Te vroeg voor vaste relatie?

21-04-2018 15:11 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Reeds 3 jaar ben ik samen met mijn huidige vriendin. Ik ben nu 20 jaar, dus dat is heel vroeg natuurlijk. Ik zie haar echt heel graag, we passen goed bij elkaar, heel weinig ruzie,... alles gaat eigenlijk heel erg goed. Toch twijfel ik of ik deze relatie moet aanhouden. Het liefst van al zou ik de relatie "op pauze" zetten en over 5 jaar weer samen komen, maar dat gaat natuurlijk niet. Ik klink waarschijnlijk als een echte lul, maar ik zou graag nog wat genieten van mijn jonge leven, fuiven, uitgaan, versieren,... Ze is ook de eerste waarmee ik seks heb gehad, en met maar 1 iemand seks hebben gehad in mijn leven lijkt mij ook maar eentonig.

Het probleem is natuurlijk dat ik haar echt wel ontzettend graag zie. Over 10 jaar zie ik mezelf echt wel met haar, en ik denk oprecht dat er niemand is die zo goed bij mij zou passen als zij. Ik heb dan ook schrik dat ik spijt ga krijgen als ik het gedaan maak, maar ook dat ik spijt ga krijgen als ik het niet gedaan maak. Dus, wat nu? moest dit even mij afschrijven.
Alle reacties Link kopieren
Wat vind zij ervan?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
21-04-2018 15:19
Wat vind zij ervan?
Ik heb dit nog niet met haar besproken, ze zou er echt kapot van zijn moest ik dit zo zeggen. Zij houdt echt heel veel van mij en ik denk niet dat ze ook maar enig idee heeft dat ik met deze twijfels rondloop.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je gevoel dan toch echt niet zo diep zit. Ik ben nu 24, heb sinds mijn 17de met mijn vriend (ook mijn eerste en tot nu dus mijn enige), maar heb daar echt nog nooit over nagedacht.

Je moet er over na gaan denken wat je belangrijker vindt. Een paar feestjes (waar je ook echt heen kan als je wel een relatie hebt), het flirten met andere meiden of je relatie van nu.
Ik denk dat de meeste mensen die jong een relatie hadden wel eens dit soort twijfels hadden of hebben. Maak een keuze en sta daarachter. Je weet toch niet wat de toekomst brengt.
Maak het uit en ga lekker flierefluiten en veel meiden leren kennen. Je bent nog zo jong, je kunt nog lang zat in een vaste relatie zitten. Er is zoveel te beleven en te doen en ontdekken op de wereld.
Alle reacties Link kopieren
Luister naar Head.
Alle reacties Link kopieren
Head schreef:
21-04-2018 15:50
Maak het uit en ga lekker flierefluiten en veel meiden leren kennen. Je bent nog zo jong, je kunt nog lang zat in een vaste relatie zitten. Er is zoveel te beleven en te doen en ontdekken op de wereld.
Ja, hier ben ik het wel mee eens. En wie weet heeft zij diezelfde twijfels ook en wil zij ook nog wel even flierefluiten.
Alle reacties Link kopieren
QueenArachnia schreef:
21-04-2018 16:40
En wie weet heeft zij diezelfde twijfels ook en wil zij ook nog wel even flierefluiten.
Ja, bovendien kun je niet van haar verwachten dat ze 5 jaar op jou gaat zitten wachten, tot je wel aan een relatie toe bent.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je gevoelens wel herkenbaar TO. Ik was net 18 toen ik mijn (inmiddels) man leerde kennen. Hij is zelfs de eerste (en enige) waar ik ooit mee heb gezoend. Ook ik heb heus wel eens gedacht "mis ik niet iets?!". Man is iets ouder en had al wel wat meer ervaring.

Echter altijd bedacht ik me dan ook heel snel: ik wil hem absoluut niet kwijt! Inmiddels zijn we 12 jaar (en een kind) verder en is diet gevoel weg. Het is goed zo, we zijn gelukkig en het gras is écht niet altijd groener bij een ander... Nu moet ik er niet meer aan denken.
Alle reacties Link kopieren
Dank u voor de reacties.

Ik weet niet goed of ik het moet uitmaken, aangezien ik wel zeker ben dat ik nooit nog iemand ga ontmoeten die zo goed bij mij past. Dat klinkt misschien een beetje melig, maar dit klopt wel, ook rationeel gezien. Aan de andere kant wil ik ook wel wat andere meiden leren kennen en wat flierefluiten. Uiteraard kan ik niet verwachten at ze nog 5 jaar op mij wacht, de kans ik ook heel erg klein dat we dan terug een relatie zouden beginnen aangezien ze niet dat type is. Ik vind dit echt heel moeilijk want ik hou echt nog ontzettend veel van haar en ik wil haar ook niet kwijt, maar tegelijk heb ik wel het gevoel dat ik nog wat wil daten met andere meiden.

Denken jullie dat ik deze gevoelens met haar moet bespreken?
Alle reacties Link kopieren
Wat zou je ervan vinden als zij in tussentijd ook allemaal ervaringen op doet met andere mannen? En misschien wel bij één van die mannen blijft hangen?

Ik begrijp dat 'ervaringen opdoen met anderen' overigens totaal niet. Maar het past wel in de huidige consumptiemaatschappij waarin je niks gemist mag hebben en eerst even alles moet vergelijken voordat je een keuze maakt.
Alle reacties Link kopieren
taqwa schreef:
22-04-2018 11:55
Wat zou je ervan vinden als zij in tussentijd ook allemaal ervaringen op doet met andere mannen? En misschien wel bij één van die mannen blijft hangen?

Ik begrijp dat 'ervaringen opdoen met anderen' overigens totaal niet. Maar het past wel in de huidige consumptiemaatschappij waarin je niks gemist mag hebben en eerst even alles moet vergelijken voordat je een keuze maakt.
Om eerlijk te zijn zou ik dit zeker begrijpen. Moest ik het gedaan maken, zou ik echt niet verwachten dat ze braaf op mij blijft wachten, integendeel. Als ik het uitmaak, is het met die gedachte ook dat de kans groot is dat ze dan met iemand anders verder gaat. Ik hou wel nog altijd heel erg veel van haar, dus het zou wel wat pijn doen natuurlijk, maar dan is het wel mijn eigen fout aangezien ik het dan zou uitgemaakt hebben.

Verder denk ik niet dat mijn gevoel voort komt onder invloed van de consumptiemaatschappij. Het is echt niet zo per se niets gemist mag hebben en per se meerdere meiden moet gekend hebben. Mijn gevoel komt eerder voort uit de gedachte of ik nu wel al een vaste relatie wil waarvoor ik de rest van mijn leven wil gaan. Ik ben ook nog heel jong, ergens heb ik wel nog het gevoel van graag nog wat te flirten en flierefluiten, nog wat te genieten vooraleer ik mij wil settelen.

Zoals je ziet, vind ik het zelf ook moeilijk om mijn gevoelens juist uit te leggen, zit echt een beetje in de knoop met alles.
Lastig TO! Ik herken je gevoel wel. Ik ben ook bij mijn eerste blijven hangen. Het voelde goed en destijds dat gevoel niet gehad. Dat kwam bij mij juist later; na jaren huwelijk. En was voor mij een teken dat onze relatie niet goed meer was. Achteraf gezien ben ik ook echt "blijven hangen" bij mijn 1e verkering.
Nooit iemand gezoend hebben buiten je huidige partner lijkt mij wel echt een gemis. Ik vraag me ook af hoe dat dan zo loopt. Mijn eerste echte zoen kreeg ik met 12 of zo. Daarna is er vier jaar niets gebeurd op dat vlak overigens :-)
Alle reacties Link kopieren
Hier valt niet echt een advies over te geven, denk ik, dit is een keuze die je zelf moet maken. Of je blijft bij je vriendin en settelt op jonge leeftijd, of je kiest voor je vrijheid, maar dan ben je haar dus kwijt, zonder de garantie dat je weer iemand vindt die zo goed bij je past. Het is het één of het ander en geen enkel ander persoon kan beslissen wat het beste is om te doen. Mensen kunnen alleen zeggen wat zijzelf zouden doen in die situatie.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Lastige vind ik dit altijd. Heeft jullie relatie nog wel spanning? Misschien dat jullie daar aan kunnen werken? Dat het je die sleur voorkomt en het spannend houdt, waardoor die behoefte aan wat “nieuws” wellicht wat afneemt.

Ik zou het sowieso met haar bespreken. Je moet haar ook de kans geven om te komen met een oplossing. Zeker als je het er toch voor kiest om het uit te maken. Anders is het allemaal zo abrupt ineens en dat is heftig.
Alle reacties Link kopieren
Perkele schreef:
22-04-2018 23:26
Lastige vind ik dit altijd. Heeft jullie relatie nog wel spanning? Misschien dat jullie daar aan kunnen werken? Dat het je die sleur voorkomt en het spannend houdt, waardoor die behoefte aan wat “nieuws” wellicht wat afneemt.

Ik zou het sowieso met haar bespreken. Je moet haar ook de kans geven om te komen met een oplossing. Zeker als je het er toch voor kiest om het uit te maken. Anders is het allemaal zo abrupt ineens en dat is heftig.
Onze relatie heeft wel nog voldoende spanning ja. Momenteel ben ik druk met school en stage, dus hebben we wat minder seks, maar wel nog altijd voldoende spanning. Om eerlijk te zijn, zie ik echt niets negatiefs in onze relatie, toch niet in die mate dat het mijn gevoel zou kunnen verklaren.

Ik denk dat ik dit inderdaad op een rustige manier moet bespreken met haar... niet om het uit te maken, maar misschien dat er over babbelen mijn gevoel ook wel wat rustiger maakt.
Alle reacties Link kopieren
Je bent nu 20. Straks gaat een van jullie of beide studeren. Komt er een full time baan bij. Het zelfstandig wonen. Dit zijn allerlei fases in jullie leven die jullie op jullie eigen tempo zullen moeten doorgroeien.

Praat met haar eens over hoe jullie zo'n toekomst voor jullie zelf zien. Wie weet komen jullie er achter dat jullie beide in de komende 5 jaar een totaal andere kant op willen gaan.

Dus voordat je besluit om het wel of niet uit te maken, praat eens uitgebreid met elkaar over een periode van een paar weken om te zien of jullie wel een passend toekomstbeeld hebben.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven