syntax18 schreef:
16-01-2020 14:25
Wel er is een groot verschil tussen zorgen voor een ouder, waar je niet 24/7 mee bezig bent, en waarschijnlijk niet voor 10 jaar.
Of een baby die huilt, poept, plast en meer dan de helft van de dag aandacht of hulp nodig heeft.

Wil je op een date? "Sorry, ik kan geen oppas regelen."
Baby huilt? "kun jij even kijken wat er is? Ik ben moe"
Seks? "Sorry ik ben moe na het zorgen voor de baby"
Kinderen? "Haha, nee, ééntje is genoeg!"

En zoals ik zei, het is een soort catch-22. Een baby heeft aandacht nodig, dus spenderen jullie weinig tijd samen.
Als jullie wel veel tijd samen doorbrengen, waarom is ze niet met haar baby bezig die hopelijk belangrijker is dan een random man?

De meeste mannen willen liever geen single moeder, dus mannen die een singlemoeder daten lijken in de ogen van andere mannen wanhopig.
Ik kan je vertellen dat zorgen voor een dementerende ouder die nog zelfstandig woont meer tijd vraagt dan een kind van een jaar of 11.

Die piepkleine babies blijven niet eeuwig baby. En omdat een baby zo arbeidsintensief is, zijn er ook maar weinig verse ouders met jonge baby op de datingmarkt. Maar zo’n moeder blijft de rest van haar leven moeder. Ik denk echt dat je dan wel in heel bijzondere kringen moet verkeren als je niet één man kent die nooit of te nimmer ‘een alleenstaande moeder’ zou daten. In de beperkte wereld van een studentenhuis ofzo, met als enig multiculti contact de evenoude shoarmaboer tegenover dat studentenhuis. Zoiets. Vandaar dat ik denk dat jij nog heel jong bent.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Als twee volwassen mensen daten en ze hebben beiden of één van hen heeft kinderen dan gaat dat zelden om een baby. Aangezien mensen er doorgaans wel langer dan een jaar na de geboorte over doen om uit elkaar te gaan. Na zo’n scheiding hebben vader en moeder exact dezelfde situatie: ze hebben een kind en gaan daten. En toch heb jij het alleen over moeders en stiefvaders en niet andersom. En ga je er ook nog eens van uit dat er meteen samengewoond wordt én dat de nieuwe partner meteen betrokken wordt bij het kind.

Veel realistischer is volgens mij dat zo’n kind een jaar of 5/6/7 is, ouder gaat daten, kind is de helft van de tijd bij de andere ouder dus oppas is niet nodig en nieuwe partners worden pas later voorgesteld aan het kind en het stel blijft rustig latten. En de ouder in kwestie zorgt voor zijn kind en niet de nieuwe partner.

Jouw zienswijze is werkelijk rechtstreeks afkomstig uit het incelgebeuren waar incels enkel vrouwen kunnen krijgen die een kind van een aap hoger op de rots hebben gebaard en nu een lagere aap zoeken om het kind op te voeden en zo’n incel vindt zo’n vrouw dan nog lager is rang dan hij zelf. En hun eigenwaarde was al niet best. Maar goed, die vinden alle vrouwen toch hoeren want niemand wil met ze neuken.

En ze hebben een feministische golf of 2 gemist
MrDory schreef:
14-01-2020 22:06
Misschien een single vader gaan daten ... die zijn er ongetwijfeld ook.
Dat lijkt mij wel de beste en meest kansrijke optie. Of single mannen zonder kinderen willen daten met een jonge moeder weet ik niet; het lijkt me best ingewikkeld en het is logisch dat kinderloze mannen nog een ideaalbeeld hebben van hun toekomst, maar aan de andere kant: verliefdheid kan ineens als een bom inslaan en dan spelen al die 'ingewikkelde' dingen geen rol meer.

Sowieso zou ik me, als ik jou was, geen zorgen maken. Je bent nog hartstikke jong, je hebt een baby die over vier jaar naar school gaat en tegen die tijd - en dit bedoel ik niet cynisch, het is puur realisme - word je op het schoolplein onder de voet gelopen door de gescheiden vaders. In de tijd dat mijn kinderen naar groep 3 gingen, was een kwart van alle ouders uit de klas al gescheiden of bezig met scheiden, vermoedelijk omdat het 'tropenjaren'-cliché echt klopt. Maar goed, die mensen waren nog jong genoeg (30-40 jaar) om een nieuwe relatie aan te gaan, en dat hebben ze dan ook vrijwel allemaal gedaan. Meestal met iemand die óók kinderen had, want tegen die tijd heeft zo'n beetje iedereen kinderen en is dat geen enkel bezwaar meer.

Ik noem nu het schoolplein, maar het fenomeen 'jonge, gescheiden vader' loopt natuurlijk overal in het wild rond. Ik denk dat deze mannen het alleen maar een voordeel vinden als hun date kinderen heeft, omdat er dan sneller een leuke gezinssituatie gecreëerd kan worden, ook voor hun éigen kinderen.

Kortom, niks aan de hand, je komt vast iemand tegen. En tot die tijd kun je toch gewoon daten voor de lol? Misschien loop je onverwachts alsnog een kinderloze man tegen het lijf, je kunt dit soort dingen hoe dan ook niet sturen.
Alle reacties Link kopieren
Niet hele topic gelezen, maar trek je nergens wat van aan TO! Als jij zou willen daten, waarom niet? Je hebt denk ik al genoeg voor je kiezen gehad het afgelopen jaar en ik zie er geen kwaad in, we leven in 2020 hoor! En er zijn echt wel mannen die niet schrikken van het feit dat je een baby hebt, misschien sommige, maar daar moet je dan ook niks van willen denk ik zo. Ik heb een (nogal ouderwetse) vriendin die toen ik gescheiden was stelde dat ik toch wel alleen bleef tot de kinderen volwassen/de deur uit waren. En dat ik over 10 jaar heus ook nog jong genoeg was. Wat een onzin, alsof je veroordeeld bent tot alleen zijn, omdat je alleenstaande moeder bent (geworden)? Ongeacht de leeftijd van de kinderen, dat maakt in mijn ogen weinig verschil. Dus TO: als je er klaar voor bent, lekker gebruik maken van de aangeboden oppas en daten maar!
Alle reacties Link kopieren
syntax18 schreef:
16-01-2020 14:06
Precies, dus een man die als stiefvader eindigt, wordt gezien als een man met weinig opties. Een wanhopige man. Een man die mag zorgen voor de kind van een andere man.

Ik zit niet in bepaalde "kringen". Ik heb het over de meningen van mannen die ik ken. Jonge en oude mannen van verscheidene afkomsten. Ik vond het juist altijd grappig hoe bijna alle mannen het daarover eens waren.
En hoe zit dat met vrouwen dan? Vrouwen vallen vaak op oudere mannen, ik ook, zo rond de 10 jaar ouder dan ik.
Ik ben 27. Dan heb ik een aanmerkelijke kans om een vent met kinders te treffen, als ik er een kansberekening op los laat.
Immers, die man is dan rond de 37 (dus begin 40 eind 30). En stel: had ik nou GEEN kind gehad. Ben ik dan ook een sneu, wanhopig figuur
die niet beter kan krijgen en andermans welpen ga opvoeden (en n.b.: over zijn eventuele kinders heb ik als stief-figuur niks te zeggen).

Of vinden mannen het wel acceptabel dat de doorgaans jongere dames, die zij zelf ambiëren te daten, WEL voor hun kinders zorgen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven