Socialmedia:gaat mijn wantrouwen nu echt te ver?

28-02-2020 22:34 136 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

Nieuwe relatie van zo'n 3 maanden. Alles loopt gesmeerd en hij maakt me duidelijk echt toekomst met me te zien. Ik ben gek op hem, hij op mij. Families passen ook prima, gewoon echt heerlijk.
Maar: nu dreig ik een beetje paranoïde te worden om iets relatief kleins en ik snap niet goed waarom. Vriend heeft een 'zakelijke' vrouwelijke kennis op fb en insta, waarmee hij rond september 1 keer een afspraak heeft gehad over een dienst. Sindsdien zijn ze online vrienden, omdat over paar maanden ze weer even het evenement moeten regelen samen, daarvoor moeten ze weer 1 keer afspreken. Verder is er geen app-of mailcontact volgens hem. Nu zag ik dat hij onder een profielfoto van haar comments plaatst als 'supermooi!'. Onder een andere foto plaatst hij weer een bijzondere vraag (iets als: kijk je altijd zo vrolijk of had je het gewoon erg naar je zin?) en die liket hij zelfs met een hartje. Omgekeerd liket zij daadwerkelijk alle posts die hij op instagram zet en ook veel die hij op fb zet. Let wel: dit doet ze verder bij niemand op insta, dus een zakelijke strategie is het niet bepaalt. Vriend wel eens gevraagd wie zij precies is en hij was er open over: een zakelijk contact die hij tof en inspirerend vond. Zij heeft overigens een relatie. Zij weet niet van mij, want nergens op zijn fb staat nog iets van mij of ons (wat ik ook niet raar vind). Waarom ben ik hier een beetje para over? Ik vind het een beetje TE gezellig en complimenteus ofzo, voor een zakelijk contact dat je 1 keer gezien hebt
Alle reacties Link kopieren
Krijgen we zo’n topic nou elke week?
girasole3 schreef:
28-02-2020 22:42
Krijgen we zo’n topic nou elke week?
Nou inderdaad
Komt mij ook heel bekend voor
Alle reacties Link kopieren
gij trekt wel veel foute venten aan, zou je een tijdje kalmer aan gaan doen zonder een vent of date? elke week verschijnt er wel een ander topic dat je uw lief niet vertrouwt
Alle reacties Link kopieren
Ik weet denk ik wat jullie bedoelen want ik ben een mee lezer, maar als ik het goed herinner waren die 2 mensen met elkaar naar bed gegaan en een soort scharrels. Daar is bij mijn vriend geen sprake van
Ik zou dit echt niet pikken. Wat respectloos naar jou zeg, verschrikkelijk.
Alle reacties Link kopieren
icequeen2000 schreef:
28-02-2020 22:46
gij trekt wel veel foute venten aan, zou je een tijdje kalmer aan gaan doen zonder een vent of date? elke week verschijnt er wel een ander topic dat je uw lief niet vertrouwt
? Het laatste topic dat ik plaatste was 5 maanden geleden ongeveer.
Alle reacties Link kopieren
LilyFaye schreef:
28-02-2020 22:47
Ik zou dit echt niet pikken. Wat respectloos naar jou zeg, verschrikkelijk.
Bedankt voor je reactie. Misschien een nuancering, 1 van die foto's daar reageerde hij op voordat wij echt aan het daten waren. Die ene waar hij een hartje op gaf was toen we al net iets hadden (niet echt een hartje, maar ipv een like een 'geweldighartje')
Alle reacties Link kopieren
Het gaat niet om topics van jou, maar elke week wordt er wel een topic geopend met dezelfde strekking als het jouwe.

On ropic: hij is toch met jou en niet met haar?!
En dat gelike op social media is een hardnekkiger virus dan Corona
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp je specifieke vraag niet precies. Je vraagt: waarom ben ik hier een beetje para over? Tja, dat weten wij natuurlijk niet. Maar je vindt het dus blijkbaar zelf een beetje paranoïde? Dat geeft aan dat je je eigen gevoel hierover niet helemaal realistisch vindt.
Of moet ik het anders interpreteren?
Alle reacties Link kopieren
LilyFaye schreef:
28-02-2020 22:47
Ik zou dit echt niet pikken. Wat respectloos naar jou zeg, verschrikkelijk.
Als dit serieus is: stel je niet zo aan.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
28-02-2020 22:53
Ik begrijp je specifieke vraag niet precies. Je vraagt: waarom ben ik hier een beetje para over? Tja, dat weten wij natuurlijk niet. Maar je vindt het dus blijkbaar zelf een beetje paranoïde? Dat geeft aan dat je je eigen gevoel hierover niet helemaal realistisch vindt.
Of moet ik het anders interpreteren?
Nou, ik vraag me vooral af of ik me niet aanstel..
Alle reacties Link kopieren
Als ik je zo lees dan begrijp ik er dus uit dat je echt aan het controleren bent wat zij aan het doen is. Ik zou zeggen, houd daar mee op en ga naar je gevoel, vertrouw je het niet dan weet je wat je te doen staat. Want als hij het ontkent zul je het toch niet geloven. zonder vertrouwen geen relatie.
girasole3 schreef:
28-02-2020 22:52
Het gaat niet om topics van jou, maar elke week wordt er wel een topic geopend met dezelfde strekking als het jouwe.

On ropic: hij is toch met jou en niet met haar?!
En dat gelike op social media is een hardnekkiger virus dan Corona
Ìnderdaad.
Alle reacties Link kopieren
herfstwintertje schreef:
28-02-2020 22:54
Nou, ik vraag me vooral af of ik me niet aanstel..
Dat was niet de vraag die je stelde in je OP. Maar bedankt voor je verduidelijking. Dan is mijn antwoord: ja, ik vind dat je je aanstelt.
Alle reacties Link kopieren
Gooi het open en vraag het gewoon of flikker al je social media weg en kijk gewoon niet. Meer smaken zijn er niet.
Als je er een slecht gevoel bij hebt, dan moet je daar naar luisteren, dat zou ik je wel willen adviseren.
Alle reacties Link kopieren
herfstwintertje schreef:
28-02-2020 22:50
Bedankt voor je reactie. Misschien een nuancering, 1 van die foto's daar reageerde hij op voordat wij echt aan het daten waren. Die ene waar hij een hartje op gaf was toen we al net iets hadden (niet echt een hartje, maar ipv een like een 'geweldighartje')
En dan een nuancering hahaha, dit kun je beter voortaan direct vermelden,. Als dit zo is dan denk ik waar maak je je druk om.
Wat doet hij nu met haar fotos enz? Als er geen beweging is dan moet je het los laten.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je behoorlijk aanstellen jullie zijn net 3 maanden samen, je druk maken over een hartje’s emoticon.

Ik denk eerder dat het probleem bij jezelf ligt, en jij onzeker bent en nu op een of andere manier al gaat zoeken hoe jij je vriend, van 3 maanden kan Controleren.

Mijn Tip stop anders is hij zo weg.
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
Alle reacties Link kopieren
herfstwintertje schreef:
28-02-2020 22:50
Bedankt voor je reactie. Misschien een nuancering, 1 van die foto's daar reageerde hij op voordat wij echt aan het daten waren. Die ene waar hij een hartje op gaf was toen we al net iets hadden (niet echt een hartje, maar ipv een like een 'geweldighartje')
Op insta is een hartje toch gewoon een like?
Je bent in elk geval je relatie kapot aan het maken door je zo met zijn social media bezig te houden.
Je ziet werkelijk alles; wie wat liked, wanneer, hadden jullie toen al iets, is het een hartje of gewoon een like, pffffff....
Het is allemaal zo banaal, waarom volg je het?
Geloof me, het komt je relatie ten goede als je je vent gewoon vertrouwd.
Succes!
Alle reacties Link kopieren
Soleil8 schreef:
28-02-2020 22:58
Gooi het open en vraag het gewoon of flikker al je social media weg en kijk gewoon niet. Meer smaken zijn er niet.
Als je er een slecht gevoel bij hebt, dan moet je daar naar luisteren, dat zou ik je wel willen adviseren.
Ik heb het al wat met hem besproken. Ook waarom hij dan perse een hartje moest geven. Volgens hem was dat gewoon omdat de foto haar 'in haar kracht' zette. Verder zegt hij dat ze geen contact hebben en dat ze niet weet waarom zij al zijn instaberichten liket, misschien om zichzelf in de kaart te blijven spelen. Maar dat is onzin, want hij is bijna de enige bij wie ze dat doet.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
28-02-2020 23:00
Op insta is een hartje toch gewoon een like?
Ja maar hij gaf op Facebook een hartje, niet op insta.
Alle reacties Link kopieren
herfstwintertje schreef:
28-02-2020 23:01
Ik heb het al wat met hem besproken. Ook waarom hij dan perse een hartje moest geven. Volgens hem was dat gewoon omdat de foto haar 'in haar kracht' zette. Verder zegt hij dat ze geen contact hebben en dat ze niet weet waarom zij al zijn instaberichten liket, misschien om zichzelf in de kaart te blijven spelen. Maar dat is onzin, want hij is bijna de enige bij wie ze dat doet.
Hoe weet jij dat zij dat praktisch alleen bij je vriend doet?
Alle reacties Link kopieren
Let it gooooo, let it goooooo
Meid als je je al druk maakt om een hartjes emoticon onder een foto... Doe jij dat nooit bij vriendinnen? Ik zou pas vragen gaan stellen als hij haar letterlijk de liefde verklaart onder een foto, maar een hartje... In dat geval zou ik nu minimaal 10 relaties tegelijk hebben
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
28-02-2020 23:04
Hoe weet jij dat zij dat praktisch alleen bij je vriend doet?
Dat heb ik uitgezocht. Ik weet dat dat triest klinkt maar ik kreeg er een raar gevoel bij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven