Stel ik mij aan?

10-10-2019 15:45 108 berichten
Dag dames,

Ik heb een vraag en ben benieuwd hoe jullie hierover denken. Ik heb sinds een poos een vriend waarmee de relatie soms lastig verloopt. We hebben geen ruzie maar het betreft voornamelijk het punt dat we verschillende verwachtingen hebben over een liefdesrelatie. Zo vindt hij het bijvoorbeeld prima om mij een week of 4 niet te zien, terwijl ik het wel leuk zou vinden om in ieder geval 1x per 2 weken af te spreken (Hij woont op 3 uur reisafstand). Ik zou het leuk vinden om af en toe eens met hem te bellen, hij vindt dat principe onzin. Zo zijn er meer dingen, maar dat is voor nu niet van belang.

Hij is nu ruim 6 weken in zijn eentje naar Brazilië. Dat vind ik prima, maar ik heb hem wel gevraagd of hij in ieder geval elke dag even een teken van leven zou willen geven door een smiley te sturen via WhatsApp of een foto - maakt eigenlijk helemaal niets uit. Ik heb m ook duidelijk uitgelegd waarom ik dat graag zou willen (mijn moeder en broer zijn zeer recent achter elkaar en onverwacht overleden, waardoor ik me gauw druk maak of mensen die ik lief heb wel in orde zijn). En ook heb ik gezegd dat voorgaande alleen geldt als hij WiFi heeft en dat echt niet speciaal voor mij hoeft op te zoeken.

Het is nu donderdag en hij heeft mij maandagavond 20.00 uur NL tijd voor het laatst een bericht gestuurd. Dat brengt dus mee dat ik regelmatig check of hij online komt op WhatsApp. Dat komt hij - ook vandaag nog - dus ik weet dat hij in orde is, maar hij stuurt me geen bericht.

Ik vind dat niet leuk.

Het belangrijkste is dat ik weet dat hij OK is, maar doordat hij niets laat weten check ik dus regelmatig of ie online komt. Dat kost tijd en levert bij mij toch spanning op.

Stel ik me nou aan of .......?
Alle reacties Link kopieren
Ninx... ik heb je even geloept en werkelijk helemaal niks gelezen over hem wat de moeite waard is... zo'n respectloos iemand gun je die stomme trien van de middelbare school die je uitschold en kauwgom in je haar deed toch nog niet eens?

Het leven is kort, zoek een leukere uit. Dan 'verdien'je dat maar niet volgens jezelf, heb je tenminste wel een echte relatie gehad.
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
borboletas schreef:
10-10-2019 16:14
Weet je zeker dat hij niet gewoon getrouwd is met 3 bloedjes van kinderen, daar aan de andere kant van het land?
Dit was dus het geval bij mij. Meer als 4 jaar lang tijd en energie in gestoken en 4 jaar lang belogen.
Ik zag hem in het weekend maar ook regelmatig maar 2x in de maand in het weekend.
Hij wist het allemaal zo mooi te vertellen en te onderbouwen dat ik hem geloofde. Wij woonden ook 150 km bij elkaar vandaan.

* zegt jou vriend tegen jou dat jij hem benauwd Of dat je te achterdochtig bent?
* waar zien jullie elkaar? Ook wel eens bij hem of altijd bij jou?
(Mijn geval was altijd bij mij want hij wilde de drukte van stad even ontvluchten en bij mij was het altijd zo lekker rustig en natuurlijk nog genoeg andere leugens)
*kan jij hem altijd bellen wanneer je dat wilt of krijg je hem niet te pakken en belt hij jou terug?

Het is misschien heel erg vervelend wat ik zeg en misschien is het ook helemaal niet zo maar ik denk zelf dat je een leuke uitvlucht bent wanneer hij thuis even zat is. En die moet hij natuurlijk wel een beetje warm houden dus 1x per maand even elkaar zien is blijkbaar voldoende voor jou en hij weet dat.

Ook valt het mij op dat je reageert op de mensen die zeggen ik zou het benauwend vinden. Daar klamp jij je aan vast en gebruik je als excuus om tegen jezelf te zeggen kijk ik benauwd hem.

En als zijn vrouw bij hem is kan hij natuurlijk zowieso niet makkelijk met jou contact hebben. Heb je daar al eens bij nagedacht?
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Tsja :-[ ben het eens met de rest.
Dit is geen relatie
Ninx123 schreef:
10-10-2019 16:07
Ik heb er veel over nagedacht de laatste tijd en ik denk vanwege het gebrek aan inzicht dat ik de moeite waard ben / zou kunnen zijn.
Iedereen is de moeite waard! Alleen moet je wel een partner vinden die hetzelfde verwacht als jij. Als ik het zo lees ben je eerder een scharrel dan een vriendin. Hij staat anders in het leven. Dat betekent niet dat jij niets waard bent, maar wel dat jullie niet bij elkaar passen.
Alle reacties Link kopieren
05-2019 schreef:
10-10-2019 16:38



Maar even serieus, wie gaat nou een relatie aan met iemand die aan de andere kant van Nederland woont (of verder) :hihi: Dat gaat toch nooit werken joh?
anoniem_390966 wijzigde dit bericht op 10-10-2019 16:45
20.21% gewijzigd
05-2019 schreef:
10-10-2019 16:38
Dit was dus het geval bij mij. Meer als 4 jaar lang tijd en energie in gestoken en 4 jaar lang belogen.
Ik zag hem in het weekend maar ook regelmatig maar 2x in de maand in het weekend.
Hij wist het allemaal zo mooi te vertellen en te onderbouwen dat ik hem geloofde. Wij woonden ook 150 km bij elkaar vandaan.

* zegt jou vriend tegen jou dat jij hem benauwd Of dat je te achterdochtig bent?
Nee nooit, maar ik vraag al weinig aandacht als je het vergelijkt met hem
* waar zien jullie elkaar? Ook wel eens bij hem of altijd bij jou?
Wisselt. Hij woont met een huisgenoot die mij ook goed kent en waarmee ik ook wel eens app enz.
(Mijn geval was altijd bij mij want hij wilde de drukte van stad even ontvluchten en bij mij was het altijd zo lekker rustig en natuurlijk nog genoeg andere leugens)
*kan jij hem altijd bellen wanneer je dat wilt of krijg je hem niet te pakken en belt hij jou terug?
We bellen (bijna)nooit. Als het 10 keer per jaar is, is het veel

Het is misschien heel erg vervelend wat ik zeg en misschien is het ook helemaal niet zo maar ik denk zelf dat je een leuke uitvlucht bent wanneer hij thuis even zat is. En die moet hij natuurlijk wel een beetje warm houden dus 1x per maand even elkaar zien is blijkbaar voldoende voor jou en hij weet dat.

Ook valt het mij op dat je reageert op de mensen die zeggen ik zou het benauwend vinden. Daar klamp jij je aan vast en gebruik je als excuus om tegen jezelf te zeggen kijk ik benauwd hem.

klopt, viel mij ook op eigenlijk

En als zijn vrouw bij hem is kan hij natuurlijk zowieso niet makkelijk met jou contact hebben. Heb je daar al eens bij nagedacht?
Alle reacties Link kopieren
Maar heb jij zijn huisgenoot ook echt gezien bij hem thuis? Of heeft hij ooit iemand voorgesteld dit is mijn huisgenoot?

Hij kan zelf wel die huisgenoot zijn die af en toe met jou aan het appen is.
En iemand kan ook voor hem liegen en zeggen dat hij zijn huisgenoot is om jou niet verder door te laten vragen en jij de "situatie" accepteerd en niet door zeurt.
Blijf in jezelf geloven !
Fantastic_Ambiance schreef:
10-10-2019 16:42
Maar even serieus, wie gaat nou een relatie aan met iemand die aan de andere kant van Nederland woont (of verder) :hihi: Dat gaat toch nooit werken joh?
Ik ben zelf verhuisd naar de andere kant van het land. Meestal ben ik door de weeks echt heel erg druk (o.a. door mijn baan) dus vind ik het niet erg om doordeweeks niet af te kunnen spreken
Alle reacties Link kopieren
Je hebt nu al drie dagen niets van hem gehoord, terwijl hij wel online is geweest?
Nee dat vind ik niet normaal. Hoeveel moeite is het nou helemaal om een simpele goedemorgen/welterusten te appen?
Ik vind dus niet dat je je aanstelt. Wel denk ik dat je deze tijd moet gebruiken om heel serieus na te denken over deze relatie.
Alle reacties Link kopieren
Fantastic_Ambiance schreef:
10-10-2019 16:42
Maar even serieus, wie gaat nou een relatie aan met iemand die aan de andere kant van Nederland woont (of verder) :hihi: Dat gaat toch nooit werken joh?
Wat een onzin zeg dus jij denkt dat iedereen zijn partner tegen komt binnen een straal van 20 km?
Jouw wereld is blijkbaar heel erg klein.
Blijf in jezelf geloven !
05-2019 schreef:
10-10-2019 16:48
Maar heb jij zijn huisgenoot ook echt gezien bij hem thuis? Of heeft hij ooit iemand voorgesteld dit is mijn huisgenoot?

ja, 100%. Die huisgenoot woont al bijna 4 jaar met hem. Die heeft daar ook een ingerichte kamer, ik leen wel eens zijn sleutels als mijn vriend wat anders doet als ik daar ben, etc.

Hij kan zelf wel die huisgenoot zijn die af en toe met jou aan het appen is.
En iemand kan ook voor hem liegen en zeggen dat hij zijn huisgenoot is om jou niet verder door te laten vragen en jij de "situatie" accepteerd en niet door zeurt.
ainne schreef:
10-10-2019 16:49
Je hebt nu al drie dagen niets van hem gehoord, terwijl hij wel online is geweest?
Nee dat vind ik niet normaal. Hoeveel moeite is het nou helemaal om een simpele goedemorgen/welterusten te appen?
Ik vind dus niet dat je je aanstelt. Wel denk ik dat je deze tijd moet gebruiken om heel serieus na te denken over deze relatie.
Precies wat ik nu doe.. :-)
Alle reacties Link kopieren
Ninx123 schreef:
10-10-2019 16:48
Ik ben zelf verhuisd naar de andere kant van het land. Meestal ben ik door de weeks echt heel erg druk (o.a. door mijn baan) dus vind ik het niet erg om doordeweeks niet af te kunnen spreken

Maar 1 keer per 4 weken is wel heel erg weinig hoor. Waarom doe je jezelf zo tekort?
Alle reacties Link kopieren
05-2019 schreef:
10-10-2019 16:49
Wat een onzin zeg dus jij denkt dat iedereen zijn partner tegen komt binnen een straal van 20 km?
Jouw wereld is blijkbaar heel erg klein.

Klopt mijn vriend woont redelijk in de buurt. Ik wil geen partner die ergens in Limburg (of in Timboektoe) woont ofzo. Ga ik niet aan beginnen.
Star² schreef:
10-10-2019 15:51
Ik denk dat hij dat voor jou heeft gedaan, maar echt serieus neemt hij je volgens mij niet.
Hij wil zichzelf niet als zak zien maar is het wel. Ik zou dit hele verhaal laten to. Wel pittig in deze periode, gecondoleerd, maar dit klinkt echt niet leuk. Je kunt je energie nu beter op jezelf richten en op mensen die wel contact met je willen.
Alle reacties Link kopieren
Denk inderdaad heel erg goed na in een relatie vind ik het heel normaal dat je even inderdaad goedenmorgen en slaap lekker zegt zoals al werd gezegd.
Kijk als je elkaar net leert kennen zal dat niet hoeven maar als je in een "relatie" zit wil je toch ook weten hoe het met je gaat en hoe je dag is gegaan.

Hoe oud zijn jullie?

En niet te onzeker zijn over jezelf. Waarschijnlijk zien mensen om je heen jou als een mooi en goed mens.
Nu moet jij dat zelf nog gaan inzien. En iedereen die jou het gevoel geeft dat je niet goed genoeg bent verwijderen uit je leven.
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Jullie hebben geen relatie. Hooguit fwb als hij er zin in heeft.
En het is aan jou of je daar genoegen mee neemt.
Het-groepje schreef:
10-10-2019 16:55
Hij wil zichzelf niet als zak zien maar is het wel. Ik zou dit hele verhaal laten to. Wel pittig in deze periode, gecondoleerd, maar dit klinkt echt niet leuk. Je kunt je energie nu beter op jezelf richten en op mensen die wel contact met je willen.
Ik weet dat je eigenlijk wel gelijk hebt. Makkelijk zal dat niet zijn, maar ik weet dat het niet onmogelijk is en dat elk verlies slijt. Maar toch voelt het eng.
Alle reacties Link kopieren
Ninx123 schreef:
10-10-2019 16:58
Ik weet dat je eigenlijk wel gelijk hebt. Makkelijk zal dat niet zijn, maar ik weet dat het niet onmogelijk is en dat elk verlies slijt. Maar toch voelt het eng.

Nee joh gewoon uitmaken. Je zag hem toch maar 1 keer in de maand. Ik denk dat je weinig zal missen.
05-2019 schreef:
10-10-2019 16:57
Denk inderdaad heel erg goed na in een relatie vind ik het heel normaal dat je even inderdaad goedenmorgen en slaap lekker zegt zoals al werd gezegd.
Kijk als je elkaar net leert kennen zal dat niet hoeven maar als je in een "relatie" zit wil je toch ook weten hoe het met je gaat en hoe je dag is gegaan.

Eens, maar dat hoeft van mij nog niet eens per se. In NL hebben we niet dagelijks contact. Het is meer nu hij daar is dat ik dat prettig vind.

Hoe oud zijn jullie?

Hij 32, ik bijna 30

En niet te onzeker zijn over jezelf. Waarschijnlijk zien mensen om je heen jou als een mooi en goed mens.
Nu moet jij dat zelf nog gaan inzien. En iedereen die jou het gevoel geeft dat je niet goed genoeg bent verwijderen uit je leven.

Eens
Alle reacties Link kopieren
Je stelt je niet aan.

Hij is je niet waard. Als hij gek op je is en jullie hebben een relatie dan belt en appt hij je uit zichzelf wel hoor, dan hoef je daar niet om te vragen.

Gun jezelf beter en laat hem lekker waaien.
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
10-10-2019 15:48
wat ik denk is dat je geen vriend hebt... sorry :-?
+ 1000
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
ts hoeveel jaar hadden jullie al een relatie trouwens?
Alle reacties Link kopieren
Meid, doe wat aan je eigenwaarde. Word een keer boos. Zelfs in Brazilië heb je werkelijk overal wifi, elke dag wat laten horen aan je (rouwende) vriendin is echt niet teveel gevraagd. Jij verdient zoveel meer dan dit.

Als hij echt offline was gegaan op zijn reis, zat hij zelf ook niet op Whatsapp.

Ik denk eigenlijk dat als jij niks laat horen, je nooit meer wat hoort van 'je vriend'.
Alle reacties Link kopieren
Ninx123 schreef:
10-10-2019 16:50
Precies wat ik nu doe.. :-)
Goed zo!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven