single parents, deel 22

13-01-2014 19:34 3108 berichten
Hey, we moesten een nieuw deel openen.

Bij deze
Ja, dat ga ik sowieso eerst doen ( informeren hoe duur het wordt). Ach, een iets nieuwere en vooral snellere laptop zou ook wel weer fijn zijn. Als ik er 1 kan vinden voor een leuk prijsje. Maar geen haast hoor, ik red me zo ook wel even. Jaa, spannend straks! Gingen jullie daar ook nog iets eten of kon je dat nog gewoon thuis doen? Ik heb lekker hachee gemaakt. Kan nog zat qua weer! Mmm, heb er zin in. Mijn knul gaat straks wel naar de pitcher training. Kijken of hij weer last krijgt. Hoop het niet voor m, anders toch maar een afspraak met de huisarts maken, want helemaal goed is dat toch niet, lijkt mij. Fijn voor je knul dat je m even hebt geholpen, maar balen zeg, die bui op je kop! Het ging even goed tekeer ja, hier ook. In het weekend lijkt het weer even wat beter te worden, maar al met al schiet het nog steeds niet op he.

Vanmiddag bij de Hema weer wat leuke kaarsen ingeslagen, in vrolijke zomerkleurtjes. Gisteren ook al zo'n zomerse folder van de Lidl, met allerlei bbq hapjes en lekkere punch etc. Zoooo'n zin in mooi weer!!

Heel veel plezier bij de wedstrijd en hopen dat het goed gaat. Denk dat ik m ook wel ga kijken.
Wat een top avond was het weer zeg! Echt genoten'

Misschien toch eens kijken of ik kaarten voor de finale kan krijgen straks. We willen dan een busje huren en gezamenlijk naar Stockholm gaan. Mijn knul wil natuurlijk ook mee, maar die moet gewoon naar school. Maar goed eerst volgende week de return maar eens. Het zou toch wat zijn zeg... Dan heeft niemand het meer over het kampioenschap van Feyenoord.

Ik hoop dat de training goed gaat bij je knul en dat hij niet opnieuw last krijgt.
Ja, wat een geweldige avond heb jij gehad he!! Het was echt een leuke wedstrijd om te zien. Heeel spannend volgende week. Zou gaaf zijn zeg, als jullie lekker naar Stockholm zouden gaan. Helaas kreeg mijn knul tijdens de warming up al last, pfff waardeloos. Huisarts natuuuuurlijk met vakantie en waarnemer alleen voor spoedgevallen. Grrrrrrrrr...dus hij kan volgende week pas een afspraak maken. Gelukkig weer geen wedstrijd deze week. Want hij kan dan niet pitchen, maar ook niet meer gewoon spelen, omdat slaan nu ook niet kan. Het uitje van de pv volgende week, wakeboarden, waterskiën, wijnproeverij, gaat helaas niet door. Ge weinig animo. Jammer. Hopelijknis het dan volgende week vrijdag slecht weer. Als het warm en zonnig is is het extra jammer. Hahaha. Oh en sneu wel een beetje ja, iedereen is nu zo in de ban van Ajax, Feijenoord lijkt idd niet meer mee te tellen..
Vind ik niet sneu, maar eigenlijk wel grappig, Hihi.... worden ze na 20 jaar eindelijk eens kampioen, heeft iedereen het alleen maar over de aartsrivaal. Hilarisch toch....

Vandaag werd mijn afspraak afgebeld, dus ik heb de hele dag thuis gewerkt. Achterstallige administratie bij gewerkt in alle rust. Heerlijk zeg.

Morgen ga ik eindelijk de slaapkamer van mijn knul aanpakken. Er moet 1 muurtje opnieuw behangen worden, dan kan ik zaterdag opnieuw de boel schilderen. Zijn muur is toentertijd gefrased voor elektrische tijd in de badkamer.

C is nu de telefoon van Mn knul ophalen. Dat dingetje waar de oplader in moet bleek kapot. Is nu weer gemaakt gelukkig. Zoonlief is uiteraard heel blij.

Balen dat hij nog een week moet wachten voor de huisarts. Ik moet voor mijn knul ook een afspraak maken, die zegt wormpjes in zijn ontlasting te zien.
O jee ja, snel een afspraak maken. Fijn voor m dat zijn telefoon het weer doet. En, heb je behangen?

Deze zomer wil ik eigenlijk ook wel weer een iets in de woonkamer verven. Die ene muur, die nu bruinig is, die wil ik eigenlijk wel in een andere beetje uitspringende kleur. Maar welke...er is zoveel keus!! Ben wel al een beetje aan het rondneuzen op diverse sites, het heeft ook geen haast, maar lijkt me wel weer eens leuk, ander kleurtje.Mijn knul heeft een van de oude laptops voor me aan de praat gekregen. Pff, ik vind m wel erg traag hoor, maar ik kan het er wel weer even mee doen. Ik zit mij nu ook ineens te bedenken dat ik anders ook niet kan internetbankieren. Hoewel, dat had ik dan ook wel even op de pc van mijn knul kunnen doen natuurlijk. Maar goed, ik kan weer even uit de voeten. Volgens hem is het probleem bij mijn andere het moederbord en het vervangen van het moederbord van een laptop is een dure grap. Volgens hem is die laptop dat niet waard. Dus ik behelp me nu even met deze oude en kijk rond voor een andere (2e hands waarschijnlijk hoor). Pfff, weer een drama op het werk. Een van de nieuwe collega's, uitzendkracht, heeft vorige week te horen gekregen dat ze darmkanker heeft. Wat ontzettend heftig weer zeg. Afgelopen week nader onderzoek gehad en komende maandag hoort ze of er uitzaaiingen zijn. Totaal in shock natuurlijk. En, niet lullig bedoelt hoor, al staat het misschien een beetje raar zo, maar betekent ook een probleem voor het werk. Zij is aangenomen voor ons, omdat wij aan een aantal zaken niet toekwamen, sowieso al niet en de vakanties komen er natuurlijk ook weer aan. Hoe dan ook zal ze er natuurlijk geregeld niet zijn of een langere tijd niet zijn. Logisch natuurlijk!

Maar ja...er moet wel iets gebeuren. Geen van de managers heeft nog gevraagd of er wellicht nu problemen gaan ontstaan oid. Het komt natuurlijk ook heel kil en bot over om een andere kracht aan te nemen. Maar het werk moet natuurlijk wel gedaan worden.

Komende week moeten we hier toch echt over praten, want er schijnt ook een enorme hoos aan aanvragen aan te komen, dus joepiee...
Oh je heftig van je collega. Ik snap jouw zorgen voor wat betreft het werk ook wel trouwens. Ik kreeg ook een heel naar bericht vanavond. De moeder van mijn beste vriendin heeft longkanker met uitzaaiingen in de lever. Niet meer te behandelen. Ze horen volgende week wat ze nog kunnen doen aan levensverlenging. Mijn vriendin heeft een jaar of 2 ook al haar vader verloren aan longkanker. Zij is degene die dit jaar ook gescheiden is. Allemaal ellende bij elkaar dus. Bah.

Kun jij niet internetbankieren via je mobiel?

Ik heb behangen ja. Ik zag er enorm tegenop om dat in Mn eentje te doen, maar het is gelukt, en ik moet zeggen dat ik best trots op mezelf ben.

We hebben net ook nog even verf gehaald zodat we morgen zijn muren kunnen verfen. Hij heeft nu nog Ajax muren maar dat vind hij toch wat kinderachtig worden. Dus het kleine muurtje achter zn bureau, wat ik nu behangen heb wordt donker grijs en de rest gewoon wit.

Is geel niks voor je woonkamer? Dat is helemaal hip nu en ik vind het eigenlijk wel heel gaaf, maar ook wel heel gewaagd.
He bah zeg, wat een naar nieuws. Wat hoor je het momenteel toch weer ontzettend veel. Vreselijk voor je vriendin, eerst haar vader en dan nu ook weten dat ze haar moeder binnenkort verliest. Kl*te ziekte.

Wauw goed zeg, in je eentje behangen. Geel vind ik inderdaad wel heeeel gewaagd! Maar ik denk ook wel dat dat heel gaaf zou zijn. Dan zou ik ook gelijk nieuwe gordijnen moeten, want dat zou enorm vloeken vrees ik..En ik ben een beetje "bang" dat je snel uitgekeken raakt op dat geel. Het is natuurlijk heel hip, maar ik heb dan liever iets wat een beetje tijdloos is. Dus wel iets wat eruit springt bij de andere muren, maar niet TE knal. hahaha.

Waarschijnlijk zou ik ook wel kunnen internetbankieren via mobiel of tablet, maar ik vind dat het fijnst op pc of laptop. Groter scherm!

En dat gepiel met dat kleine toetsenbordje.. :D

Het was lekker he vandaag, qua weer. Heb je er nog wat van kunnen genieten, ondanks het verven? Wel weer veel wind, maar dat is zo langzamerhand ook heel normaal hier. Ik heb nog wel lekker even buiten kunnen zitten, lekker lezen. Verder ook braaf de bedden verschoont en de was gedaan, gisteren had ik de woonkamer en toilet etc. al gedaan. gelukkig.
Zeker nog wel kunnen genieten van het weer. Ik had gisteren al alles in huis gedaan, dus hoefde vandaag echt alleen maar het muurtje te verven. Dat ging prima. Mijn knul moest voetballen om 9 uur. 3-0 gewonnen, eindelijk weer eens en 3x gescoord ook.

Ik ben wezen hardlopen en daarna dat muurtje geverfd.

C was niet lekker, dus die lag nog op bed en daarom waren we ook vroeg thuis van die bruiloft, hij kin zich er niet toe zetten.
Zeker nog wel kunnen genieten van het weer. Ik had gisteren al alles in huis gedaan, dus hoefde vandaag echt alleen maar het muurtje te verven. Dat ging prima. Mijn knul moest voetballen om 9 uur. 3-0 gewonnen, eindelijk weer eens en 3x gescoord ook.

Ik ben wezen hardlopen en daarna dat muurtje geverfd.

C was niet lekker, dus die lag nog op bed en daarom waren we ook vroeg thuis van die bruiloft, hij kin zich er niet toe zetten.
En hoe is het nu met C.? Wauw, 3x gescoord, lekker bezig die knul van je!

Feijenoord gekeken vanmiddag. Jeetje zeg..wat gebeurde daar?? Wat zullen die balen, dat ze het nog steeds niet hebben kunnen afmaken.

Dat wordt nog super spannend zeg, volgende week!! Denk dat jullie nog steeds hopen? hahaha zou het niet de stunt van het jaar zijn?? Zo klein is de kans niet, dat het Ajax alsnog lukt. Het weer viel hier een beetje tegen, in elk geval qua zon. Temperatuur was wel lekker.

Ja, nu schijnt de zon. grrr. Maar de vooruitzichten tegen het eind van de week zien er goed uit. Morgen kan mijn knul de huisarts weer bellen, hopelijk kan hij snel terecht. Weet jij al wanneer je knul terecht kan?
En hoe is het nu met C.? Wauw, 3x gescoord, lekker bezig die knul van je!

Feijenoord gekeken vanmiddag. Jeetje zeg..wat gebeurde daar?? Wat zullen die balen, dat ze het nog steeds niet hebben kunnen afmaken.

Dat wordt nog super spannend zeg, volgende week!! Denk dat jullie nog steeds hopen? hahaha zou het niet de stunt van het jaar zijn?? Zo klein is de kans niet, dat het Ajax alsnog lukt. Het weer viel hier een beetje tegen, in elk geval qua zon. Temperatuur was wel lekker.

Ja, nu schijnt de zon. grrr. Maar de vooruitzichten tegen het eind van de week zien er goed uit. Morgen kan mijn knul de huisarts weer bellen, hopelijk kan hij snel terecht. Weet jij al wanneer je knul terecht kan?
Het was een onwaarschijnlijke middag. Wat een saaie wedstrijd dreigde te worden liep uit in wederom een kolkende arena. Alles is nog mogelijk volgende week, toch nog spannend. Natuurlijk heb ik hoop, maar ik denk dat Feyenoord het wel gaat redden volgende week.

Ik hoefde met mijn knul niet naar de huisarts. We konden een kuur halen bij de drogist. Dit is een kuurtje van 3 dagen, dus dat vrijdag gelijk gedaan. Pas als dit niet helpt moet hij even langs de huisarts.

Toen ik de arena uitkwam scheen de zon. Verder heb ik niet zo veel meegekregen van het weer.

Mijn vriendin zat met haar zoontje in de kuip vandaag. Ondanks mijn leedvermaak vind ik het voor het ventje wel sneu. Ik zou dat niet doen met een kind. Pas die kant op gaan als het kampioenschap zeker is, nu is de teleurstelling zo groot.
Vol goede moed weer aan het werk vandaag. Heerlijk in de sfeer van gisteren. Werkte aanstekelijk voor Mn collega's, vrolijke boel dus.

Vanavond ook lekker getraind. Ik ben een half uurtje vroeger gegaan om eerst Mn hardlooptraining op de loopband te doen. Daarna nog een uurtje krachttraining en nu voldaan op de bank met een kopje koffie.

Mijn knul heeft een oefen wedstrijd vanavond. Ik ben heel benieuwd hoe het gegaan is.

Vanmiddag werd mijn stemming wel even verstoord. Ik kreeg een telefoontje van de advocaat van onze pleegzoon. Die zit dus vast in Arnhem. De advocaat kon niet zeggen wat hij heeft gedaan, maar hij zit al vanaf zaterdag vast. Ik kan hier dus helemaal niks mee, mag niks doen maar wordt wel gebeld. Ik vind het heel heftig eerlijk gezegd.

Ik had het ook niet willen weten nu ik er niks mee kan, want nu loop ik me toch weer druk te maken. Bah, klere joch is het eigenlijk. En heel jammer dat mijn voorspelling binnen een half jaar waarheid is geworden.
Jeetje zeg, dat is wel even schrikken, van dat nieuws over pleegzoon. Maar zijn jullie dan officieel nog pleegouders? Eigenlijk gek toch, dat jullie dan worden ingelicht? Of zou hij daarom hebben verzocht? Vreemd. Maar wel balen ja, dat je daar dan druk over maakt en niets kan beginnen. Mijn knul vanmorgen de ha weer gebeld, pff, kan pas volgende week maandag terecht. Sowieso niet trainen en spelen deze week, zou ook niet kunnen trouwens. Zit het kuurtje van je knul er weer op? Fijn dat dat zo makkelijk kon.

Mijn knul gaat toch proberen om zelf het moederbord van de laptop te vervangen. Kon er 1 op de kop tikken, 2e hands, voor 50 euro.

Ach, het is gelijk een hele goede oefening voor m (in het licht van zijn studie, hihi) en stel je voor dat het lukt, dat zou natuurlijk gaaf zijn.

Dan merk je toch dat het echt zijn ding is he..zijn hele bureau ligt vol met onderdelen en schroefjes, ik zou er helemaal naar van worden, hij geniet er van. Vanavond denk ik toch een beetje songfestival kijken. Maf, elk jaar wil ik dan toch weer weten wat de andere liedjes zijn enzo.

Wat sneu ja, voor dat ventje, nu het zo'n fiasco is geworden voor Feijenoord. Toch wel superspannend hoor, zondag! Dat wordt een beetje rondzappen om alles in de gaten te houden. Jij gaat donderdag zeker sowieso geen songfestival kijken?? hahahaha
Ehhh nee, donderdag heb ik even wat anders te doen dan songfestival kijken, Haha. Dat gaat hem niet worden.

Stoer hoor dat je knul zelf gaat proberen die laptop te maken. Zou toch wat zijn als het hem lukt.

Mijn knul was zondag al klaar met zn kuurtje en is er ook vanaf, dat is dus heel fijn.

Ik moest vandaag heen en weer rijden voor Mn moeder. Die had zichzelf buiten gesloten, en ik heb de sleutel maar was op Mn werk, grrr.

Ze heeft me wel uitgenodigd om te gaan lunchen samen, ????

Ben jij trouwens al begonnen met die detox week? En hoe bevalt het?
Ah nee joh, nog niet begonnen! Slappeling he...maar heb steeds een ander excuus, hahaha.

Maar ik ga het zeker doen hoor!! Met al die vrije dagen had ik toch weer iets te veel gesnoept en daar ben ik nu weer van aan het afkicken.

Wanneer ik weer lekker in het ritme zit ga ik het doen.

Fijn dat je knul van de wormpjes af is. ooo balen zeg, je moeder zichzelf buiten gesloten. Maar gelukkig maar dat jij ook een sleutel hebt.

Ik had het ook een x en moest toen de woningbouw bellen, echt belachelijk duur is dat. Wel lief van de lunch. Gaan jullie dat nog doen of hebben jullie dat gelijk maar gedaan?

Guess what! Het is mijn knul gelukt! Ik zit dit weer lekker op mijn eigen laptop te tikken. Superblij en supertrots ook eigenlijk!

Wauw, dat scheelt een hele boel geld! En ook veel goedkoper dan wegbrengen ter reparatie, want geen arbeidsloon.

Topper he! Het was dus inderdaad het moederbord. Toen ie m weer in elkaar had gezet en m ging testen, deed ie wel eerst heel raar. Hij flikkerde wat en de koeler begon te draaien, een beetje, maar daarna niets meer. Heeft ie net zo lang zitten puzzelen en van alles geprobeerd, kwam hij er later achter dat hij de schroefjes van de processor nog niet had aangedraaid. Dat bleek het te zijn. Misschien moet ie, als ie klaar is en misschien ook wel eerder, voor zichzelf beginnen, met een soort reparatiebedrijfje. Ik denk dat dat echt wel iets voor hem is. Als zzp'er.

Hij heeft een voor een klein bedrag iets van crypto currency gekocht (net zoiets als bitcoin), maar dan een andere, die toen veel goedkoper was. Ripple heet het (ik heb er echt totally geen verstand van) en die stijgt elke dag meer in waarde. Als ik het goed heb heeft hij voor 35 euro toen een paar duizend van die ripple gekocht en dat is al iets van 500 euro waard nu.

De lucht is hier nu strakblauw. Heerlijk zonnig. Morgen gewoon warm he! Maar niet echt mooi zag ik, dat is dan wel weer jammer.
WoW knap van je knul zeg. En ook erg handig dat hij dit soort dingen kan, kan je een hoop geld schelen.

Hier helaas weer geen goed nieuws gehad. Mijn moeder kreeg de uitslag van de scan en die is niet goed. Tumor in de lever is in 3 maanden tijd 1 cm gegroeid. Balen.... Ze moet nu weer terug aan de chemo, een zware kuur. Alleen gaat ze in juni op vakantie naar Thailand ( met Mn broer mee die daar zn vriendin heeft wonen). De oncoloog gaat dus met collega's overleggen wat nu het beste is.

Toch weer een zware domper dit hoor, je houd er in je achterhoofd wel rekening mee, maar toch. Ze voelt zich goed, heeft geen klachten dus dat is zo veradelijk.

Vanavond weer hardloop training gehad. Was de eerste training van week 4. Tot nu toe is het goed vol te houden.
WoW super zeg, we staan gewoon in de finale! Ik ben zo blij. Goed in de gaten houden wanneer de kaartverkoop begint. Spannend......
Hehe!! Hij doet ut weer! Kon gisteren met geen mogelijkheid op het forum komen. Even wennen weer deze layout.
Ja, zult wel blij zijn met Ajax! Maar wat een geklooi op het eind zeg! Van beide teams, maar pfffff, wat een gestress. Nu moet ik ook eerlijk zeggen dat ik alleen het eind heb gezien, hahaha. Maar top he, Ajax door en Nederland door naar de finale met het songfestival.
Oh bah, wat een rot nieuws betreffende je moeder. Ook al zit het steeds in je achterhoofd, als de berichten steeds positief zijn vergeet je denk ik toch wat sneller dat het ook zo maar weer anders kan zijn. Vreselijk toch weer he, dat je dan zelf helemaal niets in de gaten hebt, en ondertussen ben je stiekem hartstikke ziek..Ik hoop dat ze toch gewoon lekker met vakantie kan gaan. Gaat je vader dan ook mee of alleen je moeder en je broer?
Veel sport dit weekend, lekker. Ajax zit nu natuurlijk wel in een hele goede flow, het zou toch te gek zijn als ze nog kampioen worden ook..Erg spannend zondag! Wij gaan Feijenoord kijken, denk dat Ajax sowieso wel wint (hoewel je dat ook niet te hard moet roepen natuurlijk..). Mijn knul kan toch niet spelen, wat ie nu dan niet zo heel erg vindt, omdat hij nu de wedstrijd kan zien. hihi.
Die riple, die mijn knul gekocht heeft, is nu al 1000 euro waard..tsss, die gozer wordt slapend rijk...Warm vandaag. Beetje klef. Jammer van die buien en de bewolking. Verder is het eindelijk lekker weer.
Wat een drama, ik kan er nog niet aan wennen hoor, dit nieuwe forum. Moet steeds opnieuw inloggen enzo, erg onhandig.
Pff wat hebben ze het gisteren onnodig spannend gemaakt zeg. Ajax was de eerste helft echt wel goed en kwamen ook verdiend op voorsprong. Jammer genoeg kantelde de wedstrijd na die penalty voor Lyon.
Ik geniet nog steeds na en kan vanaf dinsdag proberen een kaart voor de finale te bemachtigen.
Zoonlief is nu al boos want die wil ook mee, maar die moet ook naar school. Dus heel jammer voor hem.
Als het niet lukt ga ik met hem op het museum plein kijken, daar komen grote schermen te hangen.
Morgen speelt mijn knul de laatste competitie wedstrijd van dit seizoen, dus ga ik toch maar mee. Dan ga ik zondagochtend wel hardlopen.








Lyon.
Wat een leuke wedstrijd gezien vandaag van mijn knul. 4-2 gewonnen. 3 doelpunten en een bal op de lat was hij wel de uitblinker. Goede afsluiting van het seizoen. Zijn coach kwam me feliciteren want met 25 doelpunten is hij topscorer van zijn team.
De nummer 2 heeft er 9, is dus nogal een verschil. Woensdag nog 1 oefenwedstrijd met dit team, daarna begint de voorbereiding voor het volgend seizoen. Hij komt in de jongens onder 16-1 zoals dat tegenwoordig heet. De B1 dus. Ze gaan 1e klasse voetballen. Flink aan de bak dus waarschijnlijk.
Straks naar de verjaardag van mijn nichtje en schoonzus (joepie, echt zin in, NOT.....)
Wow super zeg, je knul! Gaaf, dat ie topscoorder is en dat is zeker een giga verschil met de nr 2.
Oeee verjaardag..ook nog wat songfestival meepikken of maakt het niet uit?
Ik vind het altijd wel gezellig en hilarisch soms ook. Eerder vanavond sushi besteld, ooo, was heerlijk.
Ga je morgen nog naar de wedstrijd of ga je ook thuis kijken? Hahaha, spannend.
Team van mijn knul moet uit spelen, anders waren we denk ik wel even gaan kijken. Nu dus gewoon maar een sportkijk middag thuis.
En hopelijk een beetje zon en nog wat buiten zitten. Dat zou lekker zijn!
Ajax moet uit naar Willem II, dus daar ga ik niet heen. Lekker thuis kijken,
Ik wilde songfestival kijken vanavond, maar C absoluut niet. Wij zitten dus maar een film te kijken.
Hopelijk wel een beetje een leuke film?
Het is Feijenoord dus toch gelukt. Was ook wel heel zuur voor ze geweest als nu nog mis was gegaan. Wat een ontlading.
Jij hebt sowieso, waar dan ook, over 2 weken nog een spannende wedstrijd tegoed, hahaha.
Vanmorgen nog even buiten kunnen zitten, dat was heerlijk, maar vanmiddag trok het hier helemaal dicht. Pff, in Rotterdam was het prachtig weer!
Hebben jullie nog iets aan moederdag gedaan? Dat mijn laptop gefixed is was mijn cadeau, hahaha.
TJa en niets bijzonders verder eigenlijk. Morgen nog wel lekker vrij. Ik denk nu echt de laatste x. Volgende week is toch al heel kort, met hemelvaart en die vrijdag erna een verplichte verlofdag. Die maandag ga ik sowieso werken en gezien het aantal verlof uren wat ik nu nog heb is het ook beter denk ik. Wil nog wel wat overhouden om wat vrij te kunnen nemen als ik daar zin in heb. Maar het was erg lekker, die lange weekenden!
Ik had vanmorgen de hond al uitgelaten en daarna Mn hardlooptraining gaan doen, maar toen ik thuis kwam waren de mannen dan toch bezig met een ontbijtje. Ik heb ze wel zelf wakker gemaakt :evil:
Ik kreeg het boek toen het donker werd, van Simone van der Vlugt. Daar ben ik blij mee.
Vandaag even naar C z'n oma en moeder geweest en daarna naar mijn ouders. Verder hier voetbal gekeken en net gegeten, niks bijzonders verder, maar prima zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven