Singles unite: ( deel 3)

14-09-2020 14:26 3012 berichten
Alweer deel 3 van het single topic. Hier praten we over onze datingperikelen en het single leven.
Wat ik in gesprekken merk is of de ander mee kan op snel schakelen en nadenken, ter plekke ideeën en concepten begrijpen en er vrij mee omgaan, een mening vormen en daar flexibel in zijn als daar aanleiding toe is in het gesprek, mij ook uitdagen met nieuwe onderwerpen, ideeën,
Vind het niet zo leuk als ik teveel moet uitleggen wat ik bedoel of onderwerpen helemaal maar laat zitten omdat de ander het toch niet trekt..

Maar aan de andere kant van het spectrum moet je ook super flauwe grappen en alledaagse dingen kunnen hebben..dat is dan soms weer lastiger met degenen die het snel denken wel hebben...oh ja en dan moet je elkaar nog uiterlijk aantrekkelijk vinden en dan ook nog een keer de befaamde klik hebben...het lijkt ook onbegonnen werk ook..
Alle reacties Link kopieren
Karratha,

Tegenwoordig zijn de lonen lager inderdaad ook voor de hoogopgeleiden ontdekte ik toen ik op zoek ging naar een baan.

Ik denk dat alles afhankelijk is van omstandigheden in het leven.
Hoe je wordt gevormd.
Waar wordt je geboren, wat maak je mee, hoe ga je er mee om...

Een opleiding zegt daar niet altijd wat over.
@ tomcat : daarom denk ik ook vaak : hels karwei dit allemaal.

Wat je beschrijft is accuraat. Hoe serieus neemt de ander zichzelf? Moet je de hele tijd op hete kolen lopen, of kan een ander e.e.a. relativeren? Sommigen kunnen dat totaal niet (de welbekende lange tenen). Ach, een match is snel weer unmatched, maar het is wel weer verspilde energie.

Van mij hoeft een tinder gesprek ook niet per se heel ''scherp'' te zijn. Bij sommige vrouwen merk je al vanaf het begin dat ze je aan het uitdagen zijn met dubbelzinnige opmerkingen, plagerijtjes. Dat ze inderdaad willen zien hoe ''scherp'' je bent en of je gehaaid kan reageren. Dat hoeft van mij allemaal niet zo. Een relatie moet vooral gewoon leuk zijn, je op je gemak voelen bij elkaar. Het is geen schaakspel waarbij je continue op je hoede moet zijn/ alert en scherp moet zijn en waarbij je continue origineel uit de hoek moet komen.
Alle reacties Link kopieren
Tom,

Heeft dat ook niet meer met interesse te maken in onderwerpen?
En dan je met het ene onderwerp meer hebt dan het andere?
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig is jouw kenniskring niet de norm Karratha en slechts een klein deel van de bevolking. Ik kan mij er namelijk totaal niet in vinden, aangezien ik als MBO’er in de stad woon, eind twintig, geen kids en de hele wereld ben overgevlogen ;-)

Ik denk dat dingen gewoon net op je pad moeten komen. De ene ontmoet snel een partner en krijgt vroeg kinderen, de ander wat later. Staat wat mij betreft redelijk los van je opleiding (mits je jaren bezig bent met een PhD). Ken ook genoeg WO’ers die ook erg letten op de lokale voetbal of dergelijke vereniging en vlot een burgerlijk leven hebben.

Het is maar net hoe je jezelf ontwikkeld en daar waarde aan hecht. Zelf ben ik erg nieuwsgierig en struin Wikipedia af voor leuke weetjes en m’n algemene kennis, daarmee kom ik prima weg met small talk op dates met ‘hoger opgeleide’ mannen en mij nooit minder gevoeld. Ik krijg altijd beetje kriebels van dit soort discussies aangezien ik zelf als MBO-er dit gewoon niet herken.

Verder vind ik het wel belangrijk om over werk te praten tijdens dates, maar dat is meer een stukje wederzijdse interesse en leuk om elkaars dag door te nemen. Daarnaast ook belangrijk dat als er bijv iets speelt op werk, je weet dat die ander luistert en advies kan geven. Heb ooit keer meegemaakt dat iemand waarmee ik tijdje had gedate totaal geen interesse toonde in mijn werk als ik aangaf een rotdag gehad te hebben of issues met collega’s. Zo’n afknapper..
Dat is ook het leuke van een forum vivi : je mag je eigen perspectief en ervaring delen. Om die reden zeg ik ook bewust : ''in mijn kennissenkring'' [...] en niet : ''alle mbo'ers [...]''. Het is gewoon mijn eigen waarneming van hoe ik het om me heen zie gebeuren :). Want in mijn kennissen kring is die scheiding wel echt heel duidelijk zichtbaar. Mijn post is ook absoluut niet suggestief bedoeld verder hoor, als in minder/beter/ hoger/ lager.

Idd, geen interesse tonen over elkaars werk (of uberhaupt échte persoonlijke interesse) is een enorme afknapper. Maar er ligt wel ergens een scheidslijn : interesse van de ander in jouw werk is belangrijk, vooral als je een rotdag hebt gehad of echt even iets van het hart moet. Echter heb ik ook meegemaakt dat mensen simpelweg beginnen te raaskallen over hun werk. De ander mag zichzelf ook wel afvragen : ''Is dit voor mijn gesprekspartner ook nog interessant?!''

Sowieso is het een enorme afknapper als je date enorm slap over zichzelf zit te ouwehoeren de hele tijd (been there, done that)
Vivi3338 schreef:
15-09-2020 11:38
Ik kan mij er namelijk totaal niet in vinden, aangezien ik als MBO’er in de stad woon, eind twintig, geen kids en de hele wereld ben overgevlogen ;-)
Dat vinden sommigen dan ook weer heel belangrijk he, of je veel gereisd hebt.
Maakt mij nou weer niet zoveel uit..zie het ook niet zo waarom veel gereisd hebben een meerwaarde zou zijn..behalve dat je vast veel mooie reisverhalen te vertellen hebt :)
Het moet ook altijd ver weg zijn. Alsof een reis naar Spanje of Italie (of Maastricht ffs), geen reis is. Nu is mijn profiel wel typisch zo'n reisprofiel met foto's in australie en bali en weet ik het waar, maar dat is meer omdat ik in het dagelijks leven nooit foto's van mezelf neem en op vakantie wel.
Alle reacties Link kopieren
tomcat schreef:
15-09-2020 11:51
Dat vinden sommigen dan ook weer heel belangrijk he, of je veel gereisd hebt.
Maakt mij nou weer niet zoveel uit..zie het ook niet zo waarom veel gereisd hebben een meerwaarde zou zijn..behalve dat je vast veel mooie reisverhalen te vertellen hebt :)
Hele mooie verhalen inderdaad 😇 En veel alleen, dus het heeft mij erg gevormd en zelfvertrouwen gegeven. Dus in mijn geval is het een meerwaarde geweest.
Kom een keer vertellen Viv..ik zie je nu al staan met een diaprojector met de foto's erbij haha..zo ging dat vroegah..

Een ex van mij was ook erg reislustig, maar wel een beetje in het extreme..op de fiets door india en afrika in haar eentje..superstoer..
Alle reacties Link kopieren
Kan iemand mij advies geven wat ik nou met mijn bekende - ober- tinder- man moet doen? :D

Hij werkt in het restaurant waar ik best vaak kom. Zusje jarig? Daar even een saté'tje eten. Vriendinnen toevallig in de buurt? Even daar een wijntje drinken.

Nu zijn we dus een match, maar hij blijft stil. En -eerlijk is eerlijk- ik vind het als vrouw ook stom als ik het gesprek moet openen, vooral omdat hij als laatste heeft gematcht. Wat nu? Aanspreken? De status quo handhaven? Of verwijderen misschien? Ik vind het nu ook spannend om daarheen te gaan haha. Werkt hij of niet?
Alle reacties Link kopieren
Julia_20 schreef:
15-09-2020 11:12
Voor mij gaat het wat iemand uitstraalt incl gedrag.
(..)
Ik hou van mooie gesprekken, maar ook van totale onzin.
Er moet een klik zijn.

Qua uiterlijk, ogen en wat zij uitstralen en euhh....tanden...sorry.

hahahaha en niet te oud o_o
Dit dus. Opleiding (en werk) vind ik niet super belangrijk.
Maar, eerlijk is eerlijk, beetje aan elkaar gewaagd zijn qua scherpte vind ik wel prettig.
Maar tegelijkertijd ook gewoon lekker over niks kunnen praten en domme grapjes maken ;)
En een beetje ambitie/gedrevenheid vind ik toch ook wel aantrekkelijk.

Valt nog allemaal niet mee.

Qua sector is het allemaal niet zo boeiend denk ik. Tenzij Rasechte IT als in 'autist met voorliefde voor 0 en 1' .. Dat spreekt mij minder aan.
Maar één van mijn exen had een ICT opleiding gevolgd en werkte ook in die richting. Geen probleem.
Mits sociaal en ook nog andere interesses haha
Alle reacties Link kopieren
You_gotta_be_tough schreef:
15-09-2020 12:27
Kan iemand mij advies geven wat ik nou met mijn bekende - ober- tinder- man moet doen? :D

Hij werkt in het restaurant waar ik best vaak kom. Zusje jarig? Daar even een saté'tje eten. Vriendinnen toevallig in de buurt? Even daar een wijntje drinken.

Nu zijn we dus een match, maar hij blijft stil. En -eerlijk is eerlijk- ik vind het als vrouw ook stom als ik het gesprek moet openen, vooral omdat hij als laatste heeft gematcht. Wat nu? Aanspreken? De status quo handhaven? Of verwijderen misschien? Ik vind het nu ook spannend om daarheen te gaan haha. Werkt hij of niet?
Oh tsjah, ik ben daar heel makkelijk in. Als ik iemand interessant vind dan open ik gewoon het gesprek, ongeacht wie als laatste grmatched heeft. En dat een man het gesprek moet beginnen omdat hij man is vind ik echt heel erg jaren 50. Maar dat ben ik.
Alle reacties Link kopieren
You_gotta_be_tough schreef:
15-09-2020 12:27
Kan iemand mij advies geven wat ik nou met mijn bekende - ober- tinder- man moet doen? :D

Hij werkt in het restaurant waar ik best vaak kom. Zusje jarig? Daar even een saté'tje eten. Vriendinnen toevallig in de buurt? Even daar een wijntje drinken.

Nu zijn we dus een match, maar hij blijft stil. En -eerlijk is eerlijk- ik vind het als vrouw ook stom als ik het gesprek moet openen, vooral omdat hij als laatste heeft gematcht. Wat nu? Aanspreken? De status quo handhaven? Of verwijderen misschien? Ik vind het nu ook spannend om daarheen te gaan haha. Werkt hij of niet?
Ik gok dat hij er niet zo'n ding van maakt als jij. En jij 1 van de (vele?) matches bent.
Aanspreken kan altijd. Al is het wel even de vraag of een ober serieus relatie materiaal is..
Alle reacties Link kopieren
Mikiniki schreef:
15-09-2020 12:30
Ik gok dat hij er niet zo'n ding van maakt als jij. En jij 1 van de (vele?) matches bent.
Aanspreken kan altijd. Al is het wel even de vraag of een ober serieus relatie materiaal is..
Ja hoor, mijn ex werkt ook als ober in een restaurant. Gewoon omdat hospitality oprecht zijn passie is.
Alle reacties Link kopieren
Mikiniki schreef:
15-09-2020 12:30
Ik gok dat hij er niet zo'n ding van maakt als jij. En jij 1 van de (vele?) matches bent.
Aanspreken kan altijd. Al is het wel even de vraag of een ober serieus relatie materiaal is..
Ik zal ongetwijfeld één van de vele zijn, maar ik heb zelf in ieder geval haast nooit bekende matches (alleen al omdat er niet zo veel
bekenden op tinder zitten). Juist dat maakt het een beetje ongemakkelijk, want ik weet zeker dat hij mij ook kent van naam en van gezicht:)

Hij studeert ook gewoon trouwens, volgens mij is hij bijna klaar.
Alle reacties Link kopieren
Sabbieehhhh schreef:
15-09-2020 12:29
Oh tsjah, ik ben daar heel makkelijk in. Als ik iemand interessant vind dan open ik gewoon het gesprek, ongeacht wie als laatste grmatched heeft. En dat een man het gesprek moet beginnen omdat hij man is vind ik echt heel erg jaren 50. Maar dat ben ik.
Neehoor je hebt gelijk. Maar wat dit betreft.... Ben ik inderdaad ouderwets. Heeft ook een beetje met voorzichtigheid te maken. Als hij me matcht maar niet met me praat, ben ik klaarblijkelijk ook niet zo interessant. Maar hij kan weer hetzelfde denken :D Soort inception dit.
Ik zie dat met name bij wat jongere vrouwen ze altijd 'ambitieus' als positieve eigenschap zien. Ik weet nooit hoe ambitieus ze dan bedoelen. Ik ben opgegroeid in een gezin waarin dit bij beide ouders vrij extreme vormen aannam met lang niet altijd even positieve gevolgen voor de andere gezinsleden. Ik ben er enigszins wantrouwig in geworden als iemand zichzelf zo beschrijft.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat toch ook om de reis. Het liefst ga ik altijd op fietsvakantie, van waar ik woon, duurt het fietsen naar Maastricht 3 dagen. En echt dan kom je erachter dat NL ook heel mooi is.

Ik heb trouwens de wereld aan foto's van mijzelf, helemaal als volgens een artikel in de volkskrant over oude naaktfoto's. Vrouwen staan er op 100 leuke manieren op, mannen in naaktfoto's lopen met hun biceps te showen of als travestiet, dus zo saai als wat hahahaha.
fietsen varen vrouwelijk doen
Alle reacties Link kopieren
Voor mij is opleiding/beroep wel belangrijk. Hoeft geen PhD meteen, maar alleen maar het feit dat ze ooit al iets hebben gedaan als een scriptie of colleges, geeft toch meer gespreksonderwerpen en gezamenlijke ervaringen waar we over kunnen praten.

Als ik een zware dag op het werk heb, en helemaal klaar ben met tig zoom-meetings, dan vind ik het wel fijn als mijn partner dat ook begrijpt en wellicht ook dezelfde rotte ervaringen heeft (en we samen in onze ellende kunnen zitten :biggrin: )

Ik vind praten over werk eenmaal leuk. En bepaalde beroepen zoals loodgieter of timmerman of vrachtwagenchaffeur...tja, daar voel ik persoonlijk niet veel voor.
Antoon69 schreef:
15-09-2020 12:43
Ik zie dat met name bij wat jongere vrouwen ze altijd 'ambitieus' als positieve eigenschap zien. Ik weet nooit hoe ambitieus ze dan bedoelen. Ik ben opgegroeid in een gezin waarin dit bij beide ouders vrij extreme vormen aannam met lang niet altijd even positieve gevolgen voor de andere gezinsleden. Ik ben er enigszins wantrouwig in geworden als iemand zichzelf zo beschrijft.
Dit.

Plus : wat is ambitie? Ik merk vaak dat dit vertaald wordt als in 80 uur per week op de zuidas werken, reizen naar Peru, de Machu Piccu bewandelen, de New York Marathon belopen, in Amsterdam precies in de juiste kroegjes en op de juiste festivalletjes belanden.

Ben zelf ook opgegroeid in een gezin met ouders die ''hoge'' functies hadden. Wij hadden het gelukkig goed, maar om ons heen heb ik ook gezien wat voor ellende de eeuwige strijd naar meer/groter/mooier/beter met zich mee kan brengen. Van scheidingen, depressie tot zelfmoord aan toe.

Verbazingwekkend weinig wordt ambitie geassocieerd met het zo leuk/comfortabel en puur mogelijk willen maken van je leven, maar vaak met oppervlakkig bejag naar status en doelen waarvan de steller zich volgens mij niet eens afvraagt waarom hij of zij deze meent te moeten behalen. Althans niet door de tinder matches met wie ik dit onderwerp heb besproken.
Karratha schreef:
15-09-2020 12:48
............ Van scheidingen, depressie tot zelfmoord aan toe.
..............

Kort: Helaas alle drie meegemaakt in ons gezin (laatste gelukkig op het nippertje nog goed gekomen). En nog veel meer. Maar toegegeven ik ben ook trots op ze.

Karratha schreef:
15-09-2020 12:48
Verbazingwekkend weinig wordt ambitie geassocieerd met het zo leuk/comfortabel en puur mogelijk willen maken van je leven, maar vaak met oppervlakkig bejag naar status en doelen waarvan de steller zich volgens mij niet eens afvraagt waarom hij of zij deze meent te moeten behalen. Althans niet door de tinder matches met wie ik dit onderwerp heb besproken.

Ja ik zie overdreven ambitieus zijn toch als iets van vorige generaties waarbij ik doorgeevolueerd ben naar het willen zoeken naar balans. Dat klinkt heel decadent en 'privileged' dat weet ik, maar ik ben erg blij dat ik het zo gedaan heb.
Alle reacties Link kopieren
Antoon69 schreef:
15-09-2020 12:43
Ik zie dat met name bij wat jongere vrouwen ze altijd 'ambitieus' als positieve eigenschap zien. Ik weet nooit hoe ambitieus ze dan bedoelen. Ik ben opgegroeid in een gezin waarin dit bij beide ouders vrij extreme vormen aannam met lang niet altijd even positieve gevolgen voor de andere gezinsleden. Ik ben er enigszins wantrouwig in geworden als iemand zichzelf zo beschrijft.
Herkenbaar. Een van mijn ouders heeft een eigen bedrijf en juist daardoor knap ik soms af op mensen met die ambitie. Omdat ik ook de nare kanten daarvan ken en dat niet het leven is wat ik wil.
Ik heb wel met wat high rolling zakenvrouwen gedate, vind het wel leuk, geeft ook wel balans...kom maar bij mij uitpuffen als je klaar bent met stressen op je werk..vind het ook wel stoer, aantrekkelijk als vrouwen succesvol zijn in hun werk. ook wel grappig dat je die vrouwen ook gewoon op tinder tegenkomt.
Alle reacties Link kopieren
You_gotta_be_tough schreef:
15-09-2020 12:27
Kan iemand mij advies geven wat ik nou met mijn bekende - ober- tinder- man moet doen? :D

Hij werkt in het restaurant waar ik best vaak kom. Zusje jarig? Daar even een saté'tje eten. Vriendinnen toevallig in de buurt? Even daar een wijntje drinken.

Nu zijn we dus een match, maar hij blijft stil. En -eerlijk is eerlijk- ik vind het als vrouw ook stom als ik het gesprek moet openen, vooral omdat hij als laatste heeft gematcht. Wat nu? Aanspreken? De status quo handhaven? Of verwijderen misschien? Ik vind het nu ook spannend om daarheen te gaan haha. Werkt hij of niet?
Je kan hem toch gewoon zelf aanspreken? We leven niet meer in de jaren 50 waarbij de man dat hoort te doen dan, vind ik. Als ik een leuke man match begin ik gewoon het gesprek. Vrouwen mogen ook moeite doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven