Singles Unite - Deel 3 2025 🌻 Swipe, chat & shine
vrijdag 28 november 2025 om 19:44
Zo had ik er nog niet naar gekeken, dank voor dit inzicht!Marathonloopster schreef: ↑28-11-2025 07:01Zodra er gevoelens zijn en het is duidelijk dat de één er wel voor wilt gaan en de ander niet, dan is er geen gelijkwaardigheid. Onbewust of bewust is de ene op de ander aan het wachten of naar signalen aan het zoeken dat de ander tóch er voor wilt gaan. Vaak is dat niet zo waarbij de ander met (nog) meer verdriet en het gevoel van tijdverspilling achterblijft.
vrijdag 28 november 2025 om 19:46
ochh <3 <3 Stuur gerust eens een DM als je wil praten hoor!!!Mus* schreef: ↑28-11-2025 15:46Dan kunnen we elkaar de hand schudden. Vier weken geleden uitgegaan. Ik ben ook nog scherven aan het rapen. Zijn vermijdende gehechtheid was voor mij wel een goede spiegel. Wees je ervan bewust dat mensen met verlatingsangst en bindingsangst de neiging hebben om elkaar op te zoeken.
vrijdag 28 november 2025 om 19:52
Toevallig had ik die Vlaamse podcast ook geluisterd... net voordat ik jullie berichtjes erover las... het algoritme schotelde het me voor. Toeval bestaat niet?!
Voor de liefhebbers, ik vond deze podcast ook inzichten bieden: liefde en relatie podcast van Caroline Korsten.
Ik zou best eens met een therapeut willen zitten om mijn hechtingsstijl te analyseren en te leren van verleden. Voor zoverre ik weet en wat ik van mijn omgeving terugkrijg ga ik 'veilig gehecht' om met mannen, maar toch wringt het dat dit mijn tweede relatie is die op dezelfde bizarre manier eindigt, met een man die ineens onverwacht volledig in de vermijding schiet. Heeft iemand tips voor een goede coach/therapeut?
De mevrouw van de podcast zit vol zie ik.
Voor de liefhebbers, ik vond deze podcast ook inzichten bieden: liefde en relatie podcast van Caroline Korsten.
Ik zou best eens met een therapeut willen zitten om mijn hechtingsstijl te analyseren en te leren van verleden. Voor zoverre ik weet en wat ik van mijn omgeving terugkrijg ga ik 'veilig gehecht' om met mannen, maar toch wringt het dat dit mijn tweede relatie is die op dezelfde bizarre manier eindigt, met een man die ineens onverwacht volledig in de vermijding schiet. Heeft iemand tips voor een goede coach/therapeut?
vrijdag 28 november 2025 om 20:38
Attraverso schreef: ↑28-11-2025 18:43HTBS?
Vind die heel goed. Heb nog niet veel van deze aflevering kunnen luisteren want moest aan't werk... maar al meteen in het begin zei ze iets erg treffend.
Pijnlijk he, je ex tegenkomen op een dating app...
Ja die inderdaad. Kende die podcast niet, kwam er terecht via Hannah Cuppen.
En gelukkig ben ik mijn ex (nog) niet tegengekomen op een datingapp. Lijkt me voelen als een stomp in je maag. Hij vertelde zelf dat hij zijn account weer had geactiveerd. Betekent dus wel dat ik op Bumble (geografisch) flink uit zijn buurt moet blijven. Wordt lastig om de zoekcriteria zo in te stellen dat ik hem niet tegenkom.
The impossible only takes a little longer
vrijdag 28 november 2025 om 20:41
Yasminmax schreef: ↑28-11-2025 19:52Toevallig had ik die Vlaamse podcast ook geluisterd... net voordat ik jullie berichtjes erover las... het algoritme schotelde het me voor. Toeval bestaat niet?!
Ja, zij doet volgens mij sowieso alleen nog groepstrainingen. Maar herkende je iets uit die podcast? Want het kan natuurlijk ook dat je bij toeval twee keer een relatie bent begonnen met een bindingsangstige. Herken je iets van de dynamiek die Hannah Cuppen beschrijft?
vrijdag 28 november 2025 om 21:32
Dat heb je wanneer je 'vriendschappelijk' contact houdt... ik zou dat eigenlijk helemaal niet willen weten.Mus* schreef: ↑28-11-2025 20:38Ja die inderdaad. Kende die podcast niet, kwam er terecht via Hannah Cuppen.
En gelukkig ben ik mijn ex (nog) niet tegengekomen op een datingapp. Lijkt me voelen als een stomp in je maag. Hij vertelde zelf dat hij zijn account weer had geactiveerd. Betekent dus wel dat ik op Bumble (geografisch) flink uit zijn buurt moet blijven. Wordt lastig om de zoekcriteria zo in te stellen dat ik hem niet tegenkom.
Op meerdere apps kan je trouwens aangeven welke contacten uit je telefoon je niet wil tegenkomen.
vrijdag 28 november 2025 om 22:44
Attraverso schreef: ↑28-11-2025 21:32Dat heb je wanneer je 'vriendschappelijk' contact houdt... ik zou dat eigenlijk helemaal niet willen weten.
Op meerdere apps kan je trouwens aangeven welke contacten uit je telefoon je niet wil tegenkomen.
Ja, ik heb daar op Bumble naar gezocht, maar die optie niet gevonden.
Dat heb ik hem ook gezegd, dat ik niets wil weten van zijn datingavonturen en niet wil worden geconfronteerd met een nieuwe partner. En dat ik het daarom dus ook niet zie zitten om vrienden te blijven. Ik voel nog veel teveel voor hem. We hebben inmiddels geen contact meer. En volgens mij heb ik op Bumble nu toch een manier gevonden om hem niet per ongeluk tegen te komen. Hij is nogal lang, dus ik heb iedereen van zijn lengte of langer uitgesloten. Jammer dan van die leuke, boomlange vent die ik daardoor misloop.
zaterdag 29 november 2025 om 15:44
Ik herkende vooral de gedragingen van mijn ex-partner(s) rondom vermijdende hechtingsstijl en dat heeft me veel inzichtingen gegeven en daarmee ook een zekere acceptatie.Mus* schreef: ↑28-11-2025 20:41Ja, zij doet volgens mij sowieso alleen nog groepstrainingen. Maar herkende je iets uit die podcast? Want het kan natuurlijk ook dat je bij toeval twee keer een relatie bent begonnen met een bindingsangstige. Herken je iets van de dynamiek die Hannah Cuppen beschrijft?
Mijn eigen rol herkende ik er niet helemaal in terug. Wellicht is het inderdaad een kwestie van 'dikke pech' dat ik twee keer in zo'n situatie ben beland. Of wellicht zijn er bij mij toch blinde vlekken. Het lastige is dat mensen met een vermijdende hechtingsstijl in het begin van een relatie een masker opzetten (zo heb ik dat begrepen van het internet), dus wellicht is het ook niet helemaal te voorkomen...
zaterdag 29 november 2025 om 17:44
Heb je zelf dan ook weer je profiel geactiveerd?Mus* schreef: ↑28-11-2025 22:44Ja, ik heb daar op Bumble naar gezocht, maar die optie niet gevonden.
Dat heb ik hem ook gezegd, dat ik niets wil weten van zijn datingavonturen en niet wil worden geconfronteerd met een nieuwe partner. En dat ik het daarom dus ook niet zie zitten om vrienden te blijven. Ik voel nog veel teveel voor hem. We hebben inmiddels geen contact meer. En volgens mij heb ik op Bumble nu toch een manier gevonden om hem niet per ongeluk tegen te komen. Hij is nogal lang, dus ik heb iedereen van zijn lengte of langer uitgesloten. Jammer dan van die leuke, boomlange vent die ik daardoor misloop.
zondag 30 november 2025 om 10:20
Ik heb er weer één die zijn weekends door zijn 'kind' laat regelen en al de rest moet wijken.
Hij ging gisteren een activiteit doen en zou dochter (volwassen maar nog bij moeder wonend) niet mee gaan, dan ging ik mee. Zij gaat mee dus ik maak andere plannen en we spreken vandaag af. Wanneer het zover is blijkt dochter liever te gaan shoppen met vriendinnen dus vader staat plots zonder activiteit en ik had al iets toegezegd bij andere mensen, was zelfs al vertrokken dus bleef onze afspraak voor vandaag staan. Gisteravond krijg ik plots te horen dat dochterlief vandaag langs komt. Wanneer dat wist hij/zij nog niet.
Nouja... Ik heb nogal geprobeerd met mannen te daten die hun kinderen zo vrij laten bepalen wanneer ze zin hebben om te komen aanwaaien en al hun andere afspraken daarvoor annuleren.
Doe ik niet aan mee. Ik, mijn vrije tijd en afspraken die men met mij maakt zijn ook belangrijk.
Wat is er zo moeilijk aan tegen je volwassen kinderen zeggen 'kom zeker langs dit weekend maar laat ons concreet afspreken zodat ik er rekening mee kan houden voor andere afspraken'?
Jullie mening?
Hij ging gisteren een activiteit doen en zou dochter (volwassen maar nog bij moeder wonend) niet mee gaan, dan ging ik mee. Zij gaat mee dus ik maak andere plannen en we spreken vandaag af. Wanneer het zover is blijkt dochter liever te gaan shoppen met vriendinnen dus vader staat plots zonder activiteit en ik had al iets toegezegd bij andere mensen, was zelfs al vertrokken dus bleef onze afspraak voor vandaag staan. Gisteravond krijg ik plots te horen dat dochterlief vandaag langs komt. Wanneer dat wist hij/zij nog niet.
Nouja... Ik heb nogal geprobeerd met mannen te daten die hun kinderen zo vrij laten bepalen wanneer ze zin hebben om te komen aanwaaien en al hun andere afspraken daarvoor annuleren.
Doe ik niet aan mee. Ik, mijn vrije tijd en afspraken die men met mij maakt zijn ook belangrijk.
Wat is er zo moeilijk aan tegen je volwassen kinderen zeggen 'kom zeker langs dit weekend maar laat ons concreet afspreken zodat ik er rekening mee kan houden voor andere afspraken'?
Jullie mening?
zondag 30 november 2025 om 14:58
@Attraverso Ik denk bij dat soort mannen altijd dat ze 'gewoon' moeite hebben om zich te commiteren aan een vrouw...
Ik weet niet maar bij ik voel dan direct rode vlaggen. Zou me niets verbazen als dat hele verhaal over dochter wel/niet wel/niet een smoes is zodat hij dat weekend nergens aan vastzit maar toch een backup heeft voor als hij eenzaam is.
Ik weet niet maar bij ik voel dan direct rode vlaggen. Zou me niets verbazen als dat hele verhaal over dochter wel/niet wel/niet een smoes is zodat hij dat weekend nergens aan vastzit maar toch een backup heeft voor als hij eenzaam is.
zondag 30 november 2025 om 15:05
In het kader van positive date-verhalen weer even een vlinderig berichtje van mij. Vriend en ik kennen elkaar volgende week alweer 3 maanden en het gaat supergoed. (Dit gaat erg worden, wees gewaarschuwd
Het gekke is dat ik toen ik hem tegenkwam (via Breeze, superconcept wat mij betreft) ik wel openstond voor een leuke man maar het hoefde niet perse want alleen was ik ook happy.
Dat werkt blijkbaar.. (en hij is echt de leukste man vd wereld...
zondag 30 november 2025 om 18:01
Dit doe ik dus ook niet meer. Prima als je je kind op de eerste plaats zet, maar dat betekent niet dat ik mij altijd moet aanpassen aan zijn kind. Zeker met volwassen kinderen moet je normale afspraken kunnen maken. Bij zo'n vent haak ik af.Attraverso schreef: ↑30-11-2025 10:20Ik heb er weer één die zijn weekends door zijn 'kind' laat regelen en al de rest moet wijken.
Jullie mening?
Jammer dat je die Breeze-date had afgezegd
zondag 30 november 2025 om 18:33
Inderdaad.Johanna72 schreef: ↑30-11-2025 18:01Dit doe ik dus ook niet meer. Prima als je je kind op de eerste plaats zet, maar dat betekent niet dat ik mij altijd moet aanpassen aan zijn kind. Zeker met volwassen kinderen moet je normale afspraken kunnen maken. Bij zo'n vent haak ik af.
Jammer dat je die Breeze-date had afgezegd![]()
Het was trouwens geen smoes want hij stuurde nog een foto met zijn dochter maar nee, ik pas hier voor. Heb ik hem ook laten weten.
Idd jammer van de Breeze date.
Maar er kwam deze ochtend een match via Bumble binnen en we hebben dezelfde hobby die we deze namiddag samen gedaan hebben. Was erg leuk. Heb niet meteen romantische gevoelens maar was fijn dit eens met een man te kunnen doen want ken niet zo veel mensen met deze hobby.
zondag 30 november 2025 om 19:07
zondag 30 november 2025 om 19:15
Op de eerste plaats komen wanneer ze je nodig hebben, akkoord maar toch niet altijd je andere gemaakte afspraken afzeggen wanneer ze gewoon zin hebben om te komen aanwaaien?
Hij heeft nog niet gereageerd.
zondag 30 november 2025 om 23:44
@Attra, ik herken dit een beetje van mijn ex. Maar zijn kinderen waren jonger (puberleeftijd). Hij danste ook altijd naar hun pijpen. En zij veranderden hun plannen vaak last-minute. Situatie was bij mij wel anders, want het ging in mijn geval dan om videobelafspraken die om de haverklap verzet moesten worden.
Wat ik begrijp, is dat puberouders nogal eens kunnen veranderen in verlatingsangstigen: elke keer als hun puber ze een kruimel aan contact geeft, nemen ze die in dankbaarheid aan. Dat was volgens mij ook de reden waarom ex ze de hele tijd aan het chauffeuren was: met kind in auto zitten betekent contact.
Weet niet of zoiets ook bij jouw date speelde? Maar ik snap volkomen dat je hier geen zin in hebt.
Wat ik begrijp, is dat puberouders nogal eens kunnen veranderen in verlatingsangstigen: elke keer als hun puber ze een kruimel aan contact geeft, nemen ze die in dankbaarheid aan. Dat was volgens mij ook de reden waarom ex ze de hele tijd aan het chauffeuren was: met kind in auto zitten betekent contact.
Weet niet of zoiets ook bij jouw date speelde? Maar ik snap volkomen dat je hier geen zin in hebt.
zondag 30 november 2025 om 23:46
MissHolmes schreef: ↑30-11-2025 15:05Hallo allen,
In het kader van positive date-verhalen weer even een vlinderig berichtje van mij. Vriend en ik kennen elkaar volgende week alweer 3 maanden en het gaat supergoed. (Dit gaat erg worden, wees gewaarschuwd) We zijn nog steeds superverliefd en we hebben veel gemeen met elkaar.
Het gekke is dat ik toen ik hem tegenkwam (via Breeze, superconcept wat mij betreft) ik wel openstond voor een leuke man maar het hoefde niet perse want alleen was ik ook happy.
Dat werkt blijkbaar.. (en hij is echt de leukste man vd wereld...)
Fijn @MissHolmes! En ja, dit helpt denk ik enorm. In ieder geval om de juiste mannen aan te trekken.
maandag 1 december 2025 om 06:38
Hoi hoi lieve singles en happy lovers 
Hier even geen nieuws geweest, niet gedate en niet actief geweest op datingsites.
Afg week toch weer even Bumble geactiveerd. Nu actief contact met 4 mannen ( wat een gedoe zeg) en met één man telefoonnummers uitgewisseld en wat geappt. Dat gaat wel leuk allemaal. Hij stelde voor te bellen en binnenkort wat af te spreken. Ga dat wel doen, hij lijkt me de moeite waard. Één twijfel : zijn relatie van 9 maanden is pas net anderhalf maand uit.
Nou goed, in ieder geval weer wat actiever dus!
Hier even geen nieuws geweest, niet gedate en niet actief geweest op datingsites.
Afg week toch weer even Bumble geactiveerd. Nu actief contact met 4 mannen ( wat een gedoe zeg) en met één man telefoonnummers uitgewisseld en wat geappt. Dat gaat wel leuk allemaal. Hij stelde voor te bellen en binnenkort wat af te spreken. Ga dat wel doen, hij lijkt me de moeite waard. Één twijfel : zijn relatie van 9 maanden is pas net anderhalf maand uit.
Nou goed, in ieder geval weer wat actiever dus!
maandag 1 december 2025 om 06:53
Dat zou mi de normale gang van zaken moeten zijn.Attraverso schreef: ↑30-11-2025 10:20Ik heb er weer één die zijn weekends door zijn 'kind' laat regelen en al de rest moet wijken.
Jullie mening?
Ik herken dit overigens wel, maar dan bij mijn vader. Die was altijd geneigd om alles te cancelen als zijn (klein) kinderen wilde langskomen.
Altijd beschikbaar willen zijn, anders ben je geen goede vader/opa ofzo. Dat is echt iets wat bij hem hoorde ( overcompenseren, snel schuldgevoel)
Dat heb ik hem echt af moeten leren en gezegd dat hij niet altijd direct beschikbaar hoeft te zijn als mijn kinderen ineens iets willen oid.
Dus soms zit het ook in de persoon zelf en heeft het niets met de kinderen zelf of de situatie te maken.
Dat je bij pubers af en toe adhoc beschikbaar 'moet' zijn herken ik wel. Ook de ritjes in de auto als 'contactmoment'.
Is hij al lang gescheiden Attraverso?
maandag 1 december 2025 om 08:02
Ja, +10 jaar.Peertjes schreef: ↑01-12-2025 06:53Dat zou mi de normale gang van zaken moeten zijn.
Ik herken dit overigens wel, maar dan bij mijn vader. Die was altijd geneigd om alles te cancelen als zijn (klein) kinderen wilde langskomen.
Altijd beschikbaar willen zijn, anders ben je geen goede vader/opa ofzo. Dat is echt iets wat bij hem hoorde ( overcompenseren, snel schuldgevoel)
Dat heb ik hem echt af moeten leren en gezegd dat hij niet altijd direct beschikbaar hoeft te zijn als mijn kinderen ineens iets willen oid.
Dus soms zit het ook in de persoon zelf en heeft het niets met de kinderen zelf of de situatie te maken.
Dat je bij pubers af en toe adhoc beschikbaar 'moet' zijn herken ik wel. Ook de ritjes in de auto als 'contactmoment'.
Is hij al lang gescheiden Attraverso?
Het zit idd gewoon in hen, het zijn geen smoesjes, die dochters zijn gewoon hun prinsesjes en zij willen altijd voor hen klaar staan. Hij zei dat zijn vorige relatie verkeerd liep omdat 'het niet ging met zijn dochter' maar ik denk eerder dat het lag aan hoe hij zijn dochter behandelt.
Hij excuseerde zich trouwens en zei dat wij niet concreet hadden afgesproken.
Uiteraard niet. We hadden wel gezegd dat we elkaar zondag zouden zien maar niet concreet omdat hij zijn dochter alle ruimte liet.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in