Stoppen met contact of rust?

15-05-2019 12:45 204 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal. Ik ben mevrouw Konijn, 30 jaar.
Sinds een klein half jaar heb ik een affaire met een collega (ik snap dat dit ook al een recept voor ellende is). De betreffende collega heeft een vriendin, maar zijn vriendin is op de hoogte van ons contact.
Het grootste gedeelte van ons contact is niet seksueel van aard. We hebben vaak ook gesprekken, maar knuffelen/zoenen. Ik weet in ieder geval van mezelf dat ik erg gek op deze man ben, en hij beweert ook. Maar blijft bij zijn vriendin. Duidelijk.
Nu de afgelopen weken is hij heel erg verandert in zijn gedrag. Daar waar we echt iedere dag contact hadden, lijkt hij mij nu veel te negeren en kortaf antwoord te geven. Mijn laatste bericht is van gisterochtend, deze is gelezen, maar niet beantwoord.
Nu speelt er wel wat in het leven van deze man. Zijn beste vriend ligt nu terminaal in het ziekenhuis en dat trekt hij zich erg aan. Ik heb aangegeven dat ik er voor hem wil zijn, maar het lijkt alsof hij daar weinig behoefte aan heeft. De afgelopen dagen heb ik misschien wat aan hem getrokken, omdat ik geen reactie kreeg. Ik heb hem op de man af gevraagd waarom hij zo kort antwoord en of daar een reden voor was. Ook hier heb ik geen antwoord op gekregen.
Ik weet nu eigenlijk niet wat ik moet doen. Ik zie deze collega zo'n drie keer in de week, en waarschijnlijk zie ik hem morgen ook.
Ik merk wel dat het uitblijven van een reactie (ik denk: zeg dan ook dat je met rust gelaten wil worden!) mij erg frustreert. Anderzijds moet ik ook zijn rust respecteren. Wat zou het meest verstandig zijn om te doen in deze situatie? Ik voel me aan de ene kant egoïstisch omdat ik contact blijf zoeken en contact met hem wil, en aan de andere kant vind ik zijn (non)reactie ook erg egoïstisch.
Alle reacties Link kopieren
Een groot deel van zijn vrienden zijn overigens wel op de hoogte. Maar ik weet niet hoeveel waarde ik daar aan moet hechten.
Alle reacties Link kopieren
mevrouwkonijn schreef:
15-05-2019 14:57
Hoe kom jij tot die conclusie?
Ik moet hierbij overigens ook melden dat ik ook soms dat gevoel heb... maar ik heb geen ervaring met een open relatie en ik weet ook niet welke afspraken daarbij horen.
Volgens eigen zeggen:
Hij heeft aangegeven gevoelens te hebben voor iemand anders. Zij weet dat dat zijn 'donkere kant' is, maar stelt dat hij haar meer geluk brengt dan ellende en dat zij het daarom accepteert.
Dat is geen open relatie
Alle reacties Link kopieren
Stop er gewoon mee.
Hou het zakelijk voortaan.

Ga op zoek naar een leuke vrijgezelle man om een normale, gewone relatie mee aan te gaan.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
mevrouwkonijn schreef:
15-05-2019 15:02
Hij heeft het er met een collega over gehad. Een andere collega is er 'achter' gekomen.
Dan weten alle collega's + aanhang het.
Alle reacties Link kopieren
mevrouwkonijn schreef:
15-05-2019 15:07
Een groot deel van zijn vrienden zijn overigens wel op de hoogte. Maar ik weet niet hoeveel waarde ik daar aan moet hechten.
Zégt hij tegen jou.
Ken jij deze vrienden ook?
Ontmoet je deze wel eens wanneer je bij hem bent?
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
En toen collega's het wisten, ging toen die vriend op terminaal?
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Ik ken die vrienden niet. Ik heb er wel twee van ontmoet.
Alle reacties Link kopieren
Als het volgens jullie geen open relatie is... hoe zouden jullie het dan willen definieren?
Alle reacties Link kopieren
mevrouwkonijn schreef:
15-05-2019 15:11
Als het volgens jullie geen open relatie is... hoe zouden jullie het dan willen definieren?
Vreemdgaan.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 15-05-2019 18:23
Reden: trollhunten
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
mevrouwkonijn schreef:
15-05-2019 15:11
Als het volgens jullie geen open relatie is... hoe zouden jullie het dan willen definieren?
Hij gaat vreemd
Alle reacties Link kopieren
Even samenvatten:

Hij zégt:
- dat hij een open relatie met zijn vriendin heeft
- dat hij niet verliefd is op zijn vriendin, nooit geweest
- dat zij liever dit heeft, dan ellende
- dat zijn vriend terminaal is
- dat zijn vrienden op de hoogte zijn van jullie totnutoe platonische relatie

Kijk jij wel eens naar MTV's Catfish? Daar worden die mensen ook allemaal dingen op de mouw gespeld en wordt dat allemaal voor zoete koek geslikt.

Net als wat jij doet.
Waar is je eigenwaarde? Waarom ga jij akkoord met kruimels? Een bijvrouw op zijn best, iets hebben met een ordinaire vreemdgangster op zijn slechtst?
Waarom denk jij dat dit het beste is wat je krijgen kunt?
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Het is een kwestie van wachten tot je andere collega's komen hengelen bij je want waarom niet he?
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Ik kan niets staven... behalve dat van zijn vriend inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Komen hengelen?
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
15-05-2019 15:15
Even samenvatten:

Hij zégt:
- dat hij een open relatie met zijn vriendin heeft
- dat hij niet verliefd is op zijn vriendin, nooit geweest
- dat zij liever dit heeft, dan ellende
- dat zijn vriend terminaal is
- dat zijn vrienden op de hoogte zijn van jullie totnutoe platonische relatie

Kijk jij wel eens naar MTV's Catfish? Daar worden die mensen ook allemaal dingen op de mouw gespeld en wordt dat allemaal voor zoete koek geslikt.

Net als wat jij doet.
Waar is je eigenwaarde? Waarom ga jij akkoord met kruimels? Een bijvrouw op zijn best, iets hebben met een ordinaire vreemdgangster op zijn slechtst?
Waarom denk jij dat dit het beste is wat je krijgen kunt?
Hier heb ik inderdaad ook geen antwoord op. Misschien ben ik ook verblind. Maar ik heb ook geen echte aanleiding gehad om het niet te geloven. Ik snap de reactie van zijn vriendin ook niet helemaal. Dat het tussen ons niet meer is dan de platonische relatie is zo... Het zou ook niet veel meer zijn dan 'Friends with benefits'. Maar het voelt/voelde wel wat meer dan alleen dat.
Hoe kan het dat je niet weet wat een affaire, open relatie, Friends With Benefits, etc. inhoudt...?
Wat een onaantrekkelijk gedrag laat jij zien naar deze man toe de afgelopen dagen. Daar zou ik echt op afknappen.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet wel wat het inhoudt... ik denk alleen dat ik mij de afgelopen maanden teveel mee heb laten slepen om de inhoud van mijn situatie goed onder ogen te zien.
Ok.
Wat is nu je plan?
Alle reacties Link kopieren
*Labalade* schreef:
15-05-2019 15:27
Wat een onaantrekkelijk gedrag laat jij zien naar deze man toe de afgelopen dagen. Daar zou ik echt op afknappen.
Door te vragen hoe het gaat? Aan het begin van de situatie was de man heel anders...
Ik begrijp dat ik misschien anders had moeten reageren, en minder vanuit mijn onzekerheid.
Ik heb alleen een enkele keer gevraagd waarom hij niet reageerde.
Alle reacties Link kopieren
ZaraZara100 schreef:
15-05-2019 15:30
Ok.
Wat is nu je plan?
Wat ik eigenlijk al van plan was. Ik laat hem nu even en ga geen contact opnemen.
Mocht hij weer contact op willen nemen, dan laat ik het van hem afhangen.
Tenzij het om een condoleance gaat.
Alle reacties Link kopieren
mevrouwkonijn schreef:
15-05-2019 15:21
Komen hengelen?
ja vissen of je voor hun ook je benen opendoet
Lorem Ipsum
Ga ander werk zoeken en verwijder zijn telefoonnummer etc.
Alle reacties Link kopieren
ZaraZara100 schreef:
15-05-2019 13:56
Antwoord op je topictitel: stoppen met contact.

Zijn prioriteit hoort zijn relatie en momenteel zijn vriend te zijn. Dat is niet meer dan logisch.

En jouw prioriteit moet worden dat je verder gaat met je leven en alleen nog maar energie gaat stoppen in mannen die single zijn.
Amen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven