Singles unite, vierde editie 2021 deel 9
zondag 17 oktober 2021 om 22:48
Doe ons een plezier en bespaar ons de updateKortkous schreef: ↑17-10-2021 22:13Veel geswiped en tientallen matches waar ik sociale experimenten uitvoer. Hoe kan ik ze zo snel als mogelijk afstoten! Echter begon ik behoefte krijgen aan vrouwelijke schoon. Een milf te verstaan! Een gesprek van bijna 1,5 uur aan de lijn en volgende dag een date. Opgepikt en stukje gewandeld en uitgewaaid. Daarna een drankje en bij mij op de bank en friemelen maar mevrouw vond het allemaal te snel. Droog…. vond ze wel fijn… en zo mijn gestreken broek van 450 euro ondergespoten! Niet voor herhaling vatbaar. Intussen een leuke dame gesproken van mijn eigen leeftijd en weer een telefonisch gesprek van 1,5 uur en mevrouw wil gaan uitwaaien en een kopje koffie voor de open haard. Dit lijkt me wellicht een uitdaging. To be continued…
wij slapen nooit.
zondag 17 oktober 2021 om 22:57
haha ja ik vind het ook heel eerlijk van hen dat hij meteen tijdens de date al vertelde dat hij merkte dat het toch wat te snel al voor hem was en dat hij het lullig vond voor mij omdat ik natuurlijk ook andere verwachtingen had van de date. Maar ben alleen blij dat hij zo eerlijk was face to face. Plus, ik weet dat een leuke connectie nog bestaat
Thanks! Komt helemaal goed. Ik heb er heel veel zin in.
zondag 17 oktober 2021 om 23:06
zondag 17 oktober 2021 om 23:08
Hier sluit ik mij bij aan, klinkt nogal vrouwonvriendelijk...
maandag 18 oktober 2021 om 08:22
Ik (32) kom ook even meeschrijven. Sta onderhand bekend als de eeuwige vrijgezel (al sinds 2012 vrijgezel). Merk steeds meer dat ik echt wel weer graag een relatie zou willen.
Tinder gebruik ik veel (zit er inmiddels al ruim een jaar op), ook wel leuke matches enzo, maar het voelt niet juist. Het lijkt net alsof iedereen de grote ego-dans doet alsof ze een pauw zijn en hun veren wijd tentoon spreiden, maar ik mis de hele essentie dat je vooral op zoek bent naar een lief en fijn persoon om je leven mee te delen. Het is allemaal zo passief-agressief met profielteksten van ''als je niet zus of zo, dan dit of dat''. Eigenlijk wil ik het verwijderen. Maar aan de andere kant is mijn leven inmiddels ook verworden tot een groot deel (thuis) werken en een redelijk vaste basis aan sociale contacten waarmee ik ook niet bepaald meer wekelijks op allerlei feestjes kom. Dus ergens is tinder ook min of meer mijn only gateway to...
Tinder gebruik ik veel (zit er inmiddels al ruim een jaar op), ook wel leuke matches enzo, maar het voelt niet juist. Het lijkt net alsof iedereen de grote ego-dans doet alsof ze een pauw zijn en hun veren wijd tentoon spreiden, maar ik mis de hele essentie dat je vooral op zoek bent naar een lief en fijn persoon om je leven mee te delen. Het is allemaal zo passief-agressief met profielteksten van ''als je niet zus of zo, dan dit of dat''. Eigenlijk wil ik het verwijderen. Maar aan de andere kant is mijn leven inmiddels ook verworden tot een groot deel (thuis) werken en een redelijk vaste basis aan sociale contacten waarmee ik ook niet bepaald meer wekelijks op allerlei feestjes kom. Dus ergens is tinder ook min of meer mijn only gateway to...
maandag 18 oktober 2021 om 11:12
Oke ik snap er niks van.
Afgelopen weekend dus echt een fantastisch fijne dag gehad met mijn date. Heel intiem, gezellig en vooral ook lange dag.
En sinds de dag erna ervaar ik opeens allerlei paniekgevoelens die ik totaal niet herken. Ik heb vorig jaar na een lange relatie van 7 jaar mijn leven compleet omgegooid omdat ik met mijn ex niet op één lijn zat wat de toekomst betreft. Ik heb daarna alles van de grond af opnieuw opgebouwd: eigen woonruimte, andere baan, compleet onafhankelijk geworden enzo.
En nu komt deze fantastische, knappe, lieve man opeens mijn leven binnenstormen. En ik ben in paniek. En ik weet niet of dat komt omdat ik verliefd aan het worden ben, of dat ik me onbewust misschien verzet tegen weer een relatie aangaan…Ik snap alleen écht niet waarom, want hij is alles wat ik ooit in een man zou zoeken!
Maar ik kan mezelf helemaal gek maken met gedachtes: ben ik wel weer klaar voor een relatie, heb ik alles van vorig jaar wel al genoeg verwerkt, durf ik weer iemand volledig toe te laten… en dan raak ik dus in paniek. En op moment dat ik hem zie of bel dan is dat gevoel weer weg en zodra ik alleen ben komt het weer terug.
Wat moet ik hier nou mee?
Hoe kom ik uit mijn hoofd en dichter bij mijn gevoel?
Afgelopen weekend dus echt een fantastisch fijne dag gehad met mijn date. Heel intiem, gezellig en vooral ook lange dag.
En sinds de dag erna ervaar ik opeens allerlei paniekgevoelens die ik totaal niet herken. Ik heb vorig jaar na een lange relatie van 7 jaar mijn leven compleet omgegooid omdat ik met mijn ex niet op één lijn zat wat de toekomst betreft. Ik heb daarna alles van de grond af opnieuw opgebouwd: eigen woonruimte, andere baan, compleet onafhankelijk geworden enzo.
En nu komt deze fantastische, knappe, lieve man opeens mijn leven binnenstormen. En ik ben in paniek. En ik weet niet of dat komt omdat ik verliefd aan het worden ben, of dat ik me onbewust misschien verzet tegen weer een relatie aangaan…Ik snap alleen écht niet waarom, want hij is alles wat ik ooit in een man zou zoeken!
Maar ik kan mezelf helemaal gek maken met gedachtes: ben ik wel weer klaar voor een relatie, heb ik alles van vorig jaar wel al genoeg verwerkt, durf ik weer iemand volledig toe te laten… en dan raak ik dus in paniek. En op moment dat ik hem zie of bel dan is dat gevoel weer weg en zodra ik alleen ben komt het weer terug.
Wat moet ik hier nou mee?
Hoe kom ik uit mijn hoofd en dichter bij mijn gevoel?
maandag 18 oktober 2021 om 11:36
maandag 18 oktober 2021 om 13:41
@l2l89: Lastig zeg. Misschien komt het ook doordat je te veel piekert en dat het gewoon weer goed is als je hem spreekt/ziet. Op dat moment weet je weer hoe leuk jullie het hebben en dat alles goed zit. Ben je op de momenten dat je alleen bent ook niet heel bang dat hij je gaat kwetsen en als jij je open stelt dat dus kan gebeuren en dat het daarom paniek oplevert?
maandag 18 oktober 2021 om 13:42
Ja en je weet dat er ook nog eerlijke en leuke mannen bestaan. Al is het natuurlijk wel jammer dat het net bij iemand die zo in elkaar zit, gelijk niks kan worden. Houden jullie contact?RedRoseThorn schreef: ↑17-10-2021 22:57haha ja ik vind het ook heel eerlijk van hen dat hij meteen tijdens de date al vertelde dat hij merkte dat het toch wat te snel al voor hem was en dat hij het lullig vond voor mij omdat ik natuurlijk ook andere verwachtingen had van de date. Maar ben alleen blij dat hij zo eerlijk was face to face. Plus, ik weet dat een leuke connectie nog bestaat. Al Klinkt dat wel heel dramatisch
.
Thanks! Komt helemaal goed. Ik heb er heel veel zin in.
maandag 18 oktober 2021 om 14:08
maandag 18 oktober 2021 om 14:14
Klinkt als angst om gekwetst te worden. We hebben hier allemaal wel de nodige teleurstellingen gehad helaas, nu hebben jullie jezelf weer opengesteld en komen de kriebels. Daarmee wordt de angst ook groter met ‘maar wat als het dadelijk weer misgaat’?
Kan altijd gebeuren, maar denk dat belangrijk is om dit beetje los te laten en vooral te blijven focussen op je eigen leven. En letten op signalen, zolang er nieuwe dates worden gepland en enthousiasme is van beide kanten dan zit het wel goed.
Maar ook dit is herkenbaar;
https://edition.cnn.com/2010/LIVING/11/ ... index.html
Mocht ik weer gaan daten, dan ga ik die 3 maanden regel ook wel toepassen en proberen in die fase mezelf minder emotioneel te geven.
Kan altijd gebeuren, maar denk dat belangrijk is om dit beetje los te laten en vooral te blijven focussen op je eigen leven. En letten op signalen, zolang er nieuwe dates worden gepland en enthousiasme is van beide kanten dan zit het wel goed.
Maar ook dit is herkenbaar;
https://edition.cnn.com/2010/LIVING/11/ ... index.html
Mocht ik weer gaan daten, dan ga ik die 3 maanden regel ook wel toepassen en proberen in die fase mezelf minder emotioneel te geven.
maandag 18 oktober 2021 om 14:58
Ik kan inderdaad als ik alleen ben heel erg in mijn hoofd gaan zitten en gaan zitten twijfelen aan alles. Terwijl ik bij deze man het gevoel heb echt volledig mezelf te kunnen zijn en hij alles heeft wat ik zelf ook belangrijk vind in het leven. Er is helemaal geen reden om te twijfelen of paniekgevoelens te ervaren, dus ik snap ook echt niet waar die nu opeens vandaan komen.Shiverrr schreef: ↑18-10-2021 13:41@l2l89: Lastig zeg. Misschien komt het ook doordat je te veel piekert en dat het gewoon weer goed is als je hem spreekt/ziet. Op dat moment weet je weer hoe leuk jullie het hebben en dat alles goed zit. Ben je op de momenten dat je alleen bent ook niet heel bang dat hij je gaat kwetsen en als jij je open stelt dat dus kan gebeuren en dat het daarom paniek oplevert?
Ik ben ook helemaal niet bang dat hij me gaat kwetsen…hij wil er juist helemaal voor gaan en voor mijn gevoel gaat het misschien allemaal wat snel. Ik voel me overweldigd door alle fijne gevoelens en bevind me in een soort rollercoaster ofzo. Misschien dat mijn lijf daarom (onbewust) in de paniekstand gaat.
maandag 18 oktober 2021 om 15:21
Dit heeft mijn vriendin ook bijna 2 jaar gehad. Met als gevolg dat ze 3x de relatie verbroken heeft. Zodra ze alleen is in haar appartement gaat ze twijfelen of zoals jij zegt: in haar hoofd gaan zitten.l2l89 schreef: ↑18-10-2021 14:58Ik kan inderdaad als ik alleen ben heel erg in mijn hoofd gaan zitten en gaan zitten twijfelen aan alles. Terwijl ik bij deze man het gevoel heb echt volledig mezelf te kunnen zijn en hij alles heeft wat ik zelf ook belangrijk vind in het leven. Er is helemaal geen reden om te twijfelen of paniekgevoelens te ervaren, dus ik snap ook echt niet waar die nu opeens vandaan komen.
Ik ben ook helemaal niet bang dat hij me gaat kwetsen…hij wil er juist helemaal voor gaan en voor mijn gevoel gaat het misschien allemaal wat snel. Ik voel me overweldigd door alle fijne gevoelens en bevind me in een soort rollercoaster ofzo. Misschien dat mijn lijf daarom (onbewust) in de paniekstand gaat.
Ze heeft vaak gezegd: ik heb alles wat ze zoekt en dan toch die twijfels. Ik heb je hierover eens een bericht gestuurd.
Voor haar was de oplossing om bijv snel te gaan samenwonen, maar ik wil eerst dat ze stabiel is. Bij haar was het gewoon een soort van 'dit kan niet waar zijn' gevoel.
maandag 18 oktober 2021 om 15:27
Als hij na twee dates zegt er al helemaal voor willen gaan en daarnaast nog in scheiding ligt/net gescheiden is.. Zou bij mij wat vraagtekens opleveren en alarmbellen. Heb ook vaak genoeg meegemaakt dat de mannen in begin na enkele dates alles fantastisch vonden, om later toch op terug te komen ‘want ze waren nog niet klaar voor’. Ik zou oppassen, wellicht is dit wel je onderbuikgevoel die iets wil zeggen. Maar goed, ik kan er ook naast zitten hoor!l2l89 schreef: ↑18-10-2021 14:58Ik kan inderdaad als ik alleen ben heel erg in mijn hoofd gaan zitten en gaan zitten twijfelen aan alles. Terwijl ik bij deze man het gevoel heb echt volledig mezelf te kunnen zijn en hij alles heeft wat ik zelf ook belangrijk vind in het leven. Er is helemaal geen reden om te twijfelen of paniekgevoelens te ervaren, dus ik snap ook echt niet waar die nu opeens vandaan komen.
maandag 18 oktober 2021 om 15:44
Oh ik lees dat je nog maar twee dates hebt gehad? Ik vind het dan wel erg snel om zulke dingen te zeggen. Het zou mij persoonlijk een beetje benauwen. Misschien is het voor jou een teken dat je het te snel vindt gaan? Dat het goed voelt bij hem, wil niet zeggen dat je heel snel hoeft te gaan. Soms kan het verhelderend zijn om je gedachten/gevoelens ergens op te schrijven. Ik kan dan soms achter bepaalde dingen komen. Waarom ik zo reageer of denk. Plus ik ben het dan kwijt uit mijn gedachten en kan het beter loslaten.l2l89 schreef: ↑18-10-2021 14:58Ik kan inderdaad als ik alleen ben heel erg in mijn hoofd gaan zitten en gaan zitten twijfelen aan alles. Terwijl ik bij deze man het gevoel heb echt volledig mezelf te kunnen zijn en hij alles heeft wat ik zelf ook belangrijk vind in het leven. Er is helemaal geen reden om te twijfelen of paniekgevoelens te ervaren, dus ik snap ook echt niet waar die nu opeens vandaan komen.
maandag 18 oktober 2021 om 18:12
Helemaal eens met Vivi. Het is voor hem super dat jij er bent om hem door de scheiding heen te lozen. Straks als alles rond is wat overigens nog best een tijd kan duren komen pas echt de harde zaken op tafel. Kids en ex partner en afspraken. Dan wordt hij met de feiten op zaken gedrukt. Misschien gaat zijn ex ook daten. Dan verandert er een hoop.
Ik denk dat jij dat ook best weet en dat je daar terecht zorgen om maakt. Jij hebt van alles te verliezen. Hij niet hij gaat door met of zonder jou.
Ik denk dat jij dat ook best weet en dat je daar terecht zorgen om maakt. Jij hebt van alles te verliezen. Hij niet hij gaat door met of zonder jou.
maandag 18 oktober 2021 om 22:49
Mijn ervaring (zowel bij mij, vrienden als vriendinnen) is toch anders. Nu hoeft het geen 2 jaar te zijn. Maar ik heb zelf gemerkt dat dames die korter dan 3 maanden vrijgezel waren er uiteindelijk niet aan doe waren of teruggingen naar hun ex. Dit waren dan wel relaties die niet langer dan 3 jaar geduurd hebben.
Zelf ook meegemaakt dat een date er ineens niet aan toe was, dat ik leuk etc ben maar dat het verward. Ik vond die voorheen onzin, maar heb zelf ook gemerkt tijdens daten dat ik er toch niet klaar voor was ineens.
maandag 18 oktober 2021 om 23:56
Misschien is het voor vrouwen net wat anders dan voor mannen. Sommigen willen ook eerst 'casual' daten na een lange relatie om e.e.a. in te halen. Maar ik zie juist vooral relaties mislukken waarbij beiden eerst een (langere) tijd single waren en juist de "relatiehoppers" het snelst weer gelukkig zijn. Geheel tegen de vivaforum mores in.Binnusje schreef: ↑18-10-2021 22:49Mijn ervaring (zowel bij mij, vrienden als vriendinnen) is toch anders. Nu hoeft het geen 2 jaar te zijn. Maar ik heb zelf gemerkt dat dames die korter dan 3 maanden vrijgezel waren er uiteindelijk niet aan doe waren of teruggingen naar hun ex. Dit waren dan wel relaties die niet langer dan 3 jaar geduurd hebben.
Zelf ook meegemaakt dat een date er ineens niet aan toe was, dat ik leuk etc ben maar dat het verward. Ik vond die voorheen onzin, maar heb zelf ook gemerkt tijdens daten dat ik er toch niet klaar voor was ineens.
dinsdag 19 oktober 2021 om 11:54
Doe ik al jaren, niet te snel enthousiast zijn en langzaam elkaar leren kennen.
De laatste keer dat ik van bij de eerste dates halsoverkop was heeft het me een paar jaar ellende gekost.
Snap mensen niet die al snel roepen dat ze een fantastische man hebben gevonden en dat 'het zo goed zit'. Vooral niet wanneer het in het verleden al meerdere keren na enkele dates of een paar maand dan toch verkeerd is gegaan.
Ex en ik hebben elkaar intussen enkele keren ontmoet. Van de reden waarvoor ik het een jaar geleden heb uit gemaakt is niets meer te merken. Hij is enthousiast en noemde me de laatste keer plagend 'zijn lief'. Ik blijf rustig, geniet van de aandacht en zie wel waar het naartoe gaat.