Soms is eerlijk zijn niet altijd het beste?

14-11-2019 11:05 111 berichten
Even jullie kijk op deze kwestie:

L en ik zijn al 15 jaar dikke vriendinnen. Veel samen ondermemen, vakanties en noem maar op.
L en ik hebben een gezamelijke vrienden groep. Vaak etentjes en gezellige avondjes.
Ik heb net als de andere in de vriendengroep een vaste relatie en net als sommige ook kinderen.
L heeft nooit echt geluk in de liefde gehad. Mannen die wel met haar het bed in wilde duiken maar nooit een relatie met haar wilde. Of ze viel weer voor een bezette man... Het lukte haar nooit om echt een relatie op te bouwen, wat zij juist erg graag wilde. En droomde van een gezinnetje (ze is nu 38 jaar)
Dus vaak in de weekende zat ze bij mij of andere stelletjes in de vriendengroep.

Nu heeft ze eindelijk een vriend gevonden! Wij allemaal blij voor haar, want iedereen gunt het haar.
Wij (vriendengroep en ik) hebben hem ontmoet tijdens een etentje. L helemaal in de wolken en ze straalde! Maar haar vriend was niet echt ons type. Vol van zichzelf, neerbuigend naar andere tot bijna op het onbeschofte toe. Maar hé, wij hoeven hem niet leuk te vinden, zolang L maar happy is met hem.

Keren daarna heb ik L dr vriend nog vaker gezien. Ook hier bij mij thuis samen met L. En weer was hij onbeschoft en erg onaardig aan het doen. Van opmerkingen dat L niet zovaak moet bellen met mij omdat we niks beters te doen hebben, slecht praten over vrienden van ons, het afkraken van mijn meubilair, tot het bekritiseren van mijn kinderen die hij net had ontmoet!

Toen was voor mij het duidelijk;
Ik zie L graag gelukkig. En kennelijk is dat met hem. Dus heb ik een stapje terug gedaan in onze vriendschap. Minder contact, minder bij elkaar op bezoek.
Maar kennelijk was ik niet de enige die een stap terug had gedaan. De hele vriendengroep blijkt dat ook te hebben gedaan! Dit allemaal vanwege het onaardige gedrag van L dr vriend.

L merkt het, heeft gevraagd aan een van de dames in de vriendengroep wat er was. En toen kwam het eruit. L heeft mij daarna woedend opgebeld met de vraag of ik er ook zo overdacht. En heb ik eerlijk geantwoord, maar dat ik mijn mond heb gehouden onmdat zij wel gelukkig nu is met hem. En dat ik haar dat zo gun, een vriend en wie weet straks ook kinderen. En ik wil haar dat geluk niet ontnemen!

Ze is woest, maar dan ook echt woest! Nu twijfel ik of ik er goed aan heb gedaan om eerlijk te zijn... of hoe kan ik het beter aanpakken?
Alle reacties Link kopieren
Is het jouw fout dat zíj een plank voor de hersens heeft? Jullie zijn gewoon eerlijk geweest. Die man is haar al aan het losweken, en nog even en ze is helemaal geïsoleerd. Maar je zult haar nooit kunnen waarschuwen want ze is totaal blind. Niets aan te doen.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
18-11-2019 17:34
Ik had denk ik terug geapt dat zij altijd welkom is. En dat vriend ook welkom is als hij zijn excuses kan aanbieden aan jou en je kinderen.

En voortaan wel leuk, beleeft en aardig kan doen. Dan is hij meer dan welkom.

Maar ja, ik kan echt ook helemaal niks met zulke dramatypes en had hem met haar al eerder de deur uit gezet. Ik ben een ijskonijn qua dat. :-D :-D :-D
Dikke doei.
Dit. Snapt ze wel waaróm jullie haar vriend niet moeten?
Nogmaals, ik zou hem niet als persoon diskwalificeren bij je vriendin, maar alleen zijn gedrag. Dus aangeven dat je het niet prettig vond dat hij over jouw grenzen is gegaan. Vanuit een ik-boodschap. Verder dat je hoopt dat het goedkomt tussen jullie.
Dan moet zij daarna maar kijken wat ze ermee doet.
Extreme reactie zeg van haar!! Die is helemaal van het padje af.
Die man lijkt me een lul, logisch dat iedereen wat afstand neemt. Je vriendin heeft een roze bril op dus is ze defensief.
iones schreef:
18-11-2019 18:20
Is het jouw fout dat zíj een plank voor de hersens heeft? Jullie zijn gewoon eerlijk geweest. Die man is haar al aan het losweken, en nog even en ze is helemaal geïsoleerd. Maar je zult haar nooit kunnen waarschuwen want ze is totaal blind. Niets aan te doen.
Mee eens, hij is haar al aan het isoleren, foute boel, komt ze nog wel achter helaas.
Ik zou me er niet meer mee bemoeien.
lolly-pop schreef:
15-11-2019 09:53
Ik zou flink pissig zijn op vriendin dat ze haar vriend niet aansprak op die rotopmerkingen. Dat ze dat laat gebeuren bij een zeer goede vriendin vind ik schaamteloos.
Ook mee eens.
Milkakoe schreef:
14-11-2019 11:45
Bedankt voor jullie antwoorden.
Ik dacht ook dat ik goed aandeed. En vooral niet haar relatie te willen verpesten door mijn mening over haar vriend. Dus leek mij dat stapje terug t beste. Want echt, ik kan niet met die vent door 1 deur.
Wat zij er in ziet... denk t wel te weten. Hij ziet er goed uit, zeer goede baan en ik denk dat liefde blind maakt, want zijn karakter is om te huilen. Maar misschien is hij wel heel.lief en leuk voor haar?!

Ik baal wel. En nu voelt het even dat het mijn schuld is dat er ruzie is.
Denk dat ze even moet bekoelen voordat ik meteen met haar alleen afspreek (als zij dat nog wel wilt).
Nog wel...
Geen idee of hij haar probeerd te isoleren. Denk meer dat het is van dat zij denkt dat dit haar laatste kans is. Ze droomt al jaren van een vriend en een gezinnetje. Ze is 38, dus het klokje tikt wel. Dus denk eerder dat zij zoiets heeft het moet nu, anders komt het gezinnetje er nooit.

Ik vind het jammer van de vriendschap maar als hij haar echt gelukkig maakt, gun ik hun het beste.
Alle reacties Link kopieren
Milkakoe schreef:
19-11-2019 07:49
[...] Denk meer dat het is van dat zij denkt dat dit haar laatste kans is. Ze droomt al jaren van een vriend en een gezinnetje. Ze is 38, dus het klokje tikt wel. Dus denk eerder dat zij zoiets heeft het moet nu, anders komt het gezinnetje er nooit.

Ik vind het jammer van de vriendschap maar als hij haar echt gelukkig maakt, gun ik hun het beste.
Dat herken ik bij een vriendin/kennis van bijna 45 die zich binnen 7 weken sinds kennismaking heeft verloofd, haar flat op stel en sprong te koop heeft gezet en nog hoopt op een kind op de valreep (en ze wordt over 2 weken 45 :sarcastic: ). Tja - of dat nog een haalbare kaart is...

Ik snap ergens wel dat mensen een relatie hebben om de relatie of uit angst om alleen achter te blijven of een gezin te willen stichten, alleen zijn dat wel allemaal grote, omvangrijke dingen die je niet met ieder willekeurige persoon wil doen. Misschien heeft ze zich altijd de mindere van jullie groep gevoeld omdat jullie hebben waar zij van droomde en doet het pijn dat haar vriend wordt afgewezen. Overigens op zeer goede gronden - daar niet van. En nu ze een relatie heeft en het gevoel heeft 'erbij' te horen en 'mee te tellen' is het een klap dat haar partner niet wordt geaccepteerd. Heel vervelend, maar met dit soort onwenselijke gedragingen is het onredelijk om van jullie groep te verwachten dat jullie dit allemaal ongepasseerd voorbij laten gaan en leuk blijven doen voor haar... Dat is gewoon bizar. Jammer dat ze dat zelf niet in wil/kan zien.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
merle78 schreef:
18-11-2019 23:39
Die man lijkt me een lul, logisch dat iedereen wat afstand neemt. Je vriendin heeft een roze bril op dus is ze defensief.
Precies. Ik denk ook niet dat ze het beter had opgevat als iedereen meteen eerlijk was geweest over de beweegredenen om afstand te nemen. Ze was er nota bene zelf bij toen haar vriend al die dingen zei, ze weet dondersgoed dat hij zich niet leuk gedraagt tegen anderen. Ze kiest ervoor om de andere kant op te kijken en ze hoopt dat iedereen dat doet, maar natuurlijk werkt dat zo niet. Zeker niet als het om kinderen gaat.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Milkakoe schreef:
19-11-2019 07:49
Geen idee of hij haar probeerd te isoleren. Denk meer dat het is van dat zij denkt dat dit haar laatste kans is. Ze droomt al jaren van een vriend en een gezinnetje. Ze is 38, dus het klokje tikt wel. Dus denk eerder dat zij zoiets heeft het moet nu, anders komt het gezinnetje er nooit.

Ik vind het jammer van de vriendschap maar als hij haar echt gelukkig maakt, gun ik hun het beste.
Natuurlijk maakt hij haar niet gelukkig, als je je hele vriendengroep kwijtraakt door een relatie. Dat is echt niet leuk.
Milkakoe schreef:
19-11-2019 07:49
Geen idee of hij haar probeerd te isoleren. Denk meer dat het is van dat zij denkt dat dit haar laatste kans is. Ze droomt al jaren van een vriend en een gezinnetje. Ze is 38, dus het klokje tikt wel. Dus denk eerder dat zij zoiets heeft het moet nu, anders komt het gezinnetje er nooit.

Ik vind het jammer van de vriendschap maar als hij haar echt gelukkig maakt, gun ik hun het beste.

En daarom pikt ze meer van deze man dan ze zou moeten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven