Stel ik mij aan?

28-02-2020 15:03 59 berichten
Hey!

Ik vraag me af wat jullie mening is. Mijn vriend en ik zijn +/- 1,5 jaar samen. Ik ben 20 jaar en hij is 22 jaar. In deze tijd al veel mee mogen maken met elkaar, zoals het verlies van zijn vader, verkopen het huis van zijn vader en een zoektocht naar een huisje voor hemzelf. De reden waarom hij het huis uitwilt is omdat zijn verhouding met zijn moeder niet echt ok is, hij zegt rust nodig te hebben en hij geeft aan het voor ons te doen. Voor de duidelijkheid, ik trek niet "officieel" bij hem in, maar ik zal er vaak zijn.

Nu heeft hij een 2e auto gehaald, waardoor hij 1 auto over heeft gehouden. In plaats van dat hij deze terug heeft gebracht mag ik er in rijden. Wel hebben we de afspraak gemaakt dat stel we uit elkaar gaan, ik de auto wel aan hem teruggeef.

Aan de ene kant vind ik het allemaal heel lief, en aan de andere kant krijg ik het gevoel dat hij er niet zo zeker van is van mij. Stel ik me aan? :hamer:
Wat is het probleem nu?
Alle reacties Link kopieren
Wat is je probleem precies?
?????????
Alle reacties Link kopieren
Ik lees nergens waarom je het gevoel hebt dat hij niet zeker van u is?
Als het een gaar oud brik is vind ik het wel een beetje een sneue uitspraak.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je vraag, maar ik denk niet dat hij er vanuit gaat dat de relatie op termijn zal eindigen.
Wel is het goed om daar nu al afspraken over te maken. Het kan ook zijn dat jij in de toekomst de relatie wil beëindigen. Dan is het niet prettig als je dan nog gedoe hebt over die auto....
Don't take anything personal from people you are not personal with.
Je krijgt zijn auto in bruikleen. Niet goed genoeg?
Had hij het moeten schenken?

Ik vind inderdaad dat je je aanstelt.
Op mijn 20e een vriendje dat zijn auto aan me geeft, ik teken ervoor. Ik kreeg alleen maar breekhartjes.
TO ken je van die verhalen dat de hoofdpersoon een prachtig leventje heeft een auto krijgt en daarna erachter komt dat Mufasa is overleden. Jouw verhaal is zo’n verhaal TO.
Alle reacties Link kopieren
Ja
Alle reacties Link kopieren
Gehaald ook echt. Alsof het een broodje is dat je mag houden. Beetje verwend wel.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Ja, gigantisch
Alle reacties Link kopieren
Je klinkt als een onwijs verwend nest waarom zou hij niet zeker zijn? Ben jij in de positie financieel om een huis te kopen nu? Zo ja en je kan gelijkwaardig bijdragen stel het hem voor?

Idioot dat hij je die auto in bruikleen geeft ding wordt steeds minder waard met meer km. Je moet gewoon een eigen auto kopen.
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Hoe veel ervaring heb je in langdurige relaties? Je bent 20 en dus nog best jong. Ik had met die leeftijd iig nog niet zoveel nuchterheid of realiteitszin. Ik zou toen misschien hetzelfde hebben kunnen denken als mijn vriendje er überhaupt aan hintte dat het ooit wellicht ook uit zou kunnen gaan. Nu, zo'n 20 jaar later, denk ik, nuchtere realistische jongen en het betekent zeer waarschijnlijk helemaal niks.
Alle reacties Link kopieren
Je krijgt de auto in bruikleen. Dat is de afspraak. Je kunt ook de auto van hem kopen, op je naam zetten, verzekeren en alle kostenvan APK en reparatie te dragen die hij nu voor jou wil betalen. Hoef je je er ook niet meer druk om te maken.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Is het een Lexus?
Sommigen hebben liever gelijk, dan dat ze gelukkig worden.
Chilosa schreef:
28-02-2020 15:09
Ik snap je vraag, maar ik denk niet dat hij er vanuit gaat dat de relatie op termijn zal eindigen.
Wel is het goed om daar nu al afspraken over te maken. Het kan ook zijn dat jij in de toekomst de relatie wil beëindigen. Dan is het niet prettig als je dan nog gedoe hebt over die auto....

Dit...
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp je probleem niet.
Alle reacties Link kopieren
yette schreef:
28-02-2020 15:25
Ik begrijp je probleem niet.
Ik ook niet.
Mooi toch dat je die auto mag gebruiken? Of had je gewild dat ie je zo'n duur ding cadeau had gedaan.
Ik neem aan dat hij de auto op naam heeft staan, dus komt de verzekering en belasting ook bij hem aankloppen. Heb je het daar al over gehad, dat je hem dat bedrag in ruil voor lenen overmaakt?
grobbekuiken_ wijzigde dit bericht op 28-02-2020 15:33
31.18% gewijzigd

Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk geef je die aito terug als het uit gaat. En anders koop je er zelf 1.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Of is je probleem dat 'jouw auto' op zijn naam staat? Da's vrij normaal hoor. Veel huishoudens met meerdere auto's hebben die auto's op één naam staan. Heeft er niks mee te maken dat ze alvast voorbereiden op een scheiding.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap ook niet wat het probleem nu is.

Auto staat nog op zijn naam? Dan heb je er feitelijk niets over te zeggen. Ook niet zolang jullie nog bij elkaar zijn. En als jullie uit elkaar gaan zul je de sleutels gewoon moeten inleveren, en that’s it.

Wat had hij dan moeten doen? De auto op jouw naam laten zetten? Waarom zou hij dat moeten doen? Je rijdt er nu toch ook gewoon in?
Maar jij had dat graag gezien als extra bevestiging van jullie relatie?

Wat een onzin! Je baseert gevoelens, en trekt conclusies uit iets wat niks met de relatie te maken heeft.

Dus ja, je stelt je aan.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Ja, je stelt je aan.

Heel erg ook.

Je hebt een lieve vriend.
Alle reacties Link kopieren
Hier trouwens twee auto's, allebei op naam van man, één ervan met mij als hoofdbestuurder. Die auto is feitelijk dus niet van mij maar is wel 'van mij'. Prima hoor want ik lift mee op de verzekeringsvoordelen van mijn man.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven