Stel ik mij aan?

10-10-2019 15:45 108 berichten
Dag dames,

Ik heb een vraag en ben benieuwd hoe jullie hierover denken. Ik heb sinds een poos een vriend waarmee de relatie soms lastig verloopt. We hebben geen ruzie maar het betreft voornamelijk het punt dat we verschillende verwachtingen hebben over een liefdesrelatie. Zo vindt hij het bijvoorbeeld prima om mij een week of 4 niet te zien, terwijl ik het wel leuk zou vinden om in ieder geval 1x per 2 weken af te spreken (Hij woont op 3 uur reisafstand). Ik zou het leuk vinden om af en toe eens met hem te bellen, hij vindt dat principe onzin. Zo zijn er meer dingen, maar dat is voor nu niet van belang.

Hij is nu ruim 6 weken in zijn eentje naar Brazilië. Dat vind ik prima, maar ik heb hem wel gevraagd of hij in ieder geval elke dag even een teken van leven zou willen geven door een smiley te sturen via WhatsApp of een foto - maakt eigenlijk helemaal niets uit. Ik heb m ook duidelijk uitgelegd waarom ik dat graag zou willen (mijn moeder en broer zijn zeer recent achter elkaar en onverwacht overleden, waardoor ik me gauw druk maak of mensen die ik lief heb wel in orde zijn). En ook heb ik gezegd dat voorgaande alleen geldt als hij WiFi heeft en dat echt niet speciaal voor mij hoeft op te zoeken.

Het is nu donderdag en hij heeft mij maandagavond 20.00 uur NL tijd voor het laatst een bericht gestuurd. Dat brengt dus mee dat ik regelmatig check of hij online komt op WhatsApp. Dat komt hij - ook vandaag nog - dus ik weet dat hij in orde is, maar hij stuurt me geen bericht.

Ik vind dat niet leuk.

Het belangrijkste is dat ik weet dat hij OK is, maar doordat hij niets laat weten check ik dus regelmatig of ie online komt. Dat kost tijd en levert bij mij toch spanning op.

Stel ik me nou aan of .......?
Alle reacties Link kopieren
wat ik denk is dat je geen vriend hebt... sorry :-?
Lorem Ipsum
Weet je vriend ook dat jullie een relatie hebben?
Alle reacties Link kopieren
Sorry maar wat is er leuk aan hem?! Je bent volgens mij gewoon een scharrel, niet z’n vriendin.
Internagelaktisch
Star² schreef:
10-10-2019 15:48
Weet je vriend ook dat jullie een relatie hebben?
Dit loopt al een hele poos. Afgelopen oudejaarsnacht is mijn broer overleden en sindsdien noemt hij zich wel mijn vriend. De periode daarvoor (ruim 2 jaar) riep ie altijd heel hard dat hij niet mijn vriend wilde zijn... dus ja.
Elke dag verplicht een bericht moeten sturen vind ik wel benauwend.

Maar elkaar 1x in de 4 weken zien genoeg vinden en eigenlijk ook niet willen bellen vind ik heel pover. Hij klinkt niet zo enthousiast over jullie relatie.
Alle reacties Link kopieren
Ninx123 schreef:
10-10-2019 15:49
Dit loopt al een hele poos. Afgelopen oudejaarsnacht is mijn broer overleden en sindsdien noemt hij zich wel mijn vriend. De periode daarvoor (ruim 2 jaar) riep ie altijd heel hard dat hij niet mijn vriend wilde zijn... dus ja.
Nou, mijn vriend zou het niet zijn.
Ninx123 schreef:
10-10-2019 15:49
Dit loopt al een hele poos. Afgelopen oudejaarsnacht is mijn broer overleden en sindsdien noemt hij zich wel mijn vriend. De periode daarvoor (ruim 2 jaar) riep ie altijd heel hard dat hij niet mijn vriend wilde zijn... dus ja.

Ik denk dat hij dat voor jou heeft gedaan, maar echt serieus neemt hij je volgens mij niet.
Ik zou op zoek gaan naar iemand die wel geeft om je gevoelens en zin heeft om je te zien....
Maud*de*Braose schreef:
10-10-2019 15:49
Elke dag verplicht een bericht moeten sturen vind ik wel benauwend.
Dit soort dingen wilde ik dus even checken. Normaal hebben we lang niet elke dag contact. Dan maakt het mij ook niet zo veel uit.
Hij vind contact met jou minder belangrijk dan jij.
Dat betekent niet dat jij je aanstelt, maar wel dat deze relatie jou wasrschijnlijk veel frustratie gaat opleveren, zeker als hij wel belooft maar niet doet.

Ik zou concluderen dat jullie behoeften te ver uit elkaar liggen en dat dit dus geen match is. Uitmaken, uithuilen en een vriend zoeken die ongeveer evenveel behoefte heeft aan contact.
Alle reacties Link kopieren
Dat is toch geen relatie? Elkaar maar 1 keer in de 4 weken zien. Vreselijk. Ik had het al lang al uitgemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt alsof jij een rottijd achter de rug hebt, en misschien nog steeds wel middenin zit. :hug:

Ik denk dat jouw behoefte aan dagelijks contact en de behoefte van je vriend om zo onregelmatig contact te hebben niet echt bij elkaar passen. Wat haal jij eigenlijk zo uit de relatie, behalve dat je nog meer verlies kan voorkomen?
Alle reacties Link kopieren
Welke vriend? Ik lees alleen iets over een vage kennis.
ik geef mn bek ook maar een douw
Ik heb niet het idee dat dit een relatie is. Als hij 1x per 4 weken voldoende vindt en niet wil bellen kun je dat niet echt een relatie noemen. Waarom neem je hier al jaren genoegen mee?
Alle reacties Link kopieren
Jij bent voor hem duidelijk geen prioriteit, dus ik zou mijn conclusies trekken.

Los daarvan kom je wel benauwend over met elke dag een berichtje moeten sturen. Dat jij bezorgd bent vanwege omstandigheden in het verleden moet je niet projecteren op een ander, dat hij dan maar jou een bericht moet sturen.
Aan de andere kant als je iemand leuk vind, wil je uit jezelf die persoon vaker zien of spreken. Dus zoek een andere/echte vriend.
Alle reacties Link kopieren
neem van mij aan, dat verkering heel anders is dan dit
Lieverd, dit is echt niet goed voor je. Je hebt erg veel meegemaakt de afgelopen tijd. Ik denk dat je nog steeds heel veel te verwerken hebt en heel veel liefde nodig hebt. Ik denk niet dat hij je dit wil/kan/gaat geven. Kies voor jezelf en start opnieuw. Dikke knuffel!
essychan schreef:
10-10-2019 16:03
Jij bent voor hem duidelijk geen prioriteit, dus ik zou mijn conclusies trekken.

Los daarvan kom je wel benauwend over met elke dag een berichtje moeten sturen. Dat jij bezorgd bent vanwege omstandigheden in het verleden moet je niet projecteren op een ander, dat hij dan maar jou een bericht moet sturen.
Aan de andere kant als je iemand leuk vind, wil je uit jezelf die persoon vaker zien of spreken. Dus zoek een andere/echte vriend.
Je hebt maybe gelijk. Hoewel ik het gevraagd heb, en niet geëist waarop hij zei dat hij het zou doen.

Klopt wel dat ik mn angsten niet moet projecteren
Tess1981 schreef:
10-10-2019 16:03
Ik heb niet het idee dat dit een relatie is. Als hij 1x per 4 weken voldoende vindt en niet wil bellen kun je dat niet echt een relatie noemen. Waarom neem je hier al jaren genoegen mee?
Ik heb er veel over nagedacht de laatste tijd en ik denk vanwege het gebrek aan inzicht dat ik de moeite waard ben / zou kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
dus je ziet hem 1 keer per 4 weken en jullie bellen nooit? En hij riep altijd heel hard dat hij je vriend niet was?
Dit is toch geen relatie? Ik zou me niet lenen voor iemand die heel hard schreeuwt dat ie mijn vriend niet is.
Iemand die ik 1 keer per maand zie is niet mijn vriend. Dat is hooguit een losse scharrel.
Alle reacties Link kopieren
essychan schreef:
10-10-2019 16:03
Los daarvan kom je wel benauwend over met elke dag een berichtje moeten sturen. Dat jij bezorgd bent vanwege omstandigheden in het verleden moet je niet projecteren op een ander, dat hij dan maar jou een bericht moet sturen.
Aan de andere kant als je iemand leuk vind, wil je uit jezelf die persoon vaker zien of spreken. Dus zoek een andere/echte vriend.

Joh wat een onzin zeg. Deze gast voelt helemaal niks voor ts dat is toch duidelijk. Daar gaat het nu om
Dat hij iedere dag een berichtje moet sturen en dat ts misschien benauwend is naar haar vriend toe (iets waar ik het trouwens niet mee eens ben maar oke) is helemaal niet eens meer relevant in deze zaak.
:bonk:
anoniem_390966 wijzigde dit bericht op 10-10-2019 16:10
2.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hij is een vage vriend maar absoluut niet 'je vriend' zoals in verkering of zo. Dat besef je toch ook wel?
Alle reacties Link kopieren
Ninx123 schreef:
10-10-2019 15:52
Dit soort dingen wilde ik dus even checken. Normaal hebben we lang niet elke dag contact. Dan maakt het mij ook niet zo veel uit.

Maak het toch uit. Je snapt toch zelf ook wel dat dit helemaal niks gaat worden. Dit is echt geen relatie. Je verdient zoveel beter.
Echt....ik word al depressief bij het lezen van je verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Weet je zeker dat hij niet gewoon getrouwd is met 3 bloedjes van kinderen, daar aan de andere kant van het land?
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven