Slaapproblemen nieuwe relatie

07-06-2024 14:30 22 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Sinds een half jaar heb ik een fijne relatie met een hele leuke man. Het probleem is alleen dat ik niet naast hem kan slapen.. Ik lig uren wakker en val gewoon niet in slaap. Hij snurkt soms, maar ook als hij een snurkbeugel draagt en niet snurkt lukt het gewoon niet. Ik word er soms zo gefrustreerd van als ik na uren nog steeds lig te woelen. Uiteindelijk ga ik dan naar de logeerkamer, maar samen in één bed wakker worden is zoveel leuker...
Wie herkent dit of heeft tips?
Alle reacties Link kopieren Quote
Oordoppen.
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hij kan naar de kno arts gaan, ook even ivm checken of hij geen apneu heeft?
Als snurken komt door een laag hangende huig dan kan daar iets aan gedaan worden.

Is de snurkbeugel een echte aangepaste beugel, dus niet zo'n standaard goedkope beugel maar eentje die echt aangemeten is?

Als hij al bij kno-arts is geweest en de beugel is een aangepaste beugel, dan is er niet zo veel aan te doen. Je kan goede oordoppen proberen maar als zo'n snurker is als mijn man dan helpt alles hierboven niet, ook goede passende oordoppen niet.


Apart slapen is helaas dan nodig voor je gezondheid.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja heel herkenbaar. Zo was het bij mij in het begin van de relatie ook, drama was dat.
Herinner me nog dat ik eens een keer om 4 uur in de nacht huilend uit bed ben gestapt en naar huis ben gegaan :cry:

Uiteindelijk ging het beter, maar dat kwam pas toen ik me ook meer mezelf durfde te voelen bij hem.
Ik was in het begin zo onzeker (en dat als 40 plusser haha) bij hem dat ik me niet genoeg kon ontspannen en mede daardoor ook wakker bleef.

Herken je dat ook bij jezelf?
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt voor jullie reacties!

Oordoppen gebruik ik idd al: dat helpt wel iets.
Maar het is meer het feit dat er iemand naast me ligt, dan het geluid. Want zelfs als hij niet snurkt, kan ik me op de een of andere manier niet overgeven aan de slaap. Hoe moe ik ook ben.

@Lena12:
ik voel me juist helemaal ontspannen bij hem, dat is het gekke...Lastig he! Fijn dat het bij jou nu beter gaat. Misschien toch een kwestie van wennen. We wonen niet samen, dus we slapen niet elke nacht samen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb precies hetzelfde. Ik zeg vervelende eigenschap maar slecht slapen is ook niet wat want dan ben je de volgende dag ook niet te genieten.
Ik ben ook gevoelig voor prikkels en ga op mijn man “”liggen “ waardoor ik niet ontspan. Wij slapen daarom ook al jaren apart. Niet heel leuk voor mijn man maar het is wat het is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Helemaal herkenbaar hoor, wij hebben er zelfs allebei 'last" van gehad, nog steeds niet helemaal gewend om met z'n tweetjes te slapen, we kunnen om het weekend bij elkaar slapen, het gaat wel stukken beter nu gelukkig en soms ook hele nachten goed maar we hebben gewoon na een paar slapeloze nachten afgesproken dat als 1 van de 2 niet kan slapen die dan lekker op het logeerbed gaat en zodra het ochtend is we weer voor de gezelligheid even bij elkaar in bed kruipen want slapeloze nachten breekt je en dat is voor de sfeer en de energie ook niet je van het, gaat al drie jaar goed zo hoor :-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Eén van de redenen dat ik niet meer aan een nieuwe relatie begonnen ben ;-D Slaap al slecht in m'n uppie, maar met iemand naast me is het nog erger.
Heb helaas geen tips voor je. Wellicht gaat het op den duur beter en anders toch maar het logeerbed.
Alle reacties Link kopieren Quote
Monique700 schreef:
07-06-2024 15:32
Ik heb precies hetzelfde. Ik zeg vervelende eigenschap maar slecht slapen is ook niet wat want dan ben je de volgende dag ook niet te genieten.
Ik ben ook gevoelig voor prikkels en ga op mijn man “”liggen “ waardoor ik niet ontspan. Wij slapen daarom ook al jaren apart. Niet heel leuk voor mijn man maar het is wat het is.
Same here,

Ik ga eerder naar bed dan man en val snel in slaap.
Als hij binnenkomt ben ik meteen wakker, en hij doet echt heel zachtjes.
Ik sta continu aan ofzo, ben continu in alert fase.
Dus ik "lig" ook onbewust op mijn man te wachten.
Ik wakker, hij slaapt(met slaapmasker betreft apneu wat zeker helpt)
En ik kan dan gewoon niet slapen..en dat is rete frustrerend.
Soms vertrek ik naar de bank, soms hij.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ken je loops? Die zijn echt het beste wat ik ooit aangeschaft heb.
Alle reacties Link kopieren Quote
Buffy schreef:
07-06-2024 19:39
Ken je loops? Die zijn echt het beste wat ik ooit aangeschaft heb.
Maar het probleem is niet het geluid...
Alle reacties Link kopieren Quote
Attraverso schreef:
07-06-2024 20:09
Maar het probleem is niet het geluid...
Ze heeft toch ook over snurken? Dat niet horen helpt misschien wel wat. En zeg dat ze aantal dagen apart slapen en aantal dagen wel samen wil slapen dan is goede oordoppen wel fijn.

Denk dat zij licht slaapt en dus gewoon snel wakker is, ook van ademende bewegende mensen naast zich en dan snurkt hij ook nog eens redelijk erg, aangezien hij de snurkbeugel niet genoeg helpt.

Er zijn zat mensen die dat hebben en dan is samen slapen gewoon ongezond voor hen, helaas.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe ging dit in eerdere relaties?

Zelf heb ik het omgekeerde: ik slaap beter met mijn partner naast me. En aan structureel weer alleen slapen zou ik enorm moeten wennen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik herken dat wel, bij mij scheelde het wel om in een groot bed te slapen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Herkenbaar, ik heb het na 14 jaar nog steeds en wij slapen dus meestal apart. Ik vind het niet perse ongezellig hoor, mijn slaap is me heel veel waard en we hebben genoeg dingen die we wel samen delen maar slapen, nee, daar zijn we (met name ik) niet goed in samen.
Alle reacties Link kopieren Quote
In mijn vorige relatie (>10 jaar geleden) was ik blijkbaar flexibeler , toen was het nooit een probleem. Ik sliep toen vaster. Misschien gaat het beter als we samenwonen en elke nacht samen slapen. Ik ben na al die jaren zo gewend om alleen te slapen dat ik maar moeilijk kan wennen aan iemand naast me.

Ik heb geen Loops, wel allerlei andere soorten oordoppen. Ik ga binnenkort oordoppen op maat laten aanmeten, hopelijk helpen die. Ook voor de vakantie, waar we niet zo makkelijk kunnen uitwijken naar een logeerkamer.

Jammer om te horen dat sommigen van jullie dit probleem nog steeds hebben. Lastig, maar fijn als je een manier hebt gevonden om ermee om te gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oef ja, heel herkenbaar!
Ik sliep destijds écht niet. Uit nood heb ik toen een 1persoonsbed naast het grote bed gezet, toen sliep ik wel. Het grote tweepersoonsbed hebben we na een tijd vervangen door een tweepersoons met 2 losse matrassen en losse dekens.
Uiteindelijk is het goed gekomen.
Nu word ik niet eens wakker van zijn wekker, haha!
Alle reacties Link kopieren Quote
MargjeM schreef:
07-06-2024 20:25
Hoe ging dit in eerdere relaties?

Zelf heb ik het omgekeerde: ik slaap beter met mijn partner naast me. En aan structureel weer alleen slapen zou ik enorm moeten wennen.
Hier eerste relatie nooit een probleem geweest, 28 jaar samen, hij snurkte de laatste jaren dat was wel lastig :-). Daarna 3 jaar alleen geslapen en nieuwe partner ook lang alleen (in de zin van niet samenwonen en dus niet regelmatig samen met iemand in zijn bed slapen) . Dus was echt weer heel erg wennen :-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ieder een eigen matras en eigen dekbed al geprobeerd?
Coffee is never my cup of tea
Alle reacties Link kopieren Quote
orchidee86 schreef:
07-06-2024 21:17
In mijn vorige relatie (>10 jaar geleden) was ik blijkbaar flexibeler , toen was het nooit een probleem. Ik sliep toen vaster. Misschien gaat het beter als we samenwonen en elke nacht samen slapen. Ik ben na al die jaren zo gewend om alleen te slapen dat ik maar moeilijk kan wennen aan iemand naast me.

Ik heb geen Loops, wel allerlei andere soorten oordoppen. Ik ga binnenkort oordoppen op maat laten aanmeten, hopelijk helpen die. Ook voor de vakantie, waar we niet zo makkelijk kunnen uitwijken naar een logeerkamer.

Jammer om te horen dat sommigen van jullie dit probleem nog steeds hebben. Lastig, maar fijn als je een manier hebt gevonden om ermee om te gaan.
Alleen slapen is heerlijk, geen problemen meer hier, sinds ik wel kan slapen. Wilde dat ik niet jaren en jaren maar stug bleven proberen om samen in een bed te kunnen liggen. Had me zoveel beter kunnen voelen als die jaren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Herkenbaar.

Ik lag ook halve nachten wakker. Toen we samenwoonden ging dat stukken beter. Maar in het weekend altijd vroeg op.
Toen we uit elkaar waren lukte mij het pas weer om lekker uit te slapen.

Grappige is dat als ik met een vriendin op vakantie was en in hetzelfde bed sliepen ik daar eigenlijk geen of bijna geen last van had.
Alle reacties Link kopieren Quote
Herkenbaar. Vooral snurken en de aanwezigheid van de ander voelen.

Wij zijn al 19 jaar samen en slapen eigenlijk altijd apart. Op vakantie niet, want we boeken maar 1 kamer, maar ik slaap dan echt stukken minder. Ben blij dat ik dan weer thuis kan slapen. Apart slapen heeft onze relatie gered. Goed slapen is zo belangrijk!!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven