Singles-topic voormensen met een serieuze inslag!

04-08-2008 09:36 1743 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,

*edit*

In deze topic wil ik ook graag singles uitnodigen *edit* om wat meer in te zoomen op het leven als single en ervaringen uit te wisselen die een uitgesproken persoonlijk karakter hebben. Ik hoop dat het een topic wordt met diepgang en niveau.

Om een beetje gevoel te krijgen voor de thematiek die aan de orde zou kunnen komen......

- Hoe graag wil je een partner?

- Waarom wil je eigenlijk een partner? Wat maakt het leven als single sub-optimaa?

- Of ben je eigenlijk juist heel gelukkig als single? Is de happy single geen mythe, maar realiteit?

- Voel je je soms onder druk gezet door familie of 'de maatschappij'? Is het een taboe om single te zijn?

- Wat doe je om een relatie te krijgen? Doe je aan internetdating? Sta je open voor koppeling? Neem je zelf initiatieven of hoop je totdat iemand jou benadert?

- Hoe ga je om met een leven zonder seks (maar ook zonder knuffelen)? Vind je masturbatie een volwaardig substituut? Heb je seks-vriendjes of seksvriendinnetjes? Vind je seks belangrijk? Of kun je prima zonder wanneer je eraan gewend bent?

- In hoeverre raakt single-zijn aan identiteitsvraagstukken? Zie je jezelf echt als 'single'?

- In hoeverre heeft single-zijn ook economische aspecten? Duurder uit zijn qua koken, wonen, etc. (het mislopen van 'economies of scale')

- Wat zoek je in een partner?

- Zou je alleen iets beginnen met iemand die het helemaal is voor je, of zou je je ook kunnen voorstellen dat je op gegeven moment met 'minder genoegen neemt' (evt. onder druk van een economische klok).

- Vind je jezelf een leuke man of vrouw? Begrijp je waarom je nog single bent of zie je het puur als een kwestie van toeval?

-.....

-......

-....

Misschien is het wel leuk dat de singles (net als in de andere topic) beginnen met een korte introductie van zichzelf:

- geslacht

-leeftijd

-regio/woonplaats

- hoeveel serieuze relaties al gehad

- hoe lang nu single

- wat zoek je in een partner?

- in hoeverre ben je actief met dating e.d.

- etc....
anoniem_38662 wijzigde dit bericht op 04-08-2008 09:55
Reden: Niet gastvrij
% gewijzigd
quote:thee schreef op 07 augustus 2008 @ 10:21:

[...]

Niks te maken met jouw toelichting.

Er is maar 1 topic waaraan de naam van een forumster met toestemming van viva is verbonden en gezien de context waarin dat topic geplaatst is, hoop ik dat het nog heeeel erg lang bij 1 zo'n topic blijft.

Alle andere topics met forumnaam worden, terecht, gedelete.

Geleerd, welk aspect van het Trieste Single Leven wil je vandaag be-discussiëren?
Peas on earth!
vast niet het eten Prinses

Geleerd wat zijn je plannen voor dit weekend?

*ben oprecht nieuwschierig*
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
SD, alleen Provinciaaltjes zeggen 'nieuwsCHierig'... het is nieuwsGierig (gierig naar nieuws ). Snel verbeteren, anders knapt Geleerd op je af

Jammer trouwens, wilde net melden dat ik twee kaasbroodjes als ontbijt heb gegeten (beetje zwaar op de maag eigenlijk),
Peas on earth!
SD, heb lang weekend (do-vr-za-zo) maar een toch wel beetje pesthumeur. Net gisteravond leuke minimeet gepland (shoppen, terrashoppen, lunch-op-terras: allen roken) is het hier noodweer.....

Dus we gaan maar andere keer, jammer was leuk geweest.

*en heb koppijn dus denk dat ik maar eens ff lekker terug mijn bed in duik, misschien met boek, helaas niet met een leuke man of zo....;-] *
Kaasbroodjes???

Hmmm die zit duidelijk al in de vakantiestemming

Hier vanmorgen keurig een bord yoghurt met van die iets te harde muesli erin....

Geleerd was al op me afgeknapt....

Ik ben een rokerT

Thee, dat moet je gewoon positief bekijken...je spaart een heule hoop geld uit EN je hebt meer tijd om te forummen.

(en dat vinden WIJ dan weer leuk)

Kwestie van persepctief (ik zei het gister ook al tegen LM)
@Geleerd, in plaats van je hele EB verhaal, had ik liever een (uitgebreide) reactie gehad op mijn verhaal gistermiddag. Mag hopen dat ik het niet voor de k zn k of v heb getypt. Het was namelijk niet een 'in het algemeen belang van dit topic' posting maar echt gericht aan jou.

Of ben je het nog aan het laten bezinken?

Ik wacht af, de dag is nog jong.....
quote:Summerdance schreef op 07 augustus 2008 @ 10:47:

Thee, dat moet je gewoon positief bekijken...je spaart een heule hoop geld uit EN je hebt meer tijd om te forummen.

(en dat vinden WIJ dan weer leuk)

Kwestie van persepctief (ik zei het gister ook al tegen LM) da's waar.... maar er zitten daar wat winkels die niet in thee-woonplaats zitten en in combinatie met uitverkoop was dat een leuke combi geweest met lekker bijkletsen/lunchen met 2 forumvriendinnen....
Thee, misschien kan Geleerd je vraag niet meer vinden, er is ten slotte weer zoveel geschreven gisteravond

Geleerd is trouwens errug stilletjes vandaag..

*is het raar dat ik hem een beetje mis?*
@Meiden, kunnen jullie me een beetje steunen op de "overig-pijler".... ik lig erg onder vuur, en ik heb wat support nodig!
Je weet hoe ik er over denk, dus op mijn steun hoef je niet te rekenen.
Huilieeeeeeeeeee
quote:Geleerd schreef op 07 augustus 2008 @ 10:00:

Misschien voor jullie leuk om even naar mijn nieuwe topic in de "overig-pijler" te kijken....!

Zal ik dadelijk doen!

O ja, ook een goede morgen. Ik ben weer naar mijn comp gerend en World of Warcraft gespeeld. Na een paar uur heb ik daar genoeg van, en ben ik nieuwsgierig naar de feuilleton in dit topic.

Nieuwe dag... nieuwe ronden... nieuwe kansen. Wat brengt dit topic ons vandaag? Lees en geniet... of huiver!
World of Warcraft: Legion
Het hoeft niet meer Hans, het is zojuist verwijderd hahaha
Volgens mij gebeuren de leukste dingen, als ik even niet op dit forum zit.
Hans, te laat maar je hebt niks gemist. Het was een topic over zijn verheerlijking voor EB en dat topic is zojuist, terecht, gesloten.

Was dit nou ook het spel waar je voor aan het 'testen' bent of zit dan in een heel ander genre? En hoe ben je er eigenlijk voor geselecteerd? Je opgegeven of loting of score van 'n ander spel?

Tja, wat dit topic vandaag zal brengen? Geen idee. Zag in Modtopic dat Geleerd mail heeft maar ik weet niet of het een waarschuwing of een ban is.
quote:Geleerd schreef op 07 augustus 2008 @ 10:57:

@Meiden, kunnen jullie me een beetje steunen op de "overig-pijler".... ik lig erg onder vuur, en ik heb wat support nodig!Ach gossie, het is niet eerlijk: want zij zijn groot en ik is klein. Ik dacht dat jij je zo verheven voelde boven vrouwen? Kun je "ons" meiden toch wel aan. Wij zijn toch van het zwakke geslacht en minder hoog opgeleid enzo. Sure Geleerd. Terug de schoolbanken in zou ik zeggen.
quote:hans66 schreef op 07 augustus 2008 @ 11:16:

Volgens mij gebeuren de leukste dingen, als ik even niet op dit forum zit. Hans, je hebt niets gemist hoor. Het was gesloten voor Geleerd kon knipperen met zijn ogen.
*shoot*

Ren ik helemaal naar dit topic om Geleerd te helpen gaat het om dat andere Topic!

Geleerd ik had toch al gezegd dat je daar van mij geen steun hoefde te verwachten....

Maar het is alweer weg lees ik hier

Tsja Geleerd de Angel opgelegde regels moet je WEL nakomen in tegenstelling tot de regels die jij ons probeert op te leggen.

niet forummen over eten, bonbons en niet single gerelateerde zaken

Niet forummen als Geleerd er zelf niet is

*SD vind het ook rare regels van Geleerd*
quote:Dushi74 schreef op 07 augustus 2008 @ 11:19:

Hans, je hebt niets gemist hoor. Het was gesloten voor Geleerd kon knipperen met zijn ogen.Ja, da's waar. De Angel zit er boven op.
Thee beterschap, goed boek is nog altijd beter gezelschap dan een eikel van een vent naast je.
SD heb je al besloten om te gaan voor je droompaleis of nog niet? (had ik gisteren al willen posten maar totaal vergeten)
quote:thee schreef op 07 augustus 2008 @ 11:16:

Was dit nou ook het spel waar je voor aan het 'testen' bent of zit dan in een heel ander genre? En hoe ben je er eigenlijk voor geselecteerd? Je opgegeven of loting of score van 'n ander spel?

Hetzelfde spel als waar ik het eerder in dit topic over had. Eigenlijk een uitbreiding op het spel World of Warcraft. De naam is Wrath of the Lich King (WotLK, maar dat zegt jullie waarschijnlijk niets). Ik ben 28 en 29 juni in Parijs geweest (omdat ik wat van de stad wil zien, ben ik gebleven tot 3 juli). Daar was een Blizzard Worldwide Invitational. Iedereen die daar komt, krijgt een Goody Bag met allerlei dingen erin. Een van die dingen is een kaartje (zo groot als een creditcard) met instructies en een code waarvan je de grijze laag met je nagels eraf moet krabben. Die code vul je in op een speciale website. Die verstuurt vervolgens een bevestigingsmail. Later, kreeg ik een mail met een code erin voor WotLK. Ik moest de instructies in die mail opvolgen en zodoende kwam ik per 23 juli in de Closed Beta. En dat is machtig mooi, ik ben al een paar weken dat spel aan het spelen. Het spel is nog lang niet af; zit vol met fouten. Maar dat is niet erg, want pas in oktober of november komt het uit. Maar het is wel mooi om fouten in het spel door te geven aan de ontwikkelaars. Je hebt bijna direct contact met de ontwikkelaars. In het spel wordt een venster geopend en dan kun je aangeven wat nog niet goed werkt.

Zodoende.
hans66 wijzigde dit bericht op 07-08-2008 11:42
Reden: Bepaalde zaken iets duidelijker opgeschreven.
% gewijzigd
quote:thee schreef op 07 augustus 2008 @ 10:45:

*en heb koppijn dus denk dat ik maar eens ff lekker terug mijn bed in duik, misschien met boek, helaas niet met een leuke man of zo....;-] *Ook van mij sterkte, Thee.
Ken het spel niet maar het zal vast erg leuk zijn om te spelen Hans. En wat gaaf dat je mee mag sleutelen aan het spel. Zodat alle eventuele kinderziektes eruit gefilterd worden voor het in de winkels ligt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven