Singles unite, derde editie 2021 deel 8 🖖

10-04-2021 22:49 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar zijn we weer: single, niet single, to date or not to date. Feel free to join. Jwz.

Ter nagedachtenis aan Aurelius.

En waar we het uiteindelijk allemaal voor doen:
pavlova schreef: Mijn lief weet dat ik hier schrijf en soms laat ik hem ook wel eens iets lezen. Hij vindt het schattig en herkent zich ook vaak in jullie verhalen.
Vaak verzuchten we dan tegen elkaar hoe blij we zijn dat we elkaar gevonden hebben.
wij slapen nooit.
Antoon69 schreef:
15-05-2021 18:52
Als je aangeboren aandoeningen, ongelukken, suicides etc. niet meerekent worden Nederlanders over het algemeen vrij netjes tussen de 80 en 90 jaar. Misschien kun je het vergelijken met de km teller in een auto, verreweg de meeste auto's worden gesloopt rond de 300 en 400k. Laat een man je in ieder geval niet wijsmaken dat dat voor hem niet geldt.

En nog wat, het is niet per definitie zo dat diegenen die het oudst worden ook de leukste mensen zijn.
Dat je allemaal ongeveer even oud wordt als er geen rampspoed plaatsvindt, wil nog niet zeggen dat je ook op iedere leeftijd in dezelfde levensfase zit. Levensfases zijn voor mij niet of je kind, jong, volwassen, oud of bejaard bent, maar hebben te maken met je levenswijsheid, met je omstandigheden en met de manier waarop je in het leven staat en wil staan.
Sommigen zijn met 40 al oud en anderen staan met 80 nog volop in het leven.
Sommigen gaan al jong werken en anderen studeren eerst jarenlang.
Sommigen krijgen jong (klein)kinderen en anderen juist pas op latere leeftijd.
Sommigen zijn al vroeg wijs en anderen blijven zich altijd als (verwende) kinderen gedragen.
Om met iemand in een relatie te willen stappen, vind ik het belangrijk dat je ongeveer in dezelfde levensfase zit. Maar dat hoeft niet te betekenen dat je ook even oud bent.
permafrost schreef:
15-05-2021 18:29
....
Op zich weet ik dat relaties met leeftijdsgenotes voor mij uiteindelijk fijner zijn en beter werken maar vrouwen komen me altijd sympathieker voor wanneer ze de 40 gepasseerd zijn.

"Ze" zijn wel vaak extra leuk tegen jongere mannen die interesse tonen ;) . Is je dat op feestjes nooit opgevallen?
Cherim0ya schreef:
15-05-2021 20:39
Dat je allemaal ongeveer even oud wordt als er geen rampspoed plaatsvindt, wil nog niet zeggen dat je ook op iedere leeftijd in dezelfde levensfase zit. Levensfases zijn voor mij niet of je kind, jong, volwassen, oud of bejaard bent, maar hebben te maken met je levenswijsheid, met je omstandigheden en met de manier waarop je in het leven staat en wil staan.
Sommigen zijn met 40 al oud en anderen staan met 80 nog volop in het leven.
Sommigen gaan al jong werken en anderen studeren eerst jarenlang.
Sommigen krijgen jong (klein)kinderen en anderen juist pas op latere leeftijd.
Sommigen zijn al vroeg wijs en anderen blijven zich altijd als (verwende) kinderen gedragen.
Om met iemand in een relatie te willen stappen, vind ik het belangrijk dat je ongeveer in dezelfde levensfase zit. Maar dat hoeft niet te betekenen dat je ook even oud bent.

Je beschrijft nou vooral extremen. Ik weet niet hoor maar bij de generatie waarmee ik opgroeide gaat het allemaal redelijk gelijk op. Wel of geen kinderen is eigenlijk het enige substantiele verschil. En de groep zonder (pleeg)kinderen is bijzonder klein. Midlife crisis, overgang, puberproblemen, we maken het allemaal tegelijk mee.
..
anoniem_63ab5705e222a wijzigde dit bericht op 15-05-2021 20:56
Reden: dubbeldebubbel
99.68% gewijzigd
Antoon69 schreef:
15-05-2021 20:54
Je beschrijft nou vooral extremen. Ik weet niet hoor maar bij de generatie waarmee ik opgroeide gaat het allemaal redelijk gelijk op. Wel of geen kinderen is eigenlijk het enige substantiele verschil. En de groep zonder (pleeg)kinderen is bijzonder klein. Midlife crisis, overgang, puberproblemen, we maken het allemaal tegelijk mee.
Wat saai dat in jouw wereld iedereen alles precies op hetzelfde moment doet. Mijn wereld is anders. Misschien doordat ik ouder ben en er dan juist weer verschillen ontstaan door wel/geen scheiding, wel/geen kinderen, wel/geen werk? Maar kan het me haast niet voorstellen.
Wanneer je naar mensen rond 25 jaar oud kijkt, zijn er ook grote verschillen. Sommigen studeren nog en anderen zijn al jarenlang aan het werk en er zullen er zijn die al kinderen hebben en anderen nog niet en ook de omstandigheden waaronder ze wonen zijn heel verschillend.
Dus nee, ik herken absoluut niet wat je zegt en ervaar dat anders.
anoniem_402685 wijzigde dit bericht op 15-05-2021 21:23
0.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Antoon69 schreef:
15-05-2021 20:54
Je beschrijft nou vooral extremen. Ik weet niet hoor maar bij de generatie waarmee ik opgroeide gaat het allemaal redelijk gelijk op. Wel of geen kinderen is eigenlijk het enige substantiele verschil. En de groep zonder (pleeg)kinderen is bijzonder klein. Midlife crisis, overgang, puberproblemen, we maken het allemaal tegelijk mee.
Maar dan hebben we het misschien meer over je omgeving en de mensen waar je mee omgaat. Je trekt toch vaak gelijkgestemden aan.

Ik denk voor een relatie dat het handig is als je een beetje op dezelfde golflengte zit. Kijk op het leven, interesses. Hoeft geen 100% te zijn. En dat kan dezelfde leeftijd zijn, maar hoeft niet.
Al zal je soms te maken krijgen met het feit dat je, als het een heel groot verschil is, wel gaat voelen.

Ik heb vroeger 2 relaties gehad met mannen die 9/10 jaar ouder waren.
Toen ik 25 /31 was.

Nu zeg ik nee en kijk ik tot 3/4 jaar ouder 😂
Julia_20 schreef:
15-05-2021 21:23
Maar dan hebben we het misschien meer over je omgeving en de mensen waar je mee omgaat. Je trekt toch vaak gelijkgestemden aan.

Ik denk voor een relatie dat het handig is als je een beetje op dezelfde golflengte zit. Kijk op het leven, interesses. Hoeft geen 100% te zijn. En dat kan dezelfde leeftijd zijn, maar hoeft niet.
Al zal je soms te maken krijgen met het feit dat je, als het een heel groot verschil is, wel gaat voelen.

Ik heb vroeger 2 relaties gehad met mannen die 9/10 jaar ouder waren.
Toen ik 25 /31 was.

Nu zeg ik nee en kijk ik tot 3/4 jaar ouder 😂

Waarschijnlijk zit ik inderdaad wel in een soort bubbel (school, studie, werk). Ik zet alleen vraagtekens bij de gemakkelijke acceptatie van relaties tussen oude mannen en jonge vrouwen, want daar komt het bij grote leeftijdsverschillen meestal op neer. Ik zou me inderdaad als vrouw wel twee keer bedenken om zoiets aan te gaan. Zeker als ik 40 of 50+ zou zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik meedoe met de date break😅😂
Alle reacties Link kopieren
Antoon69 schreef:
15-05-2021 20:42
"Ze" zijn wel vaak extra leuk tegen jongere mannen die interesse tonen ;) . Is je dat op feestjes nooit opgevallen?

Ik ben allergisch voor Paradise by the dashboard light dus kom nooit op dat soort feestjes, bovendien ben ik de 35 reeds gepasseerd en zo jong nu dus ook weer niet. Het ging me ook niet zozeer om het initiele enthousiasme na blijk van belangstelling alswel dat vrouwen boven de veertig aardiger lijken te worden, zachtmoediger vooral. Ook staan ze vaak wat relaxter in het leven, of lijken dat te staan. Hetzelfde had ik overigens al toen ik 20 was dus wat dat betreft groei ik vanzelf richting mijn ideale vrouwtype toe ;).

Mijn ervaring is wel dat ik de gelijkwaardigheid en het hebben van dezelfde referentiekaders waardeer in een relatie, vandaar dat ik bij voorkeur met leeftijdsgenotes date hoewel ik in het verleden ook relaties en dates heb gehad met vrouwen van 20 of 30 jaar ouder. Veel jonger trekt me sowieso niet.
permafrost wijzigde dit bericht op 15-05-2021 22:15
6.46% gewijzigd
I’m not a big fish, William. I’m Moby Dick.
Alle reacties Link kopieren
Antoon69 schreef:
15-05-2021 21:48
Waarschijnlijk zit ik inderdaad wel in een soort bubbel (school, studie, werk). Ik zet alleen vraagtekens bij de gemakkelijke acceptatie van relaties tussen oude mannen en jonge vrouwen, want daar komt het bij grote leeftijdsverschillen meestal op neer. Ik zou me inderdaad als vrouw wel twee keer bedenken om zoiets aan te gaan. Zeker als ik 40 of 50+ zou zijn.
Die oudere heren met jongere dames, ik heb daar toch ook zo mijn bedenkingen bij.
Zag pas ook iets voorbij komen. Zij in de twintig en hij in vijftig. Lijkt leuk.
Maar vraag t mij af als zij straks nog lekker op pad wil en manlief eigenlijk om 9 uur plat wil 😄

Maar wat zou jij als man doen Antoon als een vrouw 35 interesse in je had?
Tweede leg misschien 😛

Of toch liever die vrouw rond je eigen leeftijd?
Julia_20 schreef:
15-05-2021 22:14
Die oudere heren met jongere dames, ik heb daar toch ook zo mijn bedenkingen bij.
Zag pas ook iets voorbij komen. Zij in de twintig en hij in vijftig. Lijkt leuk.
Maar vraag t mij af als zij straks nog lekker op pad wil en manlief eigenlijk om 9 uur plat wil 😄

Maar wat zou jij als man doen Antoon als een vrouw 35 interesse in je had?
Tweede leg misschien 😛

Of toch liever die vrouw rond je eigen leeftijd?

Ja ik vind vooral dat die mannen dan misbruik maken van die vrouwen. Ik heb het gevoel dat je als vrouw je jonge jaren 'inruilt' voor iets dat eigenlijk geen waarde heeft. Ik heb zelf geen interesse in veel jongere vrouwen. Zij meestal ook niet in mij dus dat komt goed uit :)
RedRoseThorn schreef:
15-05-2021 22:02
Ik denk dat ik meedoe met de date break😅😂
Wat is er gebeurt?
permafrost schreef:
15-05-2021 22:09
Ik ben allergisch voor Paradise by the dashboard light dus kom nooit op dat soort feestjes, bovendien ben ik de 35 reeds gepasseerd en zo jong nu dus ook weer niet. Het ging me ook niet zozeer om het initiele enthousiasme na blijk van belangstelling alswel dat vrouwen boven de veertig aardiger lijken te worden, zachtmoediger vooral. Ook staan ze vaak wat relaxter in het leven, of lijken dat te staan. Hetzelfde had ik overigens al toen ik 20 was dus wat dat betreft groei ik vanzelf richting mijn ideale vrouwtype toe ;).

Mijn ervaring is wel dat ik de gelijkwaardigheid en het hebben van dezelfde referentiekaders waardeer in een relatie, vandaar dat ik bij voorkeur met leeftijdsgenotes date hoewel ik in het verleden ook relaties en dates heb gehad met vrouwen van 20 of 30 jaar ouder. Veel jonger trekt me sowieso niet.

Zo zijn die feesten al lang niet meer hoor. Veel mooie en leuke vrouwen (als je daar voor komt). Ik vermaak me vaak al met alleen al andere mannen observeren. Soms zijn die feesten heel groot, bijvoorbeeld verdeeld over 3 zalen (met allemaal verschillende muziek). Maar met een groepje naar een wat kleinere gaan is ook leuk (samen met de lokale middenstand/tennisclub). Je leert na een tijd ook veel leuke mensen kennen en als je de enige in je vriendengroep bent die gescheiden is, is dat vaak wel welkom. Aurelius gaat/ging volgens mij ook regelmatig, maar dan in zijn eigen stad. Volgens mij heeft ook goede party-tips.
Alle reacties Link kopieren
Antoon69 schreef:
15-05-2021 23:15
...voor iets dat eigenlijk geen waarde heeft.
Ja, want een connectie heeft natuurlijk alleen maar waarde als je van dezelfde leeftijd bent :bonk:
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
RedRoseThorn schreef:
15-05-2021 22:02
Ik denk dat ik meedoe met de date break😅😂
Is er iets gebeurd?
wij slapen nooit.
Julia_20 schreef:
15-05-2021 22:14
Lijkt leuk.
Maar vraag t mij af als zij straks nog lekker op pad wil en manlief eigenlijk om 9 uur plat wil 😄
Want iedereen vanaf een jaar of 60 ligt om 9 uur in bed?
En de relatie zou geen waarde kunnen hebben?
Ik vind dat jullie wel heel erg generaliseren en jullie eigen bubbel projecteren op de rest van de wereld. Natuurlijk kan een relatie met een groot leeftijdsverschil op den duur voor andere problemen komen te staan, maar ik neem aan dat mensen daar een bewuste keuze in maken voordat ze aan die relatie beginnen. Blijkbaar zijn er andere zaken die daar tegenop wegen.
Ook in een relatie met een leeftijdsgenoot zijn er geen garanties op de lange termijn.
Alle reacties Link kopieren
Cherim0ya schreef:
16-05-2021 09:31
Want iedereen vanaf een jaar of 60 ligt om 9 uur in bed?
En de relatie zou geen waarde kunnen hebben?
Ik vind dat jullie wel heel erg generaliseren en jullie eigen bubbel projecteren op de rest van de wereld. Natuurlijk kan een relatie met een groot leeftijdsverschil op den duur voor andere problemen komen te staan, maar ik neem aan dat mensen daar een bewuste keuze in maken voordat ze aan die relatie beginnen. Blijkbaar zijn er andere zaken die daar tegenop wegen.
Ook in een relatie met een leeftijdsgenoot zijn er geen garanties op de lange termijn.
Inderdaad, ik ontmoette onlangs een man van mijn leeftijd die nooit op vakantie wou/ging en graag naar Vlaamse schlagers (ofhoeschrijfjedat) luistert.
In mijn omgeving zie ik leeftijdsgenoten die 30 jaar getrouwd zijn, jaren single, volwassen/geen kinderen hebben of een tweede leg in de lagere school. Opvallend veel leeftijdsgenoten zonder kinderen.
Wel herken ik dat leeftijdsverschil zuur opbreekt op den duur maar dat is dan eerder op latere leeftijd. Zeker niet bij 40-60, er zijn veel leuke, vitale 60ers, ik heb het wel gezien bij 60-80. Vrouw wil nog uit eten, wandelen, op vakantie maar man kan dat allemaal niet meer...
Alle reacties Link kopieren
Cherim0ya schreef:
16-05-2021 09:31
Want iedereen vanaf een jaar of 60 ligt om 9 uur in bed?
En de relatie zou geen waarde kunnen hebben?
Ik vind dat jullie wel heel erg generaliseren en jullie eigen bubbel projecteren op de rest van de wereld. Natuurlijk kan een relatie met een groot leeftijdsverschil op den duur voor andere problemen komen te staan, maar ik neem aan dat mensen daar een bewuste keuze in maken voordat ze aan die relatie beginnen. Blijkbaar zijn er andere zaken die daar tegenop wegen.
Ook in een relatie met een leeftijdsgenoot zijn er geen garanties op de lange termijn.
Dat zeg ik niet.

Maar waar je in de start nog gelijke interesses/mogelijkheden kan hebben, kan dat uit de pas gaan lopen. Hoe ga je daar mee om.

Als je zover komt natuurlijk. Veel relaties, ook van dezelfde leeftijd, lopen stuk.

Garanties en zekerheden heb je natuurlijk nooit.

Dat heb je alleen als de fabrikant je dat geeft en je de aankoopbon heb bewaard.
Ik kon van m'n ex de gebruiksaanwijzing al niet eens vinden, dus laat staan dat ik het bonnetje nog had... :D
Cherim0ya schreef:
16-05-2021 10:23
Ik kon van m'n ex de gebruiksaanwijzing al niet eens vinden, dus laat staan dat ik het bonnetje nog had... :D
:hyper:
Het is bijna zover. Songfestival week :cheer:
Lekkere afleiding van al die date debacles.
Alle reacties Link kopieren
alongwiththesunshine schreef:
16-05-2021 00:10
Is er iets gebeurd?
Nee hoor! Gewoon even geen zin meer, in ieder geval niet om het actief op te zoeken
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik kijk uit naar het songfestival!

Ben ik de enige die het zuur krijgt van de passief-agressieve profielen? ‘Als je niet op je profielfoto lijkt, betaal jij de drank tot ik vind dat je er wel op lijkt’ en ‘Als je in Corona gelooft, weet ik dat je geen IQ en EQ hebt’ tot ‘ Ik ben vegan, rapporteer me maar!’ en ‘ Matchen = daten!’

Je hebt er toch helemaal geen zin meer in, op deze manier?

Het lijkt de laatste tijd wel of mannen niet eens hun best meer willen doen.
Is ook bij vrouwen hoor :) Al begrijp ik het bij vrouwen toch wat meer, want ik denk dat die het toch zwaarder te verduren hebben in dating land.

Verschrikkelijk inderdaad. Plus die opmerking van ''betalen voor drank tot je er wel op lijkt'' is zo vreselijk afgezaagd. Vraag me dan altijd af of die mensen zelf echt denken dat ze iets uniek grappigs op hun profiel hebben staan, terwijl ik hem per dag echt meerdere keren voorbij zie komen :D

Ergens vind ik het wel fijn, dan kun je dat soort mensen er al snel uit filteren. Ik kom op tinder om fijne mensen te ontmoeten, niet voor 'gedoe'.
Alle reacties Link kopieren
Sodermalm schreef:
16-05-2021 11:42
Is ook bij vrouwen hoor :) Al begrijp ik het bij vrouwen toch wat meer, want ik denk dat die het toch zwaarder te verduren hebben in dating land.

Verschrikkelijk inderdaad. Plus die opmerking van ''betalen voor drank tot je er wel op lijkt'' is zo vreselijk afgezaagd. Vraag me dan altijd af of die mensen zelf echt denken dat ze iets uniek grappigs op hun profiel hebben staan, terwijl ik hem per dag echt meerdere keren voorbij zie komen :D

Ergens vind ik het wel fijn, dan kun je dat soort mensen er al snel uit filteren. Ik kom op tinder om fijne mensen te ontmoeten, niet voor 'gedoe'.
Vrouwen ook al? Nou ja, dan zijn ze heel geschikt voor elkaar.

Jij hebt al begin 30-er, man en volgens mij in de Randstad (?) een heel andere vijver om in te vissen. De Rammelende Eierstok-generatie als het ware ;-D

Daarna krijg je de ‘Huwelijk mislukt, Feestende Mannen’. En daarna?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven