Teleurgesteld in vrienden. Aankaarten?

08-09-2019 11:15 140 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, hopelijk hebben jullie advies.
Wij zijn bevriend met een stel, in eerste instantie waren ze nogal gesloten, maar inmiddels nemen ze ons in vertrouwen over van alles. We gingen redelijk vaak met ze om en toen zij plots ziek bleek te zijn, hebben we veel voor ze gedaan. Vinden we niet meer dan normaal.
Nu ging het laatst mentaal minder met mij en ik heb laten weten dat ik even rust ging nemen.
Afijn, het gaat nu weer beter en gisteren kwamen we ze tegen en zijn wat gaan drinken.
Toen vertelden ze dat ze via vrienden van hun kaartjes voor een bepaald evenement hadden kunnen regelen en dat ze daar met meerdere mensen naartoe zouden gaan.
Nu is het zo dat mijn vriend helemaal weg is van dat evenement en dat weten ze. Ze hebben niet aan mijn vriend gevraagd of hij wellicht ook mee wilde en dat steekt bij mij (bij mijn vriend ook).
Ik zit hier nu n beetje mee en vraag me af of ik dit zal aankaarten of niet.
Cum non tum age
noa schreef:
08-09-2019 11:33
Waar ik mee zit is dat ik het heel lullig zou vinden dat ze mijn vriend niet mee hebben gevraagd omdat ik heb aangegeven dat ik rust wil.
Reden te meer voor een misverstand. Misschien dachten ze jou tekort te doen door vriend bij je weg te kapen.
Gisselle schreef:
08-09-2019 11:32
Ze willen blijkbaar met zijn vieren. Ik heb verschillende vriendinnen maar die matchen niet allemaal samen, ik denk eerder dat het zoiets is.
Helemaal dit. Ik ga ook wel eens met vriendin X naar een feest waarvan ik weet dat vriendin Y het ook leuk zou vinden. Soms matcht het niet, of heb je gewoon zin in 1 op 1 contact (of 2 op 2). Sommige evenementen zijn imo ook minder leuk/handig met meer mensen; festivals met groepen vind ik op zich erg gezellig maar zie dan maar eens bij elkaar te blijven enzo.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
08-09-2019 11:36
Bij ons is het gebruikelijk om zestig keer 'zonder mij! Wat! Hoezo!' te roepen en te pruilen.
(Dit is serieus. Ik kreeg laatst nog een klap van een kennis die 'kwaad' was omdat ik zonder hem naar een grote rommelmarkt was geweest. Met een 'lekker voor je' ook nog omdat er niks aan was).
Echt? Daar kan ik me niets bij voorstellen. Maar als dat zo gebruikelijk is, dan trekt ook niemand zich er nog iets van aan denk ik? Of wel?
Aalbes schreef:
08-09-2019 11:38
Reden te meer voor een misverstand. Misschien dachten ze jou tekort te doen door vriend bij je weg te kapen.
Gewoon kort zeggen.
'ik wens jullie veel plezier op *evenement* maar ik vroeg me af of jullie vriend niet hebben meegevraagd omdat ik ziek was?'
Het zijn toch vrienden?
Bijzonder dat veel mensen voor aankaarten gaan. Het zou mij benauwen als ik op zulke dingen word aangesproken.
Alle reacties Link kopieren
Mss betrek ik het wel teveel op mezelf, moet ik dus niet doen.
En kan ook zijn dat ik teveel verwacht, omdat ik zelf wel meteen zou denken, hee dat is echt wat voor hem, dus meteen vragen. Moet ik ook niet doen.
Cum non tum age
Het-groepje schreef:
08-09-2019 11:40
Gewoon kort zeggen.
'ik wens jullie veel plezier op *evenement* maar ik vroeg me af of jullie vriend niet hebben meegevraagd omdat ik ziek was?'
Het zijn toch vrienden?
Zoiets idd je mag er echt wel iets over zeggen . Ik begrijp je ook hoor . Maar niet te zwaar maken .
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
08-09-2019 11:40
Gewoon kort zeggen.
'ik wens jullie veel plezier op *evenement* maar ik vroeg me af of jullie vriend niet hebben meegevraagd omdat ik ziek was?'
Het zijn toch vrienden?
Dit vind ik ook wel een goede.
Alle reacties Link kopieren
Als een stel bij mij aangeeft tijdelijk rust te willen om 'redenen', dan laat ik ze met rust. Vind het raar dat jij je dan gepasseerd voelt. Of was er duidelijk gecommuniceerd dat je vriend geen rust wilde en open stond om alleen mee te gaan naar dingen?

Lijkt mij hooguit een soort miscommunicatie. Als vrienden van mij dit dan zouden aankaarten, zou ik uitleggen dat ik hun wensen volg maar in mezelf je toch wel een beetje een zeikerd vinden hoor. (Als je vindt dat ze je passeren bedoel ik, niet als je gewoon uitlegt dat hij wel open staat voor dingen).
chocolol wijzigde dit bericht op 08-09-2019 11:47
11.11% gewijzigd
Je vriend kan gewoon zeggen "oh wat leuk, lijkt mij ook heel gaaf, is er nog kans dat ik ook mee kan?" of als het al geweest is "oh wat leuk, volgende keer zou ik ook graag mee willen".

Je hoeft er geen verwijt van te maken. En die vrienden kunnen zelf kiezen om hem wel of niet mee te vragen als ze weten dat hij het ook leuk vindt. Hij kan zich uitspreken dat hij graag meewil, maar zij hebben niet de plicht om hem mee te nemen natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
08-09-2019 11:36
Maar dat is dan jullie met hen samen, met z'n vieren dus. Of ook met die andere vrienden van hen erbij?
En sommige stellen doen alleen wat met andere koppels en willen geen vijfde wiel aan de wagen.
Als je vriend zo dol is op dit evenement waarom had hij dan zelf al geen kaartje geregeld?
Nou dit dus. Een van mijn beste vrienden en ik hebben vrijwel dezelfde smaak qua muziek etc. Dat heeft hij met een andere vriend ook.

Soms gaan we met z’n allen, soms doet hij wat alleen met hem. En de ene keer zie ik dat langskomen op
bijv. Social media, de andere keer ben ik er zelf met anderen.

Ik denk dan in het eerste geval wat leuk voor hem en Piet, in het tweede geval wat leuk hij is er ook.

Ik vind overigens dat je nogal veel invult voor je vrienden, terwijl er misschien niets aan re hand is en ze gewoon met die anderen hebben afgesproken.
Seriously?
chocolol schreef:
08-09-2019 11:45
Als een stel bij mij aangeeft tijdelijk rust te willen om 'redenen', dan laat ik ze met rust. Vind het raar dat jij je dan gepasseerd voelt. Of was er duidelijk gecommuniceerd dat je vriend geen rust wilde en open stond om alleen mee te gaan naar dingen?

Lijkt mij hooguit een soort miscommunicatie. Als vrienden van mij dit dan zouden aankaarten, zou ik uitleggen dat ik hun wensen volg maar in mezelf je toch wel echt een beetje een zeikerd vinden hoor.
En dat inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
08-09-2019 11:40
Gewoon kort zeggen.
'ik wens jullie veel plezier op *evenement* maar ik vroeg me af of jullie vriend niet hebben meegevraagd omdat ik ziek was?'
Het zijn toch vrienden?
Dat vind ik n goede.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
noa schreef:
08-09-2019 11:42
Mss betrek ik het wel teveel op mezelf, moet ik dus niet doen.
En kan ook zijn dat ik teveel verwacht, omdat ik zelf wel meteen zou denken, hee dat is echt wat voor hem, dus meteen vragen. Moet ik ook niet doen.
Precies.
vivautrecht85 schreef:
08-09-2019 11:41
Bijzonder dat veel mensen voor aankaarten gaan. Het zou mij benauwen als ik op zulke dingen word aangesproken.
Nou, mij ook!
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
08-09-2019 11:40
Gewoon kort zeggen.
'ik wens jullie veel plezier op *evenement* maar ik vroeg me af of jullie vriend niet hebben meegevraagd omdat ik ziek was?'
Het zijn toch vrienden?
En dan zeggen ze nee want we vinden hem niet te pruimen zonder jou :rofl:

Of ze zeggen ja, want dat is waar TO en vriend zelf om vroegen.

Wat levert deze vraag je voor informatie op? Je kan toch gewoon duidelijk communiceren dat TO zelf rust wil maar vriend nog wel open staat om af en toe wat te doen.
vivautrecht85 schreef:
08-09-2019 11:41
Bijzonder dat veel mensen voor aankaarten gaan. Het zou mij benauwen als ik op zulke dingen word aangesproken.
Mij ook. Dan voel ik me niet vrij om gewoon met vriendin A af te spreken omdat vriendin B zich gepasseerd kan voelen.
Terwijl je soms gewoon met vriendin A iets wil doen en een ander moment met vriendin B. En niet met A en B samen!
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
08-09-2019 11:53
Mij ook. Dan voel ik me niet vrij om gewoon met vriendin A af te spreken omdat vriendin B zich gepasseerd kan voelen.
Terwijl je soms gewoon met vriendin A iets wil doen en een ander moment met vriendin B. En niet met A en B samen!
En dit.
Alle reacties Link kopieren
Nee, zou ik niet doen. Ik vind je klacht behoorlijk onterecht.
Ze zijn niet verplicht jullie voor alles wat zij doen uit te nodigen. Als je vriend meewil, dan kan 'ie vragen of ze dat leuk vinden.
Alle reacties Link kopieren
Kennen jullie de vrienden van de vrienden ook? Misschien vragen ze liever geen mensen mee die elkaar dan niet kennen?

En verder vind ik het eigenlijk ook wel vervelend als mensen ineens naar een evenement gaan waarvan ze weten dat jij het ook heel graag zou doen... maar het aankaarten zou ik niet zo snel doen denk ik...
Alle reacties Link kopieren
Honingbij_ schreef:
08-09-2019 12:03
Als je vriend meewil, dan kan 'ie vragen of ze dat leuk vinden.
Dat gaat niet werken vrees ik. Dan durven ze niet meer nee zeggen en heb je dus eigenlijk jezelf uitgenodigd. Want dan is het dus goed mogelijk dat je meegaat hoewel ze het eigenlijk toch niet leuk vinden.
Alle reacties Link kopieren
noa schreef:
08-09-2019 11:33
[...]
Waar ik mee zit is dat ik het heel lullig zou vinden dat ze mijn vriend niet mee hebben gevraagd omdat ik heb aangegeven dat ik rust wil.
Dan zou ik dát aan ze vertellen.
Rosanna1985 schreef:
08-09-2019 12:04
Dat gaat niet werken vrees ik. Dan durven ze niet meer nee zeggen en heb je dus eigenlijk jezelf uitgenodigd. Want dan is het dus goed mogelijk dat je meegaat hoewel ze het eigenlijk toch niet leuk vinden.
Even lezen vriend heeft al gevraagd of er nog een kaartje geregeld kan worden .
noa schreef:
08-09-2019 11:33
Even voor de duidelijkheid: deze vrienden willen ons normaalgesproken overal bij hebben. Willen het liefst vaker weekendjes weg met ons etc. Daarom vind ik het zo’n verschil nu.
Wij hoeven echt niet overal bij te zijn, ik zou sowieso niet naar dat evenement gaan.
Waar ik mee zit is dat ik het heel lullig zou vinden dat ze mijn vriend niet mee hebben gevraagd omdat ik heb aangegeven dat ik rust wil.
In de tijd dat jij meer rust nodig had, ging je partner toen alleen met hen op stap? Ik vermoed van niet.
Als jullie altijd alles met z´n vieren deden, dan dachten ze waarschijnlijk dat je partner niet mee zou willen als jij thuis zou blijven.

Ik denk dat er geen kwade bedoeling achter zat. Volgens mij kun je het prima aankaarten. Joh, vriend gaat graag mee, ook al ga ik niet.
anoniem_382756 wijzigde dit bericht op 08-09-2019 12:07
0.94% gewijzigd
Rosanna1985 schreef:
08-09-2019 12:04
Dat gaat niet werken vrees ik. Dan durven ze niet meer nee zeggen en heb je dus eigenlijk jezelf uitgenodigd. Want dan is het dus goed mogelijk dat je meegaat hoewel ze het eigenlijk toch niet leuk vinden.
Dit.

Je vriend kan gewoon voor zichzelf een kaartje regelen en een andere vriend meevragen als ie niet alleen wil.
Jezelf opdringen bij mensen die op dat moment met andere vrienden hebben afgesproken vind ik not done. Wellicht zien die andere vrienden dat vriendenstel veel minder vaak en willen ze die dag bij kletsen. Daar hoort dan geen vijfde wiel aan de wagen bij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven