Stel ik me aan?

15-01-2021 21:29 112 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond hadden vriend en ik het over uiterlijk etc. Nu is hij niet altijd even tactisch in zijn bewoordingen en is hij vrij nuchter. Hij geeft niet snel complimentjes en een "ik hou van jou" hoef ik ook niet snel te verwachten.
Hij zei mij vanavond letterlijk dat ik niet onder de categorie 'superlelijk' val. Ik voel me echt best wel gekwetst. Ik weet wel dat ik niet de mooiste ben, maar niet onder de categorie 'superlelijk' vind ik wel een ander uiterste. Ik ben al niet de meest zelfverzekerdste en ook niet op het gebied van mij lichamelijk blootgeven, maar die opmerking heeft me echt wel gekrenkt. Stel ik mij aan of..?
schatkaart wijzigde dit bericht op 19-02-2021 08:14
0.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Schatkaart schreef:
17-01-2021 09:17
Ik heb er na de tijd nog heel lang met hem over gesproken en nee, ik vis niet naar complimentjes en ik heb hem ook niet gevraagd of hij mij mooi/lelijk vindt.
Het speet hem heel erg en hij voelde zich rot omdat ik me er gekwetst door voelde en dat hij het niet zo bedoelde. Hij bedoelde inderdaad dat uiterlijk niet voor hem het belangrijkste is en dat hij mij een heel leuk gezicht vindt hebben en aantrekking echt wel voelt. Hij vatte het samen als dat hij mij mooi vindt zoals ik ben en het uiteindelijk wel (meer) om het karakter gaat. Dat ik aangaf dat hij dat anders had moeten/kunnen verwoorden, gaf hij dat inderdaad toe en bood hij zijn excuses aan.
Goed dat je het er met hem nog over hebt gehad en goed om te horen dat hij zijn excuses aanbood, dat het niet zijn bedoeling was om je te kwetsen, dat hij inziet dat hij het anders had moeten verwoorden en dat hij aangeeft dat hij aantrekking voelt. Hoe voelt het voor je nu hij dit heeft gezegd?
Alle reacties Link kopieren
Stoutekiwi schreef:
17-01-2021 16:19
Goed dat je het er met hem nog over hebt gehad en goed om te horen dat hij zijn excuses aanbood, dat het niet zijn bedoeling was om je te kwetsen, dat hij inziet dat hij het anders had moeten verwoorden en dat hij aangeeft dat hij aantrekking voelt. Hoe voelt het voor je nu hij dit heeft gezegd?
Goed hoor! Het is nu wel weer oké.
Ik merk alleen dat mijn slechte zelfbeeld wel wat meer parten speelt dan voorheen. Moet zeggen dat ik de laatste tijd mezelf best waardeerde. Nu voel ik me nog wel onzeker. Zal wel een beetje een nasleep zijn. Moet denk ik even slijten. Verder is het tussen ons als voorheen, dus dat is wel fijn.
Alle reacties Link kopieren
Schatkaart schreef:
17-01-2021 17:00
Goed hoor! Het is nu wel weer oké.
Ik merk alleen dat mijn slechte zelfbeeld wel wat meer parten speelt dan voorheen. Moet zeggen dat ik de laatste tijd mezelf best waardeerde. Nu voel ik me nog wel onzeker. Zal wel een beetje een nasleep zijn. Moet denk ik even slijten. Verder is het tussen ons als voorheen, dus dat is wel fijn.
Je kunt jezelf ook een schop onder je hol geven
Onzekerheid is heel onaantrekkelijk
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
17-01-2021 17:02
Je kunt jezelf ook een schop onder je hol geven
Onzekerheid is heel onaantrekkelijk
Ik doe mijn best, maar dat is lastig. Worstel er mijn hele leven al mee. Ik had echt het idee afgelopen jaar stukken sterker in mijn schoenen te staan.
Alle reacties Link kopieren
Schatkaart schreef:
17-01-2021 17:10
Ik doe mijn best, maar dat is lastig. Worstel er mijn hele leven al mee. Ik had echt het idee afgelopen jaar stukken sterker in mijn schoenen te staan.
Therapie al gevolgd?
Zo zonde om zo onzeker te zijn en zo van slag te zijn door een lompe opmerking van je vriend
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook niet de mooiste. Maar mijn vriend weet dat hij me zou kwetsen als hij zoiets zou zeggen.

Bovendien vind hij dat helemaal niet (zegt ie).

Hij is ook geen type dat complimentjes geeft maar hij zegt meer dingen als "zeur niet. Je bent prima zoals je bent".
Alle reacties Link kopieren
Schatkaart schreef:
15-01-2021 21:53
Heb ik gedaan. Ik heb zelfs even gehuild, ook al wou ik dat niet, maar het is toch best wel hard binnengekomen. Verder heb ik hem genegeerd vanavond. Hij deed meerdere pogingen om zijn excuses aan te bieden, maar ik kon dat gewoon even niet horen. Ik blijf misschien dan ook wel te lang hangen in het negatieve...
Klinkt gezellig
Alle reacties Link kopieren
Schatkaart schreef:
17-01-2021 17:00
Goed hoor! Het is nu wel weer oké.
Ik merk alleen dat mijn slechte zelfbeeld wel wat meer parten speelt dan voorheen. Moet zeggen dat ik de laatste tijd mezelf best waardeerde. Nu voel ik me nog wel onzeker. Zal wel een beetje een nasleep zijn. Moet denk ik even slijten. Verder is het tussen ons als voorheen, dus dat is wel fijn.
Ik kan me wel voorstellen dat je je een tijdje onzeker kan voelen na de uitspraak van je vriend wanneer je al worstelt met een negatief zelfbeeld/lichaamsbeeld. Er schijnt een heel goed zelfhulpboek te bestaan bij een negatief zelfbeeld. Het heet: Negatief zelfbeeld. Geschreven door Manja de Neef.

Wat ook misschien kan helpen is een positief dagboek bijhouden en erbij schrijven wat het over jezelf zegt. Wanneer je bijvoorbeeld bent gaan wandelen of hebt gekookt noteren wat dat voor positiefs over jezelf zegt nl dat je goed voor jezelf zorgt/gezondheid belangrijk vindt. Of wanneer je een cadeau kocht voor iemand dat dat over jezelf zegt dat je attent bent en een lieve vriend. Wanneer je iemand confronteert met een kwetsende opmerking dat je voor jezelf opkomt. Wanneer je een film gekeken hebt dat je goed zorgt voor jezelf qua ontspanning etc.
Alle reacties Link kopieren
SjaanRoeispaan schreef:
15-01-2021 21:44
Waarom heb je zin in een relatie met iemand die nauwelijks complimentjes geeft en niet snel 'ik houd van jou' zegt?
Nou dit dus.
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
17-01-2021 17:02
Je kunt jezelf ook een schop onder je hol geven
Onzekerheid is heel onaantrekkelijk
Of degene die je onzeker maakt een schop geven, die werkt bij mij altijd goed.
Aantrekkelijk gedrag werkt van 2 kanten he.
Alle reacties Link kopieren
abracadabra schreef:
17-01-2021 17:34
Ik ben ook niet de mooiste. Maar mijn vriend weet dat hij me zou kwetsen als hij zoiets zou zeggen.

Bovendien vind hij dat helemaal niet (zegt ie).

Hij is ook geen type dat complimentjes geeft maar hij zegt meer dingen als "zeur niet. Je bent prima zoals je bent".
Dit vind ik al lullig klinken eerlijk gezegd
Frankly my dear, I don"t give a damn
Zeggen dat je niet in die categorie valt betekend dat je in goed gezelschap bent want mooie mensen vallen niet in die categorie.

Ik reageer even omdat ik lees dat veel mensen het een nare opmerking vinden en ik ben het hier niet zo stellig mee eens.
Misschien heb je iets aan mijn visie, voel je je minder rot als ik zeg dat ik het echt zo opvat als ik hierboven zeg.

Ik heb vrij veel promovendi om mij heen in exacte studies en wat zij zeggen bedoelen ze ook letterlijk.
Misschien jouw man ook.

En als dat zo is is het sneu dat jij je voor niks rot voelt en hij zo door het stof moet.

Want ja het is wat horkerig geformuleerd maar hij zegt mijn inziens vooral wat je niet bent: superlelijk. En daarmee ben jij het eens.
En door (zou ik dan denken :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven