Single mama van jonge baby en daten

14-01-2020 21:01 133 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond ieder,

2020 Is begonnen, maar aan goede voornemens doe ik niet. Mijn zoontje is vijf weken geleden geboren dus mijn enige voornemen is van en met hem genieten natuurlijk!
De vader en ik zijn niet bij elkaar, we waren 'friends with benefits' en daar is onze zoon uit voortgekomen. Niet gepland, maar hij is er nu eenmaal en ik zou hem niet meer willen missen. Vader is wel als vader in beeld, maar niet als mijn partner.

Nu heb ik ook het plan opgevat om (misschien) dit jaar voorzichtig aan daten te beginnen ... Tijdens de zwangerschap heb ik dat natuurlijk niet gedaan. Ik weet niet of ik überhaupt echt weer de datingmarkt op ga ... mijn vrouwelijke familieleden en vriendinnen pushen wel een beetje ('wij passen wel op!' roepen ze) en stiekem wil ik heel voorzichtig zelf ook wel. Voordat ik zwanger werd ging ik door een hectische tijd waarin ik ook niet datete, dus voor mij is het al ruim tweeënhalf jaar geleden dat ik op date geweest ben. Echter de voornaamste focus ligt nu echt bij zoonlief. Immers, ik ben nog maar net bevallen en mijn kindje is nog zo jong. Desondanks mag je wel met het idee spelen, in praktijk brengen kan altijd nog.

Hoe dan ook, ik ben nu mama en dan liggen de verhoudingen in dateland natuurlijk heel anders dan voor die tijd. Kan me zo voorstellen dat er mannen zijn die niet op een alleenstaande moeder zitten te wachten. Ik ben benieuwd of andere alleenstaande vrouwen met kinderen hier ervaringen mee hebben ... en tips zijn ook welkom.
Ik mag toch hopen dat elke man die hoort dat jij een baby van dan 2/3/4 maanden oud thuis hebt liggen heel hard wegrent. Dat zijn de leuke betrouwbare mannen. De mannen die dat geen probleem vinden, daar moet je niets mee beginnen, want dat klopt niet.
Neem je de baby mee op date? Dan weet hij dat alvast. :proud:
Alle reacties Link kopieren
Eens met Malimois. Het is maar waar je mee bezig bent vlak na je bevalling. Je zoontje is pasgeboren. Geniet nou eens daarvan. Man komt vanzelf wel. Waarom zo geforceerd.
Alle reacties Link kopieren
In de draagdoek, aan de borst en dan op date.

Iesse siempel.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik ben single moeder en was dat net als jij al vanaf de geboorte, maar ik heb het daten nooit echt lekker kunnen combineren met het moederschap. ik verbaas me er ook altijd over dat dat andere vrouwen wel lukt. Zo met werk, huishouden en mijn kinderen blijft er eigenlijk weinig ruimte voor de liefde over en ik moet zeggen dat ik ook zo goed als nooit een leuke man tegenkom.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Ik was op de datingmarkt toen mijn oudste tussen de 1 en 4 jaar was. Een heleboel leuke mannen gedate die daar geen probleem in zagen. Al was het niet allemaal Serieus maar soms ook een tijdje voor de leuk.

Ik heb mijn kind trouwens maar aan 1 voorgesteld en die is er nu 7 jaar later nog steeds :).

Dat gezegd hebbende.... ik zou nog ff wachten tot je weer een beetje uit de hormonen bent. Maar dat is aan jezelf
Alle reacties Link kopieren
Daten na vijf weken....

Ik was al blij met een uur slaap.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Je bent wel erg wanhopig.

Eerst proberen om een FWB aan je te binden door oeps per o geluk zwanger te worden.

Nu dat niet gelukt is ben je 5 weken na de geboorte!!!! Wanneer je nog midden in de kraamtijd zit!!!! En jij je zelf dus alleen druk zou moeten maken om je baby en je herstel aan het denken of je wel aan de man kan komen als alleenstaande moeder en wil je eigenlijk zo snel mogelijk Gaan daten.

Het idee komt van je vriendinnen. Zal wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg niet dat ik daadwerkelijk wil daten NU, maar dat ik alleen maar met het idee speel... en ik vraag niet op kritiek op het feit dat ik erover nadenk. Waar ik om vraag zijn ervaringen van andere moeders, die gedate hebben (toen hun kinderen wellicht wat ouder waren).
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
14-01-2020 21:27
Je bent wel erg wanhopig.

Eerst proberen om een FWB aan je te binden door oeps per o geluk zwanger te worden.

Nu dat niet gelukt is ben je 5 weken na de geboorte!!!! Wanneer je nog midden in de kraamtijd zit!!!! En jij je zelf dus alleen druk zou moeten maken om je baby en je herstel aan het denken of je wel aan de man kan komen als alleenstaande moeder en wil je eigenlijk zo snel mogelijk Gaan daten.

Het idee komt van je vriendinnen. Zal wel.
Maar jij kent mijn situatie toch helemaal niet ... vrij makkelijk oordelen. De FWB is niet iemand met wie ik zou overwegen mijn leven te delen.
Ik heb mijn eigen redenen gehad om het kindje te houden, niet om hem zo nodig te willen binden. Los van dat ik moeder ben geworden, ben ik al vrij lang 'alleen', al heel lang niet gedate, ook voor mijn zwangerschap niet, om uiteenlopende redenen. Het leven is niet maakbaar.
MrDory schreef:
14-01-2020 21:33
Maar jij kent mijn situatie toch helemaal niet ... vrij makkelijk oordelen. De FWB is niet iemand met wie ik zou overwegen mijn leven te delen.
Ik heb mijn eigen redenen gehad om het kindje te houden, niet om hem zo nodig te willen binden. Los van dat ik moeder ben geworden, ben ik al vrij lang 'alleen', al heel lang niet gedate, ook voor mijn zwangerschap niet, om uiteenlopende redenen. Het leven is niet maakbaar.
Het leven is niet maakbaar. Maar je hebt nu een heel duidelijke keuze: wel of niet daten. Je hebt nu een baby en die kun je niet gaan opzadelen met steeds nieuwe dates. Plus wat ik al zei: elke kerel die dit nu gaat willen moet jíj niet willen.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij idd verstandig dat je je nu richt op je kindje en je herstel....
Alle reacties Link kopieren
Saartjepoes2 schreef:
14-01-2020 21:20
Ik was op de datingmarkt toen mijn oudste tussen de 1 en 4 jaar was. Een heleboel leuke mannen gedate die daar geen probleem in zagen. Al was het niet allemaal Serieus maar soms ook een tijdje voor de leuk.

Ik heb mijn kind trouwens maar aan 1 voorgesteld en die is er nu 7 jaar later nog steeds :).

Dat gezegd hebbende.... ik zou nog ff wachten tot je weer een beetje uit de hormonen bent. Maar dat is aan jezelf
Ik ga nu ook absoluut niet daten ;) Ook geen tijd voor, al zou ik het willen proberen.
Wat ik me inderdaad af vraag is hoe mannen tegen de aanwezigheid van kinderen aankijken,
maar jouw ervaring leert dat het geen onoverkomelijk issue hoeft te zijn.
Alle reacties Link kopieren
:popcorn:
Ik werd single met een baby van ong 5 mnd en ook bij mij riep iedereen dat ik moest gaan daten en een man nodig had (excuseee me???)

Pas toen mijn zoontje 2 was ben ik op date gegaan met iemand waar ik vanwege ons contact ook zeker van wist dat t potentie had en die date werd een relatie van 3jr.

Ik zou mij als ik jou was focussen op je baby, lekker ontzwangeren en pas als je in een lekker ritme zit (kind, werk,huishouden) eens voorzichtig gaan daten.
Mannen staan er over het algemeen wel open voor een alleenstaande moeder mits er geen "daddy-drama" is. Dat is mijn ervaring iig.
Alle reacties Link kopieren
Lees heerlijk over de oordelen heen meid, welkom op viva! ;-D

Ik snap je behoefte aan daten over een poosje heel erg goed, al is het maar af en toe een bak koffie of een hapje eten met een leuke man. Een beetje aandacht vindt iedereen lekker.

Het feit dat je een jong kindje hebt zal een hoop mannen afschrikken maar er zijn ongetwijfeld ook beslist mannen die het geen probleem of juist hartstikke leuk vinden.

Even lekker in de plooi komen met je baby en over een paar maandjes zie je wel weer verder. Laat je niet afschrikken en maak lekker gebruik van de aangeboden oppas!
...
Alle reacties Link kopieren
Malinois schreef:
14-01-2020 21:35
Plus wat ik al zei: elke kerel die dit nu gaat willen moet jíj niet willen.
Echt. Wát een onzin.
...
Alle reacties Link kopieren
Still-i-Rise schreef:
14-01-2020 21:38
Ik werd single met een baby van ong 5 mnd en ook bij mij riep iedereen dat ik moest gaan daten en een man nodig had (excuseee me???)

Pas toen mijn zoontje 2 was ben ik op date gegaan met iemand waar ik vanwege ons contact ook zeker van wist dat t potentie had en die date werd een relatie van 3jr.

Ik zou mij als ik jou was focussen op je baby, lekker ontzwangeren en pas als je in een lekker ritme zit (kind, werk,huishouden) eens voorzichtig gaan daten.
Mannen staan er over het algemeen wel open voor een alleenstaande moeder mits er geen "daddy-drama" is. Dat is mijn ervaring iig.
Mijn omgeving zegt inderdaad dat ik nodig moet gaan daten. Moet ook wel zeggen dat sommige mensen (vrouwen vooral) in mijn kring denken dat je geen goed leven krijgt als single moeder en dat een man bijna een noodzaak is.

Daddy-drama is er godzijdank niet! De papa is helemaal verliefd op zijn kind en we gaan over een tijdje kijken hoe/of ons kindje bij hem kan verblijven, ook als ik weer ga werken.
Malinois schreef:
14-01-2020 21:35
Je hebt nu een baby en die kun je niet gaan opzadelen met steeds nieuwe dates. Plus wat ik al zei: elke kerel die dit nu gaat willen moet jíj niet willen.
.
Wáár schrijft TO dat ze haar dates wil voorstellen aan haar baby? Er bestaat gewoon oppas hoor, een avondje af en toe zal baby niet voor zijn leven beschadigen.

En dat van die mannen is nog onzinniger. Alsof TO melaats is of zo, ipv alleen maar moeder.
Alle reacties Link kopieren
als je zin hebt om te daten, gewoon doen.
heb je geen zin, doe je het niet.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou echt het eerste jaar met een newborn echt niet bewust opzoek gaan naar een man. Eerst maar zorgen dat je alles op de rit krijgt met zo’n kleintje.
Alle reacties Link kopieren
Sjiraf schreef:
14-01-2020 21:46
Ik zou echt het eerste jaar met een newborn echt niet bewust opzoek gaan naar een man. Eerst maar zorgen dat je alles op de rit krijgt met zo’n kleintje.

je kunt ook gewoon vrijblijvend daten.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog nooit gemerkt dat een man er problemen mee had dat ik kids heb en anders is t gewoon niet mijn vent.

En tuurlijk mag je daten. Ook als je kind pas 5 weken is. Ik ken iemand die een relatie is aangegaan toen ze hoogzwanger was. Waarom zou dat niet mogen dan?
Alle reacties Link kopieren
Malinois schreef:
14-01-2020 21:15
Ik mag toch hopen dat elke man die hoort dat jij een baby van dan 2/3/4 maanden oud thuis hebt liggen heel hard wegrent. Dat zijn de leuke betrouwbare mannen. De mannen die dat geen probleem vinden, daar moet je niets mee beginnen, want dat klopt niet.
Huh wat? Als je iemand leuk vind wat maakt het dan uit?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven