Stel ik mij aan?

10-10-2019 15:45 108 berichten
Dag dames,

Ik heb een vraag en ben benieuwd hoe jullie hierover denken. Ik heb sinds een poos een vriend waarmee de relatie soms lastig verloopt. We hebben geen ruzie maar het betreft voornamelijk het punt dat we verschillende verwachtingen hebben over een liefdesrelatie. Zo vindt hij het bijvoorbeeld prima om mij een week of 4 niet te zien, terwijl ik het wel leuk zou vinden om in ieder geval 1x per 2 weken af te spreken (Hij woont op 3 uur reisafstand). Ik zou het leuk vinden om af en toe eens met hem te bellen, hij vindt dat principe onzin. Zo zijn er meer dingen, maar dat is voor nu niet van belang.

Hij is nu ruim 6 weken in zijn eentje naar Brazilië. Dat vind ik prima, maar ik heb hem wel gevraagd of hij in ieder geval elke dag even een teken van leven zou willen geven door een smiley te sturen via WhatsApp of een foto - maakt eigenlijk helemaal niets uit. Ik heb m ook duidelijk uitgelegd waarom ik dat graag zou willen (mijn moeder en broer zijn zeer recent achter elkaar en onverwacht overleden, waardoor ik me gauw druk maak of mensen die ik lief heb wel in orde zijn). En ook heb ik gezegd dat voorgaande alleen geldt als hij WiFi heeft en dat echt niet speciaal voor mij hoeft op te zoeken.

Het is nu donderdag en hij heeft mij maandagavond 20.00 uur NL tijd voor het laatst een bericht gestuurd. Dat brengt dus mee dat ik regelmatig check of hij online komt op WhatsApp. Dat komt hij - ook vandaag nog - dus ik weet dat hij in orde is, maar hij stuurt me geen bericht.

Ik vind dat niet leuk.

Het belangrijkste is dat ik weet dat hij OK is, maar doordat hij niets laat weten check ik dus regelmatig of ie online komt. Dat kost tijd en levert bij mij toch spanning op.

Stel ik me nou aan of .......?
Fantastic_Ambiance schreef:
10-10-2019 17:08
ts hoeveel jaar hadden jullie al een relatie trouwens?
Een relatie, sinds mn broer is overleden. Op 1 januari jl.

Ik ken/date hem sinds april '16. Sinds april '18 sowieso helemaal exclusief. Daarvoor heb ik alleen een kort met iemand anders gedate tussen december 2017 en half maart 2018.

Hij heeft eind 2016 kort met iemand anders gedate en ook in december 2017 tot maart 2018.

Dit wisten we van elkaar
Je hebt geen relatie hoor, meer een kennis met zeer sporadische benefits
Ninx123 schreef:
10-10-2019 16:58
Ik weet dat je eigenlijk wel gelijk hebt. Makkelijk zal dat niet zijn, maar ik weet dat het niet onmogelijk is en dat elk verlies slijt. Maar toch voelt het eng.
Nee het is klote.
Maar geloof me: als je lekker alleen bent valt er een last van je af, hief je niet te bedelen om aandacht alsof je niks bent.
En mocht je weer een relatie krijgen dan zul je merken dat het als vanzelf gaat. Ik wist in het begin met mijn man niet wat me overkwam. Iemand die gewoon plannen met me maakte! Iemand die zich erop verheugde me te zien! Iemand met wie je niet uitgepraat raakt en die zelf ook maar door wil kletsen!
Echt het kan zoveel lichter en makkelijker.
Dit doet iets met je eigenwaarde dus zorg goed voor jezelf!
Ninx123 schreef:
10-10-2019 16:58
Ik weet dat je eigenlijk wel gelijk hebt. Makkelijk zal dat niet zijn, maar ik weet dat het niet onmogelijk is en dat elk verlies slijt. Maar toch voelt het eng.
Nee het is klote.
Maar geloof me: als je lekker alleen bent valt er een last van je af, hief je niet te bedelen om aandacht alsof je niks bent.
En mocht je weer een relatie krijgen dan zul je merken dat het als vanzelf gaat. Ik wist in het begin met mijn man niet wat me overkwam. Iemand die gewoon plannen met me maakte! Iemand die zich erop verheugde me te zien! Iemand met wie je niet uitgepraat raakt en die zelf ook maar door wil kletsen!
Echt het kan zoveel lichter en makkelijker.
Dit doet iets met je eigenwaarde dus zorg goed voor jezelf!
Het-groepje schreef:
10-10-2019 17:12
Nee het is klote.
Maar geloof me: als je lekker alleen bent valt er een last van je af, hief je niet te bedelen om aandacht alsof je niks bent.
En mocht je weer een relatie krijgen dan zul je merken dat het als vanzelf gaat. Ik wist in het begin met mijn man niet wat me overkwam. Iemand die gewoon plannen met me maakte! Iemand die zich erop verheugde me te zien! Iemand met wie je niet uitgepraat raakt en die zelf ook maar door wil kletsen!
Echt het kan zoveel lichter en makkelijker.
Dit doet iets met je eigenwaarde dus zorg goed voor jezelf!
Dat klinkt wel heel mooi! En fijn voor je!! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Dit is veel te lauw om echt liefde te kunnen zijn.

Een vriend/verloofde staat elke dag te popelen om zijn telefoon af te checken naar lieve berichtjes van jou en probeert je tenminste eens per week maar als het even kan vaker te ontmoeten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ninx123 schreef:
10-10-2019 17:11
Een relatie, sinds mn broer is overleden. Op 1 januari jl.

Ik ken/date hem sinds april '16. Sinds april '18 sowieso helemaal exclusief. Daarvoor heb ik alleen een kort met iemand anders gedate tussen december 2017 en half maart 2018.

Hij heeft eind 2016 kort met iemand anders gedate en ook in december 2017 tot maart 2018.

Dit wisten we van elkaar

Je kan het echt beter uitmaken ts. Zo denk ik er teminste over.
Btw...heel erg gecondoleerd. Wat erg voor je dat je dat moest meemaken. Dat spijt me echt voor je.
Fantastic_Ambiance schreef:
10-10-2019 17:13
Je kan het echt beter uitmaken ts. Zo denk ik er teminste over.
Btw...heel erg gecondoleerd. Wat erg voor je dat je dat moest meemaken. Dat spijt me echt voor je.
Thanks. Betreft zelfdoding nadat mijn moeder even daarvoor is overleden aan acute leukemie.
Alle reacties Link kopieren
Ninx123 schreef:
10-10-2019 17:15
Thanks. Betreft zelfdoding nadat mijn moeder even daarvoor is overleden aan acute leukemie.

Wat vreselijk zeg. Dat spijt me echt zo erg voor je.
Wat erg dat je vriend dan niet even wat meer tijd voor je vrij wil maken. In zo´n moeilijke periode.
Jij verdient echt beter ts. Zorg goed voor jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Is hij wel in brazilie?
Of zit hij gewoon thuis?
Dat die huisgenoot bestaat weet je zeker.... maar woont hij er eigenlijk wel?

Hoelang zijn jullue al samen? In een relatie doe je niet zo raar. En als jullue pas bij eljaar zijn, dan ben je toch verliefd? Dan wil je elke dag wel appen.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren
Ninx123 schreef:
10-10-2019 15:49
Dit loopt al een hele poos. Afgelopen oudejaarsnacht is mijn broer overleden en sindsdien noemt hij zich wel mijn vriend. De periode daarvoor (ruim 2 jaar) riep ie altijd heel hard dat hij niet mijn vriend wilde zijn... dus ja.
Oh mijn god zo’n relatie heb ik ook gehad, echt serieus kansloos. Je verspilt echt je tijd.
thanx schreef:
10-10-2019 17:19
Is hij wel in brazilie?
Of zit hij gewoon thuis?
Dat die huisgenoot bestaat weet je zeker.... maar woont hij er eigenlijk wel?

Hoelang zijn jullue al samen? In een relatie doe je niet zo raar. En als jullue pas bij eljaar zijn, dan ben je toch verliefd? Dan wil je elke dag wel appen.
Ja hij is in Brazillie en inmiddels 2 wkn weg. Heb fotos van Rio gekregen etc.
Huisgenoot woont er 100% zeker. Ligt ook altijd post voor hem in de gang, enz.
Maak het uit. Iemand die jou zo weinig belangrijk vindt is niet leuk of vindt jou niet leuk genoeg
Alle reacties Link kopieren
Wat boeit die zogenaamde huisgenoot nou, de zogenaamde vriend is als hij in het land zou zijn al net zo nutteloos als in Brazilië
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Ik zou nu zelf gewoon helemaal NIKS meer laten horen.

En TO heel veel sterkte.. :hug:
justagirly wijzigde dit bericht op 10-10-2019 19:33
23.74% gewijzigd
Ninx123 schreef:
10-10-2019 17:15
Thanks. Betreft zelfdoding nadat mijn moeder even daarvoor is overleden aan acute leukemie.
Ach lieverd, wat is dit naar voor je. Wat een grote verliezen en zo snel op elkaar ook nog.
Laat deze man maar gaan, daar ga je niet gelukkig mee worden. Dit is eigenlijk op deze manier geen relatie te noemen.
Kijk gewoon verder totdat je een man vindt die net zo voor jou wil gaan, als jij voor hem.
:rose:
Alle reacties Link kopieren
Ik had meer contact met een scharrel toen hij op vakantie was dan jij nu met je vriend.
Dit gaat je alleen maar verdriet en frustratie opleveren.
Het stukje dat je graag een berichtje wil ivm wegvallen naasten begrijp ik best heel goed. Het is te begrijpen als hij geen internet heeft dat dat niet lukt, maar als je ziet dat hij online is en hij doet niet even een kort berichtje uitzenden omdat hij weet hoe belangrijk dat nu voor jou is, dan is hij gewoon niet jouw match.

Ik heb zelf enorme separatie-angst, vriend hier appt eigenlijk altijd als ie s’avonds thuiskomt van stappen oid, omdat ik echt een hele dag ziek kan zijn van het niet weten of hij veilig thuis is gekomen.
Ik ben vrouw maar denk wat zo'n dingen betreft als man. Dat benauwende is echt een afknapper, jij projecteert jouw behoeftes aan contact en "controleren" dat alles goed is op hem, maar dit is een issue waar jij alleen moet dealen en zo leren omgaan. Die druk moet je niet op iemand anders leggen.

Ik heb ooit een ex ook voor een vakantie gewaarschuwd: tijdsverschil, eiland wifi (onbetrouwbaar as hell), hele dag duiken=19.00 in coma...je mag blij zijn als je 1x per week van me hoort.

Wat bleek, elke dag zat 'ie s 'nachts te wachten tot ik online op FB kwam (terwijl hij hier normaal om 22.30 sliep), wilde gebeld worden en wilde praten. Gelijk de wacht aangezegd dat ie me vooral ff metrust moest laten omdat dat irritant was en niet de afspraak...kreeg ik een huilselfie gestuurd....needless to say...maar dit was de definitieve afknapper.

Buiten dat dit niet als een relatie klinkt maar meer een schatje in een ander stadje, is dit wel iets om aan te werken in een echte relatie lijkt mij...sommigen houden er mss van maar voor jouzelf is het geestelijk niet zo versterkend
Single zijn is ook gewoon een optie, TO. Dat lijkt misschien weinig verschil met nu. Maar als er dan een leuk iemand op je pad komt, dan kun je daar gewoon leuke dingen mee doen.

Ik heb veel gereisd en als ik even online kwam, dan berichtte ik altijd sowieso mijn beste vriendinnen en de familie-app. Kan me niet voorstellen dat je je relatie dan over zou slaan. Per se elke dag een bericht sturen is niet haalbaar, maar dat vraag je ook niet. Het is iig niet normaal dat hij wel online is op Whatsapp, en jou dan niet even iets stuurt al is het maar een emoticon.

Dumpen die hap.
LunamasK schreef:
11-10-2019 08:31
Ik ben vrouw maar denk wat zo'n dingen betreft als man. Dat benauwende is echt een afknapper, jij projecteert jouw behoeftes aan contact en "controleren" dat alles goed is op hem, maar dit is een issue waar jij alleen moet dealen en zo leren omgaan. Die druk moet je niet op iemand anders leggen.

Ik heb ooit een ex ook voor een vakantie gewaarschuwd: tijdsverschil, eiland wifi (onbetrouwbaar as hell), hele dag duiken=19.00 in coma...je mag blij zijn als je 1x per week van me hoort.

Wat bleek, elke dag zat 'ie s 'nachts te wachten tot ik online op FB kwam (terwijl hij hier normaal om 22.30 sliep), wilde gebeld worden en wilde praten. Gelijk de wacht aangezegd dat ie me vooral ff metrust moest laten omdat dat irritant was en niet de afspraak...kreeg ik een huilselfie gestuurd....needless to say...maar dit was de definitieve afknapper.

Buiten dat dit niet als een relatie klinkt maar meer een schatje in een ander stadje, is dit wel iets om aan te werken in een echte relatie lijkt mij...sommigen houden er mss van maar voor jouzelf is het geestelijk niet zo versterkend
Nou ik vind TO nog wel mee vallen hoor. De vraag om een teken van leven als iemand een lange reis maakt is niet zo gek. TO is in het dagelijks leven niet zo dus ik zie niet echt een probleem.
Als ik op reis zo zijn en man thuis, vind ik het ook fijn zijn stem te horen of even te appen. Als die behoefte er niet is, vriend niet wil bellen is er iets mis. Dat hij ook maar 1x per 4 weken wil afspreken maakt dat compleet.
LunamasK schreef:
11-10-2019 08:31
Ik ben vrouw maar denk wat zo'n dingen betreft als man. Dat benauwende is echt een afknapper, jij projecteert jouw behoeftes aan contact en "controleren" dat alles goed is op hem, maar dit is een issue waar jij alleen moet dealen en zo leren omgaan. Die druk moet je niet op iemand anders leggen.

Ik heb ooit een ex ook voor een vakantie gewaarschuwd: tijdsverschil, eiland wifi (onbetrouwbaar as hell), hele dag duiken=19.00 in coma...je mag blij zijn als je 1x per week van me hoort.

Wat bleek, elke dag zat 'ie s 'nachts te wachten tot ik online op FB kwam (terwijl hij hier normaal om 22.30 sliep), wilde gebeld worden en wilde praten. Gelijk de wacht aangezegd dat ie me vooral ff metrust moest laten omdat dat irritant was en niet de afspraak...kreeg ik een huilselfie gestuurd....needless to say...maar dit was de definitieve afknapper.

Buiten dat dit niet als een relatie klinkt maar meer een schatje in een ander stadje, is dit wel iets om aan te werken in een echte relatie lijkt mij...sommigen houden er mss van maar voor jouzelf is het geestelijk niet zo versterkend

Kan me voorstellen dat het een ex is. Ook hoe jij met hem omging. Zelfs als ik alle dagen duik, vind ik nog wel tijd voor een berichtje voor de mensen waar ik van houd. Kwestie van zelf ook willen vertellen aan iemand. Die behoefte had je duidelijk al niet. Niet hoe je je gedraagt in een liefdevolle relatie.
Alle reacties Link kopieren
LunamasK schreef:
11-10-2019 08:31
Ik ben vrouw maar denk wat zo'n dingen betreft als man. Dat benauwende is echt een afknapper, jij projecteert jouw behoeftes aan contact en "controleren" dat alles goed is op hem, maar dit is een issue waar jij alleen moet dealen en zo leren omgaan. Die druk moet je niet op iemand anders leggen.

Ik heb ooit een ex ook voor een vakantie gewaarschuwd: tijdsverschil, eiland wifi (onbetrouwbaar as hell), hele dag duiken=19.00 in coma...je mag blij zijn als je 1x per week van me hoort.

Wat bleek, elke dag zat 'ie s 'nachts te wachten tot ik online op FB kwam (terwijl hij hier normaal om 22.30 sliep), wilde gebeld worden en wilde praten. Gelijk de wacht aangezegd dat ie me vooral ff metrust moest laten omdat dat irritant was en niet de afspraak...kreeg ik een huilselfie gestuurd....needless to say...maar dit was de definitieve afknapper.

Tjonge, wat zal jij een fijn persoon zijn in een relatie zeg. :sarcastic:
Maud*de*Braose schreef:
10-10-2019 15:49
Elke dag verplicht een bericht moeten sturen vind ik wel benauwend.

Maar elkaar 1x in de 4 weken zien genoeg vinden en eigenlijk ook niet willen bellen vind ik heel pover. Hij klinkt niet zo enthousiast over jullie relatie.
Dit. Ik zou ook geen zin hebben om elke dag verplicht een bericht te moeten sturen.

Maar verder klinkt hij ook niet echt alsof je echt zijn vriendin bent. Hooguit een scharrel. Zeker omdat hij 2 jaar je helemaal niet als vrindin wilde zien/noemen.
Tess1981 schreef:
11-10-2019 08:40
Nou ik vind TO nog wel mee vallen hoor. De vraag om een teken van leven als iemand een lange reis maakt is niet zo gek. TO is in het dagelijks leven niet zo dus ik zie niet echt een probleem.
Als ik op reis zo zijn en man thuis, vind ik het ook fijn zijn stem te horen of even te appen. Als die behoefte er niet is, vriend niet wil bellen is er iets mis. Dat hij ook maar 1x per 4 weken wil afspreken maakt dat compleet.
nee thuis heb ik er totaal geen last van dat hij niet appt. Word ik ook niet onrustig van of mokkig. Ook niet als hij wel online is maar mij niets stuurt. Daarvan vind ik echt dat hij het zelf moet weten. Als hij op reis is met vrienden of familie heb ik het ook niet, omdat ik weet dat die mensen iets kunnen doen als hij bijvoorbeeld ziek wordt oid. Het is enkel omdat hij daar alleen is.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Ninx, wat veel om te moeten verwerken. :hug: Met die kennis in het achterhoofd vind ik helemaal niet dat je je aanstelt of je benauwend gedraagt. Nee, je moet je angst niet op anderen projecteren. Maar je mag wel verwachten dat je vriend rekening met jou en je gevoelens houdt. Los daarvan; als ik zo een reis maak dan voel ik de behoefte die indrukken te delen met mensen waar ik om geef (niet dagelijks overigens). Ik vind het vreemd dat jouw vriend kennelijk niet de behoefte heeft zijn ervaringen met jou te delen.
Of je elkaar in een relatie elke dag, elke week of 1x/maand ziet vind ik iets tussen de mensen in die relatie. Als jullie beiden genoeg hebben aan 1x/maand, hartstikke prima. Maar als die behoeften uit elkaar liggen is dat reden goed na te gaan denken. Gezien jullie leeftijd ook mbt de toekomst; samenwonen, carrières, reizen, kinderen, hobby's; liggen de verwachtingen op die gebieden op één lijn?
Denk niet aan wat je verdient, wat aanstel is, wat redelijk is, wat hij wil, maar gewoon alleen aan wat jij zou willen en of dat kan met hem. Als het antwoord nee is dan ben ik het met de rest eens; stoppen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven